ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

8 χρόνια πριν: Τότε που Δικαστήριο της Χάγης καταδίκασε την χώρα για το βέτο στο ΝΑΤΟ...




Δείτε αυτό το video (κατάλληλο για ...ανηλίκους) που προβλήθηκε στον ΣΚΑΙ, οκτώ χρόνια πριν.

Παρέχει αρκετά στοιχεία για τις διαφορετικές στρατηγικές του ελληνικού αστισμού. Αν και οι “πρωταγωνιστές” έχουν αλλάξει από τότε, το “έργο” είναι το ίδιο...

Οι συγκρίσεις με το σήμερα είναι αποκαλυπτικές για την συνέχεια που έχουν - και οφείλουν να έχουν - οι "εθνικές πολιτικές"...

Τότε, την 5η Δεκεμβρίου 2Ο011 με ψήφους 15 υπέρ και 1 κατά, το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης έκανε δεκτή την προσφυγή της ΠΓΔΜ κατά της Ελλάδας για την υπόθεση της εφαρμογής της Ενδιάμεσης Συμφωνίας, λόγω της αντίρρησης που  είχε προβάλει η Αθήνα τον Απρίλιο του 2008, στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι,  για την  πρόσκληση ένταξης της ΠΓΔΜ.

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Για τον «τεχνολαϊκισμό»




απόσπασμα από το κείμενο του Eβγκένι Μοροζόφ:


Από όλες τις ιδεολογίες που παρήγαγε η Silicon Valley, ο τεχνολαϊκισμός είναι η πιο παράδοξη. Είναι υποσχέσεις κενές περιεχομένου, οι οποίες βασίζονται στον τεράστιο σεισμό της ψηφιακής επανάστασης· προσφέρουν τη δυνατότητα σε πολιτικές δυνάμεις που δεν θα μπορούσαν να έχουν κανέναν άλλο κοινό παρονομαστή, να έλκονται από αυτές τις υποσχέσεις. Λόγου χάρη υποστηρικτές και αντίπαλοι της παγκοσμιοποίησης, εθνικιστές και προοδευτικοί. Οι ιδέες αυτές, καθώς υπόσχονται έναν κόσμο άμεσης και ανώδυνης αυτοενδυνάμωσης του ατόμου, είναι αρκετά εύπλαστες για να μπορούν να ενώνουν μεγάλες εταιρίες τεχνολογίας, νεοσύστατες επιχειρήσεις, λάτρεις των κρυπτονομισμάτων [τύπου Bitcoin], ακόμη και πολιτικά κόμματα.

Υποσχέσεις για αποκέντρωση, αποτελεσματικότητα, ελεύθερη εθελοντική συμμετοχή

Η προϊστορία του τεχνολαϊκισμού είναι μάλλον ομιχλώδης. Ωστόσο γνωρίζουμε την ακριβή ημερομηνία στην οποία ο τεχνο-λαϊκισμός έγινε mainstream. Χρονολογείται από το 2006, όταν το Time Magazine έχρισε ως «Πρόσωπο της Χρονιάς» το «Εσύ», δηλαδή όλα εκείνα τα εκατομμύρια ανθρώπων που ήταν τα στηρίγματα του δημιουργημένου από τους χρήστες τους Παγκόσμιου Ιστού στη δεκαετία του 2000. Έτσι, τα θέματα του τεχνολαϊκισμού χαράχτηκαν βαθιά μέσα στο συλλογικό μας ασυνείδητο.

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019

Ο τροχονόμος...




Ο Α Τσίπρας, από “εθνικός ηγέτης” - όπως τον οραματίζονταν στελέχη του στενού του περιβάλλοντος - κατέληγε να γίνει απλός τροχονόμος στην πολιτική σκηνή, διευθετώντας την ...κυκλοφορία ανάμεσα στις διαφορετικές στρατηγικές του ελληνικού αστισμού, όχι με ιδιαίτερη επιτυχία, όπως εύστοχα επισήμανε ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Παύλος Γερουλάνος στην ΕΡΤ1 (στην εκπομπή «FOCUS» και στον Πάνο Χαρίτο), αναφερόμενος στην συμφωνία των Πρεσπών. Αξίζει να δείτε την συνέντευξη γιατί έχει γενικότερη σημασία, προβάλλοντας μια άλλη υπαρκτή εκδοχή του ελληνικού αστισμού, η οποία αν και σήμερα καταγράφεται με μειοψηφικούς όρους στην πολιτική σκηνή, αρχίζει να διεκδικεί την παρουσία της εκεί…

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

Οι "οργανικοί διανοούμενοι" του ελληνικού κράτους χαράσσουν τις νέες νικηφόρες εθνικές στρατηγικές!...



Ο Άγιος Παΐσιος, 
φαντάρος στον εμφύλιο στις διαβιβάσεις του εθνικού στρατού.

Ο Άγιος Παΐσιος, το 1945 που κατατάχτηκε στο στρατό υπηρέτησε σαν ασυρματιστής κατά τον ελληνικό εμφύλιο. Όσο καιρό δεν ήταν ασυρματιστής, ζητούσε να πολεμά στην πρώτη γραμμή, προκειμένου κάποιοι οικογενειάρχες, να μην βλαφτούν. Το μεγαλύτερο όμως διάστημα της θητείας του το υπηρέτησε με την ειδικότητα του ασυρματιστή. Γι’ αυτό και πολλές εκδόσεις αφιερωμένες στη ζωή του Γέροντα τον αναφέρουν ως «Ασυρματιστή του Θεού»

Ο Άγιος, ως δεινός γνώστης της γεωπολιτικής, είχε “πρόγραμμα”,  είχε και “σχέδιο”. Αν είστε από τους λιγοστούς κατοίκους αυτής της χώρας που δεν τα γνωρίζετε, ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω video για να πληροφορηθείτε πως το ελληνικό κράτος με την βοήθεια του θεού, εκμεταλλευόμενο τις ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις, θα ανακαταλάβει την Κωνσταντινούπολη χωρίς να πάρει μέρος σε πόλεμο και άλλα παρόμοια εθνικώς ωραία:

Οι "θεωρητικές" αναζητήσεις της ΛΑΕ και ο πόλεμος της καρέκλας...



Του Γιώργου Καλαντζόπουλου

Ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει την κυβέρνηση Μαδούρο και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ της στέλνει απαράδεκτα τελεσίγραφα και την απειλεί με νέα μέτρα;
Περιμένουμε διευκρινίσεις. Εκτός και αν άλλο κυβέρνηση και άλλο κόμμα.
 (από το iskra.gr)

Όταν κάποιοι, το 2015 στον ΣΥΡΙΖΑ,  προβάλαμε (Άντε με το καλό! Την 25η Γενάρη “χωριζόμαστε”...) την θέση: «ο Α. Τσίπρας να μην γίνει πρωθυπουργός της χώρας αλλά να παραμείνει αρχηγός του κόμματος, το οποίο θα συνεχίσει να ασκεί οργανωμένα και αποτελεσματικά την “αντιπολίτευση στο κράτος” »,  το αριστερό ρεύμα, αλλά και το σύνολο των συνιστωσώντου ΣΥΡΙΖΑ, θεωρούσαν ότι μιλάμε «κινέζικα». Δεν καταλάβαιναν γρυ, και δεν ήθελαν να καταλάβουν...

Εκστασιασμένοι, μπροστά από την προοπτική της κυβερνητικής εξουσίας, με οδηγό το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης και με αναμφισβήτητο τιμονιέρη τον Αλέξη Τσίπρα, στο μόνο ζήτημα που είχαν στραμμένη την προσοχή τους ήταν η κατανομή των κυβερνητικών θέσεων. Απ' αυτές τις καρέκλες φαντασιώνονταν ότι θα φέρουν τον σοσιαλισμό στην χώρα μας!

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

Ζακ Ρανσιέρ: Η Ακροδεξιά απευθύνεται ξανά στα πιο πρωτόγονα σύμβολα ταυτοτήτων



Αναδημοσίευση από το "ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ"
Μετάφραση από την αγγλική πηγή: Αναστάσης Ταραντίλης

Ο Ζακ Ρανσιέρ συνομιλεί με τον Φεντερίκο Γκαλέντε, καθηγητή του Παν/μιου της Χιλής, για το έργο του, τη σύγχρονη πολιτική και την άνοδο της ακροδεξιάς:

“Πριν από λίγες μέρες, ο Ζακ Ρανσιέρ βρέθηκε στη Χιλή, προσκεκλημένος από τον πρύτανη του Πανεπιστημίου του Βαλπαραΐσο, ο οποίος τον έχρισε επίτιμο διδάκτορα. Το απόγευμα, ενώ ήταν έτοιμος να φύγει, τον επισκέφθηκα στο ξενοδοχείο του για λογαριασμό του TheClinic και είχαμε μια ευρεία συζήτηση, χωρίς κατευθυντήριες γραμμές ή ακριβή θέματα, που επέτρεψαν στον φιλόσοφο να επεκταθεί σε πολλά θέματα: την τάση των δημοκρατικών κινημάτων στα πρώτα χρόνια του νέου αυτού αιώνα και τη σκοτεινή αντίθεση που ακολούθησε προσφάτως με τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ, τις διάφορες συνθέσεις του «λαού», τους αγώνες για ισότητα και τα πάντα ασαφή σύνορα μεταξύ των ορίων της τέχνης και εκείνων της πολιτικής.

Ο Ρανσιέρ δεν είναι ένας τυπικός φιλόσοφος: μακριά από τις αναμενόμενες παύσεις για προβληματισμό που συνήθως αναγνωρίζουμε σε έναν διστακτικό ρήτορα, μιλάει σε πλήρη ταχύτητα, απελευθερώνοντας ορδές φράσεων που εκρήγνυνται η μια μετά την άλλη, οδηγημένες από έναν ανήσυχο, γρήγορο πεζό λόγο, τον οποίο χρησιμοποιεί με πάθος για να βυθιστεί στο εκάστοτε ζήτημα. Το ύφος του είναι απότομο όσο και απλό, χαρακτηριστικό όσων αποκαλύπτουν στη φιλοσοφία μια μακρά και αγαπημένη σχέση με την ισότητα ως προϋπόθεση κάθε πολιτικής.“

Φεντερίκο Γκαλέντε: Ίσως πρέπει να ξεκινήσουμε με τον «λαό», μια έννοια που η πολιτική-φιλοσοφική μόδα της δεκαετίας του 1990 είχε εγκαταλείψει, αλλά την οποία πολλά από τα βιβλία σας επανεισήγαγαν. Τα πράγματα πήγαιναν καλά, ο νέος αιώνας άνοιξε με κινήματα, πορείες, “Ανοίξεις” και “Ιντιφάντες”, με τις νεοφιλελεύθερες δημοκρατίες να πέφτουν και να γίνονται κομμάτια – και ξαφνικά έχουμε την εμφάνιση των Μιτσέλ Μπατσελέ, Μάκρι, Brexit, Λε Πεν, Ντόναλντ Τραμπ.

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

H Μακεδονία είναι η αρχή... (έπονται Κωνσταντινούπολη, Μ. Ασία, Πόντος κ.λπ.)



Magna Graecia
Αναδημοσίευση από την "εφημερίδα των συντακτών"
του  Περικλή Κοροβέση

Η Συμφωνία των Πρεσπών, που έλυσε ένα ασήμαντο θέμα εξωτερικής πολιτικής, έρχεται να δικαιώσει τον Καστοριάδη και τις θεωρίες του. Οι μελέτες του για την «ασημαντότητα» είναι μια ακτινογραφία της εποχής μας που εναρμονίζεται πλήρως με το βιβλίο του Γκι Ντεμπόρ «Η κοινωνία του θεάματος».

Ενα μικρό κράτος 2 εκατ. ανθρώπων, σε άθλια οικονομική κατάσταση, ουσιαστικά χωρίς στρατό και με πρόβλημα επιβίωσης, μπορεί να έχει άλλη έγνοια από την επιβίωσή του; Αποτελεί απειλή επειδή θέλει να ζήσει στα σύνορά του;

Ακόμα και όταν έπαιρνε σύμβολα της Μακεδονικής Δυναστείας, ήταν στο πλαίσιο της δημιουργίας κράτους-έθνους. Αυτά τα μορφώματα είθισται να ζητούν -και να επινοούν- τις ρίζες τους σε ένα μυθικό παρελθόν ή σε μια θεϊκή εύνοια. Ή ακόμα και προέλευση από Θεό.

Οταν αυτό γίνεται από ένα μικρό κράτος, είναι γραφικό. Αν όμως ένα μεγάλο και δυνατό κράτος, όπως η χιτλερική Γερμανία, αποφασίσει πως ανήκει στην ανώτερη φυλή των Αρίων, τότε έχουμε ολοκαυτώματα και γενοκτονίες. Και αυτό βρίσκει πολλούς μιμητές με ποικίλες μορφές, όπως π.χ. η Χρυσή Αυγή.

Αν το ελληνικό κράτος που διαχειρίζεται την ελληνική κληρονομιά και τον πολιτισμό (αυθαίρετα βέβαια γιατί αυτός ο πολιτισμός είναι οικουμενικός και οφείλουμε πολλά στους ξένους ελληνιστές), αν λοιπόν το κράτος μας είχε λίγη ευφυΐα και διέθετε εκλεπτυσμένο χιούμορ, θα έδινε συγχαρητήρια στους βόρειους γείτονες που επέλεξαν να γίνουν Ελληνες.

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

Αυτοί που δε γύρισαν. Οι (Σλαβο)Μακεδόνες πολιτικοί πρόσφυγες του Εμφυλίου



Σύμφωνα με μια συγκεντρωτική καταγραφή των υπηρεσιών ασφαλείας 102.754 πολίτες έφυγαν από τη χώρα τη δεκαετία του ’40 για πολιτικούς λόγους, από τους οποίους οι 75.886 στερήθηκαν την ιθαγένεια.

Η Συμφωνία των Πρεσπών εγκρίθηκε. Ίσως ήρθε η ώρα να λυθεί και μια μεγάλη ιστορική αδικία που μας βαραίνει εδώ και δεκάδες χρόνια.

Ένα ρεπορτάζ της Μαρίας Λούκα:


Όταν οι Μακεδόνες κομμουνιστές έστελναν χαιρετίσματα στο ...ΚΚΕ



Χαιρετιστήριο μήνυμα προς το 20ό Συνέδριο του ΚΚΕ απέστειλε το Κομμουνιστικό Κόμμα Μακεδονίας (ΠΓΔΜ).

Αναλυτικά το κείμενο:

«Αγαπητοί σύντροφοι,

Πρώτα από όλα θα ήθελα να εκφράσω τη χαρά μου για τη συνεργασία ανάμεσα στα δυο μας κόμματα για πολλά χρόνια, που βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και έχει μεγάλη αξία για το κόμμα μας. Ελπίζουμε ότι στο πνεύμα του διεθνισμού αυτές οι καλές σχέσεις γειτονίας θα ενισχυθούν, με στόχο έναν πιο ανθρώπινο και καλύτερο κόσμο, βασισμένο στην ισότητα και ελευθερία των λαών στις χώρες μας, στην Ευρώπη και στον κόσμο.

Εκ μέρους των μελών του ΚΚ Μακεδονίας δεχτείτε τα συγχαρητήριά μας με αφορμή το 20ό Συνεδριο του ΚΚΕ. Η μεγάλη μας επιθυμία είναι να βρούμε κοινές προσεγγίσεις και κατευθύνσεις για να βρεθεί λύση στα προβλήματα που ο καπιταλισμός δεν μπορεί να λύσει, δηλαδή να βρεθεί ο δρόμος για την ήττα του καπιταλισμού και του ιμπεριαλισμού.

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019

Διακήρυξη της Βαρσοβίας



Agnieszka Dziemianowicz-Bąk
Αναδημοσίευση από το "DiEM25 Ελλάδα"


To κείμενο αυτό συνυπογράφηκε από τα κινήματαRazem και Generation.s. Ακολούθησε πρόταση στο Φόρουμ για συνυπογραφή του από το κίνημά μας.

Το DiEM25Ioannina1DSC μελέτησε, μετάφρασε και ενέκρινε την πρόταση για ενσωμάτωση της Διακήρυξης της Βαρσοβίας μετάξύ των πολιτικών προτάσεων του κινήματος και στο πρόγραμμα της Ευρωπα'ι'κής Άνοιξης(όπου τμήματά της ήδη υπάρχουν). Κοινοποιούμε το κείμενο στα Ελληνικά και καλούμε το Εθνικό Συμβούλιο και τις υπόλοιπες Αυθόρμητες της Ελλάδας να προωθήσουν τις απαραίτητες δημοκρατικές διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην ένταξη ή μη του περιεχομένου της διακήρυξης στις πολιτικές θέσεις του κινήματος και στο πρόγραμμα των εκλογικών βραχιόνων του DiEM25.

Διακήρυξη της Βαρσοβίας

Το Μάιο του 1968, δέκα εκατομμύρια Γάλλοι εργαζόμενοι συμμετείχαν στη γενική απεργία για να διεκδικήσουν καλύτερους μισθούς και μισθολογικά δικαιώματα. Πενήντα χρόνια αργότερα, μερικά εκατομμύρια εργαζομένων σε όλη την Ευρώπη στερούνται ακόμα των βασικών δικαιωμάτων τους και της προστασίας που τους υπόσχονταν οι Ευρωπαίοι ηγέτες για δεκαετίες. Σήμερα τα κινήματα Generation.s και Razem διακηρύττουν ότι ενώνουν τις δυνάμεις τους, για να αλλάξουν αυτή την κατάσταση των εργασιακών σχέσεων.

Ενώ Ευρωπαϊκές εταιρείες αγωνίζονται να βρουν νέους τρόπους για να μειώσουν τους μισθούς και να αποδυναμώσουν τα δικαιώματα των εργαζομένων, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στη Βαρσοβία, στο Παρίσι, στις Βρυξέλλες, παραμένουν αδιάφοροι στη φωνή των εργαζομένων, γυναικών και ανδρών, οι οποίοι μαθαίνουν από πρώτο χέρι, τι σημαίνει ανισότητα και αβεβαιότητα στη ζωή τους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση παραχώρησε στους εργαζομένους και στους εργοδότες το δικαίωμα της ελεύθερης διακίνησης, αλλά η ενιαία αγορά έχει παραλείψει τα δικαιώματα στην ίση αμοιβή για ίση εργασία, της ισότητας της κοινωνικής προστασίας και της ισότητας των συνθηκών εργασίας. Πολωνοί υδραυλικοί, οικοδόμοι, βρεφονηπιοκόμοι, που ήρθαν στη Γαλλία από άλλες χώρες της ΕΕ, συμφώνησαν να εργαστούν για μισθό χαμηλότερο από των ντόπιων συναδέλφων τους, διότι οι συνθήκες εργασίας στις χώρες τους ήταν ακόμη χειρότερες. Διπλά πρότυπα βασισμένα στην εθνικότητα έχουν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία δυσαρέσκειας μεταξύ αυτόχθονων και ξένων εργαζομένων, ενισχύοντας τον εθνικισμό και την ξενοφοβία.


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ