ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

Το νέο “Δίκτυο21” και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης…


Το παρόν της «επανεκκίνησης» στα συλλαλητήρια για το Μακεδονικό
Χθες (20-2-2019) δημοσιεύτηκε στο iskra.gr η παρακάτω ανακοίνωση:

Επανεκκίνηση:
Κάλεσμα σε διάσκεψη για κοινή δράση του Δημοκρατικού πατριωτικού χώρου


Την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019, στις 6 μ.μ.,

στην Παναρκαδική – Τζωρτζ 9 – Πλατεία Κάνιγγος – Αθήνα

Με πρωτοβουλία συλλογικοτήτων και ανένταχτων στελεχών του δημοκρατικού – πατριωτικού χώρου, την Τετάρτη 20/2ου στις 6μμ στην Παναρκαδικη Ομοσπονδία (Τζωρτζ 9 – Πλατεία Κάνιγγος – Αθήνα), γίνεται ευρεία σύσκεψη του χώρου με σκοπό τις κοινές δράσεις και παρεμβάσεις στα εθνικά ζητήματα.

Η εμπειρία του τελευταίου χρόνου στο σκοπιανό, αλλά και στην εξέλιξη των μεγάλων κοινωνικών ζητημάτων, απέδειξε ότι ο διάλογος και η κοινή δράση του χώρου είναι αναγκαία όσο ποτέ και μπορεί να δημιουργήσει γεγονότα μετατόπισης του πολιτικού άξονα, στην κατεύθυνση της εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας.

Παρεμβάσεις για τις τρέχουσες εξελίξεις θα γίνουν από τους: Κ. Γρίβα – καθηγητή Γεωπολιτικής, Ν. Ιγγλέση – δημοσιογράφο – συγγραφέα και Ε. Πισσία – διδάκτορα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων.

Φτάσαμε στο σημείο που δεν πάει άλλο!

Έχουμε υποχρέωση και ευθύνη να ανατρέψουμε αυτήν την ζοφερή πραγματικότητα.
Χρειάζεται μια πρωτοβουλία, η οποία θα επιχειρεί να δημιουργήσει ένα σημείο κινηματικής ενοποίησης και κοινής δράσης, ενός μεγάλου κινηματικού λαϊκού ρεύματος.



Αναζητήσαμε μάταια να πληροφορηθούμε ποιές είναι αυτές οι “συλλογικοτήτες και τα ανένταχτα στελέχη του δημοκρατικού – πατριωτικού χώρου” που αναφέρει η ανακοίνωση. Βρήκαμε όμως την απάντηση της αποτυχίας μας στην ακροτελεύτια παράγραφο από το “ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ” που δόθηκε στην δημοσιότητα: «Να δημιουργήσει γεγονότα μετατόπισης του πολιτικού άξονα στην κατεύθυνση ανάδειξης μιας νέας «φιλικής εταιρίας». Για λόγους συνωμοτικότητας μάλλον δεν αναφέρονται αυτές οι πληροφορίες...

Το «σχέδιο» δεν είναι νέο. Παραπέμπει σε μια μορφή ανασύστασης του «Δίκτυο21». Εξάλλου πέρα από τις μορφολογικές ομοιότητες υπάρχουν και πρόσωπα διαθέσιμα που συμμετείχαν στο Δίκτυο 21 κι έχουν την αναγκαία εμπειρία από παρόμοιες πρωτοβουλίες, χρήσιμη για την συγκεκριμένη κίνηση.

Για όσους δεν γνωρίζουν τι ήταν το Δίκτυο21, μερικά στοιχεία εδώ:
1. Δίκτυο 21: Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι...
2. Η ιδεολογική ηγεμονία του φασισμού

Είναι γνωστό ότι ανάλογες προσπάθειες δεν συγκροτούνται μέσα από ανοικτό και δημόσιο διάλογο. Επίσης δεν δημοσιοποιούνται αν δεν έχουν ήδη γίνει οι ανάλογες προεργασίες και δεν έχουν προχωρήσει τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση. Παρουσιάζουμε μερικά στοιχεία αυτών των "προεργασιών",  ενδεικτικά της πολιτικής ταυτότητας του εγχειρήματος της "νέας φιλικής εταιρίας":



1. Εκδήλωση «Αιγαίο 2018, οι συνέπειες της υποταγής» - αίθουσα της ΕΣΗΕΑ (19/3/18)

Τότε, ένα ενημερωτικό κείμενο για την εκδήλωση δημοσιεύτηκε ίδιο και απαράλλακτο ως "πολιτικό μανιφέστο" στο "iskra.gr", στον "δρόμο της Αριστεράς", στην σελίδα τo fb "restart" και σε άλλα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Σε εκείνο το κείμενο δίνονται και κάποια στοιχεία για τους οργανωτές και συμμετέχοντες στην εκδήλωση:
«Ολιγόλεπτες παρεμβάσεις έγιναν από πλειάδα προσκεκλημένων, όπως ο Δημήτρης Καζάκης, ο Παναγιώτης Μαντάς, η Ραχήλ Μακρή, ο Κυριάκος Κυριακόπουλος, ο Δημήτρης Σπάθας, ο Νίκος Ιγγλέσης, ο Γ. Σιώζος, ο Γ. Λουκάς, ο Π. Ηλιόπουλος, ο Γ. Σταυρόπουλος και άλλοι, που προσέθεσαν τη δική τους άποψη και πρόταση για τη συνέχεια του αγώνα.

Παραβρέθηκαν οι συλλογικότητες :

ΑΚΕΠ, Αριστερό Ρεύμα, ΔΗΚΚΙ, Δρόμος Ανοιχτός, Ελεύθερη Ελλάδα, ΕΠΑΜ, ΚΟΕ, Μέτωπο Νίκης, Πλεύση Ελευθερίας, Πρωτοβουλία 14ης Μάη, Σοσιαλιστική Προοπτική, καθώς και πρώην βουλευτές, μέλη κ.ά

Περισσότερα γι αυτό το θέμα εδώ:

2. Συλλαλητήριο για την συμφωνία των Πρεσπών (20/1/18)

Το νέο Δίκτυο21 λαμβάνει την απόφαση να συμμετέχει στο συλλαλητήριο και προχωράει στην προπαγάνδιση αυτής της επιλογής στα ενημερωτικά μέσα που έχει προσβάσεις. Αυτό δημιουργεί κωμικοτραγικές καταστάσεις στον χώρο της ΛΑΕ.  Δημοσιεύεται η πρόσκληση στο iskra.gr και μετά ...αποσύρεται στα μουλωχτά, χωρίς να εκφραστεί δημόσια καμία εξήγηση για το πως έγινε αυτό. Τελικά μέλη της ΛΑΕ συμμετέχουν στο συλλαλητήριο. Ούτε γάτα ούτε ζημιά... οι "εγκλωβισμένοι" στην ΛΑΕ  συνεχίζουν να προσποιούνται πως δεν καταλαβαίνουν και περιμένουν τις εξελίξεις...

Περισσότερα γι αυτό το θέμα εδώ:


3. και ο κύκλος κλείνει με μια παλιά ιστορία του 2015: Μια βιβλιοπαρουσίαση:

Το βιβλίο που παρουσιαζόταν ήταν «Η επανάσταση του Grexit, το σχέδιο» του δημοσιογράφου Νίκου Ιγγλέση (εκδ. Λιβάνη). Η εκδήλωση μας επιφύλασσε μια μεγάλη έκπληξη: η πολιτική προέλευση των παρουσιαστών κάλυπτε όλο το πολιτικό φάσμα, έως και την Ακροδεξιά! Είναι βέβαια συνήθης τακτική εκδοτών και συγγραφέων να φροντίζουν για την πολιτική ευρύτητα στα πάνελ των βιβλιοπαρουσιάσεων.

Αλλά εδώ είχαμε στελέχη από εντελώς αντίθετους πολιτικούς χώρους να συμφωνούν με το ίδιο πολιτικό πρόγραμμα! Μαζί με τον κ. Λαφαζάνη και τον συγγραφέα, στο πάνελ ήταν ο οικονομολόγος Λεωνίδας Βατικιώτης, η καθηγήτρια Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη και ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Γρίβας.

Μάλιστα οι δύο τελευταίοι συμμετέχουν και στο βιβλίο, η μεν πρώτη έχει συντάξει τον πρόλογο, ενώ ο δεύτερος το ειδικό κεφάλαιο για τη «γεωπολιτική διάσταση» του Grexit. Το παράξενο είναι ότι ο μεν Λ. Βατικιώτης προέρχεται από την επαναστατική Αριστερά και υπήρξε υποψήφιος της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ενώ η Μ. Νεγρεπόντη-Δελιβάνη είχε τεθεί επικεφαλής του κόμματος «Οχι» που αποτέλεσε την εκλογική σύμπραξη του Δ. Καζάκη (ΕΠΑΜ) με τον Σ. Παπαθεμελή (Δημοκρατική Αναγέννηση) στις εκλογές του 2012. Ακόμα πιο απρόσμενη η συμμετοχή του κ. Γρίβα, για τον οποίο έχουμε από καιρό αποκαλύψει ότι συστηματικά αρθρογραφεί και δίνει συνεντεύξεις στα έντυπα της Ακροδεξιάς («Patria», «Στόχος», «Ελεύθερος Κόσμος» κ.λπ.).

Ο κ. Γρίβας διδάσκει στη Σχολή Ευελπίδων και υιοθετεί τα βασικά στερεότυπα της σύγχρονης ακροδεξιάς ρητορείας: προβάλλει τον κίνδυνο «αποεθνοποίησης» της Ελλάδας, καταγγέλλει τον αντιρατσισμό, δαιμονοποιεί την αλληλεγγύη προς τους μετανάστες, υποστηρίζει τον φράχτη στον Εβρο, θεωρεί ότι οι μετανάστες είναι κατακτητές, παρόμοιοι με τους Ισπανούς κονκισταδόρες, αρνείται τα ανθρώπινα δικαιώματα ως «προτεσταντικής» προέλευσης κ.λπ. («Ενας στρατηλάτης για την Αριστερά», «Εφ.Συν.», 17.2.2014).

Και επειδή μπορεί να είμαι προκατειλημμένος, όπως υποστηρίζει ο κ. Γρίβας, ο οποίος έχει καταθέσει και αγωγή κατά της «Εφ.Συν.» για τις αποκαλύψεις αυτές, παραπέμπω στο άρθρο ενός άλλου επιφανούς στελέχους του ίδιου πολιτικού χώρου, του Νίκου Χιδίρογλου, στην «Ελεύθερη Ωρα» (πού αλλού;). Το ολοσέλιδο άρθρο με τίτλο «Κώστας Γρίβας: ένας σύγχρονος στοχαστής» (4.8.2014) αποτελεί έναν ύμνο για τον «φίλο» του (για την πολιτική στράτευση του κ. Χιδίρογλου βλ. Ιός, «Ο «μαύρος» του κ. Μεϊμαράκη», ).

Πώς είναι δυνατόν να αποτελεί ο κ. Γρίβας πολιτικό συνομιλητή ή ακόμα και «θινκ τανκ» της Λαϊκής Ενότητας; Μια εξήγηση δίνει ο κ. Ιγγλέσης σε προηγούμενο βιβλίο του με το ίδιο περιεχόμενο: «Ο παλαιοκομματισμός έχει καταρρεύσει, οι διαχωρισμοί σε δεξιούς, αριστερούς ή κεντρώους έχουν μπροστά το πρόσημο πρώην, η μόνη διαχωριστική γραμμή είναι αυτή που χωρίζει τις μνημονιακές από τις αντιμνημονιακές δυνάμεις, παρά τις διαφορές που, δυστυχώς, υπάρχουν στις δεύτερες σε επίπεδο ηγεσιών» (Νίκος Ιγγλέσης, «Επιστροφή στη δραχμή», εκδ. Λιβάνη, Αθήνα 2013, σ. 97).

Ο κ. Ιγγλέσης υποστηρίζει όλες τις τρέχουσες θέσεις περί Τέταρτου Ράιχ, περί γερμανικής κατοχής, περί δωσιλογικών κυβερνήσεων κ.λπ. Μέχρι σήμερα, τα στελέχη της Αριστερής Πλατφόρμας που μελετούσαν το σχέδιο Β (έξοδο από την ευρωζώνη και την Ε.Ε.) και ιδίως οι καθηγητές Λαπαβίτσας και Κουβελάκης επιχειρούσαν να δώσουν ένα αριστερό και ταξικό πρόσημο στην πρότασή τους.

Υποστήριζαν τα ακριβώς αντίθετα από όσα γράφει ο κ. Ιγγλέσης: «Η σύγκριση που γίνεται με την εμπειρία της κατοχής είναι παραπλανητική. Τα μνημόνια δεν είναι στρατός κατοχής [...] Το κοινωνικό υποκείμενο θα είναι ένα μέτωπο της μισθωτής εργασίας, το πολιτικό υποκείμενο [θα έχει] επίκεντρο την Αριστερά» («Κρίση και αριστερή διέξοδος», εκδ. Λιβάνη, Αθήνα 2012).

Η αντίθεση των παλιών επεξεργασιών Λαπαβίτσα-Κουβελάκη με τις θέσεις Ιγγλέση αφορούν και τον πυρήνα του σχεδίου. Ο Ιγγλέσης αποκρούει το ενδεχόμενο υποτίμησης της «νέας δραχμής» και ισχυρίζεται ότι με την έξοδο από την ευρωζώνη δεν τίθεται θέμα πληθωρισμού ούτε ζητήματα ελλείψεων, ενώ ο Λαπαβίτσας θεωρεί δεδομένη την αρχική υποτίμηση έως και 50%, προβλέπει πληθωριστικές πιέσεις και άμεσα προβλήματα στην προμήθεια πετρελαίου, τροφίμων και φαρμάκων. Πώς είναι δυνατόν να κουκουλώνονται όλα αυτά τα καίρια ζητήματα;

Σε παλιότερο κείμενο είχα υποστηρίξει ότι η επιλογή της εξόδου από την ευρωζώνη δεν είναι πολιτικά ουδέτερη. Απ’ ό,τι φαίνεται, η Λαϊκή Ενότητα εγκαταλείπει κάθε ταξική και κοινωνική αναφορά, προκειμένου να συμπεριληφθούν στο «αντιμνημονιακό μέτωπο κατά του ευρώ» ακόμα και στελέχη της Ακροδεξιάς.
 (απόσπασμα από κείμενο εκείνης της εποχής, ολόκληρο [εδώ])

Μια ματιά σε μερικά άλλα κείμενα εκείνης της εποχής:


16 σχόλια :

  1. Ο φίλος του Παναγιώτη Λαφαζάνη, για το ζήτημα διαχωρισμού κράτους και εκκλησίας:
    Γιατί είναι ιδεοληψία ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Λαφαζάνης ανακάλυψε στα γεράματα την "γεωπολιτική" και εγκατέλειψε τον μαρξισμό...

      Διαγραφή
  2. Ο Λαφαζάνης είναι αφελής, νομίζει ότι θα μαζέψει όλους αυτούς για να βγει βουλευτής. Μάλλον αφισοκολλητής τους θα γίνει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ΔΕΑ και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις της ΛΑΕ τι λένε γι όλα αυτά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. μελετάνε να μετεωρολογικά δεδομένα γιατί προβλέπεται καταιγίδα...

      Διαγραφή
    2. Σωστά, αυτό απαιτεί ο επιστημονικός σοσιαλισμός. Χωρίς την βαθιά ανάλυση με την μέθοδο της διαλεκτικής δεν πως θα δεις το φως σου;

      Διαγραφή
  4. Ξέρει να διαλέγει συμμάχους ο Παναγιώτης. Αλλά και «όπλα» για τον αγώνα. Μετά την σκάλα, ήρθε η ώρα να βάλει και περικεφαλαία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Παναγιώτης πρώτα απ' όλα είναι πατριώτης, όπως επιτάσσει και το Σύνταγμα της Ελλάδος. Και με τον διάβολο θα συνεργαστεί αν είναι για το καλό της πατρίδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δίπλα στον βασιλικό, ποτίζεται και η γλάστρα.

      Η εξάρτηση των κοινοβουλευτικών πολιτικών κομμάτων από το κράτος σήμερα είναι τόσο μεγάλη ώστε χωρίς την κρατική βοήθεια είναι δύσκολο να επιβιώσουν. Το "αριστερό ρεύμα" όσο ήταν στον ΣΥΝασπισμό και μετά στον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ επιβίωνε με αυτόν τον τρόπο. Αν δεν μπει στην βουλή, δεν μπορεί ν' αντέξει. Η ιστορία έχει παρελθόν:
      Το «ΠΑΣΧΑ» του ΣΥΝασπισμού: Άλλος ...σταυρώνεται και άλλος …αναστήνεται!

      Διαγραφή
    2. Στην συγκεκριμένη περίπτωση τα «λιμά» της ΛΑΕ φαίνεται πως θα είναι εκείνα που θα σταυρωθούν. Όμως δεν βλέπω ν' ανασταίνεται το "αριστερό ρεύμα"....

      Διαγραφή
  6. Ποίο στέλεχος της ΛΑΕ που υπερασπίζεται την καθαρότητα της "φυλής"ανήκει το παρακάτω απόσπασμα:

    Ο μέγας κριός του εθνομηδενισμού είναι η θεωρία της διακοπής (και η φυλετική) της συνέχειας των Ελλήνων, κατά τον 7ο-8ο αιώνα, που συμπίπτει με την κάθοδο των Σλάβων στην ελληνική χερσόνησο. Ούτε οι Έλληνες των άλλων περιοχών φαίνεται να τη γλύτωσαν, τους έφαγε κι αυτούς το σκοτάδι των φωταδιστών."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην ψάχνετε στο iskra.gr για να το βρείτε. Ο τακτικός συνεργάτης του το έχει δημοσιεύσει εδώ:
      https://slpress.gr/idees/vioi-paralliloi-mias-ethnomidenistikis-apatis/

      Διαγραφή
  7. Κι΄ένα κείμενο από τον ιδεολογικό καθοδηγητή της νέας "φιλικής εταιρείας".
    Μακεδονικό,το έσχατο σύνορο της ελληνικής Αριστεράς

    Ο πολιτικός καθοδηγητής είναι άλλος και είναι εκτός της ΛΑΕ, ψάξτε λίγο για να τον βρείτε, μην τα θέλετε όλα στο πιάτο!

    Ο Λαφαζάνης σταθερός, πάντα στον ίδιο ρόλο:
    Είναι άνθρωπος που κάνει την λάντζα, όπως την έκανε και στον Συνασπισμό, συνέχισε στον ΣΥΡΙΖΑ.
    Πήγε να το παίξει αρχηγός στην ΛΑΕ, δεν του βγήκε, και γύρισε πίσω σε αυτά που γνωρίζει να τα κάνει καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δύο πράγματακια.Όσο κ αν κάποιος έχει τις ενστασεις του για τις γραφικοτητες Λαφαζανη ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι αυτα που εφαρμόζουν οι πρωην(;)σύντροφοι που ηταν ντουροι διεθνιστες ,αντικαπιταλιστες κ "ταξικοι".Αυτη ειναι μια κουβεντα που δεν εχει γινει ακομα.
    Όσο για τον Καραμπελια ειναι "πατριωτης" με κεντροδεξιες θεσεις όντας υπερμαχος της Ε.Ε του ευρω(των μνημονιων δηλαδη) και του νατο "για να μην μας φανε οι τουρκοι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποια είναι η «κουβέντα που δεν έχει γίνει ακόμα», γιατί δεν λες κάτι ποιο συγκεκριμένο; Μήπως θα έπρεπε να είχε προηγηθεί μια άλλη «γιατί η ΛΑΕ δεν μπήκε στην βουλή στις προηγούμενες εκλογές»; Ο Λαφαζάνης την απέφευγε γιατί ισχυρίζεται ότι «όπου ν’ ναι πέφτει ο Τσίπρας και πρέπει ν’ είμαστε έτοιμοι»…

      Είσαι ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι. Το πρόβλημα με τον Λαφαζάνη μακάρι να ήταν μόνον οι «γραφικότητες»! Επίσης με τον Καραμπελιά δεν είναι μόνον ότι έχει «κεντροδεξιες θεσεις όντας υπερμαχος της Ε.Ε του ευρω(των μνημονιων δηλαδη) και του νατο "για να μην μας φανε οι τουρκοι"…

      Αν δεχτούμε όμως αυτά πως είναι ορθοί οι ισχυρισμοί σου, τότε προκύπτουν κάποια αναπάντητα ερωτήματα:

      - Την Ζωή γιατί την έβαλε στην άκρη μετά τις εκλογές; Μήπως γιατί θεωρούσε ότι κινδύνευε η καρέκλα του στομαγαζί που ήθελε να στήσει;
      -

      - Γιατί ο Λαφαζάνης συχνωτίζεται με τον Καραμπελιά και άλλους παρόμοιους ενώ δεν θέλει ν’ ακούσει κουβέντα για άλλους, π.χ τον Βαρουφάκη;

      Διαγραφή
  9. -Ο Συμπαθης Λαφαζανης δεν μπορει να κανει καμμια σοβαρη κουβεντα δεσμιος εδω κ δεκαετιες μιας νοοτροπιας κοινοβουλευτικου κρετινισμου κ παραγοντισμου.
    -Ο Λαφαζανης δεν εχει συνεργασια με καραμπελια.Εχει επαφες ποτε με το επαμ ποτε με ενα θραυσμα του(ομαδα κυριακοπουλου) και με την χριστιανικη δημοκρατια.Οι τρεις αυτες ομαδοποιησεις σε αντιθεση με τον βαρουφακη ειναι ξατα της ΕΕ του Νατο κ των μνημονιων.Ο Βαρουφακης ειναι ευρωπαιστης φιλονατοικος κ συμφωνει με το 70%των μνημονιων που κατα δηλωση του ειναι σωστα.
    -Την Ζωη προφανως ο Λαφαζανης δεν την θελει γιατι δεν χωρανε δυο αρχηγισκοι στο ιδιο σχήμα.
    - Τελος δεν υπονοω κατι για την συζητηση που πρεπει να γινει.Απλα αναρωτιεμαι χωρις να εχω ετοιμες απαντησεις .Ο Συριζα εκανε οτι εκανε γιατι οι συριζαιοι ηταν λσμογια κ κωλοχαρακτηρες(που ηταν) ή γιατι λεω εγω όποιος ειναι με την ΕΕ κ το Νατο ειναι νεοφιλελε οσο κινηματικος κ να το παιζει; Υπαρχουν κ αλλα τετοια ερωτηματα αλλα να μην κουραζω ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ