ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Η Μάρτα Χάρνεκερ για τις προκλήσεις της Αριστεράς τον 21ο αιώνα



Παρουσιάζουμε μαγνητοσκοπημένα αποσπάσματα από την ομιλία της Μάρτα Χάρνεκερ  με θέμα: «Οι προκλήσεις της Αριστεράς τον 21ο αιώνα: Η περίπτωση της Λατινικής Αμερικής» που έγινε την Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2010, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τα αποσπάσματα αυτά αφορούν τις θεματικές ενότητες:



14 σχόλια :

  1. Επιτέλους ΕΟΣ κάτι να ανοίξει η καρδιά μας !! ι εξελίξεις στον Σύριζα είχαν ρίξει και τα πoστ σου μαζί με εσένα. Αντε καλό come back...

    Θ.Τ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια ματιά κι εδώ:

    Ο Ούγκο Τσάβες για το αποτυχημένο πραξικόπημα
    Συνέντευξη του ΟΥΓΚΟ ΤΣΑΒΕΣ στη ΜΑΡΤΑ ΧΑΡΝΕΚΕΡ
    Monthly Review

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βενεζουέλα 1η σε κοιτάσματα crude,
      πληθυσμός 29 εκατ.
      κατα κεφαλήν $10,610

      Σαουδική Αραβία 2η σε κοιτάσματα crude,
      πληθυσμός 26,5 εκατ.
      κατα κεφαλήν $26,343

      πώς γίνεται αυτό;

      Στη Βενεζουέλα έγιναν 118,541 ανθρωποκτονίες ανάμεσα στο 1999 και το 2010
      Επι πλέον βγαίνει κάθε χρόνο 1η στη Λ.Αμερική στο Corruption Perceptions Index
      Πού την βλέπουν την επιτυχία η Χάρνεκερ και ο Λίμποβιτς;
      (τα νούμερα απο το wikipedia)

      Διαγραφή
  3. Ο Ούγκο Τσάβες για το αποτυχημένο πραξικόπημα

    Συνέντευξη του ΟΥΓΚΟ ΤΣΑΒΕΣ στη ΜΑΡΤΑ ΧΑΡΝΕΚΕΡ
    (Monthly Review )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Ούγκο Τσάβες για το αποτυχημένο πραξικόπημα

    Συνέντευξη του ΟΥΓΚΟ ΤΣΑΒΕΣ στη ΜΑΡΤΑ ΧΑΡΝΕΚΕΡ
    (Monthly Review )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επίσης,

    βιβλιοπαρουσίαση: ΜΑΡΤΑ ΧΑΡΝΕΚΕΡ: ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ.
    (Μετάφραση: Δημήτρης Κουφοντίνας, εκδόσεις ΟΔΥΣΣΕΑΣ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρατηρητικότερος13 Δεκεμβρίου 2010 στις 5:22 μ.μ.

    – Τσιπρέικο - “ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΒΗΜΑ “: 1 - 0

    Η Μ. Χάρνεκερ ήλθε στο χώρα μας προσκεκλημένη από το Τσιπρέικο. Αυτό έκανε την υπόλοιπη αριστερά να αγνοήσει επιδεικτικά την παρουσία της. Αυτή η στάση, εκτός απ' ότι καταγράφει την πολιτική και θεωρητική ένδεια αυτής της αριστεράς, δείχνει την υποταγή των θεωρητικών αναζητήσεων σε μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Αποκαλυπτικό αυτής της κατάστασης είναι οι συγκρίσεις που μπορεί να κάνει ο καθένας με αντίστοιχες εκδηλώσεις που οργανώνονται την ίδια περίοδο και από άλλους πολιτικούς χώρους. Την ερχόμενη Κυριακή, 19 Δεκεμβρίου, στις 11.30 π.μ. στο ΕΜΠ (αμφιθέατρο ΜΑΧ) θα δώσει διάλεξη με θέμα “Ζώντας στην εποχή των τεράτων- Η κρίση, η Ευρώπη, ο κομμουνισμός” ο Ζίζεκ , ο νέος «σούπερ σταρ» που τον φέρνει στην χώρα μας το “ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΒΗΜΑ”. Μπροστά στην Μ. Χάρνεκερ είναι ένας ξεγάνωτος ντενεκές, που δεν λέει τίποτα το σημαντικό. Αναμασάει κοινοτοπίες με ένα ιδιαίτερο τρόπο που πουλάει σήμερα. Όμως η παρουσία του στην χώρα μας θα τύχει πολύ μεγαλύτερης προβολής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αριστερό Βήμα - Τσιπρέικο 2-113 Δεκεμβρίου 2010 στις 5:44 μ.μ.

    Θα συμφωνήσω απολύτως με τον αποπάνω ότι οι θεωρητικές αναζητήσεις υποτάσσονται σε πολιτικές σκοπιμότητες. Σωστό και το περί ντενεκέ Ζίζεκ που πουλάει μόδα. Εντυπωσιαξκό ΄σο νάναι το γεγονός ότι τον καλεί το κνιτοειδές Βήμα Διαλόγου, αφού όμως μεσολάβησε αρκετό αλισβερίσι με το ίδρυμα Πουλαντζά περί του ποιός θα έχει την τιμή. Απλά με αφορμή το Ζίζεκ θα υπάρχει η ευκαιρία να πουν διάφοροι διάφορα πιό επαναστατικά, τα οποία όμως δεν θα άρεσαν του τσιπρέου Πουλαντζά, οπότε και ανέλαβε το Βήμα την αποκλειστική εργολαβία, καθόσον θα ήταν ακόμα πιό λίγο ευχάριστο στον Πουλαντζά να εμφανιστεί μαζί με αλαβανοειδείς ή ανταρσοειδείς κνίτες και άλλους τέτοιους.
    Είναι επίσης σωστά τα περί ένδειας της αριστεράς. Ένδεια η οποία αφορά όμως, αν όχι πρωτίστως, και το τσιπρέικο, το οποίο πέραν του πολλά βαρύ θεωρητικά και φαιδρού τυχοδιώκτη πολιτικά Μηλιού δεν έχει να μας δείξει και τίποτα. Να χέσω το μαρξισμό που πουλάει αν είναι κωλογλείφτης του Μητρόπουλου.
    Τουλάχιστον οι διάφοροι πρώην κνίτες και πολύ περισσότερο διάφοροι άλλοι ψάχνονται και λίγο μέσα στο χάος που υπάρχει.
    Πάντως το σκορ είναι
    Α.Β. -Τσίπροσύνη 2-1

    1-0 η Διεθνής Συνάντηση του Οκτωβρίου του Α.Β.
    1-1 Χάρνεκερ-Λέιμποβιτς
    2-1 Ζίζεκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αριστερό Βήμα - Τσιπρέικο 2-1, Β' ημίχρονο13 Δεκεμβρίου 2010 στις 6:05 μ.μ.

    Εγώ πάντως συγκινήθηκα που είδα τη Μάρτα γιατί έμαθα πολλά από το βιβλίο της τότε που βγήκε το 76. Σπουδαίο γιά να ξεστραβωθούμε τότε.
    Επ ευκαιρία να διορθώσω τις λαθροχειρίες του μπαλαφικού καθηγητάκου που μας έπρηξε μέχρι να της δώσει το λόγο.
    Εκ των υστέρων εμφανίζεται αυτός ο τύπος να μας πει πόσο ο χώρος του είχε προωθήσει, διδάξει κλπ το βιβλίο. Μαλακίες και ψευτιές.
    Ο ΕΟΣ μπορεί να με επιβεβαιώσει ότι τη Χάρνεκερ τη διάβαζαν βασικά οι φράξιες του ρήγα και διάφοροι μαοΐζοντες τότε. Πολύ απλά διότι ο Αλτουσσέρ και τα σχετικά τα θεωρούσαν αιρετικά και αριστερίστικα στο ΚΚΕ εσωτ. και καθόλου δεν τα προωθούσαν. Δεν έχω σπουδάσει στην Πάντειο αλλά αμφιβάλλω τα μέγιστα αν ο καράγιωργας κι ο Πετραλιάς έδιναν σε κανένα μάθημα Χάρνεκερ. Σίγουρα όχι αφού αυτοί τελέιως άλλου είδους μαρξισμό εκπροσωπούσαν και τα θεωρούσαν αυτά ακραία και δογματικά.
    Αν αυτός τώρα ο πως τον λένε ο Θεοτοκάς θέλει να διαφημίζει ένα πανεπιστημιακό τμήμα φουλ στους εκσυγχρονιστές και στους γλείφτες ότι έλκει την καταγωγή του και από τη Χάρνεκερ, ας ακουστεί έστω από ένα μπλογκ ότι όλη αυτή η αφήγηση που επινόησε είναι τελείως ψευδής.
    Χάρνεκερ πάντως τότε διάβαζαν κυρίως στην Πανελλαδική ενώ το καθηγητικό προσωπικό της πεφωτισμένης αστικής τάξης που εκπροσωπεί ο κος καθηγητής και το κόμμα του διάβαζαν ιταλούς εκσυγχρονιστές του Γκράμσι. Που μας έλεγαν ότι ο ιστορικός συμβιβασμός είναι ευθεία συνέχεια της γκραμσιανής αντίληψης. Ούτε καν Πουλαντζά δεν προωθούσαν γιατί τον θεωρούσαν ύποπτο. Μόνο αργότερα όταν ο μακαρίτης έριξε κάτι πασοκτζίδικα στο Βήμα λίγο πριν αποχωρήσει τον είχαν θυμηθεί.
    Αυτά τα ολίγα γιά να μην περνάνε στο ντούκου οι λαθροχειρίες του τσιπρέικου.
    Η Μάρτα τώρα μου φάνηκε κάπως απογοητευτική. Σαν απόψεις εννοώ γιατί ο άνθρωπος είναι σίγουρα σπουδαία παρουσία. Δεν πείστηκα ότι είχε κάτι να πει γιά τη σημερινή αριστερά. Μπορεί να επικεντρώνεται όμως πολύ στη Λατ. Αμερική που μου φαίνεται μακρυά από τα δικά αμς συμφραζόμενα. Ούτε με έπεισαν αυτά περί βίας. Ήταν σαν να απαντάει σε δεξιούς.
    Ούτε και τα περί ιδιοκτησίας.
    Είχα ρίξει μιά ματιά και σε ένα βιβλίο με συνεντεύξεις της με τον Τσάβες που δεν μου είχε αρέσει. Β Εθνική τέλος πάντων σε σύγκριση με το κλασσικό αντίστοιχο Ρεζίς Ντεμπρέ - Αλλιέντε.

    ΕΟΣ ρίξε επιβεβαίωση γιά να μην καπηλεύονται οι παπαρολόγοι παπάρηδες χηρευάμενοι του εσωτερικού ό,τι κινείται. Άντε μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πέραν των αγωνιστικών περγαμηνών και της παρουσίας της Χαρνεκερ, από θεωρητικές αντιλήψεις και πρακτικές προτάσεις...δράμα!
    Δρόμος προς το Σοσιαλισμό="καλό κράτος" που αναδιανέμει το πλεόνασμα (ξεπερασμένες θεωρίες πλεονάσματος)...Κρατισμός που δεν είναι κρατικός καπιταλισμός...Εργατικός έλεγχος=αποφασίζουν οι εργαζόμενοι δια της "παναγάθου και ελέω θεού" πεφωτισμένης επαναστατικής κυβέρνησης τί θα γίνει με το πετρέλαιο κλπ κλπ. Ας διαβάσουμε ρε σύντροφοι και λίγο Μαρξ (Κριτική του προγράμματος της Γκότα, κριτική στους κρατιστές-λασαλιστές), και λίγο Λενιν (Κράτος και Επανάσταση). Ήμαρτον θέ μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Αριστερό Βήμα - Τσιπρέικο 2-1

    Θα συμφωνήσω ότι τα λες σωστά σε γενικές γραμμές, μιας και ζήτησες την γνώμη μου. Όσο για Μάρτα Χάρνεκερ, νομίζω ότι η κριτική της θεώρηση απέναντι στην ιστορία της αριστεράς του 20ου αιώνα είναι μετρημένη και πολύ καλή.Μακάρι η Αριστερά στον τόπο μας να υιοθετούσε αυτές τις θέσεις της. Όμως αυτό, αν και είναι μια καλή παρακαταθήκη, δεν αρκεί για να οικοδομηθεί η αριστερά του 21ου Αιώνα. Εκτός των άλλων, χρειάζονται νέα θεωρητικά εργαλεία που θα αναλύουν τον σύγχρονο καπιταλισμό και τους οικονομικούς και κυρίως τους πολιτικούς του μηχανισμούς καθώς και τις αντιθέσεις του, την εποχή της παγκοσμιοποίηση κάτω από την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού. Και δυστυχώς εκεί υπάρχει τεράστιο κενό. Η προσπάθεια ερμηνείας του σύγχρονου καπιταλισμού με οικονομικές προσεγγίσεις που βασίζονται στον μαρξισμό - που επιχειρεί η αριστερά σήμερα - δεν μπορούν να δώσουν πολιτικές ερμηνείες και πολύ περισσότερο πολιτικές λύσεις.

    Επίσης, θα συμφωνήσω ότι ο Ζίζεκ είναι ένας καλός καραγκιόζης. Όμως, οι παραδοσιακοί Έλληνες κωμικοί με τον δικό τους τρόπο είναι πολιτικά πιο σωστοί. Μια ματιά για σύγκριση:

    Το "Σύμφωνο Σταθερότητας" και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κανείς δεν σκέφτηκε να ρωτήσει για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων στην Κούβα, για το άν οι Κουβανοί επιθυμούν πολυκομματικές εκλογές, για την υποτίμηση και την οικονομία της Βενεζουέλας, για τη βία στη Βενεζουέλα, για το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στη Βραζιλία, για την επιστροφή της κρίσης στην Αργεντινή... Επίσης κανείς δεν ζήτησε διευκρινήσεις στο σχόλιό της σχετικά με τον ασιατικό σοσιαλισμό και το τί συμβαίνει στην Κίνα. Δεν το θεώρησαν ενδιαφέρον θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ