ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Έκκληση συντονισμού για τα ΜΜΜ

Δημοσιεύουμε κάλεσμα από τις επιτροπές "Ακρίβεια-STOP"

Νίκη στην απεργία
«Δεν πληρώνω»
Να ηττηθεί η κυβέρνηση, το Μνημόνιο, η τρόικα

Η «ακρίβεια stop» απευθύνει έκκληση συντονισμού για τις δημόσιες συγκοινωνίες σε συνδικαλιστικά σχήματα, τοπικές κινήσεις πολιτών, δημοτικές κινήσεις, φοιτητικά σχήματα, στέκια, συλλογικότητες, περιοδικά και κάθε ενεργό πολίτη.

Ο αγώνας που γίνεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς μας αφορά όλους. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε κινητοποίηση εδώ κι ένα μήνα. Παράλληλα πολλές συλλογικότητες στην Αθήνα έχουν ήδη κινητοποιηθεί στη λογική «δεν πληρώνω», ενώ στηρίζουν έμπρακτα τις απεργίες. Το κίνημα μέρα με τη μέρα δυναμώνει.

Μπορούμε να νικήσουμε την κυβέρνηση. Και για να γίνει αυτό χρειάζεται ο πλατύτερος δυνατός και ο πιο αποτελεσματικός συντονισμός. Για να γίνει αυτό πράξη, χρειάζεται μια διαδικασία ανοιχτών συναντήσεων όλων ανεξαιρέτως των σχημάτων, για να καλύψουμε πραγματικά κάθε χώρο σε όλη την Αθήνα, για να γίνει η πιο αποτελεσματική ενημέρωση του λαού και η αποκάλυψη των ψεμμάτων της κυβέρνησης και των ΜΜΕ, για να εκφράσουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη στους απεργούς, για να δώσουμε αποφασιστικά τη μάχη της ανυπακοής από τη 1 Φλεβάρη και μετά.

Προτείνουμε ως πρώτη συνάντηση: Τετάρτη 19 Γενάρη στις 7μμ στο Ρουφ (Ανδρονίκου 18 και Κωνσταντινουπόλεως)

Για συνεννόηση: 6973 552104 και 6932 424547



Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Το ολοένα και αυξανόμενο κίνημα "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ" θα νικήσει!

 
Αναδημοσίευση από τους "Επιβάτες Θεσσαλονίκης"


Πάνω απο 150 μέλη των "ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" πραγματοποίησαν σήμερα Σάββατο 15/1 παρέμβαση σε αστικά του ΟΑΣΘ. Μέλη των Κινήσεων Πολιτών, «Ακρίβεια-STOP», «GreenAttack», «Επιτροπή Ανέργων Θεσσαλονίκης», «Πρωτοβουλία Αγώνα Δυτικών Συνοικιών» και των Πρωτοβουλιών Κατοίκων από το Ωραιόκαστρο, την Τούμπα, την Πυλαία και τον Χορτιάτη συγκεντρώθηκαν μπροστά από το άγαλμα Βενιζέλου. Ενώ στη συνέχεια έγινε "κατάληψη" σε 15 λεωφορεία στα οποία κανένας επιβάτης δεν πλήρωσε εισητήριο.
Η αντίδραση τόσο του κόσμου αλλά και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ητάν απο θετική μέχρι ενθουσιώδης. Το κίνημα ενάντια στην αύξηση των εισητηρίων αποκτά μεγαλη δυναμική στην Θεσσαλονίκη και δείχνει ικανό να στριμώξει την κυβέρνηση και την διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Άντε και στα δικά μας!....

Ο Ζιν Ελ Αμπιντίν Μπεν Άλι, ο πρόεδρος της Τυνησίας που εγκατέλειψε σήμερα τη χώρα μετά από 23 χρόνια στην εξουσία. Η Δύση τον στήριζε ως ένα αποτελεσματικό "ανάχωμα" απέναντι στους ισλαμιστές, παρά τις ήπιες επικρίσεις που δεχόταν για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη βραδύτητα με την οποία προχωρούσε ο εκδημοκρατισμός της χώρας.



Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Νέα από τα μέτωπα των δρόμων (ΜΜΜ και διόδια)

Το ΚΚΕ, για να καταλαγιάσει τα πράγματα μετά και από εσωτερική αναταραχή , κάνει αύριο Παρασκευή πανελλαδική κινητοποίηση για το άνοιγμα των διοδίων.  Tα διόδια θα ανοίξουν μόνον με την επίβλεψη και παρουσία των κομματικών δυνάμεων, τις ώρες που θα παρευρίσκονται εκεί. Καμία προτροπή προς τους πολίτες  να απειθαρχούν οι ίδιοι και να σηκώνουν τις μπάρες για να περνάνε χωρίς να πληρώσουν.

Η κυβέρνηση έχει θορυβηθεί από τις κινητοποιήσεις και προσπαθεί να κάνει πίσω σε κάποια σημεία που είναι προφανές ότι κανένα δικαστήριο δεν μπορεί να την δικαιώσει. Ως γνωστόν τα διόδια είναι όπως το εισιτήριο του κινηματογράφου: Πληρώνεις για να δεις το έργο που διάλεξες εκείνη την στιγμή και όχι για ένα έργο που θα προβληθεί προσεχώς και θα το δουν κάποιοι άλλοι!Το ίδιο γίνεται και με τα διόδια - σύμφωνα με το θεσμικό καθεστώς που ισχύει σήμερα - πληρώνεις για να πας σε ένα δρόμο που δεν γίνονται έργα και πληρεί κάποιες προδιαγραφές, δεν πληρώνεις για διασχίσεις ένα δρόμο που θα γίνει στο μέλλον. Αυτό συμβαίνει σε ορισμένα σημεία σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, όπως για παράδειγμα στον δρόμο από την Κόρινθο ως την Πάτρα. Σε αυτό το τμήμα τα διόδια είναι εντελώς παράνομα, γι αυτό και εκεί σημειώνεται η μεγαλύτερη ανυπακοή στην πληρωμή διοδίων. Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αδιέξοδο γιατί γνωρίζει ότι δεν μπορεί να προωθήσει καμία δίωξη δικαστικά επειδή δεν έχει καμία ελπίδα σε αυτές τις περιπτώσεις για να την κερδίσει. Γιαυτό εξάλλου δεν προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες. Τώρα σκέφτεται να μειώσει τα διόδια στους δρόμους που δεν έχει ολοκληρωθεί η εκτέλεση των έργων. Όμως και πάλι παράνομη θα είναι είναι η είσπραξη διοδίων.

Η γενίκευση του φαινομένου της μη πληρωμής των διοδίων ουσιαστικά οδηγεί στην κατάργησή τους. Δυστυχώς όμως ορισμένες δυνάμεις της αριστεράς, όπως και το ΚΚΕ, δεν προτρέπουν τους πολίτες προς αυτές τις πρακτικές. Ένα αντίστοιχο θέμα ανυπακοής που έχει αρχίσει να εμφανίζεται και να αποκτά μαζικά ερείσματα, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες αποφάσεις για αυξήσεις,  είναι η μη πληρωμή εισιτηρίου στα αστικά μέσα ΜΜΜ

Προς αυτή την κατεύθυνση οι "Επιβάτες Θεσσαλονίκης" καλούν τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στις κινητοποιήσεις " για να ακυρώσουμε την αύξηση στη τιμή του εισιτήριου στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ". Συγκεκριμένα την ερχόμενη Παρασκευή 15/1 στις 13:00 θα συνεδριάσει το νεοσύστατο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας στο χώρο της πρώην Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στη Βασ. Όλγας 198 καλούν τους πολίτες να πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στο περιφερειακό συμβούλιο και να απαιτήσουμε να πάρει θέση ενάντια στην αύξηση της τιμής του εισιτηρίου. Επίσης καλούν σε συγκέντρωση στο άγαλμα Βενιζέλου το Σάββατο 16/1 στις 11:30 π.μ από όπου θα προχωρήσουν σε συμβολικές καταλήψεις λεωφορείων.

Τέλος, υπενθυμίζουμε  την ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ που θα γίνει το ΣΑΒΒΑΤΟ 15 Ιανουαρίου 2011, στις 11:00 π.μ. στη Λαμία, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Λαμιέων, Λεωνίδου 11, 2ος όροφος. Την ίδια μέρα στις 18:00 ανοιχτούν και τα διόδια Πελασγίας.

Οι επιτροπές που έχουν μέχρι στιγμής δηλώσει συμμετοχή:

1. Κίνηση πολιτών Ξάνθης ενάντια στα Διόδια της Εγνατίας
2. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Καβάλας
3. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Θεσσαλονίκης
4. Μέλη της επιτροπής κατά των διοδίων Κοζάνης
5. Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
6. Επιτροπή Αγώνα κατά των Διοδίων του Αιγινίου
7. Επιτροπή Νότιας Πιερίας κατά των Διοδίων
8. Πρωτοβουλία Πολιτών Γιαννίνων για ελεύθερους χώρους, δρόμους και δημόσια αγαθά
9. Επιτροπή Καρδίτσας κατά των Διοδίων
10. Επιτροπή Τρικάλων κατά των Διοδίων
11. Πολίτες Λάρισας ενάντια στα Διόδια
12. Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων και Φορέων Λαμίας κατά των Διοδίων
13. Συντονιστική Επιτροπή Φορέων & Κατοίκων Β. Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια
14. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Αθήνας
15. Κάτοικοι Κορινθίας ενάντια στα Διόδια
16. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Πάτρας
17. Επιτροπές για μια γέφυρα που ενώνει (Ρίο)
18. ΕΚΠΟΙΖΩ
19. Προσωρινή Συντονιστική Επιτροπή Πελοποννήσου ενάντια στα Διόδια

Για πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής:

Αττική: 6974072825, 6972738059, Αφίδνες: 6944298970, Γιάννενα: 6972255216, Θεσσαλία: 6976864058, Θεσσαλονίκη: 6974479243, Πάτρα: 6973426334, Πελοπόννησος: 6936730668, Πιερία: 6973380700, Φθιώτιδα: 6944749515, 6979115156, Ξάνθη: 6944729569, 6973824308, Καβάλα: 6937226098.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ: diodiastop@gmail.com, www.diodiastop.com



Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

σύνοψις επικαίρων

Από τον  Γ. Πρασσά

1. Τι έχει να πει ένας παππούς του Μάη σήμερα;

"...Πρέπει να το παραδεχτούμε κάποια στιγμή: Ο καλύτερος τρόπος να παλέψουμε ενάντια στον καπιταλισμό σε όλες του τις μορφές, τόσο δηλαδή ενάντια στον εκτροχιασμένο χρηματοπιστωτικό καπιταλισμό, όσο και στον «πράσινο» που θέλει να τον αναζωογονήσει, εις βάρος μας φυσικά, είναι να εγκαθιδρύσουμε παντού τη χαριστικότητα – το δωρεάν. Οι απεργίες της χαριστικότητας αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία τώρα που η νομισματική υποτίμηση και η οικονομική κρίση που εξαγγέλλονται θα αναγκάσουν τις τοπικές συλλογικότητες να αναπτύξουν, μέσω της αυτοδιαχείρισης, ένα νέο μοντέλο κοινωνικών σχέσεων..."

η συνέχεια εδώ: 


2. Τι κρασί προτιμάει ο Αlexis Παπαχελάς;

Μόλις ο κ. Παπαχελάς έγινε αντιληπτός, επικράτησε πανδαιμόνιο στην ταβέρνα, με τους παρευρισκόμενους να τον αποδοκιμάζουν έντονα και να εκτοξεύουν ύβρεις εναντίον του. Μάλιστα, ένας από αυτούς σηκώθηκε από το τραπέζι του, τον πλησίασε και του έριξε ένα ποτήρι γεμάτο κρασί στο πρόσωπο! Λίγο αργότερα κατέφθασε και η αστυνομία, αλλά τελικά δεν δόθηκε συνέχεια στο αστυνομικό τμήμα και το θέμα έληξε εκεί.
Η συχνότητα τέτοιων επεισοδίων έχει αρχίσει να αυξάνεται επικίνδυνα και προβλέπουμε ακόμη χειρότερα στην πορεία όσο η κατάσταση στη χώρα μας θα δυσκολεύει. Όμως, ο δρόμος που έχουν επιλέξει ορισμένοι έχει και τις επιπτώσεις του..

η συνέχεια εδώ: 

3. Λευτεριά στον αναρχικό Αποστόλη Γκλέτσο!





4. Αλαζόνες απέναντι στους αδύνατους, δουλικοί απέναντι στους ισχυρούς


.. μετανάστευση είναι πραγματικό πρόβλημα. Όπως είναι και η υποκρισία. Οι παράνομοι μετανάστες είναι ευπρόσδεκτοι όταν καλλιεργούν φράουλες υπό ανείπωτες συνθήκες εκμετάλλευσης στην Πελοπόννησο, όταν χτίζουν γέφυρες και στάδια με χαμηλά αμειβόμενη, ανασφάλιστη εργασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ή όταν αναλαμβάνουν να φροντίσουν τους εγκαταλελειμμένους γονείς της μικροαστικής τάξης. Όχι όμως όταν αναίσχυντοι πολιτικοί μιλούν σε ένα θυμωμένο εκλογικό σώμα και αναζητούν αποδιοπομπαίους τράγους. Ακόμη και ο αφελέστερος των πολιτικών δεν μπορεί να πιστεύει στ’ αλήθεια ότι ένας φράκτης 12,5 χιλιομέτρων σε σύνολο 200 χιλιομέτρων χερσαίων συνόρων με την Τουρκία (για να μη μιλήσουμε για τα πολύ μακρύτερα, βόρεια σύνορα με τις άλλες βαλκανικές χώρες ή για τις θαλάσσιες οδούς απ’ όπου έρχεται στην Ελλάδα η μεγάλη πλειοψηφία των μεταναστών) θα έχει κάποιο σημαντικό, πρακτικό αντίκρισμα... 

η συνέχεια εδώ: 



5. Ελλείψει "ιού", ιστορικό ένθετο 

Σας παρουσιάζουμε σήμερα μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον Τάσο Κωστόπουλο συγγραφέα και δημοσιογράφο της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» (μέλος της συντακτικής ομάδας «Ο Ιός»). Στο τέλος της δημοσίευσης υπάρχει ένας κατάλογος με τα βιβλία του Τάσου Κωστόπουλου. Επιπλέον, θα βρείτε μια μικρή βιβλιοθήκη με βιβλία για το «μακεδονικό ζήτημα» τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε στο δίσκο σας. Τα βιβλία έχουν καταχωρηθεί στο μενού Βιβλιοθήκη (που βρίσκεται κάτω από το λογότυπο του σάιτ) στα Εθνικά-Εθνικισμός.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι ένα απόσπασμα από την απομαγνητοφωνημένη εισήγηση του Τάσου Κωστόπουλου σε συζήτηση που είχε διεξαχθεί στη Φιλοσοφική Σχολή Αθήνας το 1992 με Θέμα: “Ελληνικός Εθνικισμός, Μακεδονικό Ζήτημα. Η Ιδεολογική Χρήση της Ιστορίας”. Οι άλλοι δύο εισηγητές ήταν ο Δημήτρης Λιθοξόου και ο Λεωνίδας Εμπειρίκος. Οι εισηγήσεις και η συζήτηση που ακολούθησε κυκλοφόρησε σε βιβλίο από την Κίνηση Αριστερών του Ιστορικού / Αρχαιολογικού το 1992.

Ολόκληρο το βιβλίο υπάρχει στο: http://lithoksou.net/filosofiki.html και μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf.

η συνέχεια εδώ

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Το ΚΚΕ, τα διόδια, η ανυπακοή και ο ...Γκλέτσος!

Από την εποχή που το ΚΚΕ άνοιγε και αυτό τα διόδια...
Το ΚΚΕ “καλεί το λαό να παλέψει για να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια”. Είναι προφανές ότι το κόμμα της εργατικής τάξης δεν θα μπορούσε να έχει διαφορετική θέση. Όμως δεν καλεί τον λαό να “σηκώσει τις μπάρες”, αλλά να παλέψει μέσα από τις “ταξικές οργανώσεις” και άλλα παρόμοια γνωστά. Αν και ισχυρίζεται ότι “ιστορία γράφεται με ανυπακοή” και επανειλημμένα στα συνθήματα του περιλαμβάνεται η λέξη “ανυπακοή” και “απειθαρχία”, για το άνοιγμα των διοδίων είναι φειδωλό. 

Δεν μπορεί ο κάθε πολίτης από μόνος του να σηκώνει την μπάρα και να περνάει χωρίς να πληρώνει.  Αυτό θα πρέπει να γίνεται με την επίβλεψη και την καθοδήγηση των “ταξικών” οργάνων. Η “ανυπακοή” και η “πειθαρχία” είναι σοβαρά ζητήματα που δεν μπορούν να αφεθούν στον “πατριωτισμό” των Ελλήνων ούτε στα χέρια του κάθε απαίδευτου πολίτη. Ακόμα και αυτές οι μικρές πράξεις ανυπακοής θα πρέπει να γίνονται  με “τάξη” και “πειθαρχία” σύμφωνα με τους κομματικούς σχεδιασμούς της πρωτοπορίας της εργατικής τάξης που βρίσκεται εγκαταστημένη στον Περισσό...

Ένας πρώην εκλεκτός του Περισσού και νυν εκλεγμένος δήμαρχος της Στυλίδας με τις ευλογίες της Ρηγίλλης, ο Απόστολος Γκλέτσος, παραπέμπεται για “ανυπακοή” και “απειθαρχία” στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων για  το άνοιγμα παραδρόμου στην εθνική οδό. Ο Απόστολος Γκλέτσος, ανέβηκε πάνω στο χωματουργικό μηχάνημα του Δήμου Στυλίδας και γκρέμισε τις προστατευτικές μπάρες κοντά στα διόδια της Πελασγίας, δημιουργώντας παράπλευρο δρόμο ούτως ώστε οι κάτοικοι της ανατολικής Φθιώτιδας να έχουν ελεύθερη διάβαση χωρίς να πληρώνουν διόδια. Αν ήταν ακόμα μέλος του ΚΚΕ, πιθανόν να είχε παραπεμφθεί για διαγραφή, γιατί ενήργησε χωρίς τις εντολές της καθοδήγησης... 


Ο Ριζοσπάστης από τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις της Κυριακής κατά των διοδίων δημοσίευσε μόνον την παράπλευρη φωτογραφία!

Αναζητείται το κόμμα που πήρε τον ΣΥΡΙΖΑ και έφυγε...


Η "Αυγή" δημοσίευσε σε δύο συνέχειες ένα μεγάλο κείμενο με τίτλο "Ο ΣΥΡΙΖΑ πέθανε, ζήτω ο νέος ΣΥΡΙΖΑ"του Β. Κωτούλα.  Αξίζει να το διαβάσει κανείς για να δει πως παράγει η Αριστερά τους μύθους της με στόχο την αναπαραγωγή της εξουσίας των μηχανισμών της. Είναι εμφανές πως μέσα απ' αυτή την μυθοπλασία απουσιάζει το μαζικό κίνημα, ως στοιχείο στο οποίο απευθύνεται αλλά και επιβεβαιώνεται τελικά η πολιτική της Αριστεράς. Όπως συμβαίνει συχνά τους μύθους, υπάρχει η διαπάλη ανάμεσα στο "καλό" και το "κακό", η οποία μάλιστα προσωποποιείται στο αφήγημα του Β. Κωτούλα.
Από την πρώτη κιόλας παράγραφο ξεκινάει με μια χοντροειδή διαστέβλωση της σύντομης ιστορίας του ΣΥΡΙΖΑ. Γράφει λοιπόν ο Β. Κωτούλας: "Ο χθεσινός ΣΥΡΙΖΑ που "πέθανε" γεννήθηκε επί προεδρίας του σ. Ν. Κωνσταντόπουλου και στη διαδρομή του πέρασε πολλές φουρτούνες. Η ίδρυσή του θεωρήθηκε στοιχείο της λεγόμενης αριστερής στροφής του ΣΥΝ, αριστερή στροφή που βάθυνε επί προεδρίας του σ. Αλ. Αλαβάνου. Πέρα από τα μεγάλα λόγια που τον συνόδεψαν ήταν μια σωστή προσπάθεια υλοποίησης της ενότητας των αριστερών δυνάμεων που πρέπει σταθερά και πάντα να επιδιώκεται. Ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρήθηκε στρατηγική επιλογή μακράς πνοής " 
Όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική!  Ο ΣΎΡΙΖΑ που γεννήθηκε επί προεδρίας του Ν. Κωνσταντόπουλου έχει πεθάνει προ πολλού. Ο θάνατός του πράγματι καταγράφτηκε και με την "αριστερή στροφή" του ΣΥΝ, αλλά και με την συσπείρωση σε αυτό το εγχείρημα νέων δυνάμεων. Η ταυτότητα  του νέου ΣΥΡΙΖΑ που πήρε την θέση του παλιού, έχει ήδη  αποτυπωθεί στην 1η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη. Πρόκειται για ένα σαφώς διακριτό και διαφορετικό εγχείρημα απ' αυτό που ξεκίνησε ως εκλογική συμμαχία την εποχή του Ν. Κωνσταντόπουλου. Σήμερα αυτός ο ΣΥΡΙΖΑ "πέθανε" και ο "νέος" ΣΥΡΙΖΑ που οραματίζεται ο Β. Κωτούλας είναι ακριβώς αυτός αυτός ο "παλιός" ΣΥΡΙΖΑ του Ν. Κωνσταντόπουλου. Εξάλλου πολλά σημεία της κριτικής του για τον ΣΥΡΙΖΑ, ήδη αποτελούν επαναλήψεις της κριτικής του Ν. Κωνσταντόπουλου,  όπως για τον αριστερισμό, τις συμμαχίες με τον σοσιαλιστικό χώρο και άλλα παρόμοια σημαντικά...
Σε αντιπαράθεση με το αυτό το κείμενο, παραπέμπουμε τον αναγνώστη στην τοποθέτηση του  Α. Αλαβάνου στην 3η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ η οποία, αν και έχει γίνει πάνω από ένα χρόνο, βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τους σημερινούς προβληματισμούς και σχεδιασμούς της Κουμουνδούρου και των "πρόθυμων" υποστηρικτών της. Μια αποκαλυπτική εικόνα  των πρόσφατων πολιτικών πρακτικών της παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα "αριστερό σχήμα Αργολίδας" εδώ:

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις που έγιναν ποτέ σε σταθμούς διοδίων!


Δημοσιεύουμε ανακοίνωση του "Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα Κατά των Διοδίων"


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
9/1/2011

Τεράστια επιτυχία της σημερινής κινητοποίησης
Διόδια Αφιδνών
Οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις που έγιναν ποτέ σε σταθμούς διοδίων

Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα Κατά των Διοδίων θέλει να ευχαριστήσει τις κοινοπραξίες των πρώην εθνικών οδών και την κυβέρνηση που με τις απειλές, τα ψεύδη και τις προκλήσεις τους κατάφεραν να εξοργίσουν χιλιάδες συμπολίτες μας που σήμερα πλημμύρισαν τους σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα.
Διόδια Λεπτοκαρυάς
Ανοιχτοί παρέμειναν σήμερα για περισσότερες από 2 ώρες στα πλαίσια της πανελλαδικής κινητοποίησης οι σταθμοί διοδίων Μαλγάρων, Λεπτοκαρυάς, Μακρυχωρίου, Πυργετού, Μοσχοχωρίου, Πελασγίας, Μώλου, Τραγάνας, Αφιδνών, Ρίου, Νεστάνης, Ασέας, Σπαθοβουνίου και στην Αττική οδό οι σταθμοί διοδίων σε Ελευσίνα και Μεταμόρφωση. Στα Γιάννενα οι κάτοικοι συγκεντρώθηκαν στον υπό κατασκευή σταθμό Δροσοχωρίου που χωρίζει το Δήμο Ιωαννιτών στη μέση και μοίραζαν ενημερωτικό κείμενο στους οδηγούς που περνούσαν. Κάτοικοι, οδηγοί φορτηγών, εργαζόμενοι στις μεταφορές, μοτοσικλετιστές, ομάδες πολιτών και φίλοι του κινήματος ελευθέρωσαν τους δρόμους της χώρας και έστειλαν το μήνυμα ότι μπορούμε να πάρουμε τα πράγματα στα χέρια μας.
Το κίνημα κατά των διοδίων διογκώνεται και εκφράζει την οργή του κόσμου σε μια συγκυρία που το δημόσιο χρήμα καταλήγει στις τσέπες των μεγάλων κοινοπραξιών, των τραπεζών και των βιομηχάνων ενώ ο λαός καλείται να πληρώνει μικρά και μεγάλα χαράτσια και να ζει με το φόβο της φτώχειας και της ανεργίας. Σήμερα δώσαμε το μήνυμα ότι δεν ανεχόμαστε να ζούμε πια σαν όμηροι των μεγάλων συμφερόντων και ότι μπορούμε να αντισταθούμε.

Μέχρι να καταργηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης των δημοσίων δρόμων…
Κόντρα στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, της χώρας και της ζωής μας…
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ – ΣΗΚΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ
Άνοιγμα διοδίων στην Στερεά Ελλάδα


Συνέλευση του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα Κατά των Διοδίων
ΛΑΜΙΑ, 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2011, ώρα 11:00 πμ

www.diodiastop.com www.
diodiastop.blogspot.com



Περισσότερα στοιχεία και εικόνες από τις κοινητοποιήσεις πανελλαδικά, εδώ:


Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Εικόνες από τις σημερινές κινητοποιήσεις στα διόδια Αττικής οδού στην Ελευσίνα και στις Αφίδνες

Με μεγάλη συμμετοχή κόσμου πραγματοποιήθηκε μετά τις 3μμ. η κινητοποίηση για το άνοιγμα των διοδίων σε όλη την Ελλάδα. Παρουσιάζουμε μερικές εικόνες από την κινητοποίηση στα διόδια Αττικής οδού στην Ελευσίνα και στις Αφίδνες.


Αργότερα θα παρουσιάσουμε μαγνητοσκοπημένα στιγμιότυπα και αναλυτικό ρεπορτάζ απ' όλη την χώρα.

Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Η Αριστερά ψωνίζει από τα ίδια μαγαζιά!


Όταν βλέπεις τους ιστότοπους των πολιτικών οργανώσεων της Αριστεράς είναι να τους κλαίνε οι ρέγγες. Μερικές φορές αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα πολιτικής κατεύθυνσης: η εμφάνιση και η δομή θεωρούνται δευτερεύοντα στοιχεία και δεν αξίζει να τους δίνεται ιδιαίτερη προσοχή σε σχέση με το περιεχόμενο. Σε κάπως καλύτερη κατάσταση βρίσκονται τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης της Αριστεράς που συνήθως είναι οι ηλεκτρονικές εκδόσεις των αντίστοιχων εντύπων. Αυτά είναι πιο προσεγμένα και πιο λειτουργικά από τις “κομματικές” ιστοσελίδες χωρίς να ξεχωρίζουν ιδιαίτερα. Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Η ιστοσελίδα του “Αριστερού Βήματος” είναι μια τέτοια εξαίρεση. Με λιτή αισθητική και λειτουργικότητα καταφέρνει να ξεχωρίζει. Αρκεί βέβαια να μην χρησιμοποιήσετε την αναζήτηση στο αρχείο της, γιατί είναι σίγουρο ότι δεν θα βρείτε αυτό που θέλετε. Αν θέλετε να πειραματιστείτε, δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε μερικές αναζητήσεις με λέξεις όπως “Νίκος”, “Αθήνα” και άλλες παρόμοιες και να δείτε τα αποτελέσματα...

Οι καλές προσπάθειες εύκολα διακρίνονται, εύκολα και αντιγράφονται. Το ίδιο στήσιμο, με μικρές παραλλαγές προς το πιο “δημοσιογραφικό”, ακολουθεί και η ιστοσελίδα που έστησε σχετικά πρόσφατα η Τσιπροπαρέα, το “REDNotebook”. Όμως και η ιστοσελίδα του “REDNotebook” έχει τα ίδια προβλήματα με τις αναζητήσεις, πράγμα που το διαπιστώσαμε αναζητώντας ένα άρθρο που έχει δημοσιευτεί και στις δύο ιστοσελίδες. Τελικά βρέθηκε από το google που ήταν κρυμμένο!

Αν και η ιστοσελίδα του “Αριστερού Βήματος” δεν παραπέμπει σε στοιχεία σχετικά με την ταυτότητα του κατασκευαστή, το “REDNotebook” όπως και το “The Press Project” παραπέμπουν στην “BitsnBytes ”. Πέρα όμως από την κοινή αισθητική και τεχνική υποδομή, υπάρχει και ένα όνομα που συμμετέχει και στις τρεις αυτές πρωτοβουλίες, είναι ο Άρης Χατζηστεφάνου.

Δεν είναι όμως η μοναδική περίπτωση. Υπάρχουν και άλλα πρόσωπα που συμμετέχουν σε περισσότερες από μια από αυτές τις πρωτοβουλίες, όπως ο Παναγιώτης Σωτήρης, γνωστό ηγετικό στέλεχος της ΑΡΑΝ (συνιστώσας της ΑΝΤΑΡΣΥΑ) που συμμετέχει και στο “Αριστερό βήμα” και στο “REDNotebook”. Ταυτόχρονη συμμετοχή και στις δύο αυτές πρωτοβουλίες ως πολιτικός χώρος δεν έχει μόνον η ΑΡΑΝ. Άλλοι χώροι έχουν φροντίσει να μην έχουν ταυτοχρόνως τα ίδια πρόσωπα και στις δύο πρωτοβουλίες, ούτε να αντιπροσωπεύονται με ηγετικά στελέχη τους...

Όπως έχουμε προαναφέρει, εκτός από τα κοινά ονόματα, υπάρχουν και κοινά άρθρα που δημοσιεύονται και στις δύο αυτές ιστοσελίδες. Και όχι μόνο. Η συνέντευξη του Ντέιβιντ Χάρβεϊ στο περιοδικό International Socialist Review “Απόπειρα μαρξιστικής ερμηνείας της κρίσης” σε μετάφραση της Αριάδνης Αλαβάνου πρωτοδημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Αριστερού Βήματος. Μετά δημοσιεύτηκε στην ΑΥΓΗ, στο tvxs, στο REDNotebook , στην iskra και σε πάρα πολλές άλλες ιστοσελίδες.

Αναρωτηθήκαμε αν το ίδιο κείμενο το είχε γράψει κάποιος άλλος άγνωστος, τότε θα είχε την ανάλογη δημοσιοποίηση ή θα πήγαινε ...αδιάβαστο; Πιστεύουμε ότι θα συνέβαινε το δεύτερο γιατί η Αριστερά έχει συνηθίσει να ...ψωνίζει φίρμες όπως ο Ντέιβιντ Χάρβεϊ και ο Σλάβοϊ Ζίζεκ. Αν τα ίδια πράγματα τα λέει κάποιος απλός ανθρωπάκος, τότε δεν τον ακούει κανείς! Αυτά δεν τα λέμε καθόλου υποτιμητικά για το συγκεκριμένο άρθρο του Ν. Χάρβεϊ, αλλά για την Αριστερά με το τρόπο που λειτουργεί απέναντι στις “αυθεντίες”, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τους “αριστερούς οικονομολόγους” που τους έχει αναδείξει ως κύριους παραγωγούς της πολιτικής της γραμμής.
Ας επανέλθουμε όμως στον Ντέιβιντ Χάρβεϊ. Εκτός από το συγκεκριμένο άρθρο του, σας προτείνουμε να διαβάσετε και δύο βιβλία, που είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά. Ένα σχετικά πρόσφατο: “Ο νέος ιμπεριαλισμός” σε μετάφραση Ν. Κοτζιά , αλλά και ένα παλαιότερο που όμως διατηρεί την αξία του: “Η κατάσταση της μετανεωτερικότητας – Διερεύνηση των απαρχών της πολιτισμικής μεταβολής”.

ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ