Ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος-Πιπεριάν παρουσιάζοντας “το βιβλίο της ολικής άγνοιας” των Τζον Λόυντ & Τζον Μίτσινσον στην ελληνική έκδοσή του, έγραφε: “Αν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι ο Ατλας κουβαλούσε στους ώμους τη Γη, ότι το ‘Εβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό στον κόσμο, ότι η σαμπάνια εφευρέθηκε από τους Γάλλους ή ότι ο άνθρωπος έχει πέντε αισθήσεις, τότε πραγματικά χρειάζεστε αυτό το βιβλίο! ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ! Το βιβλίο αυτό ρίχνει άπλετο φως στο βασικό ερώτημα της Ιστορίας «τι είναι αλήθεια και τι είναι παραμύθια» και είναι ένας εκτενής, απολαυστικός οδηγός λύσεων των παρανοήσεων, σφαλμάτων και μύθων σε όλο το πεδίο της «κατακτημένης γνώσης», που θα σας κάνει να αναρωτηθείτε για ποιο λόγο μπαίνει κανείς στον κόπο να πάει σχολείο… Θα απολαύσετε την ανάγνωσή του, θα αναρωτηθείτε για το εύρος των γνώσεών σας ή μάλλον για το βάθος της άγνοιάς σας, θα γελάσετε και βέβαια… θα εντυπωσιάσετε τους φίλους σας! Διαβάστε το γιατί, όπως είπε και ο Γούντι Άλλεν, είναι προτιμότερο να πίνεις αχόρταγα από το ποτάμι της γνώσης, παρά να κάνεις γαργάρες…”
Αν και δεν έχει ιστορικά επιβεβαιωθεί, όπως συνήθως συμβαίνει με τους εμπρησμούς, στον Νέρωνα αποδίδεται ο εμπρησμός της Ρώμης το 64 μ.Χ . Δημοσιεύουμε ένα απόσπασμα από αυτό το βιβλίο που εξετάζει τις πιθανές εκδοχές για το τι έκανε ο Νέρωνας την ώρα που καιγόταν η Ρώμη:
- Σίγουρα δεν έπαιζε βιολί, καθώς το πρώτο βιολί (φιντλ) εμφανίστηκε μόλις τον 15ο αιώνα.
- Σύμφωνα με μια δεύτερη κατηγορία, την ώρα που καιγόταν η Ρώμη (64 μ.Χ.) ο Νέρωνας τραγουδούσε ένα τραγούδι για τη φλεγόμενη Τροία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ήταν ο ίδιος εκείνος που είχε βάλει φωτιά στην πόλη.
- Η αλήθεια όμως είναι ότι όταν ξέσπασε η φωτιά, εκείνος βρισκόταν παραπάνω από 56 χλμ. μακριά, στο εξοχικό του κοντά στη θάλασσα. Όταν έμαθε τα νέα, έφυγε εσπευσμένα για τη Ρώμη και ανέλαβε να συντονίσει προσωπικά τις προσπάθειες πυρόσβεσης.
- Η υποψία ότι ο Νέρωνας ήθελε να κάψει τη Ρώμη μπορεί να προήλθε από τη δηλωμένη φιλοδοξία του να αναμορφώσει οικοδομικά την πόλη. Τελικά κατάφερε να ρίξει το φταίξιμο στους χριστιανούς.
- Η αλήθεια σχετικά με τον Νέρωνα είναι η εξής: ήταν ένας τραβεστί που του άρεσε να υποδύεται γυναικείους ρόλους στο θέατρο, να τραγουδάει, να παίζει μουσική και να συμμετέχει σε όργια, και είχε βάλει να σκοτώσουν τη μητέρα του. Ήταν πολύ περήφανος για το μουσικό του ταλέντο· το τελευταίο πράγμα που είπε πριν ξεψυχήσει ήταν «Τι μεγάλο καλλιτέχνη θα χάσει ο κόσμος με το θάνατό μου!».
- Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, ο Νέρωνας συνήθως τραγουδούσε και έπαιζε κιθάρα, ενώ ήξερε να παίζει και γκάιντα.
- Ο Δίων Χρυσόστομος, Έλληνας που έγραφε περίπου το 100 μ.Χ., παρατήρησε: «Λένε ότι μπορεί να γράφει, να φτιάχνει αγάλματα και να παίζει αυλό όχι μόνο με το στόμα του αλλά και με τη μασχάλη του, βάζοντας ένα σάκο από κάτω».
- Στις αρχές του 6ου αιώνα, ο Έλληνας ιστορικός Προκόπιος ανέφερε ότι η γκάιντα ήταν το μουσικό όργανο του ρωμαϊκού πεζικού ενώ η τρομπέτα, του ιππικού.
- Ο Νέρωνας εφηύρε το παγωτό (οι αγγελιοφόροι έφερναν χιόνι από τα βουνά στο οποίο πρόσθεταν χυμό φρούτων) και η Λοκούστα, η γυναίκα που δηλητηρίαζε ανθρώπους κατ’ εντολήν του Νέρωνα, είναι η πρώτη καταγεγραμμένη κατά συρροή δολοφόνος στην ιστορία του ανθρώπινου γένους...
Από τότε πολλές πόλεις και χωριά έχουν καεί. Στην αρκετές περιπτώσεις αυτή η καταστροφή ήταν μια “ευκαιρία” για να “αναπλαστούν. Το ίδιο συνέβη και με την “Μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης το 1917”
Μια ιστοριά για το πως θεσμικό πλαίσιο για τα δασικά γίνεται ...λάστιχο: Ιπποκράτειος Πολιτεία: Το δάσος με τα σπίτια στην καρδιά της Πάρνηθας
ΑπάντησηΔιαγραφή