ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

Για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ



(μερικά στιγμιότυπα από την συνέντευζη)

Δελτίο Τύπου
της Πρωτοβουλίας Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 19/1/2015, με μεγάλη συμμετοχή πολιτών, στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας, η Συνέντευξη Τύπου με θέμα : Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ. Οργανώθηκε από τους φορείς : Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, Ελληνικό Δίκτυο Φίλοι της Φύσης, Πρωτοβουλία Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Κύριοι ομιλητές της εκδήλωσης Κασιμάτης Γεώργιος, συνταγματολόγος, ομ. καθηγητής Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Χριστοφορίδης Γιώργος, δικηγόρος, μέλος ΔΣ του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, Πορτάλιου Ελένη, Πρωτοβουλία Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ, Φωτεινάκης Κώστας, Ελληνικό Δίκτυο Φίλοι της Φύσης. 

Στη συνέντευξη πήραν τον λόγο εκ μέρους των κινημάτων και των νομικών που έλαβαν μέρος στον αγώνα κατά της υφαρπαγής της δημόσιας περιουσίας από το ΤΑΙΠΕΔ οι παρακάτω ομιλητές : Μπελαντής Δημήτρης (νομικός, συνταγματολόγος), Καρδαράς Γιάννης (νομικός, μέλος ΔΣ Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά), Βρέλλος Γιάννης (νομικός, μέλος ΔΣ Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά), Ντούσικος Λάμπρος (εκ μέρους του αντι-ΤΑΙΠΕΔ κινήματος των περιφερειακών αεροδρομίων και των επιτροπών κατά της εκποίησης δημόσιας περιουσίας στην Κέρκυρα), Κορτζίδης Χρήστος (Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού), Γιαννίρης Ηλίας (κίνημα για την Υπεράσπιση των Ελεύθερων Χώρων), Παπασαράντης Άκης (κίνημα για την Υπεράσπιση των Ελεύθερων Χώρων, επιτροπή κατοίκων Φιλοπάππου), Σχίζας Γιάννης (οικολόγος, συγγραφέας), Κωνσταντίνου Πέτρος (δημοτικός σύμβουλος Δήμου Αθηναίων), Κουτσούμπα Δέσποινα (περιφερειακή σύμβουλος Αττικής), Κολοκούρης Ορέστης (Οικολόγοι-Πράσινοι), Πολιτόπουλος Παναγιώτης (Άμεση Δημοκρατία).


Κοινή θέση όλων των συμμετεχόντων αποτελεί το αίτημα της κατάργησης του ΤΑΙΠΕΔ και της Επιστροφής στο Κράτος των ήδη μεταβιβασθέντων σε αυτό Δημόσιων Περιουσιακών Στοιχείων πάσης φύσεως. Το ΤΑΙΠΕΔ δημιουργήθηκε με τον μνημονιακό νόμο 3986/2011, σε εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, και η κατάργησή του με νόμο πρέπει ν’ αποτελεί την πρώτιστη απόφαση στη διαδικασία κατάργησης των μνημονιακών νόμων μετά τις εκλογές.

Η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ συγκροτείται ήδη πανελλαδικά για την επίτευξη, μέσα από κοινωνική κινητοποίηση και νομική στήριξη, του παραπάνω αιτήματος. 

ομιλίες και τοποθετήσεις από την συνέντευξη

Κασιμάτης Γεώργιος:


Χριστοφορίδης Γιώργος:


Πορτάλιου Ελένη:


Φωτεινάκης Κώστας:


Μπελαντής Δημήτρης:


Κωνσταντίνου Πέτρος:


Κουτσούμπα Δέσποινα:





























5 σχόλια :

  1. Μια των ευθυνών του ΤΑΙΠΕΔ, http://www.vrisko.gr/details/d32j5ad_d04d_d_acbb633abdf65c6bd πέρα από τη βιωσιμότητα για την έγκριση μιας επένδυσης, είναι ταυτόχρονα να ελέγχει και τη νομιμότητα προέλευσης των τίτλων κυριότητας ιδιοκτησίας όπου πρόκειται να γίνει μια επένδυση.

    Αυτό δίνει τη δυνατότητα όχι μόνον στο Δημοσίου ή των αιρετών του ΝΠΔΔ ενός Δήμου, αλλά και σε κάθε τοπική Αυτοδιοικητική οργάνωση, ή Ομάδα Κοινωνικής Εγρήγορσης, ως και ενός πολίτη ακόμη να παρέμβει.

    Άρα το πρόβλημα δεν είναι μόνον, αν το Δημόσιο ξεπουλάει, ανεξέλεγκτα, ΑΛΛΑ και ποιο είναι το ενδιαφέρον των Δήμων ή και των πολιτών που δεν παρεμβαίνουν για την προάσπιση της περιουσίας της ολότητας των πολιτών,

    Είναι αυτή την αδιαφορία που αξιοποιούν οι καταπατητές και καταχραστές της Δημόσιας Περιουσίας.

    λ.χ. Το ΝΠΔΔ στη Σκύρο αποκρύβει τα υπέρ της ολότητας των κατοίκων, έγγραφα των περιουσιακών του στοιχείων, όταν σε ανταπαιτήσεις παρεμβάσεων σε δίκες, διαπλεκόμενοι καταπατητές προσπαθούν μέσα από απότοκες δικαστικές αποφάσεις, τη συνεργεία τοπικών πολιτικοδικονομικών παραγόντων δημιουργούν νομικά ερείσματα κατοχύρωσης καταπατημένων εκτάσεων,

    Έλα όμως που ο καθένας μεμονωμένα περιμένει κάποιος άλλος να παρέμβει, παρ΄ ότι όλοι γνωρίζουν και αναγνωρίζουν πως για τέτοια θέματα χρειάζεται συλλογική προσπάθεια ανάληψης ευθύνης, κι ακόμα περισσότερο νομική στήριξη!

    Τέλος πάντων τα λόγια περιττεύουν όσο δεν γίνεται πράξη αυτό που είναι αναγκαίο.

    Και για να εξηγούμαι, πως είναι δυνατόν να μη υπάρχει μια ομάδα δικηγόρων που να είναι ως εγγύηση για παρέμβαση σε θέματα αρωγής προς πολίτες, που θυσιάζονται, για τη προστασία της περιουσίας της ολότητας των πολιτών, με ένα ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ
    http://diaploki-diafthora.blogspot.se/2007/08/blogger-gr.html που ακόμα και με μια επιμέρους προσέγγιση μπορεί να μειώσει το κόστος του Δημοσίου, από το αεριτζίδικο χρέος των των ομολόγων, από τους διαχρονικούς καταχραστές της καταπάτησης των βοσκότοπων και υπεξαίρεσης της Δημόσιας περιουσίας.

    ΣΆΒΒΑΤΟ, 6 ΔΕΚΕΜΒΡΊΟΥ 2008
    Έκανα κάποιες σκέψες!.
    http://xortonomesdiaploki.blogspot.se

    Με εκτίμηση προς όλους τους συμμετάσχοντες της Πρωτοβουλίας Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μιά περίπτωση ιδιωτικοποίησης είναι κι αυτή της COSCO:
    ...Με νέο ιστορικό ρεκόρ έκλεισε το λιμάνι του Πειραιά το 2014 με 20% αύξηση των όγκων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
    3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 2,51 εκατομμυρίων για το 2013
    Σε αναλογία, από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που τελεί υπο ελληνική διαχείριση διακινήθηκαν 600 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια
    Η ΣΕΠ Α.Ε. (η θυγατρική της Cosco Pacific στον Πειραιά) ξεκινά την κατασκευή του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, με επενδύσεις που θα υπερβούν τα 230 εκατομμύρια ευρώ και που θα δημιουργήσουν 200 θέσεις εργασίας στο στάδιο κατασκευής και στη συνέχεια 800 μόνιμες θέσεις απασχόλησης. Η επένδυση των 230 εκατ. ευρώ συνδέεται με το «πρακτικό διαδικασίας φιλικής διευθέτησης» μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και προβλέπει ότι η κινεζική πλευρά αναλαμβάνει να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του λιμανιού, που θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στα 6,2 εκατ. teu, και το νέο τερματικό σταθμό προβλητών πετρελαιοειδών και τα δίκτυά του και να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό. Επίσης προβλέπει να συνεχίσει η θυγατρική της Cosco να καταβάλει στην ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη βασική μεταξύ τους σύμβαση παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα. Η καθαρή παρούσα αξία της νέας σύμβασης υπολογίζεται από την διοίκηση της ΣΕΠ μεταξύ 860 εκατ. και 1.050 εκατ. ευρώ ανάλογα με το χειρότερο και καλύτερο σενάριο αντίστοιχα.

    Δρίτσας:
    «Το λιμάνι του Πειραιά και τα υπόλοιπα λιμάνια είναι πυλώνες στρατηγικής σημασίας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Ο δημόσιος έλεγχος των λιμανιών είναι απαραίτητη προϋπόθεση γι΄αυτό. Τώρα η σύμβαση με την Cosco έχει γίνει, έχει διανύσει ένα χρονικό διάστημα μεγάλο, έχουμε και την πρόσφατη ψήφιση του φιλικού διακανονισμού, όλα αυτά έχουν γίνει αλλά δεν βοηθούν. Όλα αυτά δεν είναι σωστές επιλογές, δεν βοηθούν, βοηθούν σε μια κερδοφορία της εταιρείας αλλά δεν προσθέτουν προστιθέμενη αξία στην ελληνική παραγωγική διαδικασία. Άρα χρειάζεται επανεξέταση των πάντων και αυτό θα το κάνουμε αλλά δεν μπορώ να σας πω περισσότερα. Προφανώς υπάρχουν πολλά περιθώρια σ' αυτή την κατέυθυνση».

    Τα 230 εκ.νέες επενδύσεις σε υποδομές δεν βοηθούν
    οι χιλιάδες θέσεις εργασίας δεν βοηθούν
    κάτι εκτοντάδες εκατομμύρια στον ΟΛΠ δεν βοηθούν
    οι εταιρίες που θα μοντάρουν τα προιόντα τους στην Ελλάδα (με τελευταία τη SONY) και με ό,τι σημαίνει αυτό σε καινούργιες θέσεις εργασίας και παράπλευρες εμπορικές δραστηριότητες, δεν βοηθούν διότι
    "δεν προσθέτουν προστιθέμενη αξία στην ελληνική παραγωγική διαδικασία"(!!!)
    τί βοηθάει τελικά τον Πειραιά και τη χώρα κατα τον Δρίτσα;
    τα χάλια της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, ακριβώς δίπλα δεν τα βλέπουμε;
    (και μην ξεχνάμε πως ό,τι έρχεται μπορεί εύκολα να φύγει, όπως έχει αποδειχθεί πολλάκις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. geia sas. kano oti boro... https://www.facebook.com/groups/722039637925610/?ref=ts&fref=ts

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ