ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

Και το όνομα του νέου κόμματος είναι...



Αναδημοσίευση από το "yanisvaroufakis.eu"

Έχουμε λευκό καπνό! Το κόμμα του DiEM25 στην Ελλάδα βαπτίστηκε από τα μέλη του κινήματός μας, με την συναίνεση της συντριπτικής πλειοψηφίας, ένα μήνα σχεδόν πριν την Ιδρυτική Συνδιάσκεψη (Δευτέρα 26η Μαρτίου στην Αθήνα). Όπως συμβαίνει με όλες τις μεγάλες μας αποφάσεις, στην ψηφοφορία συμμετείχαν μέλη μας απ’ όλη την Ευρώπη. Αυτό άλλωστε είναι το «διαφορετικό» που φέρνει το DiEM25 στη πολιτική ζωή της Ελλάδας και των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών: τον αυθεντικά ριζοσπαστικό, δημοκρατικό, ευρωπαϊκό διεθνισμό που, εντός του κινήματός μας τουλάχιστον, έχει ήδη γίνει πραγματικότητα.

Και το όνομα αυτού; Το κόμμα των υπεύθυνα και ρεαλιστικά ανυπάκουων ελλήνων ευρωπαϊστών θα ονομάζεται:

ΜέΡΑ25 – Μέτωπο Ευρωπαϊκής Ρεαλιστικής Ανυπακοής

Το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς


Αναδημοσίευση από το "πιτσιρίκος"

Μέσα σε λίγες μέρες, Μακεδονικό, σκάνδαλο Novartis, Ίμια. Υπέροχος συνδυασμός, για να αντιληφθεί κάποιος τη σημερινή κατάσταση της Ελλάδας και το πώς έφτασε η χώρα ως εδώ.

Μακεδονικό

Το Μακεδονικό χάθηκε πριν από 26 χρόνια από τους τραγικούς χειρισμούς της κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και του τότε υπουργού Εξωτερικών, Αντώνη Σαμαρά.

Πολλοί Έλληνες δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμα -ή κάνουν πως δεν το έχουν αντιληφθεί- και μαζεύονται στις πλατείες παρέα με χρυσαυγίτες, παπάδες και μοναχούς, για να ακούσουν «πύρινους» λόγους στρατηγών, επαγγελματιών πατριωτών και του Μίκη Θεοδωράκη.

Bon pour l’ Orient αλλά αυτό δεν είναι εξωτερική πολιτική. Αυτό είναι καρναβάλι.

Συνεχίστε να φωνάζετε «Η Μακεδονία είναι ελληνική».

Τώρα, το σύνθημα, εκτός από λάθος -όλοι εκτός των Ελλήνων αντιλαμβάνονται αυτό το σύνθημα ως επεκτατικό- είναι και γραφικό.

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

«Καμικάζι» 28 ετών κρατά τη Μέρκελ στο χέρι



Αναδημοσίευση από την "εφημερίδα των συντακτών"

Ο Κέβιν Κιούνερτ έχει περιγραφεί με μια σειρά από χαρακτηρισμούς: ο πολιτικός που μικροδείχνει, το μεγαλύτερο ταλέντο στην πολιτική μετά τον Γκέρχαρντ Σρέντερ ή ακόμη και «καμικάζι» σοσιαλδημοκράτης, που κράτα το μέλλον της Άνγκελα Μέρκελ στα χέρια του. Είναι ο επικεφαλής της νεολαίας του SPD που κάνει ό,τι μπορεί για να μη σχηματιστεί μεγάλος συνασπισμός στη Γερμανία.

Ο 28χρονος φοιτητής από το Βερολίνο, που οι γονείς του τον ονόμασαν Κέβιν, επειδή θαύμαζαν τον θρυλικό Βρετανό ποδοσφαιριστή Κέβιν Κίγκαν, είναι το πρόσωπο που συζητιέται περισσότερο από κάθε άλλο στη Γερμανία σήμερα και αν πετύχει να αποτρέψει τον μεγάλο συνασπισμό μεταξύ της Χριστιανικής Ένωσης (CDU/CSU) με τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD), θα είναι το πρόσωπο που θα κατορθώσει να φέρει τα πάνω κάτω στη γερμανική πολιτική σκηνή. Η -ενδεχόμενη- νίκη του θα καταγραφεί στην ιστορία ως η συντριβή της Άνγκελα Μέρκελ, της μοναδικής πρωθυπουργού της Γερμανίας -αλλά και στην Ευρώπη- με 12χρονη θητεία στον θώκο.

Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

Μυτιλήνη: Όχημα τύπου ΒΑΝ που ανήκε σε ΜΚΟ με .... διπλές πινακίδες του Ελληνικού Στρατού



Μία τουλάχιστον... περίεργη υπόθεση ερευνάται από την Αστυνομία στη Λέσβο.

Όπως έχει γίνει γνωστό μέχρι τώρα, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στην περιοχή της Κρατήγου κοντά στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης, διενεργήθηκε έλεγχος σε αυτοκίνητο τύπου βαν που ανήκε σε Μη Κυβερνητική Οργάνωση που επιχειρεί στη Λέσβο, σε θέματα υποδοχής προσφύγων και μεταναστών.

Κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο έφερε δεύτερες πινακίδες κυκλοφορίας που βρισκόταν κάτω από τις εμφανείς πινακίδες. Οι δεύτερες αυτές πινακίδες κυκλοφορίας ανήκαν σε αυτοκίνητο του Ελληνικού Στρατού. Στο αυτοκίνητο, κατά την έρευνα, βρέθηκαν επίσης και στρατιωτικός εξοπλισμός ασύρματης επικοινωνίας.

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Μια επιστολή προς τον ΣΥΡΙΖΑ σε ...ανύπαρκτη γλώσσα





Почитувани другари од Сириза,

Веќе длабоко сме навлезени во третата деценија од таканаречениот „спор околу името ‘Македонија‘“ помеѓу двете соседни држави Република Грција и Република Македонија. Особено последните месеци се забележува раздвижување на процесот на разговори воден под покровителството на ОН, но зачестуваат и директните средби помеѓу владините претставници од двете земји. Како што стана веќе очигледно, таквото раздвижување се должи пред сè на планот Република Македонија оваа година да стане триесеттата членка на милитаристичката организација НАТО, нешто што ние како левичарска партија го одбиваме и против кое активно се бориме.

Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2018

Η ανασύνταξη του κράτους: από τα συλλαλητήρια για το μακεδονικό στο σκάνδαλο Novartis




Φαίνεται ν' αλλάζει η πολιτική ατζέντα στην πολιτική σκηνή, πριν καν προλάβουν να κάνουν τον απολογισμό τους, όλοι εκείνοι που πόνταραν στην ρουλέτα του καζίνο των συλλαλητηρίων.

Ο «λαός» των συλλαλητήριων, από τον οποίο προσδοκούν πολλά, τρέχει τώρα στο διπλανό cinema για να δει το έργο: 

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018

Απλά μαθήματα ονοματοδοσίας



Ο χάρτης της Ευρώπης από το 1000 μ.χ έως σήμερα

Αναδημοσίευση από "ΤΟ ΒΗΜΑ"
Του Αγγελου Χανιώτη

Μια συγκυρία, από αυτές που σπάνια εμφανίζονται στην Ιστορία, φάνηκε να επιτρέπει την επίλυση ενός προβλήματος που στοιχειώνει επί δεκαετίας την εξωτερική μας πολιτική: την ονομασία της FYROM. Ομως αίφνης, κάτι η τύφλωση της δεξιάς συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, κάτι η επιπολαιότητα και ο τακτικισμός του Πρωθυπουργού και κάτι η πολιτική ανεπάρκεια του αρχηγού της αντιπολίτευσης έχουν οδηγήσει την Ελλάδα στα πρόθυρα ενός Βατερλό στην εξωτερική της πολιτική. Ενώ ένθεν και ένθεν των συνόρων οι πατριδοκάπηλοι κόπτονται για αδιαπραγμάτευτα ιστορικά δίκαια παρακινώντας μάζες εθισμένες στη διχρωμία του άσπρου και του μαύρου σε αδιαλλαξίες, κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να ρωτήσει τη γνώμη των ιστορικών για το υποτιθέμενο διακύβευμα. Αυτόκλητος, λοιπόν, θα εξηγήσω κάποιες απλές και αδιαπραγμάτευτες αλήθειες, διακρίνοντας πράγματα που είναι πολύ διαφορετικά.

Ας αρχίσουμε από τα εύκολα: την ελληνικότητα των αρχαίων Μακεδόνων. Μετά από δεκαετίες ερευνών η ελληνικότητα των αρχαίων Μακεδόνων είναι αδιαμφισβήτητη. Το εθνικό τους όνομα έχει διακριτή ετυμολογία, από το «μακεδνός» (ορεσίβιος ή ψηλορείτης)· οι πόλεις τους έχουν ονόματα με ελληνική ετυμολογία, όπως Αιγές (η κατσικούπολη) και Δίον (το ιερό του Δία). Στα παιδιά τους έδιναν ελληνικά ονόματα, όπως Φίλιππος, Αλέξανδρος, Βερενίκη (δηλαδή Φερενίκη), Βάλακρος (δηλαδή φαλακρός), Περδίκκας, Αμύντας, Κράτερος, Παράμονος. Πτολεμαίος, Κλεοπάτρα κ.λπ. Λάτρευαν θεούς ελληνικούς. Κι αν και η διάλεκτός τους μας ξενίζει (άντε να καταλάβεις ότι Δάρρων σημαίνει Θάρρων), δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ανήκει στις ελληνικές διαλέκτους. Οταν ο Αθηναίος Δημοσθένης τους κατηγορούσε για βαρβάρους, το έκανε με τον ίδιο τρόπο που ο οπαδός του Ολυμπιακού μπορεί να πει τον Παοκτζή «Βούλγαρο».

Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Ενα «bitcoin» για τη Βενεζουέλα



Αναδημοσίευση από την "εφημερίδα των συντακτών"
Του Άρη Χατζηστεφάνου

Μπορεί ένα κρυπτονόμισμα να απειλήσει την οικονομική αυτοκρατορία των Ηνωμένων Πολιτειών; Κρίνοντας από τις σπασμωδικές αντιδράσεις του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, η απάντηση είναι πιθανότατα θετική. Και η Βενεζουέλα δείχνει τον δρόμο… θεωρητικά.

Το χρήμα δεν είναι δημιούργημα κάποιας σύμβασης. Δημιουργείται από την ανταλλαγή
Καρλ Μαρξ

Σε λίγες ημέρες η Βενεζουέλα θα αποκτήσει ένα νέο νόμισμα. Οπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος Μαδούρο, στις 20 Φεβρουαρίου ξεκινά η προπώληση του πέτρο, το οποίο θα στηρίζεται στην τεχνολογία των κρυπτονομισμάτων και θα λειτουργεί παράλληλα με το εθνικό νόμισμα, μπολίβαρ. Στόχος είναι να παρακαμφθούν οι αμερικανικές κυρώσεις και οι τρομακτικές συνέπειες που έχουν στον πληθυσμό της χώρας, επιτρέποντας παράλληλα στη βενεζουελάνικη οικονομία να ξεφύγει από τον φαύλο κύκλο του υπερπληθωρισμού και της εξάρτησης από το δολάριο.

Αν και αρχικά ο Μαδούρο παρουσίασε το νέο νόμισμα σαν το bitcoin της Βενεζουέλας (κερδίζοντας την προσοχή των διεθνών μέσων ενημέρωσης), η σύγκριση ήταν μάλλον ατυχής αφού το bitcoin δεν πληροί καμία από τις προϋποθέσεις ενός πραγματικού νομίσματος: δεν είναι μέσο μέτρησης αξιών, αφού δεν καλύπτεται και δεν εκφράζει τα μεγέθη μιας πραγματικής οικονομίας, δεν είναι ασφαλές μέσο αποθησαυρισμού (λόγω των τρομακτικών διακυμάνσεων της τιμής του) αλλά ούτε και μέσο συναλλαγών αφού χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον από εγκληματίες και κερδοσκόπους.

Τα συλλαλητήρια για το μακεδονικό ως «ανασύνταξη» του κράτους



Του Γιώργου Καλαντζόπουλου

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου δηλώνει ότι: «Ας είναι η Μακεδονία η αφορμή που ο κόσμος θα ξεσηκωθεί».  Στο “μπας και γίνει τίποτα...”, δεν προσβλέπει μόνον η Ζωή. Προσβλέπουν και άλλοι που είναι αφοσιωμένοι στον αγώνα για την κοινωνική ανατροπή, απογοητευμένοι από την αναποτελεσματικότητα της πολιτικής τους δράσης. Όμως, στο τυχαίο της στιγμής, που θα ανοίξει το παράθυρο για ένα διαφορετικό μέλλον, προσβλέπουν αρκετοί περισσότεροι.

Ακόμα και νοικοκυραίοι που δεν είναι διατεθειμένοι να κουνήσουν το χεράκι τους για τίποτα άλλο πέρα απ' αυτά που αφορούν στην οικογένειά τους. Αισθάνονται ότι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και με μελαγχολία παρατηρούν τα πράγματα να εξελίσσονται απ' τον καναπέ του σπιτιού τους.

Όλοι αυτοί, αντιλαμβάνονται τα συλλαλητήρια ως “ευκαιρία”, παρόμοια με το “μάνα” εξ ουρανού και λένε να την αρπάξουν. Μόνον που αγνοούν ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, ότι η οργάνωση των συλλαλητηρίων για το Μακεδονικό, μόνον “τυχαία” δεν είναι. Όταν παίζεις ρουλέτα στο καζίνο, χάσεις - κερδίσεις, το καζίνο είναι τελικά κερδισμένο...

Ακριβώς σε αυτό το “ξεσηκωμό” προσβλέπει και το κράτος ( και ιδιαίτερα το “βαθύ”): Να διευθετήσει λειτουργικές του ανάγκες, να κλείσει τα ζητήματα που παραμένουν ανοικτά στην σχέση του με την κοινωνία. Η επιβολή της βίαιης επέκτασης της κεφαλαιακής σχέσης στον ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό την εποχή των μνημονίων, πρώτα απ' όλα καθιστά ως αναγκαιότητα στην νέα συγκυρία τον αντιδραστικό εκσυγχρονισμό του κράτους και την αναδιαμόρφωση των σχέσεων εμπιστοσύνης προς αυτό (αναδιάταξη των όρων συναίνεσης την εποχή των μνημονίων). Μόνο που το κράτος δεν ασκεί πολιτική με “μανιφέστα” που καλούν στο συλλαλητήριο, σαν αυτό της Ζωής ή του Μίκη, αλλά με πολυδιάστατες πρακτικές. Μερικές φορές σε πρώτη ανάγνωση, κάποιες από αυτές τις πρακτικές, μπορεί να φαίνονται και ως “αντιφατικές” μεταξύ τους.


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ