ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

«ΜΑΘΕ. ΕΧΕΙΣ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ ΓΕΝΝΑΙΑ»

 Αναδημοσίευση  από το ένθετο αφιέρωμα "Η αριστερά μπροστά στη νέα δεκαετία" της εφημερίδας "δρόμος" του κειμένου του Α. Αλαβάνου

«Ποια είναι η πρόβλεψή σας για το 2011;», είναι το ερώτημα που μας απηύθυνε ο «Δρόμος». Μα τι είμαστε; Μάντεις;

«Ξέρουμε για τη μαντική σου δύναμη, /μα διόλου δεν γυρεύουμε προφήτες», λέει, στον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου, ο χορός γερόντων Αργιτών στη μάντισσα Κασσάνδρα όταν εκστομίζει τη συγκλονιστική της αφήγηση για την καταστροφή του οίκου των Ατρειδών, και τη δική της, πριν καν αυτή συμβεί. Και οι δώδεκα γέροντες προχωράνε από την αποδόμηση της μαντείας, στον εντοπισμό της σκοπιμότητάς της. «Και ποιος για τους ανθρώπους λόγος/ καλός απ’ τους χρησμούς εβγήκε; Πάντα/ της μαντικής οι τέχνες οι πολύλογες/ μες απ΄ τις συμφορές μας φέρνουν/ μονάχα φόβο την καρδιά μας». Κι όταν η τρωαδίτισσα βασιλοπούλα σπαράζει για την επερχόμενη δολοφονία της και ήδη «τις πύλες του Άδη χαιρετίζει», ο χορός την προτρέπει να ανατρέψει την απόφαση της μοίρας και των θεών. «Κι αν στ’ αλήθεια τον δικό σου/ θάνατο ξέρεις, πώς με τέτοια τόλμη / πηγαίνεις στο βωμό σαν το δαμάλι;».

Αυτή είναι η δύναμη του κλασικού. Το αρχαίο δράμα, όπως και το ελισαβετιανό, συνηχεί με κάθε εποχή, ανεξάρτητα από συστήματα, τάξεις και ιδεολογίες. Συνηχεί όμως με ένα τρόπο βροντώδη με τις εποχές των δραματικών, τεκτονικών αλλαγών, όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα.

Συνήθως τη χρονιά που πέρασε, όπως το 2010, την εξηγούμε με βάση τις διεργασίες στην κρίση του καπιταλισμού. Έχει υποστηριχθεί μάλιστα και μέσα από την αριστερά ότι η κρίση αυτομάτως και αντικειμενικά συντηρητικοποιεί τις κοινωνίες. Είναι βολικός ένας τέτοιος ερμηνευτικός πειρασμός για την αριστερά, γιατί την αθωώνει εξαρχής. Αν βλέπουμε τον χρόνο που πέρασε έτσι, με υποτίμηση δηλαδή της πολιτικής, ας δούμε τον χρόνο που μπήκαμε αλλιώς, με το βάρος που αξίζει στην πολιτική. Αν το 2010 ήταν όντως χρόνος ανατροπής, που την πέτυχε το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος της εργασίας χωρίς καν να χρησιμοποιεί κομπαστικά αυτόν τον όρο όπως κάνουμε συνήθως εμείς, ας δούμε πώς θα γίνει το 2011 χρόνος ανατροπής πάλι, αλλά αντίστροφης.

Το μεγάλο ερώτημα επομένως δεν είναι πώς προβλέπουμε να είναι το 2011, αλλά πώς θα ανατρέψουμε τις προβλέψεις τους για μια διαχείριση της ευρωπαϊκής δημοσιονομικής κρίσης με την πλήρη κατάλυση του κοινωνικού κράτους.

Αν διαβάσει κανείς προσεκτικά την αρθρογραφία του οικονομικού κατεστημένου για την παγκόσμια κρίση και θελήσει να τη συνοψίσει σε μια λέξη, αυτή θα είναι «χάος».

Ο Ian Morris, καθηγητής του Stanford, στο νέο βιβλίο του «Why the West Rules», μετά από αναδρομή στις χιλιετίες της οικονομικής ιστορίας, κάνει λόγο για την εμφάνιση των πέντε ιπποτών της Αποκάλυψης – κλιματικής αλλαγής, πείνας, κρατικής αποσύνθεσης, μετανάστευσης, ασθενειών. Σε άρθρο του πριν λίγες μέρες στη Financial Times ο Kenneth Rogoff, καθηγητής στο Harvard, αναφέρεται στην διαλυτική δράση των νομισματικών πολέμων. Την περασμένη Τετάρτη το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ έδωσε την εκτίμησή του για την επικίνδυνη ανικανότητα των οικονομιών και των διεθνών πολιτικών θεσμών να αντιμετωπίσουν τις παγκόσμιες προκλήσεις.

Αυτό το χάος, που το βιώνουμε στις πόλεις των σκουπιδιών και της κυκλοφοριακής συμφόρησης που το αισθανόμαστε στις βραδινές ειδήσεις με τη σχιζοφρενική πολιτική Μέρκελ για την Ευρωζώνη, δεν είναι μόνο σήμα κινδύνου. Είναι και πεδίο δράσης που πρέπει να το πάρουμε εξαιρετικά σοβαρά υπόψη, δίπλα σε όλα τα άλλα θεωρητικά εργαλεία, σκουριασμένα ή καλοακονισμένα, που διαθέτουμε.

Έκκληση συντονισμού για τα ΜΜΜ

Δημοσιεύουμε κάλεσμα από τις επιτροπές "Ακρίβεια-STOP"

Νίκη στην απεργία
«Δεν πληρώνω»
Να ηττηθεί η κυβέρνηση, το Μνημόνιο, η τρόικα

Η «ακρίβεια stop» απευθύνει έκκληση συντονισμού για τις δημόσιες συγκοινωνίες σε συνδικαλιστικά σχήματα, τοπικές κινήσεις πολιτών, δημοτικές κινήσεις, φοιτητικά σχήματα, στέκια, συλλογικότητες, περιοδικά και κάθε ενεργό πολίτη.

Ο αγώνας που γίνεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς μας αφορά όλους. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε κινητοποίηση εδώ κι ένα μήνα. Παράλληλα πολλές συλλογικότητες στην Αθήνα έχουν ήδη κινητοποιηθεί στη λογική «δεν πληρώνω», ενώ στηρίζουν έμπρακτα τις απεργίες. Το κίνημα μέρα με τη μέρα δυναμώνει.

Μπορούμε να νικήσουμε την κυβέρνηση. Και για να γίνει αυτό χρειάζεται ο πλατύτερος δυνατός και ο πιο αποτελεσματικός συντονισμός. Για να γίνει αυτό πράξη, χρειάζεται μια διαδικασία ανοιχτών συναντήσεων όλων ανεξαιρέτως των σχημάτων, για να καλύψουμε πραγματικά κάθε χώρο σε όλη την Αθήνα, για να γίνει η πιο αποτελεσματική ενημέρωση του λαού και η αποκάλυψη των ψεμμάτων της κυβέρνησης και των ΜΜΕ, για να εκφράσουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη στους απεργούς, για να δώσουμε αποφασιστικά τη μάχη της ανυπακοής από τη 1 Φλεβάρη και μετά.

Προτείνουμε ως πρώτη συνάντηση: Τετάρτη 19 Γενάρη στις 7μμ στο Ρουφ (Ανδρονίκου 18 και Κωνσταντινουπόλεως)

Για συνεννόηση: 6973 552104 και 6932 424547



Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Το ολοένα και αυξανόμενο κίνημα "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ" θα νικήσει!

 
Αναδημοσίευση από τους "Επιβάτες Θεσσαλονίκης"


Πάνω απο 150 μέλη των "ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" πραγματοποίησαν σήμερα Σάββατο 15/1 παρέμβαση σε αστικά του ΟΑΣΘ. Μέλη των Κινήσεων Πολιτών, «Ακρίβεια-STOP», «GreenAttack», «Επιτροπή Ανέργων Θεσσαλονίκης», «Πρωτοβουλία Αγώνα Δυτικών Συνοικιών» και των Πρωτοβουλιών Κατοίκων από το Ωραιόκαστρο, την Τούμπα, την Πυλαία και τον Χορτιάτη συγκεντρώθηκαν μπροστά από το άγαλμα Βενιζέλου. Ενώ στη συνέχεια έγινε "κατάληψη" σε 15 λεωφορεία στα οποία κανένας επιβάτης δεν πλήρωσε εισητήριο.
Η αντίδραση τόσο του κόσμου αλλά και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ητάν απο θετική μέχρι ενθουσιώδης. Το κίνημα ενάντια στην αύξηση των εισητηρίων αποκτά μεγαλη δυναμική στην Θεσσαλονίκη και δείχνει ικανό να στριμώξει την κυβέρνηση και την διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Άντε και στα δικά μας!....

Ο Ζιν Ελ Αμπιντίν Μπεν Άλι, ο πρόεδρος της Τυνησίας που εγκατέλειψε σήμερα τη χώρα μετά από 23 χρόνια στην εξουσία. Η Δύση τον στήριζε ως ένα αποτελεσματικό "ανάχωμα" απέναντι στους ισλαμιστές, παρά τις ήπιες επικρίσεις που δεχόταν για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη βραδύτητα με την οποία προχωρούσε ο εκδημοκρατισμός της χώρας.



Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Νέα από τα μέτωπα των δρόμων (ΜΜΜ και διόδια)

Το ΚΚΕ, για να καταλαγιάσει τα πράγματα μετά και από εσωτερική αναταραχή , κάνει αύριο Παρασκευή πανελλαδική κινητοποίηση για το άνοιγμα των διοδίων.  Tα διόδια θα ανοίξουν μόνον με την επίβλεψη και παρουσία των κομματικών δυνάμεων, τις ώρες που θα παρευρίσκονται εκεί. Καμία προτροπή προς τους πολίτες  να απειθαρχούν οι ίδιοι και να σηκώνουν τις μπάρες για να περνάνε χωρίς να πληρώσουν.

Η κυβέρνηση έχει θορυβηθεί από τις κινητοποιήσεις και προσπαθεί να κάνει πίσω σε κάποια σημεία που είναι προφανές ότι κανένα δικαστήριο δεν μπορεί να την δικαιώσει. Ως γνωστόν τα διόδια είναι όπως το εισιτήριο του κινηματογράφου: Πληρώνεις για να δεις το έργο που διάλεξες εκείνη την στιγμή και όχι για ένα έργο που θα προβληθεί προσεχώς και θα το δουν κάποιοι άλλοι!Το ίδιο γίνεται και με τα διόδια - σύμφωνα με το θεσμικό καθεστώς που ισχύει σήμερα - πληρώνεις για να πας σε ένα δρόμο που δεν γίνονται έργα και πληρεί κάποιες προδιαγραφές, δεν πληρώνεις για διασχίσεις ένα δρόμο που θα γίνει στο μέλλον. Αυτό συμβαίνει σε ορισμένα σημεία σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, όπως για παράδειγμα στον δρόμο από την Κόρινθο ως την Πάτρα. Σε αυτό το τμήμα τα διόδια είναι εντελώς παράνομα, γι αυτό και εκεί σημειώνεται η μεγαλύτερη ανυπακοή στην πληρωμή διοδίων. Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αδιέξοδο γιατί γνωρίζει ότι δεν μπορεί να προωθήσει καμία δίωξη δικαστικά επειδή δεν έχει καμία ελπίδα σε αυτές τις περιπτώσεις για να την κερδίσει. Γιαυτό εξάλλου δεν προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες. Τώρα σκέφτεται να μειώσει τα διόδια στους δρόμους που δεν έχει ολοκληρωθεί η εκτέλεση των έργων. Όμως και πάλι παράνομη θα είναι είναι η είσπραξη διοδίων.

Η γενίκευση του φαινομένου της μη πληρωμής των διοδίων ουσιαστικά οδηγεί στην κατάργησή τους. Δυστυχώς όμως ορισμένες δυνάμεις της αριστεράς, όπως και το ΚΚΕ, δεν προτρέπουν τους πολίτες προς αυτές τις πρακτικές. Ένα αντίστοιχο θέμα ανυπακοής που έχει αρχίσει να εμφανίζεται και να αποκτά μαζικά ερείσματα, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες αποφάσεις για αυξήσεις,  είναι η μη πληρωμή εισιτηρίου στα αστικά μέσα ΜΜΜ

Προς αυτή την κατεύθυνση οι "Επιβάτες Θεσσαλονίκης" καλούν τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στις κινητοποιήσεις " για να ακυρώσουμε την αύξηση στη τιμή του εισιτήριου στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ". Συγκεκριμένα την ερχόμενη Παρασκευή 15/1 στις 13:00 θα συνεδριάσει το νεοσύστατο περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας στο χώρο της πρώην Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στη Βασ. Όλγας 198 καλούν τους πολίτες να πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στο περιφερειακό συμβούλιο και να απαιτήσουμε να πάρει θέση ενάντια στην αύξηση της τιμής του εισιτηρίου. Επίσης καλούν σε συγκέντρωση στο άγαλμα Βενιζέλου το Σάββατο 16/1 στις 11:30 π.μ από όπου θα προχωρήσουν σε συμβολικές καταλήψεις λεωφορείων.

Τέλος, υπενθυμίζουμε  την ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ που θα γίνει το ΣΑΒΒΑΤΟ 15 Ιανουαρίου 2011, στις 11:00 π.μ. στη Λαμία, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Λαμιέων, Λεωνίδου 11, 2ος όροφος. Την ίδια μέρα στις 18:00 ανοιχτούν και τα διόδια Πελασγίας.

Οι επιτροπές που έχουν μέχρι στιγμής δηλώσει συμμετοχή:

1. Κίνηση πολιτών Ξάνθης ενάντια στα Διόδια της Εγνατίας
2. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Καβάλας
3. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Θεσσαλονίκης
4. Μέλη της επιτροπής κατά των διοδίων Κοζάνης
5. Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
6. Επιτροπή Αγώνα κατά των Διοδίων του Αιγινίου
7. Επιτροπή Νότιας Πιερίας κατά των Διοδίων
8. Πρωτοβουλία Πολιτών Γιαννίνων για ελεύθερους χώρους, δρόμους και δημόσια αγαθά
9. Επιτροπή Καρδίτσας κατά των Διοδίων
10. Επιτροπή Τρικάλων κατά των Διοδίων
11. Πολίτες Λάρισας ενάντια στα Διόδια
12. Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων και Φορέων Λαμίας κατά των Διοδίων
13. Συντονιστική Επιτροπή Φορέων & Κατοίκων Β. Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια
14. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Αθήνας
15. Κάτοικοι Κορινθίας ενάντια στα Διόδια
16. Επιτροπές Ακρίβεια - Stop Πάτρας
17. Επιτροπές για μια γέφυρα που ενώνει (Ρίο)
18. ΕΚΠΟΙΖΩ
19. Προσωρινή Συντονιστική Επιτροπή Πελοποννήσου ενάντια στα Διόδια

Για πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής:

Αττική: 6974072825, 6972738059, Αφίδνες: 6944298970, Γιάννενα: 6972255216, Θεσσαλία: 6976864058, Θεσσαλονίκη: 6974479243, Πάτρα: 6973426334, Πελοπόννησος: 6936730668, Πιερία: 6973380700, Φθιώτιδα: 6944749515, 6979115156, Ξάνθη: 6944729569, 6973824308, Καβάλα: 6937226098.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ: diodiastop@gmail.com, www.diodiastop.com



Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

σύνοψις επικαίρων

Από τον  Γ. Πρασσά

1. Τι έχει να πει ένας παππούς του Μάη σήμερα;

"...Πρέπει να το παραδεχτούμε κάποια στιγμή: Ο καλύτερος τρόπος να παλέψουμε ενάντια στον καπιταλισμό σε όλες του τις μορφές, τόσο δηλαδή ενάντια στον εκτροχιασμένο χρηματοπιστωτικό καπιταλισμό, όσο και στον «πράσινο» που θέλει να τον αναζωογονήσει, εις βάρος μας φυσικά, είναι να εγκαθιδρύσουμε παντού τη χαριστικότητα – το δωρεάν. Οι απεργίες της χαριστικότητας αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία τώρα που η νομισματική υποτίμηση και η οικονομική κρίση που εξαγγέλλονται θα αναγκάσουν τις τοπικές συλλογικότητες να αναπτύξουν, μέσω της αυτοδιαχείρισης, ένα νέο μοντέλο κοινωνικών σχέσεων..."

η συνέχεια εδώ: 


2. Τι κρασί προτιμάει ο Αlexis Παπαχελάς;

Μόλις ο κ. Παπαχελάς έγινε αντιληπτός, επικράτησε πανδαιμόνιο στην ταβέρνα, με τους παρευρισκόμενους να τον αποδοκιμάζουν έντονα και να εκτοξεύουν ύβρεις εναντίον του. Μάλιστα, ένας από αυτούς σηκώθηκε από το τραπέζι του, τον πλησίασε και του έριξε ένα ποτήρι γεμάτο κρασί στο πρόσωπο! Λίγο αργότερα κατέφθασε και η αστυνομία, αλλά τελικά δεν δόθηκε συνέχεια στο αστυνομικό τμήμα και το θέμα έληξε εκεί.
Η συχνότητα τέτοιων επεισοδίων έχει αρχίσει να αυξάνεται επικίνδυνα και προβλέπουμε ακόμη χειρότερα στην πορεία όσο η κατάσταση στη χώρα μας θα δυσκολεύει. Όμως, ο δρόμος που έχουν επιλέξει ορισμένοι έχει και τις επιπτώσεις του..

η συνέχεια εδώ: 

3. Λευτεριά στον αναρχικό Αποστόλη Γκλέτσο!





4. Αλαζόνες απέναντι στους αδύνατους, δουλικοί απέναντι στους ισχυρούς


.. μετανάστευση είναι πραγματικό πρόβλημα. Όπως είναι και η υποκρισία. Οι παράνομοι μετανάστες είναι ευπρόσδεκτοι όταν καλλιεργούν φράουλες υπό ανείπωτες συνθήκες εκμετάλλευσης στην Πελοπόννησο, όταν χτίζουν γέφυρες και στάδια με χαμηλά αμειβόμενη, ανασφάλιστη εργασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ή όταν αναλαμβάνουν να φροντίσουν τους εγκαταλελειμμένους γονείς της μικροαστικής τάξης. Όχι όμως όταν αναίσχυντοι πολιτικοί μιλούν σε ένα θυμωμένο εκλογικό σώμα και αναζητούν αποδιοπομπαίους τράγους. Ακόμη και ο αφελέστερος των πολιτικών δεν μπορεί να πιστεύει στ’ αλήθεια ότι ένας φράκτης 12,5 χιλιομέτρων σε σύνολο 200 χιλιομέτρων χερσαίων συνόρων με την Τουρκία (για να μη μιλήσουμε για τα πολύ μακρύτερα, βόρεια σύνορα με τις άλλες βαλκανικές χώρες ή για τις θαλάσσιες οδούς απ’ όπου έρχεται στην Ελλάδα η μεγάλη πλειοψηφία των μεταναστών) θα έχει κάποιο σημαντικό, πρακτικό αντίκρισμα... 

η συνέχεια εδώ: 



5. Ελλείψει "ιού", ιστορικό ένθετο 

Σας παρουσιάζουμε σήμερα μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον Τάσο Κωστόπουλο συγγραφέα και δημοσιογράφο της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» (μέλος της συντακτικής ομάδας «Ο Ιός»). Στο τέλος της δημοσίευσης υπάρχει ένας κατάλογος με τα βιβλία του Τάσου Κωστόπουλου. Επιπλέον, θα βρείτε μια μικρή βιβλιοθήκη με βιβλία για το «μακεδονικό ζήτημα» τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε στο δίσκο σας. Τα βιβλία έχουν καταχωρηθεί στο μενού Βιβλιοθήκη (που βρίσκεται κάτω από το λογότυπο του σάιτ) στα Εθνικά-Εθνικισμός.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι ένα απόσπασμα από την απομαγνητοφωνημένη εισήγηση του Τάσου Κωστόπουλου σε συζήτηση που είχε διεξαχθεί στη Φιλοσοφική Σχολή Αθήνας το 1992 με Θέμα: “Ελληνικός Εθνικισμός, Μακεδονικό Ζήτημα. Η Ιδεολογική Χρήση της Ιστορίας”. Οι άλλοι δύο εισηγητές ήταν ο Δημήτρης Λιθοξόου και ο Λεωνίδας Εμπειρίκος. Οι εισηγήσεις και η συζήτηση που ακολούθησε κυκλοφόρησε σε βιβλίο από την Κίνηση Αριστερών του Ιστορικού / Αρχαιολογικού το 1992.

Ολόκληρο το βιβλίο υπάρχει στο: http://lithoksou.net/filosofiki.html και μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf.

η συνέχεια εδώ

ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ