ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Στα σύνορα του μισθού: το πραγματικό κίνημα και το δημοκρατικό δίλημμα


(νέο κέντρο υποδοχής για πρόσφυγες, Δανία)
Πολλοί από τους καλύτερους διερμηνείς των διαθέσεων του κεφαλαίου έχουν δει πολύ καθαρά την αξεδιάλυτη σύνδεση μεταξύ του κράτους της κινητικότητας και του καθεστώτος των μισθών. Από τα κεντρικά της Deutsche Bank ως το think-tank της βρετανικής οικονομικής πολιτικής και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, αντηχεί μία ξεκάθαρη πολιτική σύσταση: είναι αναγκαίο να καταργηθεί ο νόμιμος ελάχιστος μισθός –ο οποίος θεωρείται πόλος έλξης και ενθάρρυνσης για τη μετανάστευση– και να επιβληθούν νομικά χαμηλότεροι μισθοί για τους μετανάστες που «φιλοξενούνται» στην Ευρώπη. Τα «σύνορα του μισθού» που πάντοτε διέσχιζαν τον ευρωπαϊκό χώρο –ακόμα και αν δεν εντοπίζονταν ποτέ στους χάρτες– δεν επαρκούν. Δεν είναι, δηλαδή, αρκετό το ότι στις ανατολικές χώρες οι μισθοί είναι συστηματικά χαμηλότεροι σε σχέση με τις βόρειες χώρες. Διότι η μετανάστευση πάντοτε προσφέρει σε κάποιον εργάτη την ευχέρεια να αρνηθεί την φτωχοποίηση και να ψάξει για κάτι καλύτερο αλλού. Η διαφοροποίηση των μισθών πρέπει, επομένως, να αναπαράγεται θεσμικά και να θεωρείται δεδομένη σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ. Συνεπώς, οικοδομείται μια γνήσια ευρωπαϊκή πολιτική ξεκινώντας από τις κυριαρχικές και προστατευτικές αποφάσεις του κάθε κράτους.

Αναδημοσίευση από το —Nomadic universality
των S-Connessioni Precarie
Μετάφραση: Βαγγέλης Πούλιος

Περισσότερο από τη φρίκη της μάχης στο Χαλέπι, ήταν η πίεση χιλιάδων μεταναστών που τελικά επέβαλε μια εύθραυστη συμφωνία σχετικά με τον πόλεμο στη Συρία. Οι εβδομάδες που αφιερώθηκαν στις διαπραγματεύσεις, οι λίγο ως πολύ ρητοί εκβιασμοί, οι αχαρακτήριστες συμφωνίες που σχετίζονται με τον κουρδικό λαό, τα χρήματα που χρειάζονται και τα χρήματα που συμφωνήθηκαν, η ανακοίνωση της επέμβασης του ΝΑΤΟ, ένα ακόμα απαράδεκτο τελεσίγραφο στην Ελλάδα, αυτή τη φορά σχετιζόμενο με τους μετανάστες· όλα αυτά φαίνεται να συνηγορούν ότι το ζήτημα των μεταναστών παίζεται στα σύνορα. Δεν είναι όμως έτσι και ό,τι συμβαίνει τριγύρω μας το δείχνει καθαρά. Είναι αρκετό να δούμε την κατάσταση που διαμορφώνεται στα ευρωπαϊκά κράτη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μετά την ανακοίνωση του φρένου έκτακτης ανάγκης (emergency break), το οποίο θα περιορίζει την πρόσβαση σε εργασιακά δικαιώματα για τους νεοεισελθόντες στην Βρετανία μετανάστες από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ, η κυβέρνηση του Ντέιβιντ Κάμερον μαζί με τον ΟΗΕ και τις κυβερνήσεις της Γερμανίας, του Κουβέιτ και της Νιγηρίας προώθησαν ένα «συνέδριο των δωρητών» με σκοπό να αντιμετωπίσουν την «προσφυγική κρίση» της Συρίας. 9 δις € προστέθηκαν στα 12 δις τα οποία υποσχέθηκε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στην Τουρκία, το Λίβανο, την Ιορδανία και την Αίγυπτο για να διαχειριστούν τις μεταναστευτικές ροές έξω από τα σύνορα της ΕΕ.

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Σε ένα ανακαινισμένο σφαγείο της Μαδρίτης η 2η συνάντηση για το plan b της Ευρώπης


Ένα ανακαινισμένο ...σφαγείο της Μαδρίτης ήταν ο τόπος που το περασμένο Σαββατοκύριακο έγινε η συνάντηση για την πολιτική συγκρότηση του plan b' της Ευρώπης. Το πλαίσιο της συνάντησης, όπως και ποιοί υπογράφουν το σχετικό κείμενο εδώ:
Ένα σχέδιο Β για την Ευρώπη

Μεταξύ των πολλών προτάσεων για δράση που εγκρίθηκαν σε διάφορα επίπεδα (τοπικό, εθνικό ή ευρωπαϊκό), αποφασίστηκε η οργάνωση μιας ευρωπαϊκής ημέρας κινητοποιήσεων ενάντια στις πολιτικές λιτότητας την 28 Μαΐου, η ημερομηνία που καθορίζεται σε συνάρτηση με την Κομμούνα του Παρισιού. 
(κλικ στην εικόνα για να δείτε το site της συνάντησης)
Η συνάντηση αυτή ακολούθησε τη μία άλλη που είχε πραγματοποιηθεί στο Παρίσι με πρωτοβουλία του Αριστερού Κόμματος στις αρχές Ιανουαρίου, και είχε επικεντρωθεί κυρίως σε οικονομικά θέματα.Tο ντοκουμένο που εκδόθηκε μετά την λήξη των εργασιών, εδώ:

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Ο μισθός ως «πλασματικό κεφάλαιο»



Στο παρελθόν αρκετές φορές, έχουμε προβάλλει την θέση ότι:
α. κύριο χαρακτηριστικό της παγκοσμιοποίησης είναι η επέκταση της κυριαρχίας της κεφαλαιακής σχέσης στο εσωτερικό των κοινωνικών σχηματισμών

β. ο νεοφιλελευθερισμός -ως σύστημα διακυβέρνησης - εμπεδώνει την επέκταση της κυριαρχίας της κεφαλαιακής σχέσης στο εσωτερικό των κοινωνικών σχηματισμών με τρόπους που επηρεάζουν ακόμα την ίδια την συγκρότηση των κοινωνικών ομάδων και τάξεων, όπως:

- Με την εισαγωγή στο εσωτερικό των λαϊκών τάξεων του ανταγωνισμού”, ως συνέπεια των πολιτικών που αφορούν την κυριαρχία των “ελαστικών σχέσεων εργασίας”, την κατάργηση “επαγγελματικών δικαιωμάτων” και άλλες παρόμοιες πολιτικές

- Με την γενίκευση της “ατομικής διαπραγμάτευσης” με το κράτος και την αποσάθρωση των παραδοσιακών μηχανισμών διαμεσολάβησης των κοινωνικών και ταξικών συμφερόντων.

- Με την διαμόρφωση “νέων δεσμών” ανάμεσα στη μισθωτή εργασία και τα λαϊκά στρώματα με το κεφάλαιο μέσω των οποίων γίνονται μέτοχοι της “κεφαλαιακής σχέσης” και συνδέουν τις τύχες τους με τον μέλλον του κεφάλαιου.

Σχετικά με αυτή την θέση, δηλαδή με το πως η μισθωτή εργασία και λαϊκά στρώματα γίνονται μέτοχοι της κεφαλαιακής σχέσης, έχει ενδιαφέρον το παρακάτω απόσπασμα από ένα πρόσφατο κείμενο «Κρίση υπερσυσσώρευσης και καπιταλιστική κυριαρχία» του Γιάννη Μηλιού το οποίο αναφέρεται σε αυτή την “καινοτομία” με μαρξιστικούς όρους, το οποίο και παραθέτουμε:

Για τη δημοκρατία, το κόμμα και την κρίση εκπροσώπησης


Αναδημοσίευση από το RProject.gr
του Σωτήρη Σιαμανδούρου

Με αφορμή τη διακήρυξη της Λα.Ε.


Η διακήρυξη της Λα.Ε αποτελεί σημαντικό βήμα μπροστά από πολλές απόψεις. Έχουμε στα χέρια μας ένα κείμενο σε καλή κατεύθυνση. Ωστόσο, η εσπευσμένη δημοσίευση της διακήρυξης της Λα.Ε, χωρίς να προηγηθεί συζήτηση στις οργανώσεις, θέτει παραδειγματικά το διαχρονικό πρόβλημα της δημοκρατίας, αφού το ίδιο το κείμενο ταυτότητας μεταβιβάζεται με τον ιμάντα στα μέλη για να περάσει στην κοινωνία, χωρίς να προηγηθεί –επίσημη τουλάχιστον- συζήτηση ούτε με τα μέλη ούτε με την κοινωνία. Δεν πρόκειται βεβαίως για παραμύθι με κακό λύκο αλλά για αντινομίες της ευρύτερης δημοκρατικής και σοσιαλιστικής παράδοσης, για φαινόμενα που διαπερνούν οριζόντια όλα τα κόμματα, τις οργανώσεις, ακόμη και τις αναρχικές συνελεύσεις, σε διαφορετικό βαθμό φυσικά και με διαφορετικό τρόπο.

Ειρωνικό είναι το γεγονός ότι αυτός ο παραγκωνισμός της βάσης της Λα.Ε είναι εν μέρει αποτέλεσμα της πίεσης της ίδιας της βάσης της Λα.Ε, μια αγχωμένη απάντηση της ηγεσίας στο αίτημα να προχωρήσει πιο γρήγορα η συγκρότηση. Πολύ φυσιολογικά, είναι πάνδημο το αίτημα για αυθεντική συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων του νέου φορέα. Δεν υπάρχει λόγος να συμμετέχει κανείς σε έναν φορέα εάν δεν συμμετέχει στη λήψη των αποφάσεων. Να στηρίζει μπορεί και χωρίς να είναι μέλος. Άλλωστε, αυτό είναι αίτημα που ωρίμασε στη συνείδηση όσων προέρχονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, διότι έζησαν την εμπειρία της πλήρους αυτονόμησης της ηγεσίας. Στο πάνδημο αυτό αίτημα κανείς δεν μπορεί να πάει κόντρα χωρίς να βλάψει τη Λα.Ε, χωρίς να οδηγήσει ακόμη περισσότερους άξιους συντρόφους στην αποστράτευση, χωρίς να εκθρέψει υπαρκτά φαινόμενα γραφειοκρατικού εκφυλισμού με ρίζες βαθιές στην ελληνική αριστερά συνολικότερα.


Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

«Τι να ’κανε το παιδί;»




Το ρίσκο, η εθελοδουλία, ο ηγέτης και ο δημαγωγός

Αναδημοσίευση από τον "δρόμο"
του Αλέξανδρου Μπίστη

Ένα χρόνο μετά την ιστορική νίκη της 25ης Ιανουαρίου, η δεύτερη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχωρά αταλάντευτα στην εφαρμογή των σχεδίων των «αντιπάλων» της, θυσιάζοντας τον ελληνικό λαό στο βωμό της 1ης αξιολόγησης, παρ’ ότι τα παρελκόμενα της καλοκαιρινής συνθηκολόγησης είναι πλέον ορατά ακόμα και στους πιο αισιόδοξους και η αποσταθεροποίησή της είναι τόσο εμφανής, που οδηγεί μέχρι και σε σενάρια περί «ηρωικής εξόδου».

Το πολιτικό προσωπικό αυτής της κυβέρνησης γνωρίζει πολύ καλά πως καμία μνημονιακή κυβέρνηση δεν μακροημερεύει στην εξουσία, αφού «το πρόγραμμα δεν βγαίνει». Αλλά, παρά τη γνώση αυτή, φαίνεται να υποτίμησε τις λαϊκές αντιδράσεις απέναντι στο επιχείρημα «μας ψηφίσατε, ας προσέχατε!».

Διασπασμένοι, μαλωμένοι ... αλλά και περισσότερο επιθετικοί οι αγρότες


(κλικ για μεγέθυνση)
-Τι και αν μαλώνουν μεταξύ τους στα κανάλια τα μπλόκα, τι και αν έχουν χωριστεί σε τρία στρατόπεδα, όλοι μαζί σκληραίνουν τη στάση τους απέναντι στην κυβέρνηση και απειλούν με περισσότερους αποκλεισμούς και διαμαρτυρίες.

Αρχίζουν οι ..."αποβιβάσεις" από το φορτηγάκι της ΛΑΕ;



Το τελευταίο κομμάτι από την:

...Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να προειδοποιήσουμε αυτούς τους συντρόφους, ότι με την επιμονή στις νομισματοκεντρικές αντιλήψεις σχετικά με την κρίση και το αναγκαίο πρόγραμμα διεξόδου από αυτήν, όταν αναπόφευκτα το ζήτημα της εξόδου από το ευρώ θα τεθεί στο προσκήνιο σαν «η μόνη εφικτή λύση» τόσο από την τους κυρίαρχους κύκλους του ευρωπαϊκού κεφαλαίου όσο και από ένα τμήμα της ελληνικής άρχουσας τάξης, η εικόνα της ΛΑΕ θα υπονομευθεί σοβαρά στα μάτια του εργαζόμενου λαού. Όπως υπομονετικά τονίζει από την ίδρυσή της η Κομμουνιστική Τάση, το αποφασιστικό ζητούμενο για να αλλάξει η μοίρα του εργαζόμενου λαού δεν είναι να πάρει στα χέρια του απλά τον έλεγχο του «νομισματοκοπείου», αλλά να αποκτήσει τον έλεγχο των βασικών μοχλών της οικονομίας και να κατακτήσει την πολιτική εξουσία. Το ζητούμενο είναι ένα αντικαπιταλιστικό πρόγραμμα και όχι ένα πρόγραμμα «μετάβασης στο εθνικό νόμισμα».

Εργασία και χαρά!...


«arbeit macht frei» (Η δουλειά απελευθερώνει)
Αναγνωστικό, 1949
(κλικ για μεγέθυνση)
«Αργία μήτηρ πάσης κακίας». Θα λέγαμε ότι ο άνθρωπος χωρίς δουλειά, σχεδόν εξ’ ορισμού, ρέπει προς την ακολασία και κάθε είδους αυτοκαταστροφική κι αντικοινωνική συμπεριφορά, ενώ ο εργαζόμενος, κάτω από την ασφαλή στέγη της εργασίας, ξοδεύει το χρόνο του δημιουργικά, αποφεύγοντας όλους αυτούς τους σκοπέλους. Υπό αυτή την έννοια η εργασία αποκτά ακόμη ευεργετικότερες διαστάσεις. Προστατεύει τον άνθρωπο από όλες τις κακοτοπιές της τεμπελιάς και του δίνει ταυτότητα, δηλαδή νόημα ύπαρξης. Το ότι αμέσως μετά το όνομα ακολουθεί η επαγγελματική κατάρτιση σχεδόν σε όλες τις συστάσεις δεν είναι καθόλου τυχαίο. 
Η συνέχεια εδώ:

Το βιβλίο του Πωλ Λαφάργκ "Το δικαίωµα στην τεµπελιά", μπορείτε να το διαβάσετε [εδώ].

Ο Πωλ Λαφάργκ το 1880 δημοσιεύει "Το δικαίωµα στην τεμπελιά" σε συνέχειες, στη γαλλική εφημερίδα "L' egalite". Ο τρόπος που διαπραγματεύεται το θέμα του είναι ανορθόδοξος και φέρνει σε αμηχανία και διχάσει τους σοσιαλιστές εκείνης της εποχής γιατί τα εργατικά και αριστερά κόμματα σε όλες τις χώρες του κόσμου διεκδικούν παραδοσιακά το δικαίωµα στη δουλειά. Άλλοι έκριναν ότι εναντιωνόταν στους εργατικούς αγώνες που εστιάζονται στην εξασφάλιση δουλειάς για τους εργάτες, και άλλοι ενθουσιάστηκαν με το ριζοσπαστικό τρόπο με τον οποίο αξίωνε «ανθρώπινη ζωή» για τον εργάτη. 

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Τι να κάνω γιατρέ με το "κώμα" μου;



Φαίνεται ότι η εποχή της οργάνωσης της επαναστατικής πάλης με την εποπτεία και την επιμέλεια του κόμματος της εργατικής τάξης, κατά τα μαρξιστικά - λενινιστικά πρότυπα όπως αυτά καθιερώθηκαν από την εποχή της Οκτωβριανής επανάστασης και αποτυπώνονται στις επίσημες οδηγίες χρήσης του Μαρξισμού - Λενινισμού  (κομματικά ντοκουμέντα που συμπυκνώνουν τον επιστημονικό σοσιαλισμό) για την οργάνωση της νικηφόρας πάλης ενάντια στον καπιταλισμό, τελειώνει οριστικά. Όλες αυτές οι κατευθύνσεις που αφορούσαν πρώτιστα στην αντιμετώπιση του καπιταλισμού με αιχμή του δόρατος την δράση του πρωτοπόρου επαναστατικού κόμματος, αμφισβητούνται πλέον σοβαρά μετά τις τελευταίες έρευνες που έγιναν στο χώρο του ιστορικού αλλά και του διαλεκτικού υλισμού. Αν και πάντα υπήρχαν ενστάσεις κατά αυτών των κατευθύνσεων, αυτές δεν είχαν μέχρι σήμερα τεκμηριωθεί με καθαρά επιστημονικό τρόπο και συνοδεύονταν συνήθως από απλοϊκές ιδεοληψίες. Τώρα πλέον έχει αποδειχθεί επιστημονικά γιατί αυτή η μέθοδος αντιμετώπισης του καπιταλισμού δεν ήταν αποτελεσματική, παρ' όλο που όλα τα προηγούμενα χρόνια οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις εφαρμόζονταν πιστά από τις επαναστατικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο.

Μια εκλαϊκευμένη παρουσίαση των επιστημονικών συμπερασμάτων από τις τελευταίες έρευνες, οι οποίες αναδομούν την κυρίαρχη εκδοχή της θεωρίας του επιστημονικού σοσιαλισμού και επαναπροσδιορίζουν τους άξονες πάλης ενάντια στον καπιταλισμό εδώ:

ΠΕΡΙ «ΑΠΟΒΑΣΗΣ» ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ…



Αναδημοσίευση από το Anarchy press gr

Η πολυδιαφημισμένη από τα ΜΜΕ «απόβαση» των αγροτών στην Αθήνα «ανήκει» πλέον στην «ιστορία», την οποία όπως συνήθως βιάζονται να «γράψουν» οι πάσης φύσεως μπιστικοί της εξουσίας.

Δεν είναι δύσκολο κατ’ αρχήν να εντοπιστεί και μάλιστα δίχως κάποια επίπονη προσπάθεια, το γεγονός ότι το σύνολο των ΜΜΕ παρουσίασαν την συγκεκριμένη κινητοποίηση των αγροτών με μια εμφανή πρόθεση διόγκωσής της.

Ενδεικτικά παραθέτουμε «ρεπορτάζ» από την ιστοσελίδα newsit στις 12-2-2015:
«- 3.000 Κρητικοί αγρότες θα δώσουν το παρόν στις κινητοποιήσεις της Αθήνας
– Με 30 τρακτέρ και περισσότερα από 100 λεωφορεία θα ξεκινήσουν από Ισθμό οι αγρότες της Πελοποννήσου
– Ξεκίνησαν με 20 τρακτέρ οι αγρότες από τη Νίκαια στις 04:00
– Περισσότεροι από 20.000 διαδηλωτές αναμένονται στο Σύνταγμα
– Δεν θέλουμε επεισόδια, εμείς έχουμε μάθει να δημιουργούμε, όχι να γκρεμίζουμετο μήνυμα των αγροτών».

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ και ΜΙΧΑΗΛ ΓΚΟΡΜΠΑΤΣΩΦ



Μετά τις εκλογές του Σεπτέμβρη, με αφορμή κάποιους παραλληλισμούς που είχαν διατυπωθεί τότε ανάμεσα στην Άνοιξη της Πράγας 1968, Άνοιξη της Αθήνας του 2015, είχαμε εκφράσει την άποψη πως "Ο Αλέξης δεν θα γίνει ποτέ ... Αλεξάντερ Ντούμπτσεκ", υποστηρίζοντας την θέση ότι ο Αλεξάντερ Ντούμπτσεκ ήταν ένας ταπεινός και αγνός κομμουνιστής και παρέμεινε τέτοιος μέχρι τον θάνατό του, σε αντίθεση με τον Αλέξη Τσίπρα που είναι ένας ματαιόδοξος εξουσιαστής που αναρριχήθηκε στην θέση του πρωθυπουργού της χώρας με το προσωπείο της Αριστεράς.

Πρόσφατα ο Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος σε ένα κείμενό του που αναδημοσιεύουμε παρακάτω κάνει κάποιους άλλους παραλληρισμούς με αφορμή την εικόνα του Α. Τσίπρα που ομοιάζει με αυτή του Μ. Γκορμπατσώφ, όταν ζητιάνευε κάποια ψίχουλα βοήθειας τους Δυτικούς στο G6 στο Λονδίνο, τον Ιούνιο του 1991.

τoυ Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου

Ο φίλος περιπτεράς δεν πολυμιλάει τελευταία. Ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ (“τι να κάνω, τους περίμενα καλύτερους από τους άλλους”). Μετά μουγγάθηκε. Τον πίεσα να μου πει τη γνώμη του για την κατάσταση κι αυτός μου απάντησε:

“Νάρθεις το πρωί να δεις τι γίνεται. Αξιοπρεπείς ανθρώπους νάρχονται να μου ζητάνε δύο εισιτήρια των 0,60 και να ρωτάνε αν μπορούν να με πληρώσουν όταν θα πάρουν τη σύνταξη”. (Στην Αγία Παρασκευή συμβαίνουν αυτά).

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Η καλύτερη μηχανοκίνητη παρέλαση που έχει γίνει τον 21ο αιώνα στην πλατεία Συντάγματος...


Παρουσιάζουμε μερικές χαρακτηριστικές σκηνές από την παρέλαση των λιγοστών αγροτικών τρακτέρ που κατάφεραν να φτάσουν σήμερα έξω από την βουλή. Σας προτείνουμε να τις απολαύσετε σε ρύθμιση για προβολή πλήρους οθόνης και υψηλής ανάλυσης.




ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ