ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Επιστολή 32 στελεχών ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκη: ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΡΙΖΑ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

 Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "χρονικά" της Ημαθίας.
Τριανταδύο στελέχη του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ συνέταξαν και έστειλαν επιστολή στη Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ με την οποία εκφράζουν τις διαφωνίες τους σχετικά με την απόφαση του σχήματος, και του Τσίπρα προσωπικά θα έλεγα εγώ, να συνεργαστεί με την Κοινωνική Αριστερά του ΠΑΣΟΚ που ως προβεβλημένα στελέχη της φιγουράρουν οι Γ. Ραφτόπουλος και Α. Κοτσακάς.

Τα στελέχη αυτά εκφράζουν τη διαφωνία τους στην συγκρότηση της "μεγάλης Κεντροαριστεράς" χωρίς αυτή να προκύψει μέσα από κοινούς αγώνες και δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι και δεν τους εκφράζει η συμπόρευση με ανθρώπους που εγκαταλείπουν το ΠΑΣΟΚ όταν έχουν ταυτίσει την πορεία τους με εργατοκτόνους νόμους και πρακτικές.
Δείτε την επιστολή, έχει ενδιαφέρον...

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ 

Αγαπητοί σύντροφοι/σες,
Εμείς, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ από τη Θεσσαλονίκη, σας απευθύνουμε αυτήν την ανοικτή επιστολή, γιατί θέλουμε να θέσουμε τους έντονους και σοβαρούς προβληματισμούς-διαφωνίες μας σε σχέση με το ζήτημα των πολιτικών συνεργασιών του ΣΥΡΙΖΑ, όπως προέκυψε και μετά την τελευταία επισφράγιση της συνεργασίας με τη λεγόμενη Κοινωνική Αριστερά.

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

Φαλλογοκεντρισμός, η γεροντική ασθένεια του μοντερνισμού: φλυαρίες (περί) αγανακτισμένων




Αναδημοσίευση από το Nomadic universality
του Άκη Γαβριηλίδη


Ένα κοινό ανάμεσα στο κίνημα των «αγανακτισμένων» και το Δεκέμβρη του 2008 είναι ότι και τα δύο κατηγορήθηκαν για «αφωνία», για το ότι ήταν ασαφή, συγκεχυμένα, χωρίς συγκεκριμένα αιτήματα.

Βέβαια, αυτοί που διατύπωσαν εκάστοτε την κατηγορία δεν συμπίπτουν.

Αυτοί που συμβατικά θα αποκαλούσαμε συντηρητικούς, φιλελεύθερους ή mainstream σχολιαστές, την διατύπωσαν και τις δύο φορές. Εκεί που διέφερε η κατάσταση ήταν στο χώρο που μέχρι τώρα χαρακτηρίζαμε χονδρικά «προοδευτικό»: το Δεκέμβρη, για έλλειψη καθαρότητας παραπονέθηκαν οι προερχόμενοι από την ανανεωτική αριστερά, ενώ τώρα οι προερχόμενοι από τη ριζοσπαστική αριστερά και αναρχία.

Όλοι οι ανωτέρω έχουν άδικο. Οι κατηγορίες δεν ευσταθούν ούτε στη μία ούτε στην άλλη περίπτωση.

Γιατί δεν ευσταθούσαν το Δεκέμβρη, έχω ήδη εξηγήσει στο παρελθόν[1]. Για τα τωρινά, θα το δούμε παρακάτω.

Προς τούτο, θα ήταν χρήσιμο να ξεκινήσουμε ακριβώς από τη σχέση των δύο φαινομένων με τη γλώσσα.

Είναι δηλωτικό ότι και στις δύο περιπτώσεις αναδύθηκε μία καινούρια λέξη για να προσδιορίσει το υποκείμενο της αντίστοιχης δράσης. Τότε ήταν οι κουκουλοφόροι[2], τώρα οι αγανακτισμένοι. Και οι δύο όροι είχαν ήδη μια προϊστορία στο πολιτικό και κοινωνικό λεξιλόγιο, συνδεδεμένη όμως με τη ριζοσπαστική δεξιά. Τώρα αναπλαισιώθηκαν και πήραν καινούριο νόημα.

Όταν οι μπάτσοι αυτοπροβοκάρονται...


Ασφαλίτες σε δράση. Το παρακάτω video είναι αρκετά αποκαλυπτικό για τους "κουκουλοφόρους" αστυνομικούς:

Πιστεύετε ότι οι δυνάμεις καταστολής είναι τόσο αφελείς που δεν λαμβάνουν κανένα μέτρο προστασίας για να κρύψουν την πραγματική ταυτότητα των κουκουλοφόρων; Δεν το νομίζουμε! Είναι θέατρο. Ο "αρχηγός" των κουκουλοφόρων με τον ασύρματο στο χέρι είναι ο "πρωταγωνιστής" της παράστασης. "Συμπρωταγωνιστής" η εκπρόσωπος της εργατικής τάξης από το "εργατικό κέντρο"... Πρόκειται για καλοστημένο σχέδιο του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης, που θέλει να επιβεβαιώσει την γραμμή του ΚΚΕ: Τα επεισόδια τα δημιουργούν προβοκάτορες

Γιατί άραγε;  Μια κοινωνία που δεν λογαριάζει τους προβοκάτορες δεν χειραγωγείται εύκολα. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι εκτιμά ιδιαίτερα τις μεθόδους χειραγώγησης του λαϊκού παράγοντα που χρησιμοποιεί το ΚΚΕ, το οποίο προβοκάρει οτιδήποτε δεν βρίσκεται κάτω από τον δικό του έλεγχο. Μιας και το ΚΚΕ από τον "Δεκέμβρη" και μετά έχει γίνει αναξιόπιστο σε αυτά τα ζητήματα, αφού  ακόμα και ο δικός του κόσμος έχει αρχίσει να βαριέται το πολύ το "κύριε ελέησον", αποφάσισε το κράτος να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του. 

Όποιος λοιπόν δεν πιστεύει ή αμφιβάλει για την δράση και την συμμετοχή των προβοκατόρων στις ταραχές,  ιδού οι αποδείξεις!...

χριστουγεννιάτικες ιστορίες

του Γιώργου Πρασσά


1.Υπάκουος ο περήφανος ελ-ληνικός λαός στα κελεύσματα του κράτους (τουλάχιστον μέχρι τις άγιες μέρες)

2. Οικονομικές προτάσεις κυβερνητικών εταίρων:
Οι φασίστες του ΛΑΟΣ είναι στην κυβέρνηση. Που στηρίζουν αυτά τα άτομα την επιτυχία τους; Την στηρίζουν στην εύνοια από τα συστημικά μέσα και από τους κύκλους του βαθέως κράτους. Τι παραπάνω βρίσκουν οι καπιταλιστές για να τους βάλουν στην κυβέρνηση;
 η συνέχεια εδώ:

3. Γιατί να τον πληρώνει ο ΔΟΛ ενώ μπορεί να τον πληρώνει το κράτος;
...Ένα άλλο προσόν του μαραθωνοδρόµου Καψή πέρα του ότι θα μεταμορφώσει «τα κοκόρια σε κότες,» είναι ότι ουδέποτε επιχείρησε η “γραμμή” του να γίνεται αντιληπτή ως τέτοια, αλλά να υπονοείται. Και αν νομίζει κάποιος ότι αυτό είναι εύκολο δεν έχει παρά να τον συγκρίνει με τον αδελφό του Μανόλη Καψή, τηλεδημοσιογράφο του μεγάλου καναλιού και άτυπου εκπρόσωπου αυτής της προηγούμενης μα και της μελλοντικής κυβέρνησης ενός μελλοντικού μάγου...
ολόκληρο το κείμενο εδώ:

4. 100 χρόνια τι; (για όσους έχει λείψει ο Άκης Γαβριηλίδης) :
Τη χρονιά που έρχεται, η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να γιορτάσει τα «εκατό χρόνια από την απελευθέρωσή της». Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη συστηματική απογραφή του πληθυσμού της Θεσσαλονίκης που έγινε από τις ελληνικές αρχές στις 28 Απριλίου 1913, η  ελληνική κοινότητα βρισκόταν στην τρίτη θέση του συνόλου των 157889 κατοίκων, με 39965 άτομα (25,3%) έναντι 61439 Ισραηλιτών (38,9%), 45867 μουσουλμάνων(29%), 6263 Βουλγάρων(3,9%) και 4364 (2,7%) άλλων εθνικοτήτων. 
Περισσότερα γι' αυτό το ζήτημα εδώ:


5. Η πρωτοφανής διείσδυση της "σκέψης Νώντα" στην Πατρινή νεολαία, σύμφωνα με τον τοπικό τύπο - ο επικίνδυνος πυρήνας νεαρών Ρομά της ΑΚ:





ΥΓ: Στο 12% το ΚΚΕ - το σοσιαλιστικό μέλλον έρχεται:

Η “δημιουργική” συμβολή της εργοδοσίας στην εμπέδωση του "μνημονίου"...



Η επίθεση στον κόσμο της εργασίας είναι μια πολιτική που εμπεδώνεται πρώτιστα στους εργασιακούς χώρους από την ίδια την εργοδοσία, η οποία αποκαλύπτει το στυγνό της πρόσωπο κάθε μέρα απέναντι στους εργαζόμενους. Δημοσιεύουμε δύο συνδικαλιστικές ανακοινώσεις που δείχνουν τον βαθιά ταξικό χαρακτήρα αυτής της επίθεσης καθώς επίσης και τους όρους υποταγής, εκφοβισμού και χειραγώγησης που διαμορφώνονται από την υποταγή του συνδικαλιστικού κινήματος στον εργοδοτικό έλεγχο. Η μία αναφέρεται στην εργοδοσία της εταιρείας security ICTS που δραστηριοποιείται και στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος στήνει εργοδοτικό συνδικαλισμό για να στηρίξει τις απολύσεις εργαζομένων και η άλλη στην Δημοτική Αρχή του Βύρωνα βρήκε την ανοχή και τη στήριξη του προεδρείου του σωματείου των εργαζομένων που αποτελείται από το ΠΑΜΕ και την ΠΑΣΚΕ/ΕΣΠΕ στην επιβολή των αντεργατικών της μέτρων.

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

ΚΚΕ για "Μακεδονικό Εθνος". Τότε και τώρα



Αποκαλυπτικός για τον εθνικοπατριωτισμό του είναι ο τίτλος της "σπίθας",  του ηλεκτρονικού έντυπου της ομάδα του Π. Λαφαζάνη: ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ!  Παρ' όλο ότι το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μέσο ανήκει στον χώρο του Συνασπισμού,  ο συντάκτης του άρθρου πρώτα δημοσιεύει κείμενο του Περισσού και μετά κείμενο της Κουμουνδούρου, σηματοδοτώντας τις πολιτικές του προτιμήσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα. Την επόμενη φορά ελπίζουμε να έχει και καμία εθνικοπατριωτική "τσόντα" σε video με την Λ. Κανέλλη.  Προς το παρόν, ως απάντηση σε αυτές τις απόψεις παραπέμπουμε στο παρακάτω δημοσίευμα από το "βαθύ κόκκινο":

Δεν είναι καινούργιος ο ισχυρισμός του ΚΚΕ που ξανακούσαμε σήμερα από το στόμα της Αλέκας Παπαρήγα, στον real fm ότι «δεν υπάρχει Μακεδονικό έθνος και μ αυτή την ένοια δεν υπάρχει Μακεδονική μειονότητα». Καλό όμως θα ήταν η γ.γ. του ΚΚΕ να μας παραθέσει και τα «επιστημονικά εργαλεία» που σύμφωνα με την ίδια το αποδεικνύουν, όπως επικαλέστηκε στην ίδια συνέντευξη της.
Πρόκειται για μια βαθιά ανιστόρητη άποψη κάτι στο οποίο έχουμε αναφερθεί σε επανειλημμένες αναρτήσεις μας. Χαρακτηριστικά εδώ και εδώ).
Επανερχόμαστε σ’ αυτό το θέμα  και παραθέτουμε ένα κείμενο που έχει δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη» σε δυο συνέχειες στις 24 και 25 Νοέμβρη του 1932.
Πρόκειται για ένα σημαντικό ντοκουμέντο, που παρουσιάζει καθαρά τις θέσεις των ελλήνων κομμουνιστών του μεσοπολέμου, πάνω στο μακεδονικό ζήτημα. Θέσεις υποστήριξης του μακεδονικού εθνικού κινήματος, που οι κομμουνιστές της χώρας τις πλήρωσαν τότε με φυλακές και εξορίες. Οι νεώτεροι και μη γνωρίζοντες, μπορούν να συγκρίνουν την τότε κομμουνιστική-διεθνιστική γραμμή, του ΚΚΕ, με την  σημερινή του πολιτική.  

Λογοκρισία στην “Ελευθεροτυπία”


Η αντιμνημονιακή εφημερίδα λογοκρίνει την διαφορετική άποψη των απλήρωτων συντακτών της εκλιπαρώντας για δάνεια που θα της επιτρέψουν να εφαρμόσει το σκληρότερο μνημόνιο του Τύπου.
Καμαρώστε την!

( Το κείμενο στο οποίο αναφέρεται  στη παραπάνω παραπομπή είναι εδώ: Ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ )

Mε αφορμή την ''αραβική άνοιξη''

 Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα του "Μετώπου Α-Α"

Συζήτηση μεταξύ του Ολιβιέ Μπεζανσενό και του Ζαν-Λυκ Μελανσον στο περιοδικό «Regards/Ματιές» 6/4/2011 [με αφορμή την ‘’αραβική άνοιξη’' *]
 rubon567-3d8d9-97070
 
Regards: Τι αλλάζουν οι επαναστάσεις που ξετυλίγονται στον αραβικό κόσμο;
 
Ολ.Μπεζανσενό :
Δείχνουν ότι είναι δυνατόν. Για την αντικαπιταλιστική γενιά που  γεννήθηκε από την αργή αναγέννηση του κοινωνικού κινήματος στις αρχές της δεκαετίας του’90, οι επαναστάσεις αυτές δείχνουν ότι δεν είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε σε ένα κόσμο χωρίς επανάσταση. Ο λαός εισβάλλει στην πολιτική σκηνή και παίρνει στα χέρια του το πεπρωμένο του πέρα από τις εκλογικές  «προθεσμίες». Συγκρούεται όχι μόνο με τις δικτατορίες αλλά και με τα ιμπεριαλιστικά και δυτικά συμφέροντα.

Μοχάμεντ Χάσεν Ζουζί-Σεμπί: Να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα της "αραβικής άνοιξης"

Αναδημοσίευση από την "ΑΥΓΗ"
Συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Ηροδότου

Ο Μοχάμεντ Χάσεν Ζουζί-Σεμπί (Mohamed Hassen Zouzi-Chebbi), ποιητής, ερευνητής της έδρας Φιλοσοφίας της UNESCO, διδάσκει Σύγχρονη Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Paris VIII - Vincennes-a-Saint-Denis. Γεννήθηκε στην όαση της Τοζέρ, στην Τυνησία, και υπήρξε μαθητής του Μισέλ Φουκώ. Διευθύνει τη σειρά ποίησης των εκδόσεων Nouqouch Arabiyya «Arabesques». Στην Ελλάδα, προσκεκλημένος από το Τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών και την Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Σπουδών Μέσης Ανατολής, έδωσε, σε συνεργασία με την αναπληρώτρια καθηγήτρια Αραβολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Ελένη Κονδύλη, μια διάλεξη τον Ιούλιο του 2010 για την αραβική ποίηση και την ουτοπία.

* Να μιλήσουμε γι’ αυτό που συμβαίνει... Τι είναι η «αραβική άνοιξη»;
Όσο μακριά και αν μπορούσε να φτάσει η ευστοχία αυτής της φτωχής μεταφοράς, η οποία πηγάζει από τη σύγκριση των παραγόντων που επηρεάζουν τις ανθρώπινες κοινωνίες -το ιδιαίτερο αυτό είδος ζωής- με τα φυσικά φαινόμενα, αξίζει να τη σκεφτούμε, κατά τη γνώμη μου, με μια μεθοδική, ριζική δυσπιστία, αν όχι να αξιώσουμε την ολοκληρωτική, διαρρήδην, απόρριψή της.

Μια τέτοια εκλαϊκευτική «ευκολία» με απωθεί για διάφορους λόγους, από τους οποίους θα αναφέρω μόνο τους βασικούς. Αυτή η επιπόλαιη και μυωπική οροθεσία, δημοσιογραφικό μοτίβο σε όλη τη μιντιακή σφαίρα, αποτελεί ένα είδος «πολιτικής μετεωρολογίας», καθώς χρησιμοποιεί μεταφορικά το λεξιλόγιο, των εποχών, των «πιέσεων» και των «αποσυμπιέσεων» της ατμόσφαιρας και όλα τα είδη των καταστροφών.

Υποθέτουμε, επομένως, ότι πριν την «αραβική άνοιξη» υπήρχαν σκοτεινές εποχές, απροσδιόριστα εκτεινόμενες και λυπηρές, κατά τη διάρκεια των οποίων οι ζώσες δυνάμεις των συλλογικών επιθυμιών μισοκοιμούνταν, αν δεν είχαν πέσει σε λήθαργο.

Αυτός ο τρόπος σκέψης και επεξεργασίας των ερωτημάτων είναι φανερό σύμπτωμα μιας εκτυφλωτικής ανικανότητας να καταλάβουμε τι είναι αυτό που ξαφνικά συμβαίνει, μιας απύθμενης βλακείας να παραγνωριστεί, συνειδητά πολλές φορές, η πολυπλοκότητα και το βάθος των συμβάντων ενός τέτοιου μεγέθους.

Γιορτή εγκαινίων του Συνεταιρισμού Αλληλέγγυας Οικονομίας "Συν-Αλλοις"

 Πρόσκληση από τον  συνεταιρισμό αλληλέγγυας οικονομίας «Συν-Άλλοις»

Γιορτή εγκαινίων Σάββατο 10 Δεκεμβρίου ...από νωρίς το μεσημέρι:
Γνωριζόμαστε και δοκιμάζουμε προϊόντα εναλλακτικού & αλληλέγγυου εμπορίου
6μμ: Χειμερινή γιορτή με live μουσική & κάστανα στα κάρβουνα!
Νηλέως 35, Θησείο [ΧΑΡΤΗΣ]
210-3456681- www.synallois.org

O Συνεταιρισμός «Συν-Άλλοις» είναι μια προσπάθεια που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο, με κύριο στόχο τη διακίνηση των προϊόντων και την ιδέας του εναλλακτικού και αλληλέγγυου εμπορίου. Ενός εμπορίου που, απέναντι στη λογική της “ελεύθερης αγοράς” και του ανταγωνισμού, στηρίζεται στις άμεσες ανθρώπινες σχέσεις και στη συνεργασία. Που υπακούει στις ανάγκες των πολλών, παραγωγών και καταναλωτών, και όχι στην συσσώρευση κερδών για τους λίγους.

ΝΙΚΟΛΑΪ ΓΚΟΓΚΟΛ: Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ


Θέατρο Εξαρχείων,  Θεμιστοκλέους 69

Από 8 Δεκεμβρίου 2011 έως 8 Aπριλίου 2012
Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο στις 21:00
Κυριακή στις 20:00
τηλ 33 00 879

ΤΟ ΕΡΓΟ
Σε μιά μακρινή επαρχία της Τσαρικής Ρωσίας, ο διοικητικός μηχανισμός του κράτους, σε αγαστή σύμπνοια με τον μηχανισμό της αγοράς, λυμαίνεται αποχαλινωμένος την κοινωνία: μίζες, δωροδοκίες, διαπλοκή, μία διαβρωμένη εξουσία που καταβροχθίζει ανενόχλητη. Αλλά η αυθαιρεσία της τοπικής μικροεξουσίας έρχεται αντιμέτωπη με την αυθαιρεσία της κεντρικής εξουσίας όταν καταφτάνει ο Γενικός Επιθεωρητής από την πρωτεύουσα. Ο τρόμος του Περιφερειάρχη, του Δικαστή, του Αρχηγού της Αστυνομίας, του Διευθυντή Εκπαιδεύσεως και του Διευθυντή του Νοσοκομείου, αλλά και ο τρόμος των εμπόρων, των εργολαβών, των προμηθευτών του δημοσίου, μπροστά στην “ανώτατη εξουσία”: θα δούν οι “επίτροποι με το γερακίσιο μάτι” ότι πίσω από τα ημιτελή δημοσία έργα, τους στημένους προϋπολογισμούς και τα διπλά λογιστικά βιβλία βασιλεύει η απόλυτη κατάχρηση ή θα κάνουν τα στραβά μάτια; Θα λαδωθεί αυτή η ανωτάτη ελεγκτική εξουσία ή θα θυσιάσει τις τοπικές εξουσιούλες σε μία δική της παράσταση κάθαρσης; Θα αντέξουν οι δεσμοί της διαπλοκής ή θα πάμε όλοι στην Σιβηρία; 

6 Δεκέμβρη του 2008: Μία ημερομηνία ‘’υπό διαγραφή’’

Αναδημοσίευση από το αριστερό blog

του Παναγιώτη Μαυροειδή

6 Δεκέμβρη 2011. Το ΠΑΜΕ καλεί σε πυκνές κινητοποιήσεις, ‘’το πρωί και το απόγευμα’’, σε όλες τις πόλεις και τις συνοικίες, για τα χαράτσια. Τόσο καλό και τόσο απογοητευτικό. Ποιος Δεκέμβρης 2008; Ποια εξέγερση; Ποιος Γρηγορόπουλος και ποια νεολαία; Ποια μνήμη του κινήματος; Ποια παρακαταθήκη; Το μήνυμα είναι σαφές και αποκαρδιωτικό και δίνεται με γεροντικό πείσμα από την ηγεσία διαρκώς επί 3χρόνια μετά την δολοφονία του 15χρονου μαθητή και την μεγαλειώδη όσο και αντιφατική έκρηξη της νεολαίας το Δεκέμβρη του 2008: Όχι απλά μακριά, αλλά καμία απολύτως σχέση με κινητοποιήσεις αγωνιστικής μνήμης και κριτικής συζήτησης για κάτι που το ιερατείο δεν αναγνωρίζει καν σαν κίνημα και πολύ περισσότερο σαν εξέγερση.

Δυστυχώς ή ευτυχώς είναι ακριβώς έτσι. Έτσι ξεκίνησε και έτσι συνεχίζει. Πιθανά μετά από 50-60 χρόνια να υπάρξει αυτοκριτική.

Το 2008, το ΚΚΕ δεν άφηνε περιθώριο συζήτησης. Έγραφε ο Ριζοσπάστης στις 25 Δεκέμβρη του 2008 για τη νεολαιίστικη αυτή έκρηξη:

‘’Αντικειμενικά επίσης, στέκεται απέναντι στο εργατικό κίνημα, στην επαναστατική πάλη για την αντικατάσταση του καπιταλισμού από το σοσιαλισμό, απέναντι στην εργατική τάξη, που από τη θέση της ως η τάξη που την εκμεταλλεύεται η κυρίαρχη, που δεν έχει καμιά ιδιοκτησία σε μέσα παραγωγής, είναι η τάξη που μπορεί να κινήσει με την πάλη της τον τροχό της Ιστορίας προς τα μπρος.’’

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Η συνδικαλιστική χούντα του ΠΑΣΟΚ...


O Αντώνης Σταματόπουλος στο Γενικό Κρατικό (5/12/11)

Με αφορμή τον "ΔΕΚΕΜΒΡΗ"...


Τομές και νέες προσεγγίσεις στην κοινωνική κριτική και την πολιτική σκέψη, μέσα από πολιτικές πράξεις της εξέγερσης του Δεκέμβρη
του ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

"Εμείς και το μέτωπο"


Πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής
 
ban3To Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής θα πραγματοποιήσει Πανελλαδική Συνάντηση στην Αθήνα, την Παρασκευή και το Σάββατο 16 και17 Δεκέμβρη Κεντρικό θέμα της Συνάντησης είναι οι σκέψεις και πρωτοβουλίεςγια την ενότητα της Αριστεράς και τη δημιουργία μιας πλατιάς μετωπικής συμπαράταξης του λαού,με στόχο την προώθηση μιας εναλλακτικής ριζοσπαστικής πολιτικής, από την οποία έχουν να ωφεληθούν άμεσα ο κόσμος της εργασίας και μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Το κείμενο που δημοσιοποιείται σήμερα είναι προϊόν σύνθεσης και συγκερασμού απόψεων που εκφράστηκαν στο συντονιστικό ή κατατέθηκαν γραπτά και αποτελεί βάση για συζήτηση στην Πανελλαδική συνάντηση. Το κείμενο αποτελεί ομόφωνη απόφαση του Συντονιστικού.

Α. Το «Μέτωπο» υπάρχει ήδη, εν δυνάμει, μέσα στο λαό, πάλι χωρίς την Αριστερά.

Ο λαός έχει πεισθεί ότι μια «ένωση δυνάμεων» αποτελεί προϋπόθεση για να αντιπαρατεθούμε στις πολιτικές καταστροφής της οικονομίας και κοινωνίας από την τρόικα. Η «ενότητα» υπάρχει ήδη, εν δυνάμει, μέσα στο λαό και εκφράζεται πολλαπλά: Με τη συνύπαρξη πολιτών με τις πιο διαφορετικές πολιτικές καταγωγές και κοινωνικές εντάξεις, από όλο το φάσμα των ηλικιών στις απεργίες, στις διαδηλώσεις και στις πλατείες. Στα κινήματα «δεν πληρώνω». Στις επιτροπές γειτονιάς. Στις ομάδες αλληλεγγύης. Στις κινήσεις καλλιτεχνών και διανοουμένων. Στις ιστοσελίδες αμφισβήτησης.

Όλα αυτά αποτελούν σε μεγάλο βαθμό «αναπάντητες επιστολές» προς τις πολιτικές δυνάμεις που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην επίτευξη της «ένωσης».

Η απάντηση των δυνάμεων της Αριστεράς είναι να επαναλαμβάνουν, τη λέξη «μέτωπο» σε όλες τις πτώσεις και με όλα τα προσδιοριστικά επίθετα. Τις περισσότερες φορές το ορίζουν γύρω από τον εαυτό τους, ως επέκταση της κομματικής τους επιρροής.

Όμως η αμφισβήτηση του πολιτικού συστήματος από το λαό, όπως εκφράστηκε κατεξοχήν στις πλατείες και στις εργατικές κινητοποιήσεις, έδειξε ότι η κοινωνία έχει συνειδητοποιήσει το πολιτικό χρέος των στιγμών - την Ανατροπή- και βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τις πολιτικές δυνάμεις της Αριστεράς.

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

Ο Αλέξης Τρίπρας δίνει συνέντευξη σε ακροδεξιά blogs...

Πριν μερικές μέρες από το καθοδηγητικό όργανο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ εκδόθηκε το παρακάτω σχόλιο με αφορμή δημοσιεύματα για τη συμμετοχή στελεχών της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σε εκδηλώσεις:

Στις κρίσιμες σημερινές συνθήκες της άγριας επίθεσης στα δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού, στο πλαίσιο της βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης και της κρίσης ευρωζώνης και Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ παλεύει για μια μετωπική αντικαπιταλιστική Αριστερά, σε διάκριση –σε περιεχόμενο και μορφή- από το ΚΚΕ και το ΣΥΡΙΖΑ και σε ρήξη με τη σοσιαλδημοκρατία. Ταυτόχρονα, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ καλεί για κοινή δράση της Αριστεράς και όλων των μαχόμενων δυνάμεων του μαζικού κινήματος, με σκοπό τη συμβολή σε ένα αγωνιστικό μέτωπο ρήξης και ανατροπής του κοινωνικού σφαγείου κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφαλαίου. Η επιτακτικά αναγκαία αυτή πολιτική γραμμή κρίνεται μέσα στο μαζικό κίνημα και καμιά σχέση δεν έχει με ευκαιριακές εκλογικές συνεργασίες και συναντήσεις «παραγόντων», λογικές που κατατρέχουν την επίσημη Αριστερά. Η συμμετοχή στελεχών της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σε συζητήσεις αριστερών χώρων αποσκοπεί στην προώθηση του αναγκαίου διαλόγου μεταξύ του κόσμου της Αριστεράς και στην ενίσχυση της δυναμικής της κοινής δράσης σε ανατρεπτική κατεύθυνση.

Παρόμοιο σχόλιο από τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ βεβαίως δεν πρόκειται να εκδοθεί για την συνέντευξη του διπλοθεσίτη αρχηγού του σε σύναξη blogs όπου κυριαρχούσε η ακροδεξιά! Για να πάρετε λίγη μυρουδιά παραθέτουμε μερικά ενδεικτικά links:

Το ενδιαφέρον της αυτής της συνέντευξης δεν βρίσκεται μόνο σε ποιούς (kourdistoportocali logia-starata, olympia taxalia προεδρική δημοκρατία online-press, dexiextrem, exomatiakaivlepo, pyrgos-news, citypress-gr ) δίνει την συνέντευξη και που αναδημοσιεύεται, αλλά και στο τι ακριβώς λέει. Σε αυτή την συνέντευξη δεν προβάλει κάποιες πολιτικές θέσεις που προέκυψαν από συλλογικά όργανα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά απόψεις όπως η θέση για την συγκρότηση ενός νέου ΕΑΜ με την λαϊκή δεξιά και άλλα παρόμοια που δεν έχουν καμία σχέση με τα μέχρι τώρα επίσημα κομματικά ντοκουμέντα. Αυτές οι απόψεις επίσηες δεν έχουν εκφραστεί δημόσια απ’ ότι γνωρίζουμε ούτε καν σαν θέσεις του ΣΥΝ. Είναι άραγε τυχαίο ότι αυτή η συνέντευξη δεν προβάλλεται από τα κομματικά έντυπα του ΣΥΝ;

Δεν πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια αυθαίρετη κίνηση που έρχεται σε ρήξη με την μέχρι τώρα πολιτική του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται για μια διγλωσσία, απολύτως ενταγμένη μέσα στους πολιτικούς σχεδιασμούς της Κουμουνδούρου, η οποία προφανώς έχει την αποδοχή και της εσωτερικής αντιπολίτευσης της ομάδας του Π. Λαφαζάνη, αφού σηματοδοτεί εκτός των άλλων και ένα άμεσο άνοιγμα προς τις γενικότερες εθνικοπατριωτικές της απόψεις.

Μερικές εύστοχες παρατηρήσεις ως προς το περιεχόμενο αυτής της διγλωσσίας μπορείτε να βρείτε εδώ:Οι «Μεταμορφώσεις» του αριστερού τυχοδιωκτισμού 

Η συνέχεια για το ίδιο θέμα μερικές μέρες αργότερα, εδώ:

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ