ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Το “Δόγμα της Δίκαιης Ανισότητας” του Άρχοντα της ΣΠΙΘΑΣ και άλλα φαιδρά παρόμοια


Δεν είναι απόσπασμα από οργουελικό σενάριο επιστημονικής φαντασίας που επικεντρώνεται στην ώρα Χ κατά την οποία τα άξια τέκνα της φυλής θα αναλάβουν την ευθύνη της ανάπλασης, αναγέννησης και διακυβέρνησης της χώρας. Το Δόγμα της Δίκαιης Ανισότητας προβάλλει ως μια ετεροτοπία της“11ης θέση για τον Φόυερμπαχ” ενάντια στον εξισωτισμό. Είναι η 11η θέση “Για το οργανωτικό πρόβλημα” του Μίκη Θεοδωράκη!

από το Metropolis του Φριτς Λανγκ
11. Με βάση το Δόγμα της Δίκαιης Ανισότητας του Μίκη Θεοδωράκη, θα πρέπει η κάθε Σπίθα να ξεχωρίζει τα ταλέντα των μελών της και να τα αναδεικνύει. Έχουμε ιδιαίτερη ανάγκη από νέους ανθρώπους με προσωπικότητα και φιλομάθεια. Πρόθυμους να αφιερώσουν τη ζωή τους στα κοινά. Είναι εθνική ανάγκη μέσα από τις Σπίθες να προκύψει η νέα γενιά των ηγετών -κάθε είδους- της χώρας. Αυτών που την ώρα Χ θα αναλάβουν την ευθύνη της ανάπλασης, αναγέννησης και διακυβέρνησης της χώρας.


Όλα αυτά για να πραγματωθούν, προϋποθέτουν ένα Φύρερ με σιδερένια πίστη και θέληση, μια “Συμβουλευτική” και ένα “Εθνικό Κέντρο”. Ο Άρχοντας της ΣΠΙΘΑΣ εξηγεί αυτές τις κρίσημες πλευρές του εγχειρήματος σε ένα e-mail που απέστειλε το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011 προς απείθαρχο φύλαρχο:

από το Metropolis του Φριτς Λανγκ
Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι ο ρόλος μου δεν σταματά στο «ο Εμπνευστής» όπως με αποκαλείς αλλά ίσα-ίσα τώρα αρχίζει. Και είμαι αποφασισμένος να παίξω αυτόν τον ρόλο με σιδερένια πίστη και θέληση. Θέλω να ελπίζω ότι με κατάλαβες και θα προσπαθήσεις να προσαρμοστείς στις ιδέες και τις μεθόδους που προτείνω για να πάμε μπροστά όλοι μαζί σαν ενιαίο σύνολο. Σε πληροφορώ ότι το οργανωτικό το ανέλαβα εγώ με βασικό συνεργάτη μου τον κ. Δημητροκάλλη. Εάν παρ' ελπίδα εξακολουθήσεις να εφαρμόζεις προσωπική πολιτική, θα υποχρεωθώ να σε παρακαλέσω να εγκαταλείψεις την Σπίθα κάνοντας πιθανώς μια νέα δική σου Κίνηση.

Σε χαιρετώ,
Μίκης Θεοδωράκης

ΥΓ. Τα όσα γράφω πιο πάνω, αφορούν και δυο-τρεις ακόμα, που δρουν στο όνομα της Σπίθας με εντελώς προσωπικά κριτήρια μπλοκάροντας τη δημιουργία Σπιθών σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Συμβουλευτικής. Για το λόγο αυτό ενώ η Αθήνα στον χάρτη έπρεπε να παρουσιάσει 20-30 Σπίθες, καθυστερεί.
Καταδικάζω κάθε πρόσωπο που στο όνομα της Σπίθας εφαρμόζει προσωπική πολιτική και καλώ τα μέλη των Σπιθών να αναλάβουν την πρωτοβουλία εφαρμογής των Αρχών της Κίνησης και των οδηγιών που στοχεύουν στη δημιουργία μιας Ενιαίας Οργάνωσης ομοιόμορφης με άξονα το Εθνικό Κέντρο, που εξασφαλίζει την ενότητα δράσης του Κινήματος.
( Ολόκληρο το κείμενο στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)

Υπάρχουν και οι οπαδοί της άμεσης δημοκρατίας που αντιστέκονται και τολμούν να πουν τα πράγματα με το όνομά τους. Όμως, δεν εμπνέονται από την κομμούνα των Παρισίων αλλά από βαθιά πατριωτικά αισθήματα. Πρώτη και καλύτερη, η ακραίων πεποιθήσεων “Φιλονόη ἐκ τοῦ Πόντου” στο πόνημά της με τίτλο Ἔως ἐδῶ Μίκη! Ἀπό ἐδῶ καὶ πέρα ΜΟΝΟΙ μας!” κραυγάζει:

Πρό ἀρκετῶν μηνῶν σοῦ ἔγραφα, μαζί μὲ ἄλλους Ἕλληνες ζητώντας σου νὰ προχωρήσῃς σὲ μίαν κίνησι ποὺ οὐδείς τολμοῦσε. 

από το Metropolis του Φριτς Λανγκ
Σοῦ ζητούσαμε ἐπιμόνως νὰ ἡγηθῇς κινήσεως πολιτῶν ποὺ θὰ ὁδηγούσαν τὴν Ἑλλάδα καὶ τοὺς Ἕλληνες σὲ πιό ὑγιεῖς τρόπους διακυβερνήσεως. 

Σοῦ μιλήσαμε γιὰ ἄμεσο δημοκρατία καὶ γιὰ ἀνάγκη ἀλλαγῆς πολιτεύματος. (Κάτι σοῦ μάθαμε ὅμως, δὲν μπορεῖς νὰ μὴν τὸ παραδεχθῇς!) 

Σήμερα, μετὰ ἀπό ὁλίγων μηνῶν λειτουργίας τῆς Σπίθας, διαπιστώνω ἔκπληκτη, πόσο μακρὰν τῆς πραγματικότος ἤμασταν.

Αλλά και ο γνωστός στάση πληρωμών έξοδος από το ευρώ και την ΕΕ, Δ. Καζάκης, σε φιρμάνι που εξέδωσε, διαλαλεί:

Το βασικό είναι να καλλιεργηθεί και ν’ αναπτυχθεί σύμφωνα με ορισμένες ουσιαστικές αρχές της θεωρίας, λίγες ας είναι, μα οπωσδήποτε πρωταρχικές. Ακόμη κι αν δεν καταλάβει τελείως αυτές τις αρχές, είναι αρκετό να πεισθεί για την αναγκαιότητα της νίκης της θεωρίας και του κόμματός του. Ο στρατιώτης δεν είναι ανάγκη να ξέρει τα σχέδια των επιτελαρχών.

Πρέπει λοιπόν να τον κρατήσουμε στα πλαίσια μιας αυστηρής πειθαρχίας και να του εμφυσήσουμε την πεποίθηση ότι τα αίτια της θεωρίας είναι δίκαια κι ότι για να επικρατήσει χρειάζεται να αναλωθεί ολόκληρος. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε μ’ έναν στρατό όπου όλοι οι στρατιώτες του θάταν στρατηγοί, προικισμένοι με ανώτερες ικανότητες;

Ή τι χρησιμότητα θα είχαν για ένα κόμμα τα μέλη του, αν όλα ήταν «εξέχουσες» προσωπικότητες; Όχι, μας χρειάζονται απλοί στρατιώτες γιατί δίχως αυτούς δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε εσωτερική πειθαρχία. Μια «οργάνωση» απ’ την ίδια της τη φύση, δεν θα μπορέσει να υπάρξει παρά μόνο με μια ανώτατη διοίκηση από μορφωμένους και με την πλατειά μάζα πίσω της που θα την καθοδηγεί περισσότερο το συναίσθημα.»

Μπορεί το παραπάνω απόσπασμα να το έγραψε ο Χίτλερ το 1928 και να αποτυπώνει την οργανωτική φιλοσοφία του ναζισμού, αυτό όμως δεν απέτρεψε ορισμένους από το να επαναφέρουν την ίδια λογική στα οργανωτικά τους σχέδια για την Σπίθα. Μόνο που αυτή την φορά τα εμφάνισαν ως θέληση του «Οδηγητή του Κινήματος» όπου όλοι οι άλλοι έπρεπε να πειθαρχήσουν.

( από το κείμενο “ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΥΟΥΣ” του Δ. Καζάκη. Το κείμενο αυτό είχε δημοσιευτεί αρχικά στην δική του ιστοσελίδα αλλά και στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ. Όμως εξαφανίστηκε και από τις δύο ιστοσελίδες με τον ίδιο τρόπο που έχουν εξαφανιστεί και άλλα κείμενα στο παρελθόν, όπως έχουμε επισημάνει σε πρόσφατα σημειώματά μας. Παρ' όλα αυτά μπορείτε να το βρείτε, γιατί αναδημοσιεύτηκε και σε άλλες ιστοσελίδες, όπως εδώ: tsantiri.gr )

Με τούτα και με τ' άλλα, ο Άρχοντας της ΣΠΙΘΑΣ αναγκάστηκε να ρωτήσει το Μαντείο των Αδελφών, το επονομαζόμενο "Συμβουλευτική". Ο χρησμός του έλεγε ότι πρέπει να θυσιαστεί η Ιφιγένεια. Μόλις λοιπόν δημοσιεύτηκε ο χρησμός στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ, ο κ.Δημητροκάλλης με e-mail κοινοποίησε την παραίτηση του από την Διεύθυνση του Οργανωτικού της ΣΠΙΘΑΣ και τώρα όλοι περιμένουν πότε θα σαλπάρει ο στόλος. Μαζί τους βρίσκονται και αρκετοί αριστεροί. Κάποιοι απ' αυτούς, μέσα στα πλοία και περιμένουν στον πάγκο του κωπηλάτη το σύνθημα της εκκίνησης, άλλοι, στον γιαλό, έχουν βγάλει τα μαντηλάκια τους και ετοιμάζονται να τους κατευοδώσουν...

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Τα όρια του ΣΥΡΙΖΑ

Αναδημοσίευση από την στήλη "δαιμονικά" της ΕΠΟΧΗΣ

Σε κείμενό του, στην «Εποχή», ο σύντροφος Παύλος Κλαυδιανός θέτει για τον ΣΥΡΙΖΑ το ερώτημα: «Επανεκκίνηση ή σημειωτόν;» Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, η απάντηση σίγουρα κλίνει προς το «σημειωτόν» και ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τους λόγους της στασιμότητας στη λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ:
Πριν λίγο καιρό, ο ΣΥΝ φαινόταν να θέλει να πετάξει από πάνω του το βαρύ φορτίο του ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα, με απόφαση της κεντρικής του επιτροπής. Τι άλλαξε και επελέγη η επανεκκίνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Κίνηση ουσίας ή πολιτικός ελιγμός; Κάποιο κομμάτι του ΣΥΝ όντως θεωρεί τον ΣΥΡΙΖΑ στρατηγική επιλογή, αλλά συνολικά ο ΣΥΝ έχει ως προτεραιότητα την κομματική του ισορροπία, ενδυνάμωση και διατήρηση της κοινοβουλευτικής του παρουσίας. Επελέγη λοιπόν μια φραστική μετατόπιση υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις, γνωρίζοντας ότι η ανάγκη πολιτικής ύπαρξης των λοιπών συνιστωσών θα οδηγήσει στην τελική αποδοχή της αδρανοποίησης και του παγώματος των χρόνιων αιτημάτων για την λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ.
Η ΚΟΕ παραμένει εδώ και καιρό κομμένη σε δυο κομμάτια, ένα κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ κι ένα που διαρκώς απομακρύνεται. Μιμείται τον ΣΥΝ στην αυτοδύναμη κομματική της ανάπτυξη, με δικά της στέκια, δικές της κινηματικές πρωτοβουλίες και διακριτό πολιτικό στίγμα. Αυτή η τακτική οδήγησε στη δημιουργία ενός δεύτερου κέντρου, που αντλεί από τον ΣΥΡΙΖΑ πολιτική υπεραξία για την ισχυροποίησή του.

Και πάλι για την Λιβύη...

Προτείνουμε στους αναγνώστες μας τα παρακάτω κείμενα σχετικά με την εξέγερση στην Λιβύη και την συζήτηση που γίνεται την εξέγερση και την στρατιωτική επέμβαση της Δύσης. Δυστυχώς το ένα απ' αυτά που προέρχεται από την Λιβύη είναι γραμμένο στα αγγλικά και δεν έχει μεταφραστεί.



Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

“ΜΕΤΩΠΟ Αλληλεγγύης και Ανατροπής”: Το πρώτο βήμα έγινε...

Αυτές τις μέρες συνέπεσαν πολλές και διάφορες συνδιασκέψεις και εκλογές οργάνων  οργανώσεων της Αριστεράς. Το βράδυ της Κυριακής 3 Απρίλη ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Πανελλαδικού Σώματος του ΝΑΡ με θέμα "καπιταλιστική κρίση και Αριστερά". Μετά από μια πλούσια συζήτηση υπερψηφίστηκε το "κείμενο εργασίας" που κατέθεσε η Επιτροπή Θέσεων.

Την Κυριακή επίσης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του σώματος της ΔΗΜΑΡ που εξέλεξε την ηγεσία της. Με ποσοστό 97,31% - ανάλογο με αυτό που εκλεγόταν ο Νικολάι Τσαουσέσκου - εξελέγη ο Φώτης Κουβέλης πρόεδρός της, καθώς δεν υπήρξε άλλη υποψηφιότητα. Στην κεντρική επιτροπή της ΔΗΜΑΡ που αποτελείται από 110 μέλη και τον πρόεδρο του κόμματος, κατέλαβε την πρώτη θέση σε ψήφους ο Σπύρος Λυκούδης. Στις πρώτες θέσεις εξελέγησαν μεταξύ άλλων οι Γρηγόρης Ψαριανός, Γιάννης Κακουλίδης, Δημήτρης Χατζησωκράτης, Γιάννης Πανούσης, Μαρία Ρεπούση και Αννα Φιλίνη.

Την ίδια μέρα, μετά το πέρας των εργασιών της 1ης Πανελλαδικής σύσκεψης του “ΜΕΤΩΠΟΥ Αλληλεγγύης και Ανατροπής” έγιναν εκλογές για την ανάδειξη 6 μελών του συντονιστικού του οργάνου. Σε αυτές τις εκλογές πρώτος σε σειρά σταυρών εκλέχθηκε ο Αλέκος Αλαβάνος με ποσοστό 77,41% , δεύτερος εκλέχθηκε ο Καπάταης Χρήστος με ποσοστό 67,38% και ακολούθησαν κατά σειρά εκλογής η Σωτηρίου Ελένη με 65.59% ,ο Βαμβακάς Κώστας με 63,79%, ο Σταυρόπουλος Κώστας με 26,16% και ο Παπουλής Κώστας με 17,20%. Η εκλογή των 6 μελών έγινε με ψηφοφορία στην οποία ο μέγιστος αριθμών σταυρών ήταν (4) τέσσερις. Όλα τα ψηφοδέλτια ήταν έγκυρα και δεν υπήρξαν λευκά. Σύμφωνα με την εισήγηση, που έγινε δεκτή από το σώμα, το ενδεκαμελές συντονιστικό συμπληρώθηκε και από 5 μέλη που ορίστηκαν από ισάριθμες συνιστώσες που συμμετέχουν στο Μέτωπο. Αυτά τα μέλη είναι: Θεοδόση Α (ΑΡ.ΣΥΝ.Α), Καραμάνος Χ (ΚΟΕ), Μαντζουράτος Δ (ΚΕΔΑ), Μάρταλης Σ (ΔΕΑ), Σαπουνάς Γ (ΑΠΟ).

Οι εργασίες του “Μετώπου Α-Α” ξεκίνησαν το Σάβατο 2 Απρίλη. Παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ από τους Π. Λαφαζάνη, Τ. Μαστρογιαννόπουλο και Γ. Μπανιά. Ο Π. Λαφαζάνης παρέμεινε εκτός αιθούσης που εγένετο η σύσκεψη και ο Γ. Μπανιάς απεύθυνε χαιρετισμό. Εκ μέρους της ΑΝΤΑΡΣΥΑ απεύθυνε χαιρετισμό ο Κ. Παπαδάκης και εκ μέρους της ΑΡΑΝ ο Χ. Τουλιάτος. Διαβάστηκε επίσης γραπτός χαιρετισμός του Ε. Μπιτσάκη. Στην διαδικασία έλαβαν μέρος πάνω από 400 άτομα και έγιναν 60 παρεμβάσεις στην συζήτηση. Τον τόνο έδωσαν παρεμβάσεις αγωνιστών/τριων που συμμετέχουν σε διάφορα κινήματα και εργασιακούς χώρους, ιδιαίτερα η παρέμβαση της Β. Παναγιώτου από το κίνημα της Κερατέας.

Η πιο σημαντική κατάκτηση στις εργασίες της 1ης Πανελλαδικής Σύσκεψης του “Μετώπου Α-Α”, ήταν η υλοποίηση της απόφασης να εγκρίνονται με ψηφοφορία οι αποφάσεις και να εκλέγονται τα όργανα. Το ζήτημα αυτό παρέμενε ως εκκρεμότητα από την εποχή ( Ιούλης 2009) που ο Α. Αλαβάνος έβγαλε από την τσέπη του την κόκκινη Συμβολική Κάρτα Μέλους ΣΥΡΙΖΑ της “ΠΑΣΑ” δηλώνοντας πως με μια τέτοια κάρτα θα γίνει η 2η Πανελλαδική τον Οκτώβρη”. Από τότε, αυτά τα θέματα είχαν τεθεί με ένταση στον ΣΥΡΙΖΑ. Αν και εκεί είχαν συζητηθεί εξαντλητικά, ποτέ δεν υλοποιήθηκαν. Στην ιστοσελίδα της “ΠΑΣΑ” υπάρχει συγκεντρωμένο αρκετό υλικό από την συζήτηση που είχε γίνει το φθινόπωρο του 2009 στον ΣΥΡΙΖΑ, εδώ: Αρχείο για την κατηγορία ‘Οργανωτικά ΣΥΡΙΖΑ’

Βέβαια η απόφαση που το Μέτωπο τόλμησε να κάνει πράξη, είναι σαφώς πιο πίσω από τις απόψεις που τότε προωθούσε ο ΣΥΝ για τον ΣΥΡΙΖΑ. Για παράδειγμα η “Πρόταση Φλαμπουράρη για τα οργανωτικά του ΣΥΡΙΖΑ” - η οποία είχε επικριθεί σφοδρά εκείνη την εποχή με βάση την αρχή “ένα μέλος μία ψήφος”, πρότεινε κάποιες σαφείς γενικές αρχές με τις οποίες διευθετούσε τα ζητήματα τόσο των συνιστωσών, όσο και των ανένταχτων, όπως:
Στην Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει υποχρεωτικά τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος από κάθε συνιστώσα.
και
Το 30% των μελών της Γραμματείας προέρχεται από τον ανένταχτο χώρο με εκλογές που οι ίδιοι επιλέγουν πότε και πως και ενημερώνουν την γραμματεία.

Είναι προφανές ότι στο Μέτωπο δεν τηρήθηκε η αρχή “ένα μέλος – μία ψήφος” για την εκλογή του συντονιστικού, όχι μόνον επειδή υπήρξαν διορισμένα μέλη από τις συνιστώσες, αλλά και γιατί οι συνιστώσες συμμετείχαν και στην ψηφοφορία των 6 θέσεων στο συντονιστικό. Επιπλέον οι εκλογές έγιναν με πλειοψηφικό σύστημα και όχι με απλή αναλογική (4 σταυροί για 6 θέσεις) . Κάνοντας χρήση αυτού του δικαιώματος - που το επέτρεπε προφανώς η εκλογική διαδικασία - η ΚΟΕ δεν αρκέστηκε στην μια θέση που θα είχε έτσι κι αλλιώς στο συντονιστικό, αλλά κατέβασε και  γνωστό όνομα ως υποψήφιο για να εκλεγεί. Αν κρίνουμε μάλιστα και από την εμφάνιση ενός μεγάλου αριθμού ψηφοδελτίων με κοινή σταυροδοσία, είναι προφανές ότι υπήρξαν και εκλογικές ντιρεκτίβες...

Σε αντίθετη κατεύθυνση κινήθηκαν άλλες συνιστώσες του Μετώπου. Αν συγκρίνουμε τον αριθμό των συμμετεχόντων με τον αριθμό των ψηφισάντων παρατηρούμε ότι το 32,4% του σώματος έκανε αποχή από τις εκλογικές διαδικασίες για τις 6 θέσεις του συντονιστικού. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες συνιστώσες απείχαν από την εκλογική διαδικασία, δεδομένου ότι είχαν ήδη εξασφαλίσει τον εκπρόσωπό τους στο συντονιστικό.

Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται να εξηγήσουμε γιατί υπερέχει η “πρόταση Φλαμπουράρη”, ως προς τον ορισμό του εκλογικού σώματος που ψηφίζει...Επίσης η “πρόταση Φλαμπουράρη” κατοχυρώνει με πιο δίκαιο τρόπο το θέμα της αντιπροσώπευσης των συνιστωσών, αφού δεν προσδιορίζει ένα σταθερό αριθμό των θέσεων για τις συνιστώσες, αλλά κατοχυρώνει την συμμετοχή όλων. Και εδώ υπάρχει πράγματι πρόβλημα, ανεξάρτητα αν δεν τέθηκε – και προς τιμή τους – από εκπροσώπους συνιστωσών. Ας δούμε πως έχουν τα πράγματα.

Ως γνωστόν, στο Μέτωπο Α-Α από την ίδρυσή του συμμετέχει ένα τμήμα συντρόφων προερχομένων από τον σοσιαλιστικό χώρο. Ο Χρήστος Καπάταης ήταν μάλιστα στο πάνελ στην πρώτη συνέντευξη τύπου που πρωτοεμφανίστηκε το Μέτωπο όπως και υποψήφιος στις περιφερειακές εκλογές με το ψηφοδέλτιο της “Ελεύθερης Αττικής”. Οι σύντροφοί αυτοί συνιστούν σαφώς μια συνιστώσα του Μετώπου. Όμως, προς τιμή τους δεν δέχτηκαν θέση εξ οφιτσίου και θέλησαν να διεκδικήσουν μια θέση στο συντονιστικό με κανονική εκλογή. Επίσης και άλλοι σύντροφοι που ανήκουν σε γνωστές ομάδες - οι οποίες μάλιστα δεν προέρχονται καν από τον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ - δεν έθεσαν στο σώμα θέμα για την συμμετοχή τους στο συντονιστικό ως συνιστώσες και συμμετείχαν στην εκλογική διαδικασία με δικούς τους υποψήφιους. Αναφερόμαστε στους συντρόφους από το “πολιτικό καφενείο” και το “ΑΚΕΠ”.

Αντίθετα η ομάδα ΑΡ.ΣΥΝ.Α , η οποία κατέλαβε εξ οφιτσίου την 5η θέση στο συντονιστικό του Μετώπου, με την γενικότερη στάση της μεταφέρει εντός του Μετώπου το σάπιο και ιντριγκαδόρικο κλίμα που επικρατεί στον ΣΥΝασπισμό. Η ομάδα αυτή συγκροτήθηκε πρόσφατα από κάποια μέλη του ΣΥΝασπισμού και δήλωσε στο συντονιστικό εν όψει της 1η πανελλαδικής συνάντησης, ότι θέλει να συμμετέχει στο Μέτωπο ΑΑ ως συνιστώσα. Όμως, δεν της έφτανε ότι με αυτόν τον τρόπο εξασφάλισε και μία θέση εξ οφιτσίου, αλλά κατέβασε και δικούς της  υποψήφιους στην εκλογική διαδικασία. Φαίνεται πως αυτοί οι σύντροφοί του ΣΥΝασπισμού μονά ζυγά δικά τους τα θέλουν! Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αυτή την ομάδα δεν την στηρίζουν όλα τα μέλη του ΣΥΝασπισμού, τα οποία συμμετέχουν στο Μέτωπο ΑΑ. Επίσης, δεν ξεχνάμε ότι κάποια μέλη της - πριν μικρό χρονικό διάστημα - ως μέλη του ΣΥΝασπισμού, ήταν μπροστάρηδες στην μάχη ενάντια στον “ΣΥΡΙΖΑ των μελών”, μάλιστα, πολύ πιο μαχητικοί από τους “τσιπρικούς”! Οι κακές γλώσσες λένε ότι ο Π. Λαφαζάνης, δεν μπήκε στην αίθουσα της σύσκεψης επειδή ακριβώς δεν τον ευχαριστούσε  η ύπαρξη μιας τέτοιας ομάδας συνασπιστών εντός του Μετώπου...

Το καινούργιο της 1ης πανελλαδικής συνάντησης του “Μέτωπου Α-Α”, δεν σχετίζεται με το περιεχόμενο της πολιτικής απόφασης. Είναι το γεγονός ότι υψώθηκαν τα χεράκια για την λήψη των αποφάσεων και ότι στήθηκαν κάλπες για να εκλεγούν όργανα. Αυτό το συμβάν αν και προσομοιάζει μάλλον στην φιλελευθεροποίηση του Μαρκεζίνη το καιρό της χούντας του Παπαδόπουλου παρά στην μεταπολίτευση, ως προς την τομή που συνιστά ενάντια σε αυτοπροσδιοριστικές αγκυλώσεις κληρονομημένες από το παρελθόν της κομμουνιστικής αριστεράς, είναι σημαντικό. Πρόκειται για τομή που ξεπερνά το Μετώπο ΑΑ καθώς το ίδιο ζήτημα  περιμένει έμπρακτες απαντήσεις και σε άλλους χώρους, από τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ως την ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Αναμένουμε τις εξελίξεις και ελπίζουμε να μην απογοητευτούμε...


Αποσπάσματα από την ομιλία του Α. Αλαβάνου στην Πανελλάδική συνάντηση του ΜΕΤΩΠΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ (2/4/2011)

Ο Αλέκος Αλαβάνος, κατά την εισήγησή του στην Πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής, τόνισε τα εξής:

Για την πολιτική στιγμή:
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι βρισκόμαστε σε ιστορική καμπή για τη χώρα, όπως τις δεκαετίες του '20, του '40, του '70 – τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Ότι ο εχθρός βρίσκεται εντός των τειχών. Ότι, ενώ τα οχυρά μας σε ένα σκληρό ταξικό πόλεμο πέφτουν το ένα μετά το άλλο, η αντοχή του αντιπάλου εξαντλείται. Ότι η αριστερά, σήμερα στα μετόπισθεν, ώστε η υποχώρηση να μη γίνει ανοργάνωτη, μπορεί να γίνει πάλι εμπροσθοφυλακή. Ότι απόφαση μας είναι να δώσουμε τη μάχη για να μη περάσουν τελικά τα μέτρα της τρόικα, για την κοινωνία, για δημοκρατία.”

Για την κυβέρνηση Παπανδρέου:
Ο Γ. Παπανδρέου περιφέρεται περιχαρώς σε τελετουργίες σχηματισμών προερχόμενων από την αριστερά με τον τρόπο που κάποιος παρευρίσκεται στο μνημόσυνο του εχθρού του. Ο Παπανδρέου και η κυβέρνησή του είναι παρόντες και στη δική μας Πανελλαδική Συνάντηση. Ως μια κυβέρνηση υποτέλειας, ψεύδους, κοινωνικού σαδισμού και αγραμματοσύνης, που πρέπει να πέσει κάτω από λαϊκό ξεσηκωμό.”

Για τις κατηγορίες για “λαϊκισμό” του Μετώπου:
Ορισμένοι στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του συστήματος κάνουν κριτική στο ύφος και τον τόνο της αντικυβερνητικής ρητορείας του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής. Φερέφωνα του Μαξίμου μας βάζουν διαγωγή “κοσμία” για λόγους λαϊκισμού. Ένα δικαστήριο δεν βάζει την ίδια ποινή σε ένα πορτοφολά και σε ένα δολοφόνο. Με την ίδια λογική, της βαρύτητας της ευθύνης, αλλιώς αντιμετωπίζεις μια κυβέρνηση που παίρνει ένα αντεργατικό μέτρο κι αλλιώς μια που καταλύει όλες τις κοινωνικές κατακτήσεις του 20ου αιώνα. Ας αναζητήσουν αλλού ένα καλό σαβουάρ βιβρ. Από το Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής δεν πρόκειται να μπει νερό στο κρασί μας, τα λόγια και οι πράξεις μας θα είναι σκληρά, μέχρι να καταρρεύσει αυτή η κυβέρνηση.”

Για την αριστερά και τη χρεωκοπία:
Η υπεράσπιση της κυβερνητικής πολιτικής για το χρέος δεν βασίζεται σε επιχειρήματα. Βασίζεται στον τρόμο των λέξεων. Λένε ότι η αναδιάρθρωση του χρέους, που υποστηρίζει η αριστερά, είναι “χρεωκοπία”. Όλες οι αναλύσεις όμως σε βιβλία, μελέτες, εφημερίδες στα αγγλικά χρησιμοποιούν για την αναδιοργάνωση του δημόσιου χρέους τον όρο “default” που σημαίνει αθέτηση συμβατικών υποχρεώσεων απέναντι στους πιστωτές, είναι δηλαδή σε βάρους τους. Κι όχι τον όρο “bankruptcy” που σημαίνει διανομή της περιουσίας του δανειζόμενου στους πιστωτές, “χρεωκοπία”.

Για την ενότητα της αριστεράς:
Η αντίληψη του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής για την ενότητα έχει πολλά στοιχεία. Η ενότητα μόνη δεν αρκεί. Χρειάζεται να συνδέεται με ένα προωθημένο πολιτικό πρόγραμμα και με ανοικτές δημοκρατικές λειτουργίες. Η ενότητα δεν έχει εκλογική διάσταση, για να ανέβουν κάπως τα ποσοστά, αλλά για να μπορέσει να παίξει η αριστερά το ρόλο της στην ιστορική καμπή , ως καταλύτης, αν όχι πρωταγωνιστής της μεγάλης αλλαγής. Η ενότητα δεν δεσμεύεται στις λογικές ενός σχήματος αλλά διέπεται από την εμβέλεια του εγχειρήματός μας. Όλα αυτά σημαίνουν ότι ενότητα για μας σημαίνει συνάντηση προσώπων από το χώρο του ΚΚΕ, από τον ΣΥΡΙΖΑ, τον ΣΥΝ και άλλες συνιστώσες του, από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, από προωθημένες δυνάμεις προερχόμενες από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ, από νέους του αντιεξουσιαστικού χώρου που διαχωρίζονται από την τυφλή βία. Αλλά και από τους “Άγνωστους Στρατιώτες”, πολιτικά και κοινωνικά υποκείμενα που αναδείχνονται ή θα αναδειχθούν μέσα σε μια εκτεταμένη διαδικασία αυτοοργάνωσης που πρέπει να ενθαρρύνουμε με κάθε τρόπο.”

Για την κρίση εμπιστοσύνης της αριστεράς:
Ούτε το εναλλακτικό πρόγραμμα ούτε η διαίρεση στην αριστερά είναι το βασικό πρόβλημα της αποστασιοποίησης από την κοινωνία. Το βασικό ζήτημα είναι ο κλονισμός της εμπιστοσύνης. Η αριστερά πρέπει να βρει τρόπο να βγει έξω από το κάδρο του συστήματος. Η αριστερά δεν είναι μόνο θεωρία και στρατηγική. Είναι και αφήγηση, και ηθική, και αισθητική. Αριστερά δεν είναι μόνο η Ιθάκη, είναι και το ταξίδι. Αριστερά είναι όχι μόνο οι στόχοι, αλλά ένα άλλος τρόπος που θέλουμε να ζήσουμε. Με αλληλεγγύη, αντίσταση, αδελφοσύνη, ισότητα.”

Αθήνα, 2/4/2011

(θα ακολουθήσει αναλυτική παρουσίαση της 1ης πανελλαδικής σύσκεψης του "ΜΕΤΩΠΟΥ Α-Α")

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους συντρόφους που δηλώνουν ακόμα ότι δεν γνωρίζουν τι είναι η “ΣΠΙΘΑ”


Τον τελευταίο καιρό, κάποιοι σύντροφοι που ενώ για όλα τα ζητήματα έχουν άποψη, που γνωρίζουν τον δρόμο που θα βγάλει την χώρα από την κρίση, που γνωρίζουν τα σχέδια των ιμπεριαλιστών για την Λιβύη και άλλα παρόμοια, έχουν άγνοια για αυτά που συμβαίνουν στο σπίτι τους και δηλώνουν ότι η “ΣΠΙΘΑ” παραμένει ο άγνωστος “Χ”.

Ε, λοιπόν για αυτόν τον άγνωστο “Χ” - ως άλλος Απόστολος Παύλος στην Αθηνά – εξέπεμψε πρόσφατα ένα αντισυστημικό κήρυγμα ο Γιώργος Τράγκας από το “αληθινό ραδιόφωνο” του real fm97.8. Τους προσφέρουμε λοιπόν την δυνατότητα να ξεπεράσουν αυτήν την άγνοια αν παρακολουθήσουν το παρακάτω απόσπασμα από το “κήρυγμα” του Γ. Τράγκα:

Ο δρόμος από το ΚΚΕ στην ΣΠΙΘΑ είναι μόνον ένα βήμα...




Ένα κομμάτι της ριζοσπαστικής αριστεράς αρκείται να κάνει κριτική στο ΚΚΕ για τον υπαρκτό σεχταρισμό του, παραβλέποντας ότι τα σημερινά αδιέξοδα του ΚΚΕ βρίσκονται αλλού: Στην ένταξή του, εδώ και αρκετά χρόνια, στο “εθνικό” τόξο.
Ένα από τα τελευταία καταφύγια του αστισμού σε περιόδους πολιτικής κρίσης είναι η διαμόρφωση κοινωνικής συναίνεσης πάνω στους μονόδρομους των εθνικών αναγκαιοτήτων. Σήμερα ο αστισμός στη χώρα μας παίζει αυτό το χαρτί και ετοιμάζει τις εναλλακτικές λύσεις απέναντι στην κρίση του κράτους. Η κρίση χρέους είναι στην πραγματικότητα μια διευρυμένη κρίση του κράτους, το οποίο αδυνατεί να εκπληρώσει τον ρόλο του, γεγονός που παραβλέπεται συστηματικά από την Αριστερά.
Η διαχείριση αυτής της κρίσης απαιτεί άλλου τύπου παρεμβάσεις και αναδιαρθρώσεις, οι οποίες υπερβαίνουν τις πολιτικές των αστικών πολιτικών σχηματισμών με τους όρους που τους γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αυτές οι σημαντικές αλλαγές μπορούν να γίνουν ή κάτω από ευρείες συναινέσεις, ή με αυταρχικό τρόπο. Είναι λοιπόν φανερό γιατί η στρατηγική του αστισμού σήμερα είναι η διαμόρφωση πλατιών εθνικών συναινέσεων. Και είναι δεδομένο ότι αυτές οι συναινέσεις διαμορφώνονται κάτω από την ηγεμονία του αστικού μπλοκ εξουσίας.
Πολλές δυνάμεις της Αριστεράς σήμερα ενσωματώνονται πλήρως σε αυτή την πολιτική, από την στιγμή που αποδέχονται ότι κινδυνεύει η πατρίδα – και μαζί με αυτή το έθνος (δηλαδή και η αστική τάξη) – από την κατοχή της ΕΕ και του ΔΝΤ, και άλλα παρόμοια. Είναι πρόθυμες να προτείνουν εθνικές “αναπτυξιακές” πολιτικές, πολιτικές που “εξυγιαίνουν” την καπιταλιστική οικονομία και παράλληλα ενισχύουν την κρατική εξουσία, στο βαθμό που αυτή η εξουσία είναι ο φορέας της διαχείρισης και επιβολής αυτών των πολιτικών.
Το ΚΚΕ με πρωτοστατούσα την βουλευτίνα του κ. Κανέλλη τα προηγούμενα χρόνια, κάνοντας συστηματική δουλειά στα εθνικά ζητήματα, κατοχυρώθηκε ως αξιόπιστη και φερέγγυα πατριωτική δύναμη. Και με αυτή την πολιτική πρακτική διαμόρφωσε ένα περίγυρο αρκετά σημαντικό , με αποτέλεσμα να διευρύνεται η διεισδυτικότητα του στην ελληνική κοινωνία.
Σήμερα όμως πληρώνει αυτή την πολιτική και αποψιλώνεται από αυτόν τον περίγυρο που οικοδομούσε τόσα χρόνια με πολύ κόπο. Έχει ενδιαφέρον ότι αυτή η αποψίλωση γίνεται εντός των ιδεολογικών συντεταγμένων του ΚΚΕ και μάλιστα κάτω από ...κινηματικούς όρους!
Θα αναφέρουμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για γίνουν πιο παραστατικά αυτά που αναφέραμε προηγουμένως. Η “Επιτροπή Αγώνα Κηφισιάς Ενάντια στα μέτρα Δ.Ν.Τ. - Ε.Ε. - Κυβέρνησης” στις 31 Μαρτίου οργάνωσε εκδήλωση για το "Σύμφωνο για το Ευρώ" . Τις εισηγήσεις έκαναν ο οικονομολόγος Δημήτρης Καζάκης (για τα οικονομικά) και ο τ. πρεσβευτής Θέμος Στοφορόπουλος (για τα εθνικά).
Ο κ. Καζάκης είναι γνωστός και δεν θα σχολιάσουμε την πολιτική του ένταξη στην ΣΠΙΘΑ. Όμως και ο κ. Θέμος Στοφορόπουλος προέρχεται από τους φίλους και τα στηρίγματα του ΚΚΕ, αν και άρθρα του έχει φιλοξενήσει το “Αρδην”.  Είναι επίσης γνωστός Μακεδονοφάγος: «Παραδοθήκαμε άνευ όρων». Μαζί με τον Δ. Αλευρομάγειρο (Αντιστράτηγο ε.α., επίτιμο Γενικό Επιθεωρητή Στρατού)  και εξέχον στέλεχος της ΣΠΙΘΑΣ, αρθρογραφούσε στον ριζοσπάστη για “Για την Εθνική Αμυνα και τις Ένοπλες Δυνάμεις”. Ο Θέμος Στοφορόπουλος ήταν ομιλητής σε προεκλογικές συγκεντρώσεις του ΚΚΕ και αρθρογραφούσε γιατί θα πρέπει να το στηρίξουμε. Τώρα βρήκε κάτι καλύτερο, παρέα με τον Αλευρομάγειρο και τον Καζάκη...

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Δύο κείμενα για τις ΑΡΑΒΙΚΕΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΙΣ

Οι συζητήσεις στην Αριστερά για τις αραβικές εξεγέρσεις έχουν ενταθεί με αφορμή τις εξελίξεις στην Λιβύη και τον ένοπλο χαρακτήρα που έχει λάβει εκεί η αντιπαράθεση.  Στα πλαίσια αυτών των συζητήσεων παρουσιάσουμε δύο αναλυτικά ( και σχετικά μεγάλα) κείμενα για αυτά τα ζητήματα.
1.Το ένα είναι του Γιώργου Λιερού και είναι δημοσιευμένο εδώ: ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΑΒΙΚΕΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΙΣ  Αυτό το κείμενο, όπως επισημαίνει ο συγγραφέας: "στηρίχθηκε στο βιβλίο του Γεράσιμου Μακρή «Ισλάμ» για την παρουσίαση των ισλαμιστικών κινημάτων και για την κριτική των εθνικιστικών καθεστώτων σ’ εκείνο του Φρανς Φανόν «Της γης οι κολασμένοι». Προτείνουμε θερμά και τα δύο. Χρήσιμα αποδείχθηκαν επίσης τα βιβλία «Η σύγκρουση των φονταμενταλισμών» του Τάρεκ Άλι και το «Η Αλ-Κάιντα και η νεωτερικότητα» του Τζων Γκρέι."
2.Το άλλο είναι του Σάββα Μιχαήλ και έχει τον τίτλο "Η Αραβική Άνοιξη" και εκτός των άλλων ασκεί κριτική σε μερίδες της αριστεράς, όπως τον  Φωτόπουλο και τον Δελαστίκ που ισχυρίζονται ότι η λαϊκή εξέγερση ενάντια στο φιλοδυτικό δικτατορικό καθεστώς Καντάφι, είναι «στημένη συνωμοσία» των ιμπεριαλιστών. Δημοσιεύουμε αυτό το κείμενο ως έμπρακτη αναγνώριση του λάθους μας για την απόδοση στο ΕΕΚ φιλοκανταφικής στάσης.

Η Αραβική Άνοιξη
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
  του Σάββα Μιχαήλ
Πριν ένα μήνα, ο πρόεδρος της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Τράπεζας, της περίφημης Fed, ο πανίσχυρος Ben Bernanke ρωτήθηκε ορθά-κοφτά από έναν ακροατή του «εάν η κεντρική τράπεζα των ΕΠΑ είναι ένοχη για την επανάσταση στην Αίγυπτο»(Financial Times 26/27 Μαρτίου 2011). Ο Μπερνάνκε, όπως ήταν αναμενόμενο, έσκισε τα ιμάτιά του ότι είναι εντελώς « unfair», άδικο, να ενοχοποιείται η ρευστότητα που τροφοδότησε η Ομοσπονδιακή Τράπεζα με την «ποσοτική χαλάρωση 2»(Quantitative Easing 2) για το παλιρροϊκό κύμα πληθωρισμού προς τις χώρες του Νότου που πυροδότησε και την επαναστατική θύελλα στον αραβικό κόσμο. Κι όμως αυτός που ερώτησε δεν έκανε τίποτα άλλο παρά να μιλήσει για το σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου.
Το «σκοινί», στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν είναι απλώς τα μέτρα της Ομοσπονδιακής Τράπεζας αλλά συνολικά η παγκόσμια καπιταλιστική κρίση που ξέσπασε το 2007 κι ο τρόπος διαχείρισής της από τις κεντρικές τράπεζες και τα κράτη των ανεπτυγμένων καπιταλιστικών χωρών, προπαντός μετά το 2008 και την άμεση απειλή διάλυσης του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος. Αυτό είναι το υλικό υπόβαθρο της επανάστασης στη νότια ακτή της Μεσογείου, στις πύλες της Ευρώπης, στο Μαγκρέμπ και το Μασρέκ, που συστηματικά οι απολογητές του καπιταλισμού, δεξιά κι «αριστερά», προσπαθούν να κρύψουν.

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ 2-3 απριλιου 2011 ΑΣΟΕΕ



Μέτωπο παντού,στις γειτονιές,στους χώρους δουλειάς,στα πανεπιστήμια

Ολοι ΜΑΖΙ,συλλογικότητες – κόμματα, οργανώσεις, σύλλογοι, αυτοδιοικητικά σχήματα, περιβαλλοντικές ομάδες, έντυπα, πολιτιστικοί όμιλοι κ.ά.Το «Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής»

ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για την συγκρότηση ενός πλατειού ριζοσπαστικού μετώπου.

Για αληλλεγγυη στην κοινωνια,για αντισταση στην κυβέρνηση της τρόικας,για ανατροπή των πολιτικών που καταστρεφουν τη χώρα ,τους εργαζόμενους,το μελλον μας

Το Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής θα πραγματοποιήσει την Πανελλαδική Συνάντηση του
2 και 3 Απρίλη στην Αθήνα στην ΑΣΟΕΕ στο αμφιθέατρο Αντωνιάδη.

Το Σάββατο οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 11.00 το πρωί και θα διαρκέσουν όλη την ημέρα και την Κυριακή η διαδικασία θα συνεχιστεί από τις 11.00 ως το μεσημέρι.
 ΜΕΤΩΠΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ 
 ολοι μαζι μπορουμε

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Για την “ανατροπή του πολιτικού συστήματος” ρε γαμώτο!

(μια απάντηση στο άρθρο του Ρούντι ΡινάλντιΗ σημασία του πολιτικού αγώνα”)

Δεν είναι ο λογότυπος της ΝΔ αλλά της ΣΠΙΘΑΣ!...
Του Γιάννη Γρηγορίου

Συνήθως σε περιόδους που εκδηλώνεται έντονα η κρίση της Αριστεράς, εμφανίζονται διευρυμένες αποστρατεύσεις και διασπάσεις. Όμως, μερικές φορές παρατηρούνται και περίεργες συμπορεύσεις. Σήμερα η ΚΟΕ και το ΔΗΚΚΙ, αν και έχουν τελείως διαφορετικές καταβολές ταλανίζονται από παρεμφερή διλήμματα και ακολουθούν παράλληλες πορείες, ταλαντεύονται ανάμεσα στον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και την ΣΠΙΘΑ. Για το ΔΗΚΚΙ ήταν αναμενόμενο. Εξάλλου, μόλις ανακοινώθηκε δημοσίως η συγκρότηση της ΣΠΙΘΑ υπήρξαν αμέσως διαρροές μελών του προς τα εκεί. Για την ΚΟΕ όχι και τόσο...

Αυτή αδιέξοδη πολιτική της ΚΟΕ γίνεται άμεσα αντιληπτή στο άρθρο του Ρούντι Ρινάλντι με τον τίτλο "Η σημασία του πολιτικού αγώνα" που δημοσιεύτηκε στο “δρόμο” και αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές αριστερές ιστοσελίδες.

Αν για το ερώτημα που θέτει ο Ρ.Ρ.: “Γιατί η Αριστερά δεν στοχεύει το πολιτικό σύστημα;” καταφεύγει για να αναζητήσει την επαναστατική απάντηση, σε ένα πρώην υπουργό του Μητσοτάκη, στον γίγαντα της αριστερής σκέψης και στον ογκόλιθο της αντισυστημικής πολιτικής πρακτικής τον Μίκη Θεοδωράκη, τότε κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας!

Πράγματι χρειάζεται κανένας να είναι ιδιαίτερα σχολαστικός για να ανακαλύψει στην πολιτικά ασυνάρτητη σκέψη του άρχοντα της ΣΠΙΘΑΣ, σοβαρά επιχειρήματα κριτικής για την Αριστερά. Αν κάποιος  δεν διαθέτει την σχολαστικότητα του Ρ.Ρ., στην πρώτη του προσέγγιση της ΣΠΙΘΑΣ, θα συναντήσει άλλα πράγματα που έχουν σχέση με την Αριστερά από αυτά που ανακάλυψε ο Ρ.Ρ. Ένα από τα πρώτα πράγματα  που προβάλλεται  εμφανώς στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ είναι για παράδειγμα, το θέμα της “ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ”:  

Η “σκέψη” του Μίκη είναι το κουτί της Πανδώρας και από εκεί μπορεί να βγάλει ο καθένας ότι θέλει, γιαυτό δεν θα ασχοληθούμε σοβαρά με τα επιχειρήματά του, στα οποία αποδίδει μεγάλη σπουδαιότητα ο Ρ.Ρ. Όσο για το ζήτημα της ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ απέναντι στο οποίο ο Ρ.Ρ. έχει ερμητικά κλειστά τα μάτια του (γιατί άραγε;) , δεν περιμέναμε πράγματι να μάθουμε πόσο σημαντικό είναι από την σκέψη του μεγάλου άρχοντα Μίκη!

Όμως δεν είναι το μοναδικό ζήτημα μπροστά στο οποίο ο Ρ. Ρ. κλείνει τα μάτια του. Παρακάτω διαπιστώνει ορθά ότι: “Η Αριστερά, με έναν τρόπο, ήταν μέσα στο κοινωνικό συμβόλαιο, σαν έλασσον τμήμα του πολιτικού συστήματος. Το νομιμοποίησε και δεν το πολέμησε.” Στην συνέχεια, όταν προσπαθεί να εξηγήσει την ενσωμάτωση της αριστεράς στον πολιτικό σύστημα, χάνει την ουσία του θέματος και πετάει την μπάλα έξω από το γήπεδο! Γράφει λοιπόν:
Έτσι είχαμε: α) συμπόρευση με τον οικονομισμό του συνδικαλιστικού κινήματος β) προβολή μιας Αριστεράς των δικαιωμάτων και φιλοευρωπαϊκής γ) ήταν μια Αριστερά πολύπλευρα σχετιζόμενη με διάφορες συντεχνίες (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, πανεπιστημιακοί). Σε αυτές τις τρεις εκδοχές η Αριστερά ήταν μέσα στο πολιτικό σύστημα και μπόρεσε να συνυπάρχει –και όχι να αντιπαλεύει– με τις καθαρόαιμες αστικές δυνάμεις.

Ο κύριος λόγος που η Αριστερά ενσωματώθηκε στο σύστημα είναι ότι ήθελε να είναι εντός του εθνικού τόξου και να έχει σοβαρές συνδιαχειριστικές πολιτικές προτάσεις. Η πολιτικές προτάσεις της ΚΟΕ για την έξοδο της χώρας από την κρίση στην τωρινή συγκυρία, έχουν αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά: Προβάλλουν πολιτικούς στόχους για το έθνος ενάντια στην "κατοχή" της χώρας μας από το ΔΝΤ και την Ε.Ε. Και για να πραγματωθούν αυτοί οι στόχοι, απαιτείται συναίνεση - τουλάχιστον - από την αστική τάξη. Πώς λοιπόν μια Αριστερά η οποία είναι τόσο αδύναμη και ανήμπορη που γίνεται υποχείριο των συντεχνιών - όπως ισχυρίζεται ο Ρ.Ρ. - θα τα καταφέρει να επιβάλει την ηγεμονία της, με τις εθνικές πολιτικές που προτείνει η ΚΟΕ, χωρίς να γίνει υποχείριο της αστικής τάξης; Μήπως μεγαλοπιανόμαστε;

Ο Ρ.Ρ. είναι προφανές ότι δεν εναντιώνεται στην συνδιαχείριση ως την πολιτική αντίληψη που οδήγησε στην ενσωμάτωση της Αριστεράς στο πολιτικό σύστημα, αλλά σε μια πολύ μερική και δευτερεύουσα εκδοχή αυτής της συνδιαχείρισης, που έμμεσα και υπαινικτικά σχετίζεται με την Αριστερά των δικαιωμάτων και τον φιλοευρωπαϊσμό. Διυλίζει τον κώνωπα και καταπίνει την κάμηλο. Η Αριστερά ενσωματώθηκε μέσω της συνδιαχείρισης στο συνδικαλιστικό κίνημα και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Η συμμετοχή της στα προεδρεία της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ και στην διαχείριση των Δήμων συνιστούν τις κύριες πρακτικές ενσωμάτωσης της Αριστεράς στο σύστημα. Το “Αριστερό Ρεύμα” του ΣΥΝ, το οποίο η ΚΟΕ κατατάσσει στις υγιείς πατριωτικές δυνάμεις της Αριστεράς με τις οποίες σκοπεύει να σώσει την χώρα από τους ξένους κατακτητές, έχει πρωτοστατήσει σε αυτές τις συνδιαχειριστικές πολιτικές πρακτικές.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ορθότητα της έκκλησης με την οποία καταλήγει το κείμενο: “Ο πολιτικός αγώνας στο τιμόνι. Αυτό είναι το βασικό, το κύριο, το πρωταρχικό για την Αριστερά!” Όμως, αν ο καπετάνιος δεν έχει καθαρό μυαλό δεν είναι σίγουρο που θα καταλήξει το καράβι. Από την Αριστερά λείπει το όραμα της άλλης κοινωνίας που είναι διακριτή από τον υπαρκτό κομμουνισμό, όπως τον γνώρισε η ανθρωπότητα. Και χωρίς αυτό το όραμα η κριτική στην διαφθορά και στην σαπίλα του πολιτικού συστήματος δεν είναι καθόλου σίγουρο που οδηγεί. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και η χούντα της 21η Απριλίου ήταν και αυτή “αντισυστημική” στο βαθμό που ήρθε ως απάντηση στο διεφθαρμένο κοινοβουλευτικό καθεστώς της αστικής δημοκρατίας. Το ίδιο συνέβη και με τον φασισμό στην περίοδο του μεσοπολέμου.

Η έλλειψη οράματος της Αριστεράς δεν λύνεται με δάνεια από τον αστισμό. Αντίθετα οδηγεί στην ενσωμάτωση της αριστεράς στο πολιτικό σύστημα όταν στην θέση του σοσιαλισμού και της άλλης κοινωνίας βάλουμε τον πατριωτισμό και την "υγιή ανάπτυξη" του καπιταλισμού. Στις σημερινές συνθήκες η αντισυστημική και η αντικαπιταλιστική αριστερά παραμένει μειοψηφική δύναμη στην κοινωνία και δεν πρόκειται να γίνει πλειοψηφική με ένα ελιγμό, με ένα τέχνασμα, με μια τακτική κίνηση όπως φαντασιώνονται ορισμένοι πολιτικοί χώροι. Τουλάχιστον ας φροντίζει να διατηρεί την ανεξαρτησία της από το κράτος και το κεφάλαιο, γιατί όπως έλεγε και ο Μάο: “όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες”!...

ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ