Την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου στις 10.00π.μ. στο γήπεδο μπάσκετ της ολυμπιακής εγκατάστασης στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού (είσοδος από λεωφόρο Πoσειδώνος) θα παρουσιαστεί η πρώτη φάση του ερευνητικού προγράμματος ΕΜΠ-ΤΕΔΚΝΑ για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού.
Οι Δήμοι Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Ελληνικού σε κοινή ανακοίνωσή τους επισημαίνουν τις μεγάλες προσπάθειες που έχουν καταβάλει για να δημιουργηθεί Μητροπολιτικό Πάρκο, σε ολόκληρο τον ενιαίο χώρο του αεροδρόμιου και της παραλίας του Ελληνικού, γιατί είναι αναγκαίο, φτηνό και εφικτό, χωρίς καμία πολεοδόμηση για κατοικίες και εμπορικές χρήσεις.
«Τα βασικά συμπεράσματα της πρώτης φάσης της έρευνας που υλοποιεί επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ κ. Νίκο Μπελαβίλα για τη δημιουργία του πάρκου δικαιώνουν πλήρως αυτή τη θέση μας και αποδυναμώνουν τόσο το σχέδιο Σουφλιά όσο και πρόσφατες απόψεις που υποστηρίζουν το ξεπούλημα του χώρου του Ελληνικού. Ενδεικτικά:
Οι Δήμοι Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Ελληνικού σε κοινή ανακοίνωσή τους επισημαίνουν τις μεγάλες προσπάθειες που έχουν καταβάλει για να δημιουργηθεί Μητροπολιτικό Πάρκο, σε ολόκληρο τον ενιαίο χώρο του αεροδρόμιου και της παραλίας του Ελληνικού, γιατί είναι αναγκαίο, φτηνό και εφικτό, χωρίς καμία πολεοδόμηση για κατοικίες και εμπορικές χρήσεις.
«Τα βασικά συμπεράσματα της πρώτης φάσης της έρευνας που υλοποιεί επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ κ. Νίκο Μπελαβίλα για τη δημιουργία του πάρκου δικαιώνουν πλήρως αυτή τη θέση μας και αποδυναμώνουν τόσο το σχέδιο Σουφλιά όσο και πρόσφατες απόψεις που υποστηρίζουν το ξεπούλημα του χώρου του Ελληνικού. Ενδεικτικά:
-Το Μητροπολιτικό Πάρκο είναι έργο ζωτικής σημασίας που δεν είναι δυνατό να υποκατασταθεί με άλλη εναλλακτική λύση που να εξασφαλίζει 1,75 τ.μ πρασίνου ανά κάτοικο του λεκανοπεδίου.
- Ο χώρος του Ελληνικού είναι ο ιδανικός. Είναι ενιαίος, δημόσιος, ικανός σε μέγεθος, παραλιακός, εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος και κυρίως εύκολα προσβάσιμος για όλους με το Μετρό,το Τράμ, τα λεωφορεία και με μεγάλους οδικούς άξονες.
- Το κόστος δημιουργίας του πάρκου είναι φτηνό (με βάση το μέσο ευρωπαϊκό κόστος είναι της τάξης των 50-100 εκατ. ευρώ) και η δημιουργία του μπορεί να ξεκινήσει τώρα-γιατί είναι εφικτό- και να υλοποιηθεί σταδιακά, βήμα-βήμα».
Και συνεχίζουν: «Στις 2 Φεβρουαρίου 2009, ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου υποστηρίζοντας τις θέσεις μας δεσμεύτηκε: «Το ΠΑΣΟΚ, αναγνωρίζοντας την οριακή κατάσταση που επικρατεί και στο λεκανοπέδιο προχώρησε πρόσφατα, με θάρρος και ευθύνη, στην πρόταση για μετατροπή ολόκληρου του χώρου του Ελληνικού, σε ένα από τα μεγαλύτερα μητροπολιτικά πάρκα της Ευρώπης».
Και συνεχίζουν: «Στις 2 Φεβρουαρίου 2009, ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου υποστηρίζοντας τις θέσεις μας δεσμεύτηκε: «Το ΠΑΣΟΚ, αναγνωρίζοντας την οριακή κατάσταση που επικρατεί και στο λεκανοπέδιο προχώρησε πρόσφατα, με θάρρος και ευθύνη, στην πρόταση για μετατροπή ολόκληρου του χώρου του Ελληνικού, σε ένα από τα μεγαλύτερα μητροπολιτικά πάρκα της Ευρώπης».
Σήμερα δυστυχώς ενημερωνόμαστε από τον τύπο ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην επαναφορά καταδικασμένων στο πρόσφατο παρελθόν σχεδίων για εμπορευματοποίηση – τσιμεντοποίηση μέρους της έκτασης του πρώην αεροδρομίου.
Δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται να αποδεχτούμε τίποτε άλλο από τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στον ενιαίο χώρο αεροδρομίου και παραλίας του Ελληνικού».