ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Νέα από τα μέτωπα των δρόμων (ΜΜΜ και διόδια)

Το ΚΚΕ, για να καταλαγιάσει τα πράγματα μετά και από εσωτερική αναταραχή , κάνει αύριο Παρασκευή πανελλαδική κινητοποίηση για το άνοιγμα των διοδίων.  Tα διόδια θα ανοίξουν μόνον με την επίβλεψη και παρουσία των κομματικών δυνάμεων, τις ώρες που θα παρευρίσκονται εκεί. Καμία προτροπή προς τους πολίτες  να απειθαρχούν οι ίδιοι και να σηκώνουν τις μπάρες για να περνάνε χωρίς να πληρώσουν.

Η κυβέρνηση έχει θορυβηθεί από τις κινητοποιήσεις και προσπαθεί να κάνει πίσω σε κάποια σημεία που είναι προφανές ότι κανένα δικαστήριο δεν μπορεί να την δικαιώσει. Ως γνωστόν τα διόδια είναι όπως το εισιτήριο του κινηματογράφου: Πληρώνεις για να δεις το έργο που διάλεξες εκείνη την στιγμή και όχι για ένα έργο που θα προβληθεί προσεχώς και θα το δουν κάποιοι άλλοι!Το ίδιο γίνεται και με τα διόδια - σύμφωνα με το θεσμικό καθεστώς που ισχύει σήμερα - πληρώνεις για να πας σε ένα δρόμο που δεν γίνονται έργα και πληρεί κάποιες προδιαγραφές, δεν πληρώνεις για διασχίσεις ένα δρόμο που θα γίνει στο μέλλον. Αυτό συμβαίνει σε ορισμένα σημεία σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, όπως για παράδειγμα στον δρόμο από την Κόρινθο ως την Πάτρα. Σε αυτό το τμήμα τα διόδια είναι εντελώς παράνομα, γι αυτό και εκεί σημειώνεται η μεγαλύτερη ανυπακοή στην πληρωμή διοδίων. Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αδιέξοδο γιατί γνωρίζει ότι δεν μπορεί να προωθήσει καμία δίωξη δικαστικά επειδή δεν έχει καμία ελπίδα σε αυτές τις περιπτώσεις για να την κερδίσει. Γιαυτό εξάλλου δεν προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες. Τώρα σκέφτεται να μειώσει τα διόδια στους δρόμους που δεν έχει ολοκληρωθεί η εκτέλεση των έργων. Όμως και πάλι παράνομη θα είναι είναι η είσπραξη διοδίων.

Η γενίκευση του φαινομένου της μη πληρωμής των διοδίων ουσιαστικά οδηγεί στην κατάργησή τους. Δυστυχώς όμως ορισμένες δυνάμεις της αριστεράς, όπως και το ΚΚΕ, δεν προτρέπουν τους πολίτες προς αυτές τις πρακτικές. Ένα αντίστοιχο θέμα ανυπακοής που έχει αρχίσει να εμφανίζεται και να αποκτά μαζικά ερείσματα, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες αποφάσεις για αυξήσεις,  είναι η μη πληρωμή εισιτηρίου στα αστικά μέσα ΜΜΜ

Προς αυτή την κατεύθυνση οι "Επιβάτες Θεσσαλονίκης" καλούν τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στις κινητοποιήσεις " για να ακυρώσουμε την αύξηση στη τιμή του εισιτήριου στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ". Συγκεκριμένα την ερχόμενη Παρασκευή 15/1 στις 13:00 θα συνεδριάσει το νεοσύστατο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας στο χώρο της πρώην Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στη Βασ. Όλγας 198 καλούν τους πολίτες να πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στο περιφερειακό συμβούλιο και να απαιτήσουμε να πάρει θέση ενάντια στην αύξηση της τιμής του εισιτηρίου. Επίσης καλούν σε συγκέντρωση στο άγαλμα Βενιζέλου το Σάββατο 16/1 στις 11:30 π.μ από όπου θα προχωρήσουν σε συμβολικές καταλήψεις λεωφορείων.

Τέλος, υπενθυμίζουμε  την ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ που θα γίνει το ΣΑΒΒΑΤΟ 15 Ιανουαρίου 2011, στις 11:00 π.μ. στη Λαμία, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Λαμιέων, Λεωνίδου 11, 2ος όροφος. Την ίδια μέρα στις 18:00 ανοιχτούν και τα διόδια Πελασγίας.

Οι επιτροπές που έχουν μέχρι στιγμής δηλώσει συμμετοχή:

1. Κίνηση πολιτών Ξάνθης ενάντια στα Διόδια της Εγνατίας
2. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Καβάλας
3. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Θεσσαλονίκης
4. Μέλη της επιτροπής κατά των διοδίων Κοζάνης
5. Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
6. Επιτροπή Αγώνα κατά των Διοδίων του Αιγινίου
7. Επιτροπή Νότιας Πιερίας κατά των Διοδίων
8. Πρωτοβουλία Πολιτών Γιαννίνων για ελεύθερους χώρους, δρόμους και δημόσια αγαθά
9. Επιτροπή Καρδίτσας κατά των Διοδίων
10. Επιτροπή Τρικάλων κατά των Διοδίων
11. Πολίτες Λάρισας ενάντια στα Διόδια
12. Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων και Φορέων Λαμίας κατά των Διοδίων
13. Συντονιστική Επιτροπή Φορέων & Κατοίκων Β. Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια
14. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Αθήνας
15. Κάτοικοι Κορινθίας ενάντια στα Διόδια
16. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Πάτρας
17. Επιτροπές για μια γέφυρα που ενώνει (Ρίο)
18. ΕΚΠΟΙΖΩ
19. Προσωρινή Συντονιστική Επιτροπή Πελοποννήσου ενάντια στα Διόδια

Για πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής:

Αττική: 6974072825, 6972738059, Αφίδνες: 6944298970, Γιάννενα: 6972255216, Θεσσαλία: 6976864058, Θεσσαλονίκη: 6974479243, Πάτρα: 6973426334, Πελοπόννησος: 6936730668, Πιερία: 6973380700, Φθιώτιδα: 6944749515, 6979115156, Ξάνθη: 6944729569, 6973824308, Καβάλα: 6937226098.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ: diodiastop@gmail.com, www.diodiastop.com



8 σχόλια :

  1. http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=14/1/2011&id=13009&pageNo=3&direction=1

    "Αναφερόμενη στις λαϊκές κινητοποιήσεις που εντείνονται, τόνισε ότι πρόκειται για αντίδραση των ληστευομένων απέναντι στους ληστές και είπε ότι το ΚΚΕ προτείνει να μην πληρώνουμε διόδια στους δρόμους γιατί τους έχουμε πληρώσει εκατοντάδες φορές. «Πήγα στη Θεσσαλονίκη και ο γιος μου με ρώτησε πόσα σύνορα έχει η χώρα...», είπε χαρακτηριστικά σχολιάζοντας το πλήθος των σταθμών διοδίων που έχουν φυτρώσει στην Εθνική Οδό." Μάλλον δε σε ικανοποιεί αλλά δεν πειράζει... Το θέμα πάντως δεν είναι μόνο η ατομική αντίδραση πάντως. Απλώς το ΚΚΕ είναι το αγαπημένο σου θέμα.Μη στο χαλάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Ανώνυμο 12:47
    Μάλλον άλλα καταλαβαίνουμε, όταν διαβάζουμε το ίδιο απόσπασμα. Ο "ρ" γράφει στην παραπομπή που κάνεις:

    Μόνο η ατομική αντίδραση δεν αρκεί για να σταματήσει τη μεγάλη ληστεία που υφίσταται ο λαός.

    Δηλαδή, όχι μόνον δεν λέει σηκώστε τις μπάρες και μην πληρώνετε, αλλά αυτό το χαρακτηρίζει "ατομική αντίδραση" και το καταδικάζει ως ανεπαρκές μέσο πάλης κ.λ.π. κ.λ.π και τελικά τα σωστά είναι μόνον αυτά που γίνονται με την καθοδήγηση του Περισσού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διαφωνείς με το μόνο η ατομική αντίδραση? Μα προφανώς χρειάζεται και μαζική αντίδραση και να μπει αίτημα παντού. Αυτό κυρίως το έβαλα για τα λεγόμενα της κανέλλη που λέει σαφώς να μην πληρώνει ο λαός και ότι το προτείνει το κκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το να σηκώνει ο κάθε πολίτης της μπάρες και να μην πληρώνει δεν είναι "ατομική αντίδραση". Αν το κάνουν όλοι οι οδηγεί δεν υπάρχει και πρακτικά πρόβλημα, γιατί τότε έχει υλοποιηθεί η γραμμή που λέει και το ΚΚΕ, "να μην πληρώνει ο λαός...". Τόσο απλά είναι τα πράγματα!

    Ας συμφωνήσουμε και στο ότι "να μπει παντού το αίτημα". λοιπόν μπήκε στα σωματεία που συμμέχουν στο ΠΑΜΕ και τι αποφάσισαν εκτός από το να πάνε αύριο και για 2 ωρίτσες να ανοίξουν τα διόδια; Μεθαύριο που τα μέλη τους θα περνάνε από τα διόδια, και δεν έχει κινητοποίηση το ΠΑΜΕ, θα σηκώσουν τις μπάρες και δεν θα πληρώσουν ή θα πληρώσουν και θα περάσουν σαν να μην συμβαίνει τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και αν αλλάξει ο τρόπος που πληρώνονται τα διόδια και γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο (όπως λένε από το 2012) τι θα γίνει? Δεν πρέπει η κατάργηση των διοδίων να είναι το βασικό?
    "Αναφερόμενη στις λαϊκές κινητοποιήσεις που εντείνονται, τόνισε ότι πρόκειται για αντίδραση των ληστευομένων απέναντι στους ληστές και είπε ότι το ΚΚΕ προτείνει να μην πληρώνουμε διόδια στους δρόμους γιατί τους έχουμε πληρώσει εκατοντάδες φορές"
    Από αυτό τι καταλαβαίνεις για την ατομική δράση του καθενός?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μήπως να συγκροτηθεί και στην Αθήνα κάποια κίνηση αντίδρασης στις αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια των μμμ και γενικότερα στην υποβάθμισή τους..Τί γίνεται με την αντικατάσταση των γραμμών του ηλεκτρικού, για παράδειγμα..θυμίσει γεφύρι της Άρτας η υπόθεση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://epibates-thess.blogspot.com/

    ΜΑΖΙΚΗ Η ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ "ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"
    Πάνω απο 150 μέλη των "ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" πραγματοποίησαν σήμερα Σάββατο 15/1 παρέμβαση σε αστικά του ΟΑΣΘ. Μέλη των Κινήσεων Πολιτών, «Ακρίβεια-STOP», «GreenAttack», «Επιτροπή Ανέργων Θεσσαλονίκης», «Πρωτοβουλία Αγώνα Δυτικών Συνοικιών» και των Πρωτοβουλιών Κατοίκων από το Ωραιόκαστρο, την Τούμπα, την Πυλαία και τον Χορτιάτη συγκεντρώθηκαν μπροστά από το άγαλμα Βενιζέλου. Ενώ στη συνέχεια έγινε "κατάληψη" σε 15 λεωφορεία στα οποία κανένας επιβάτης δεν πλήρωσε εισητήριο.

    Η αντίδραση τόσο του κόσμου αλλά και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ητάν απο θετική μέχρι ενθουσιώδης. Το κίνημα ενάντια στην αύξηση των εισητηρίων αποκτά μεγαλη δυναμική στην Θεσσαλονίκη και δείχνει ικανό να στριμώξει την κυβέρνηση και την διοίκηση του ΟΑΣΘ.

    Το ολοένα και αυξανόμενο κίνημα "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ" θα νικήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι επιβάτες του λεωφορείου 31 Βούλγαρη-Κτελ μετά από προτροπή συνεπιβατών μας (μας πήραν από το μανίκι λέγοντας άν δεν πάτε στην Λαϊκή αγορά της περιοχής τι κάνατε; ) στη Βούλγαρη πήγαμε στην Λαική της 25ης Μαρτίου. Ανοίξαμε το πανώ και με την ντουντούκα για μία περίπου ώρα ενημερώσαμε τους πολίτες στην λαίκή. Μπράβο σε όσους ξεκίνησαν με κόπο το κίνημα των Επιβατών ,το κίνημα των Διοδίων.Στη συνέχεια θα τους ξεκουράσουμε εμείς οι μετέπειτα επιβάτες . ΚΑΙ ΕΊΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ
    Ολοι μας στα κινήματα και γρήγορα. Αντε μη θυμώσουμε και φτιάξουμε κίνημα που θα καίμε καναπέδες και TV στο δρόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ