ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

ΜΕΤΩΠΟ: ΒΑΘΙΑ ΛΥΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Σήμερα το πρωί  (02-02-11), στην ημερίδα της Περιφέρειας Αττικής για τα απορρίμματα, ο Αλ. Αλαβάνος αναφέρθηκε στον θάνατο των δύο αστυνομικών:

"Έκφράζουμε τη βαθιά μας λύπη που δύο νέοι εργαζόμενοι των 600 ευρώ, παιδιά 22 και 23 ετών, αστυνομικοί, έχασαν τη ζωή τους στη μάχη με το οργανωμένο έγκλημα. Άς σκεφθούμε όλοι. Αντί η κυβέρνηση να αξιοποιεί κονδύλια, τεχνολογία, ανθρώπινο δυναμικό για να επιτίθεται στον λαό της Κερατέας ή στις διαδηλώσεις των εργαζομένων, θα έπρεπε να τα συγκεντρώνει στη μάχη ενάντια στην εγκληματικότητα, που αναπτύσσεται ταχύτατα λόγω της κρίσης, προφυλάσσοντας τη ζωή και των πολιτών και των ίδιων των αστυνομικών"

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Πρωτοβουλία για τη συγκρότηση ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ

ΘΕΜΑ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΙΣ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ

Την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011, στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, 1ος όροφος) στις 12.00 το μεσημέρι θα παρουσιαστεί στους εκπροσώπους του Τύπου η Πρωτοβουλία για τη Συγκρότηση Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου του δημόσιου χρέους.

Κατά τη συνέντευξη Τύπου θα δοθούν στη δημοσιότητα οι δεκάδες υπογραφές προσωπικοτήτων που έχουν μέχρι στιγμής συγκεντρωθεί από την Ελλάδα και το εξωτερικό και ζητούν να ανοίξουν επιτέλους τα βιβλία του δημόσιου χρέους και να μάθει ο ελληνικός λαός τι οφείλει και σε ποιόν και υπό ποιούς όρους δανείστηκε.

Επίσης, θα γίνουν γνωστές οι επόμενες κινήσεις της Πρωτοβουλίας για τη συγκρότηση Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου κι ειδικότερα ανοιχτή δημόσια εκδήλωση και διεθνές συνέδριο με θέμα το δημόσιο χρέος που ήδη προετοιμάζονται.

Στο πάνελ θα συμμετέχουν: Νάντια Βαλαβάνη (συγγραφέας), Κατρούγκαλος Γιώργος (καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου), Κώστας Λαπαβίτσας (καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας), Παναγιώτης Λαφαζάνης (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ), Παπασπύρος Σπύρος (πρόεδρος ΑΔΕΔΥ), Σοφία Σακοράφα (ανεξάρτητη βουλευτής) και Διονύσης Τσακνής (μουσικοσυνθέτης). Θα συντονίζει ο Λεωνίδας Βατικιώτης.

Περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα: 6933323651 (Αριάδνη Αλαβάνου), 6972826665 (Λεωνίδας Βατικιώτης), 6936699586 (Αλίκη Βεγίρη), 2109420681 (Γιώργος Μητραλιάς), Δέσποινα Σπανού (6977278008), Γιάννης Τόλιος (6973032642) και 6977220783 (Στάθης Χατζόπουλος).

Κρίση, εξέγερση, στρατηγική

Δημοσιεύουμε το κείμενο "Κρίση, εξέγερση, στρατηγική" του Π. Σ. γιατί είναι κατεξοχήν ένα πολιτικό κείμενο το οποίο θέτει αρκετά σημαντικά ζητήματα για την πολιτική συγκυρία και την Αριστερά. Αποτελεί εξαίρεση σε σχέση με άλλα κείμενα που αυτοπεριορίζονται και  αυτοκαταναλώνται σε οικονομίστικες προσεγγίσεις για την κρίση του χρέους της χώρας και κατά συνέπεια σε εξίσου οικονομίστικες προσεγγίσεις για την "πολιτική γραμμή" διεξόδου από αυτή την κρίση


του Παναγιώτη Σωτήρη

Η τρέχουσα καπιταλιστική κρίση έχει δείξει προ πολλού ότι δεν είναι απλώς μια κρίση στη σφαίρα της κυκλοφορίας ή του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αλλά μια δομική καπιταλιστική κρίση, που αφορά όλες τις πλευρές της καπιταλιστικής παραγωγής και αναπαραγωγής. Η έξοδος από αυτή προϋποθέτει τη διατύπωση από τη μεριά των αστών ενός νέου κοινωνικού, οικονομικού και τεχνολογικού παραδείγματος, που ακόμη δεν έχει διατυπωθεί. Αυτό διαμορφώνει το υλικό υπόβαθρο μιας πραγματικής κρίσης στρατηγικής για τις αστικές τάξεις, όσο και εάν αναδιπλώνονται σε έναν παροξυσμό αντιλαϊκών μέτρων και μια «φυγή προς τα εμπρός».

Αυτό αποτυπώνεται στη συνολικότερη κρίση και μετάλλαξη του σχεδίου της Ευρωπαϊκής ενοποίησης. Η αρχιτεκτονική της ΟΝΕ και το κοινό νόμισμα μετατρέπεται πια σε ένα μηχανισμό που επιδεινώνει τις κρισιακές τάσεις, παροξύνει το πρόβλημα του χρέους, οδηγεί όχι πια σε αναδιάρθρωση αλλά σε κοινωνική αποδιάρθρωση. Η προτεινόμενη Γερμανογαλλική «Ευρωπαϊκή Οικονομική Διακυβέρνηση», απλώς θα οξύνει ακόμη περισσότερο αυτές τις αντιφάσεις.

Η κρίση της αστικής στρατηγικής συμπίπτει με την είσοδο σε έναν νέο ιστορικό κύκλο με κύριο χαρακτηριστικό την όξυνση των κοινωνικών και πολιτικών συγκρούσεων, έναν κύκλο που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε οριακά εξεγερσιακό. Αυτό το στοιχείο δεν αφορά μόνο τις κοσμοϊστορικές εξελίξεις στη Βόρεια Αφρική και τον Αραβικό κόσμο, με όλο το μήνυμα ελπίδας που στέλνει εκεί η αποφασιστικότητα, μαχητικότητα και επινοητικότητα των λαϊκών μαζών. Αφορά, προοπτικά, και σχηματισμούς όπως η Ελλάδα. Στην πραγματικότητα η ελληνική κοινωνία έχει μπει σε μια φάση όπου η κοινωνική αντιπαράθεση μπορεί να πάρει εξεγερσιακή μορφή. Και δεν μιλάμε μόνο για το Δεκέμβρη του 2008 που τρόμαξε τα αστικά επιτελεία. Όταν η ανυπακοή στα πανάκριβα διόδια και εισιτήρια από παραδειγματική χειρονομία γίνεται μαζική πρακτική, όταν αρκετές κλαδικές κινητοποιήσεις κλιμακώνονται γρήγορα προς την κατεύθυνση της απεργίας διαρκείας, όταν στρώματα όπως οι γιατροί προχωρούν σε καταλήψεις Υπουργείων και θεωρούν συμμάχους τους άλλους απεργούς, όταν στην Κερατέα διεξάγεται, εδώ και μήνες, ένας πραγματικός πόλεμος με τις δυνάμεις καταστολής, όταν αυθόρμητα στις διαδηλώσεις τα συνθήματα που παραπέμπουν σε άτακτη φυγή της κυβέρνησης έχουν μεγαλύτερη απήχηση από τα συγκεκριμένα αιτήματα των κλάδων, όταν προχτές στο Σύνταγμα χιλιάδες νέοι και εργαζόμενοι άντεξαν απέναντι σε αλλεπάλληλα κύματα επιθέσεων από την μεριά των συμμοριών της κρατικής αλητείας, γίνεται σαφές ότι έχουμε περάσει σε μια φάση κλιμάκωσης χωρίς προηγούμενο των κοινωνικών συγκρούσεων.

Ο συνδυασμός ανάμεσα στην βαθύτερη κρίση στρατηγικής που συμπυκνώνει η συγκυρία της οικονομικής, κρίσης, στην εξάντληση της όποιας ηγεμονικής απήχησης μπορεί να είχε ο «υπαρκτός νεοφιλελευθερισμός», και στην όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων στο όριο ενός εξεγερσιακού κύκλου, συμπυκνώνει το υπαρκτό ενδεχόμενο μιας ηγεμονικής κρίσης για τις δυνάμεις του κεφαλαίου.

Στην Ελλάδα αυτό είναι ακόμη πιο έντονο, με την εμφανή εξάντληση του «αναπτυξιακού υποδείγματος» του ελληνικού καπιταλισμού, που είχε στηριχτεί στις εισροές από την ΕΕ, τη φτηνή μεταναστευτική εργασία και τις πολυεπίπεδες μορφές επιδότησης του κεφαλαίου. Η «δημιουργική καταστροφή» που επιλέγουν οι νεοφιλελεύθεροι εμπνευστές του μνημονίου και η απόπειρα σαρωτικής αλλαγής του συσχετισμού δύναμης προς όφελος του κεφαλαίου, απλώς επιταχύνει μια ευρύτερη πραγματική καταστροφή συλλογικών παραγωγικών δυνατοτήτων, αποκαρδιώνει μια ολόκληρη κοινωνία, συνιστά συνθήκη πραγματικής κοινωνικής παρακμής. Γι’ αυτό και το αστικό πολιτικό σύστημα, ανίκανο να προσφέρει οποιαδήποτε έστω και χαραμάδα «θετικής προοπτικής» αναδιπλώνεται στη λογική του «αυτόματου πιλότου» και της αναμονής, μήπως και αποφευχθεί η μοιραία κοινωνική και πολιτική έκρηξη. Η επένδυση στο ρατσισμό, την ξενοφοβία, τα πιο σκοτεινά και αυταρχικά νεοσυντηρητικά αντανακλαστικά δύσκολα μπορεί να αποτρέψει την όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων.

Η πολιτική «πρόκληση» των μεταναστών - Πέρα από την κυρίαρχη λογική των δικαιωμάτων...


του Κώστα Χαριτάκη
Από το 4ο τεύχος της εφημερίδας ΔΡΑΣΗ που κυκλοφορεί
Όσα συμβαίνουν αυτό το διάστημα γύρω από τον αγώνα των μεταναστών απεργών πείνας και τη διεκδίκηση της νομιμοποίησης για όλους χωρίς προϋποθέσεις συμπυκνώνουν το «κοινωνικό ζήτημα» της εποχής μας και αναχαράζουν τις διαχωριστικές γραμμές μέσα στην κοινωνία αλλά και σε όλους τους πολιτικούς οργανισμούς.

Αυτό που από την κυρίαρχη φιλολογία περιγράφεται ως «μεταναστευτικό πρόβλημα» δεν είναι τίποτε άλλο από την «υπερχείλιση» ενός τεράστιου πλεονάζοντος (για τα μέτρα και τους στόχους της καπιταλιστικής παραγωγής) εργατικού δυναμικού, απέναντι στο οποίο ορθώνονται τείχη πραγματικά, νομικά και ιδεολογικά, όχι μόνο από τους θεσμούς της κυριαρχίας αλλά και από τους φορείς του κατεστημένου εργατικού κινήματος και της «σύμμετρης» προς το σύστημα Αριστεράς. Οι κοινωνικές και οικονομικές καταστροφές που έχει φέρει η διείσδυση του κεφαλαίου και της αγοράς και στην τελευταία γωνιά της γης, «ξεχερσώνει» από το έδαφος και από τα μέσα της επιβίωσης δισεκατομμύρια ανθρώπους, πλάι στο ξερίζωμα από τους πολέμους και την πολιτική καταστολή.

Η κίνηση αυτού του «πλεονάσματος», που σε συγκεκριμένες ιστορικές στιγμές ήταν αναγκαίο για να χτίσει με την υπερεκμετάλλευσή του τα διάφορα οικονομικά θαύματα της «ανάπτυξης» ανά τον κόσμο, σήμερα είναι αχρείαστη για δύο λόγους: γιατί το κεφάλαιο μπορεί να κινηθεί και να επιβληθεί με αστραπιαία ταχύτητα σε οποιονδήποτε τόπο, και γιατί το μεγαλύτερο μέρος αυτής της πλεονάζουσας εργασίας δεν μπορεί να απορροφηθεί από τη σημερινή παραγωγή καθώς είναι και η ίδια «πλεονάζουσα», με τα επίπεδα παραγωγικότητας και εκμετάλλευσης να έχουν ξεπεράσει και την πιο οργιώδη φαντασία. Επομένως, όσο η ζωή μας εξακολουθεί να εξαρτάται από την παραγωγή για την παραγωγή και από την κατανάλωση για την κατανάλωση, αυτό το πλεόνασμα θα έχει τη θέση των «αποβλήτων» της προόδου και θα αντιμετωπίζεται με την πρακτική του φρουρίου και της εγκατάλειψης.

Για να υπάρξουν αναγνώριση, ελεύθερη μετακίνηση και πλήρη δικαιώματα στους μετανάστες θα πρέπει ο σεβασμός της ζωής και η αναγνώριση κάθε ανθρώπου ως προσώπου να αποσυνδεθεί από τη βάση πάνω στην οποία θεμελιώθηκε στην αστική κοινωνία, δηλαδή από την εργασία και από την ένταξη σε ένα έθνος-κράτος. Η έννοια του πολίτη και των δικαιωμάτων του, όπως κυριάρχησε από την εποχή των αστικών επαναστάσεων, είναι σήμερα όχι μόνο ξεπερασμένη αλλά και επικίνδυνα αντιδραστική. Παρ' όλα αυτά εξακολουθεί να είναι ο απώτατος ορίζοντας του εργατικού κινήματος και της Αριστεράς...

Η ανθρώπινη ζωή είναι υπεράνω συνόρων, εργασίας και κρατών, ακόμη κι αν χρειάζεται ένα έδαφος ή μια δραστηριότητα για να επιβιώσει και να δημιουργήσει. Και οι διαστάσεις που έχει πάρει η μετανάστευση στις μέρες μας μάς φέρνει διαρκώς και δραματικά αντιμέτωπους με αυτό το απωθημένο ερώτημα: είτε ο άνθρωπος έχει αυθύπαρκτη αξία, είτε αναγνωρίζεται ως άνθρωπος μόνο με τη δουλειά και την ένταξη σε ένα έθνος ή σε μια κρατική επικράτεια. Ο καπιταλισμός, και δυστυχώς μαζί του και το εργατικό κίνημα και η Αριστερά, απαντά το δεύτερο.

Κι όμως, αυτός ο αστικός γόρδιος δεσμός έχει κοπεί κάποτε στο παρελθόν: η Κομμούνα του 1871 διακήρυξε τόσο απλά ότι «όσοι κοιμούνται κάτω από τον ουρανό του Παρισιού» είναι πολίτες με ίσα δικαιώματα. Σήμερα που το κεφάλαιο πηγαίνει όπου θέλει, μεταφέροντας όπου κι αν πάει τα «δικαιώματά» του, γιατί δεν μπορεί να κάνει το ίδιο και ο κάθε άνθρωπος ανεξάρτητα από εθνικότητα, εργασία ή θρησκεία;

Και πώς μπορεί να επιβληθεί αυτό; Με μια νέα «διακήρυξη των δικαιωμάτων» κάποιας αστικής ή «εργατικής» κυβέρνησης-εξουσίας, ή με την συγκρουσιακή ανατρεπτική πράξη ενός κινήματος που θα προστατεύσει στην πράξη το πιο εκμεταλλευόμενο και αποκλεισμένο τμήμα της κοινωνίας; Πάνω στον κάβο αυτών των διλημμάτων, από τα οποία δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί κανείς λόγω της αποφασιστικής στάσης των μεταναστών απεργών πείνας, είναι που γκρεμοτσακίστηκε για άλλη μια φορά το προσδεδεμένο σε λογικές κρατικής-εθνικής προστασίας «οργανωμένο» εργατικό κίνημα και η Αριστερά των διακηρύξεων και της πρακτικής εγκατάλειψης των μεταναστών.

Ο κύβος, όμως, έχει ριφθεί. Και οι νέες διαχωριστικές γραμμές δεν μπορεί παρά να συγκροτήσουν και νέα υποκείμενα κοινότητας και αγώνα, έξω από το πλαίσιο της κυρίαρχης αντίληψης και πολιτικής των δικαιωμάτων...

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Οι " θέσεις" του Μετώπου Α-Α και η πολιτική συγκυρία (Μέρος 3ο)


Γ: “Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός;”

Την Τρίτη, 23 Μαϊου 1871 όλο σχεδόν το Παρίσι βρίσκεται στα χέρια του στρατού των Βερσαλλιών και οι Κομμουνάροι σφαγιάζονται κατά χιλιάδες στα οδοφράγματα που μάχονται. Η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία τους έχει αποδεκατιστεί. Τα εναπομείναντα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής εκδίδουν την τελευταία τους διακήρυξη που τοιχοκολλάται βιαστικά σε κάποιους τοίχους του Παρισιού. Με αυτή την διακήρυξη απαιτούσαν την ταυτόχρονη διάλυση της Συνέλευσης των Βερσαλλιών και της Κομμούνας, την αποχώρηση της στρατιάς του Παρισιού, μια προσωρινή κυβέρνηση που θα την ανέθεταν στους αντιπροσώπους των μεγάλων πόλεων και αμοιβαία αμνηστία.

Στη χώρα μας σήμερα τα κόμματα της Αριστεράς θυμίζουν αυτή την θλιβερή διακήρυξη της Παρισινής Κομμούνας, με τις δικές τους διακηρύξεις με τις οποίες αναζητούν εναγώνια εναλλακτικές πολιτικές διεξόδου από την κρίση του χρέους, κρίση που έχει φτάσει την χώρα στα πρόθυρα της χρεωκοπίας, αγνοώντας την συντριπτική ήττα που ήδη έχει υποστεί ο κόσμος της εργασίας. Από αυτή την Αριστερά, δεν εξαιρείται το Μέτωπο Α-Α. Οι ίδιες μάταιες πολιτικές αναζητήσεις αποτυπώνονται από την 1η κιόλας θέση στο σχέδιο απόφασης:

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η αριστερά κι ακόμη περισσότερο μια πλατιά μετωπική λαϊκή συμπαράταξη, χρειάζεται να προβάλλει, με διλημματικό τρόπο, απέναντι στις επιλογές του δικομματισμού, το δικό της πρόγραμμα στήριξης των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Ένα εναλλακτικό πρόγραμμα, δίκαιο, ριζοσπαστικό και υλοποιήσιμο. Κεντρικοί αρμοί μπορεί να είναι :
  • Η διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους στα πλαίσια μιας αναδιαπραγμάτευσής του.
  • Η δημιουργία ενός μεγάλου εθνικού – κρατικού τραπεζικού φορέα. Ο δημόσιος έλεγχος και η εθνικοποίηση των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας.
Και συνεχίζει το κείμενο παραθέτοντας τους άλλους αρμούς (1)...

Η πολιτική που στοχεύει στην “επόμενη μέρα”από την σκοπιά της υπεράσπισης των συμφερόντων του κόσμου της εργασίας, δεν μπορεί να αρθρώνεται γύρω από το ζήτημα του χρέους και της διαγραφής (μερικής ή ολικής) ή της αναδιαπραγμάτευσής του. Αυτή η πολιτική στόχευση επειδή ακριβώς δεν αμφισβητεί το παρόν, αφορά εκείνους που θέλουν να διαχειριστούν την κρατική εξουσία από την μεριά του αστισμού. Μια πολιτική για την “επόμενη μέρα” που διεκδικεί να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των εργαζομένων, δεν μπορεί παρά να ξεκινάει μερικά βήματα πιο πίσω: Έχει για αφετηρία της την στιγμή που άρχισε η μεγάλη επίθεση εναντίων των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Μια νικηφόρα – μέχρι στιγμής - επίθεση έχει επιφέρει δραματικά αποτελέσματα σε βάρος του κόσμου της εργασίας. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ανατράπηκαν τις κατακτήσεις ενός αιώνα. Αυτή η ήττα είναι τετελεσμένη, όπως είναι οι υλικές καταστροφές που πραγματοποιούνται από ένα τσουνάμι; Το “τσουνάμι” που έφερε η κυβέρνηση Παπανδρέου είναι αντιστρέψιμο; Σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει να απαντήσουμε με ειλικρίνεια.

Αν πιστεύουμε ότι αυτό δεν είναι εφικτό να ακυρωθούν – εδώ και τώρα - τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση Παπανδρέου σε βάρος των εργαζομένων υπέρ του κεφάλαιου, τότε κοροϊδεύουμε τον κόσμο, όταν διακηρύσσουμε ότι αυτά που προτείνουμε συγκροτούν “πρόγραμμα στήριξης των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων”.

Αν αύριο κληθούμε να στηρίζουμε κάποια εναλλακτική κυβερνητική λύση απέναντι στην Κυβέρνηση Παπανδρέου, ο πρώτος όρος που θα πρέπει να θέσουμε είναι η ακύρωση όλων των πολιτικών μέτρων της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που οδήγησαν τον κόσμο της εργασίας σε αυτή την δεινή θέση που βρίσκεται σήμερα. Χωρίς αυτή την ανατροπή, οποιαδήποτε πολιτική για το ξεπέρασμα της κρίσης - είτε πρόκειται για παύση πληρωμών ή επαναδιαπραγμάτευση του χρέους, είτε πραγματώνεται με την έξοδο από την ΟΝΕ και την Ε.Ε ή την παραμονή και την διαπραγμάτευση εντός αυτών των μηχανισμών - φορτώνει, και θα συνεχίζει να φορτώνει, τα βάρη στον κόσμο της εργασίας. Ένα ριζοσπαστικό πρόγραμμα λοιπόν, θα πρέπει - πρώτα απ' όλα - να βάζει σαν άμεσο και όχι μακροπρόθεσμο στόχο την ακύρωση του μνημονίου και των άλλων μέτρων που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση Παπανδρέου. Αυτή η ακύρωση θα πρέπει να είναι μη διαπραγματεύσιμο σημείο και να προηγηθεί οποιασδήποτε άλλης διαπραγμάτευσης για την διέξοδο της χώρας από την κρίση. Αυτή η ιεραρχική στοχοθεσία απουσιάζει από το σχέδιο απόφασης του Μετώπου Α-Α.

Αν κάποιος ισχυριζόταν ότι σήμερα είναι εφικτό ο μέσος όρος ζωής στον πλανήτη μας να είναι 1.000 χρόνια, θα χαμογελούσαμε ειρωνικά και θα τον προσπερνούσαμε θεωρώντας ότι παραλογίζεται. Αν όμως ένας άλλος μας έλεγε θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι να δουλεύουν λιγότερες ώρες και να έχουν τις μεγαλύτερες αμοιβές, να μην υπάρχουν εξαθλιωμένοι πληθυσμοί στον πλανήτη που λιμοκτονούν, γιατί το επίπεδο της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων επιτρέπει την δυνατότητα παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών, ώστε να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, τότε θα συμφωνούσαμε μαζί του ότι πράγματι “ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός”. Θα προβληματιζόμαστε όμως για ποιό θα μπορούσε να είναι το υποκείμενο, που, αυτή την δυνατότητα να την έκανε πράξη..

Στο σχέδιο απόφασης το πρόγραμμα περιγράφεται με ορισμένους επιθετικούς προσδιορισμούς: "Ένα εναλλακτικό πρόγραμμα, δίκαιο, ριζοσπαστικό και υλοποιήσιμο." Η έννοια “υλοποιήσιμο” έχει διττή σημασία. Σημαίνει μια εν δυνάμει δυνατότητα η οποία μπορεί να πραγματωθεί αν σημειωθούν ορισμένες αλλαγές εντός του κοινωνικού και πολιτικού συσχετισμού δυνάμεων. Μπορεί όμως να σημαίνει την ύπαρξη μιας εναλλακτικής πρότασης εντός των πλαισίων του ισχύοντος κοινωνικού και πολιτικού συσχετισμού.

Μια άλλη ανάγνωση της διττής σημασίας της έννοιας “υλοποιήσιμο” στο σχέδιο απόφασης είναι ή α) ότι αναγνωρίζουμε την ήττα που έχει υποστεί ο κόσμος της εργασίας ως ένα συμβάν που έχει ήδη τελεστεί και στεκόμαστε απέναντι τα επόμενα επεισόδια της ταξικής πάλης κάτω από το βάρος αυτής της ήττας ή β) ότι θεωρούμε το συμβάν δεν έχει ήδη περατωθεί και είναι εφικτή (υλοποιήσιμη) η ακύρωσή του. Η διατύπωση των “κεντρικών αρμών” του προγράμματος στην 1η θέση, αλλά και όλο το κείμενο του σχεδίου θέσεων του “Μετώπου ΑΑ” παραπέμπει και στις δύο διακριτές σηματοδοτήσεις ως προς το υλοποιήσιμο των στόχων του.

Η Κομούνα του Παρισιού το Μάιο του 1871, ηττήθηκε πολιτικά και στρατιωτικά. Δεν πραγματοποίησε (υλοποίησε) όμως μια δυνατότητα, αλλά την δημιούργησε. Αυτή η δυνατότητα είναι η δυνατότητα μιας ανεξάρτητης προλεταριακής πολιτικής. Αν δεν μπορούμε σήμερα να κάνουμε οτιδήποτε άλλο, τουλάχιστον αυτή την δυνατότητα θα πρέπει να την υπερασπιζόμαστε, απέναντι στο κράτος και το κεφάλαιο!

(συνεχίζεται...)
Υστερόγραφο: Υπάρχει ένα σύντομο κείμενο του Λένιν, με το τίτλο “Τα διδάγματα της κομμούνας” που καλό θα ήταν να το διαβάσουν οι “πατριώτες” αριστεροί που επικαλούνται διάφορα “τσιτάτα” του για το πως σχετίζονται τα εθνικά και ταξικά ζητήματα σε περιόδους κρίσης

(1)οι αρμοί ως γνωστόν χρειάζονται για να “στηρίξουν” ένα σύστημα και όχι για να το “ανατρέψουν”, αφού λειτουργούν προστατευτικά απορροφώντας τις θερμικές διαστολές και συστολές, τους κραδασμούς και άλλα αίτια που δύνανται να προκαλέσουν ποικίλες καταστροφές.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ : ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ “ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ” – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 7μμ

ANAΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ : ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ “ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ” – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 7μμ

Την Κυριακή 27/2, πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό ευρεία σύσκεψη ενεργών πολιτών και εκπροσώπων συλλογικοτήτων, σχετικά με το χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και της παραλιακής ζώνης του Αγίου Κοσμά, κάτω από το πρίσμα των συστηματικών δηλώσεων (και διαρροών) για την εκποίηση του χώρου με τις διαδικασίες του fast track.
Προηγήθηκε η παρουσίαση των προτάσεων της μελέτης του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ, για τη διαμόρφωση του χώρου σε μητροπολιτικό πάρκο, από τον καθηγητή Ν. Μπελαβίλα, και ακολούθησαν διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έγινε αναφορά στην πρωτοβουλία για μια "Ανοιχτή Επιστολή προς την κυβέρνηση, την τρόικα, τους εμίρηδες και κάθε ενδιαφερόμενο", την οποία έχουν συνυπογράψει, μέχρι τώρα, πάνω από 70 συλλογικότητες, και στην πρόταση για την δημιουργία μιας Επιτροπής Αγώνα για την υπεράσπιση και μια άλλου τύπου αξιοποίηση του Ελληνικού.
Στη συζήτηση που ακολούθησε υπήρξαν τοποθετήσεις πολλών από τους παρευρισκόμενους. Όλοι οι ομιλητές επεσήμαναν την κρισιμότητα της κατάστασης, την άμεση σύνδεση του ζητήματος με τους πρόσφατους «μνημονιακούς» στόχους και την αναγκαιότητα να αντιμετωπιστεί σαν υπόθεση παναττικής σημασίας, και όχι μόνο. Υπογραμμίστηκε η ανάγκη αναβάθμισης των αντιδράσεων και συγκρότησης ενός πλατιού παναττικού μετώπου. Για το σκοπό αυτό, συμφωνήθηκε η δημιουργία μιας ανοιχτής Επιτροπής Αγώνα, η οποία θα συντονίσει τις ενέργειες και τις δράσεις, που πρέπει να αναπτυχθούν σε πολλαπλά επίπεδα, για να μην υλοποιηθούν τα σχέδια της Κυβέρνησης και των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων και να προωθηθούν οι προτάσεις της μελέτης του ΕΜΠ για μια άλλη αξιοποίηση του Ελληνικού με τη δημιουργία, κυρίως, ενός Μητροπολιτικού Πάρκου Πράσινου.
Τέλος, ορίστηκε νέα συνάντηση των ενδιαφερομένων, την Παρασκευή 4 Μαρτίου, 7μμ , στο Πολιτιστικό κέντρο Δήμου Ελληνικού (πρώην Αμερικάνικη Βάση, πρόσβαση από Λεωφόρο Βουλιαγμένης), για την συγκρότηση της ανοιχτής "Επιτροπής Αγώνα" και για την οργάνωση των παραπέρα δράσεων, με πρώτη την αγωνιστική συμμετοχή στις εκδηλώσεις που οργανώνει ο Δήμος, στο χώρο του πρώην αεροδρομίου, την Καθαρή Δευτέρα (7/3).

28/2/2011

για την ομάδα πρωτοβουλίας

Άκης Μπαδογιάννης
Πάνος Τότσικας
Τάσος Κεφαλάς

Επικοινωνία: badogiannis@otenet.gr - 6932 254161
ptots@tee.gr- 6979 145366

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Ενημέρωση για την κατάληψη Υπουργείου Εργασίας, πλατεία Κοραή

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εδώ και 35 μέρες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 μετανάστες εργάτες έχουν ξεκινήσει μια σκληρή απεργία πείνας. Διεκδικούν ίσα δικαιώματα με τους ντόπιους συναδέλφους τους και τη νομιμοποίηση όλων των μεταναστών και των μεταναστριών που ζουν, εργάζονται και μετακινούνται στη χώρα.

Επιθυμώντας να διαχύσουμε το πνεύμα αυτού του αγώνα στο κέντρο της Αθήνας, σήμερα, 28 Φεβρουαρίου, αλληλέγγυοι και αλληλέγγυες καταλαμβάνουμε τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας στην πλατεία Κοραή. Πρόκειται για το κτίριο όπου το Δεκέμβριο του 2010 ο αιγύπτιος μετανάστης εργάτης Emand Aziz, δουλεύοντας ανασφάλιστος και μέρα Κυριακή στο Υπουργείο Εργασίας, σε συνθήκες όπου δεν τηρούνταν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, σκοτώθηκε πέφτοντας από τον 3ο όροφο. Πρόκειται για ένα από τα κρατικά κτίρια τα οποία καθαρίζουν μετανάστες δουλεύοντας για εργολάβους-δουλεμπόρους και στα οποία βασιλεύει ο εργασιακός μεσαίωνας, η αδήλωτη εργασία, η εργοδοτική βαρβαρότητα. Τι έχουν να πουν γι’ αυτό οι εργαζόμενοι στο υπουργείο εργασίας; Τι έχουν να πουν για τον αγώνα των 300 μεταναστών-εργατών που περιλαμβάνει όλους τους μετανάστες και τις μετανάστριες και, ακόμη περισσότερο, όλη την τάξη των εργαζομένων;

Το τελευταίο 24ωρο, είκοσι μετανάστες απεργοί πείνας έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία της Αθήνας με συμπτώματα βαριάς αφυδάτωσης και νεφρικής ανεπάρκειας και τέσσερις σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης με λιποθυμικά επεισόδια. Σε κάποια από τα νοσοκομεία όπου μεταφέρονται, δε γίνονται δεκτοί, ενώ σε άλλα, αστυνομικοί απαιτούν από το νοσηλευτικό προσωπικό τα ονόματά τους.

Οι αγωνιζόμενοι μετανάστες αγωνίζονται για τη ζωή, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια.

Καλούμε όλα τα αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας να σταθούν αλληλέγγυα στον αγώνα των 300 απεργών πείνας που γίνεται για λογαριασμό όλων μας. Γιατί η αλληλεγγύη μεταξύ όλων των καταπιεσμένων είναι το όπλο μας.

Καλούμε σε συγκέντρωση σήμερα, στις 3μμ, στο Υπουργείο Εργασίας, Πλατεία Κοραή

Αλληλεγγύη σε όλους τους αγωνιζόμενους
μετανάστες και τις μετανάστριες
Κοινοί αγώνες όλων των καταπιεσμένων



Ο δίκαιος αγώνας των 300 μεταναστών-εργατών απεργών πείνας είναι και δικός μας αγώνας!

Εδώ και 35 μέρες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 μετανάστες εργάτες έχουν ξεκινήσει μια σκληρή απεργία πείνας. Διεκδικούν ίσα δικαιώματα με τους ντόπιους συναδέλφους τους και τη νομιμοποίηση όλων των μεταναστών και των μεταναστριών που ζουν, εργάζονται και μετακινούνται στη χώρα.

Επιθυμώντας να διαχύσουμε το πνεύμα αυτού του αγώνα στο κέντρο της Αθήνας, καταλαμβάνουμε τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας στην πλατεία Κοραή. Πρόκειται για το κτίριο όπου το Δεκέμβριο του 2010 ο αιγύπτιος μετανάστης εργάτης Emand Aziz, δουλεύοντας ανασφάλιστος και μέρα Κυριακή στο Υπουργείο Εργασίας, σε συνθήκες όπου δεν τηρούνταν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, σκοτώθηκε πέφτοντας από τον 3ο όροφο. Πρόκειται για ένα από τα κρατικά κτίρια τα οποία καθαρίζουν μετανάστες δουλεύοντας για εργολάβους-δουλεμπόρους και στα οποία βασιλεύει ο εργασιακός μεσαίωνας, η αδήλωτη εργασία, η εργοδοτική βαρβαρότητα. Τι έχουν να πουν γι’ αυτό οι εργαζόμενοι στο υπουργείο εργασίας; Τι έχουν να πουν για τον αγώνα των 300 μεταναστών-εργατών που περιλαμβάνει όλους τους μετανάστες και τις μετανάστριες και, ακόμη περισσότερο, όλη την τάξη των εργαζομένων;

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

«Η Μέρκελ θα προσκυνήσει την... Παναγία της Τήνου»

 Αναδημοσίευση από το "ΒΗΜΑ"

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΑ | Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011
ΑΦΗΝΕΙ πίσω του την ταυτότητα του μέλους του ΣΥΡΙΖΑ και υπογράφει πλέον ως Αλέκος Αλαβάνος, ένας από τους χιλιάδες που βρέθηκαν την Τετάρτη για ώρες στην πλατεία Συντάγματος.Την πλατεία στην καρδιά της Αθήνας που τη θέλει σαν την Ταχρίρ της καρδιάς του Καΐρου. Επιμένει και σήμερα μιλώντας στο «Βήμα» ότι «όταν καταλύεται το κοινωνικό κράτος» αποκτά νόημα το κάλεσμα για «λαϊκή εξέγερση», προσθέτοντας και το επίθετο «ειρηνική». Πιστεύει ότι, αν ο λαός γίνει πρωταγωνιστής, «θα δείτε τη Μέρκελ να προσκυνάει την Παναγία της Τήνου για να μην αποχωρήσει η Ελλάδα από την ευρωζώνη  και ξεκινήσει η αρχή του τέλους της». Δεν διστάζει, όταν τον ρωτάμε αν χρησιμοποιεί συνθήματα προκλητικά για να βρίσκεται στην επικαιρότητα, να πει ότι του αρέσει να συζητούνται οι απόψεις του, θεωρώντας ότι δεν είναι «φλούδες» αλλά «έχουν ουσία». Οσο για τη στάση του απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνει ότι θέτει εαυτόν εκτός δίνοντας  προτεραιότητα στο Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής που, όπως λέει, «δεν είναι ένα ακόμη κόμμα στον τηλεφωνικό κατάλογο» αλλά μια πρωτοβουλία για τη συσπείρωση δυνάμεων, της Αριστεράς και πέρα από τα όριά της, για την απομάκρυνση της κυβέρνησης, το κοινωνικό κράτος και την ανάπτυξη.

- «Το Κάιρο έχει την πλατεία Ταχρίρ. Η Αθήνα έχει την πλατεία Συντάγματος»είπατε πριν από τις διαδηλώσεις για την απεργία της 23ης Φεβρουαρίου.Καλείτε σε λαϊκή εξέγερση;
«Φοβόμαστε τη λέξη; Ναι, όταν καταλύεται το κοινωνικό κράτος, “λαϊκή εξέγερση”. Θα πρόσθετα και το επίθετο “ειρηνική”. Η στρατηγική της έντασης, η εμπλοκή σε διαδικασίες βίας και αντιβίας, είναι το τελευταίο όπλο του συστήματος. Η εμμονή στην ειρηνική κινητοποίηση, όπου θα έρθει ακόμη και η γιαγιά με το σκυλάκι της και ο μαθητής λυκείου μετά το φροντιστήριο, είναι το ανίκητο όπλο του λαού. Αυτά μας ξανάμαθε η Αίγυπτος».

- Το αίτημα να φύγει η κυβέρνηση δεν είναι μετέωρο; Για να έρθει ποιος;
«Είναι κάτι πιο βαθύ από αυτά. Ολη η καταναγκαστική εξίσωση με το χρέος, τα spreads, τις απολύσεις, την ανεργία, τα μνημόνια, την τρόικα, τον Παπανδρέου, που υφιστάμεθα εδώ και ενάμιση χρόνο, έχουν μια σταθερά: την απουσία του λαϊκού παράγοντα. Από τη στιγμή που η σταθερά αρχίζει να γίνεται μεταβλητή, που ο λαός γίνεται το κεντρικό υποκείμενο της πολιτικής εξέλιξης, τα πάντα ανατρέπονται. Θα δείτε τη Μέρκελ να προσκυνάει την Παναγία της Τήνου για να μην αποχωρήσει η Ελλάδα από την ευρωζώνη και ξεκινήσει η αρχή του τέλους της».

Πως απαντάει το κίνημα στις δολοφονικές επιθέσεις της αστυνομίας...

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

Ο τακτικός ελιγμός του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ την ημέρα της ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ


Το βράδυ της Τρίτης 22 του Φλεβάρη, όταν άκουσαν στην Κουμουνδούρου τον Α. Αλαβάνο στο δελτίο ειδήσεων του ALTER πανικοβλήθηκαν. Είχαν ενημερωθεί προηγούμενα από την ηλεκτρονική τους αλληλογραφία για τις δηλώσεις του: “Πλησιάζει η στιγμή. Το Κάιρο έχει την πλατεία Ταχρίρ. Η Αθήνα έχει την πλατεία Συντάγματος. Διαδηλώνουμε στο Σύνταγμα. Μένουμε στο Σύνταγμα. Να φύγει αμέσως η κυβέρνηση Παπανδρέου.”, αλλά δεν έδωσαν ιδιαίτερη σημασία. Θεώρησαν το ζήτημα ως άλλη μια λεκτική υπερβολή του Αλέκου. Τώρα όμως που ξανάκουσαν αυτές τις φράσεις σε ζωντανή μετάδοση από το δελτίο ειδήσεων, τους έζωσαν μαύρα φίδια. Για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση ο Γραμματέας του κόμματος συγκάλεσε έκτακτη συνεδρίαση του Πολίτμπυρο, στην οποία μεταξύ άλλων λήφθηκαν και δύο σοβαρές αποφάσεις:

1. Την μάχη στις επάλξεις του αγώνα την 23/2, θα δώσει η νεολαία με την άμεση καθοδήγηση του μπαρουτοκαπνισμένου και άξιου μαχητή Ν. Βούτση. Έμπειρα στελέχη της καθοδήγησης θα αναλάβουν την περιμετρική περιφρούρηση, ώστε να δημιουργηθεί ένας κλοιός αυτοπροστασίας από πιθανές λιποταξίες μελών, τα οποία θα επιχειρήσουν να δραπετεύσουν προς τον χώρο των συγκεντρωμένων στην πλατεία του Συντάγματος:

2. Το δεύτερο μέτρο αφορούσε την αυτοπροστασία του Αλέξη Μητρόπουλου. Η Κουμουνδούρου φοβούμενη ότι ο εκλεκτός της αρχηγός για το ευρύτερο λαϊκό μέτωπο που επιχειρεί να οικοδομήσει, πιθανόν να αυτομολήσει και αυτός προς την μεριά του Αλέκου Αλαβάνου, αποφάσισε να τον απομακρύνει πάραυτα από την επικίνδυνη ζώνη και να τον στείλει όσο πιο μακριά μπορεί από την πλατεία Συντάγματος. Ο Π. Λαφαζάνης διαφώνησε ισχυριζόμενος ότι αν χάσουν τον Αλέξη Μητρόπουλο, τότε μπορεί κάλλιστα να τον αντικαταστήσουν με τον Μίκη Θεοδωράκη, οποίος ήδη έχει ξεκινήσει και αυτός ανάλογο μετωπικό εγχείρημα. Το Πολίτμπυρο όμως είχε άλλη άποψη για το ζήτημα και προχώρησε στην εφαρμογή των σχεδίων του. Χρησιμοποιώντας μάλιστα τις τελευταίες μεθόδους παραλλαγής που δίδαξε πρόσφατα στην κομματική σχολή ο διευθυντής της Α. Μπαλτάς, μετέφερε τον Α. Μητρόπουλο μεταμφιεσμένο σε φιλελεύθερο στέλεχος της κυβέρνησης και τον παρέδωσε στην προστασία των τοπικών εκκλησιαστικών αρχών της Χαλκίδας. Με τέτοια μέτρα προστασίας είναι δύσκολο να τον εντοπίσουν, να τον προσεγγίσουν και να τον προσεταιρισθούν οι οπαδοί του Αλαβάνου:

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

CHAVEZ- CASTRO - GADDAFI - ORTEGA - HRISTOFIAS

Του Γιώργου Πρασσά
Ο έτερος - μετά τον Φιντέλ - των μεγάλων επαναστατών, που προκαλεί ρίγη συγκίνησης στην εγχώρια επαναστατική αριστερά :

18:00 ΛΙΒΥΗ - ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ: Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες, βασικός σύμμαχος της Λιβύης μεταξύ των λατινοαμερικάνικων χωρών, εξέφρασε την υποστήριξή του στον συνταγματάρχη Καντάφι, ο οποίος αντιμετωπίζει, όπως λέει, "έναν εμφύλιο πόλεμο". "Ζήτω η Λιβύη και η ανεξαρτησία της! Ο Καντάφι βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν εμφύλιο πόλεμο", έγραψε χθες στο Twitter ο Τσάβες, ο οποίος δεν είχε εκφράσει άποψη από την αρχή της εξέγερσης στη Λιβύη μέχρι σήμερα.

O δε ηγέτης των πάλαι ποτέ σαντινίστας Ορτέγκα προσέφερε εκ νέου τη φιλία του στον λιβυκό σοσιαλιστικό φάρο, γιατί οι καλοί φίλοι φαίνονται στα δύσκολα :

AP: Nicaragua Pres. Ortega: Gaddafi "is again waging a great battle" "It's at difficult times that loyalty & resolve are put to the test"

Τέλος, το κορυφαίο κυβερνητικό κομμουνιστικό κόμμα της ευρώπης - ΑΚΕΛ - διαχώρισε τη θέση του από το εμπάργκο όπλων της εε, στον ηγέτη της λαϊκής δημοκρατίας της αραβικής τζαμαχιρίας της λιβύης :

18:40 ΛΙΒΥΗ - ΕΕ: ... Ορισμένα από τα κράτη μέλη, όπως η Κύπρος, η Μάλτα και η Ιταλία, που έχουν στενούς δεσμούς με την Λιβύη, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους σχετικά με την επιβολή κυρώσεων τόσο γρήγορα, αναφέροντας ότι δεν είναι ακόμη γνωστό αν ο Μουαμάρ Καντάφι θα είναι στην εξουσία μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Από άλλους αντιαμερικάνους ή/και αντιιμπεριαλιστές - τύπου Μίκη - δεν έχουμε νέα ακόμα...

Οι 300 μετανάστες απεργοί πείνας ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ!

 Πορεία, Σάββατο 26/2 Μουσείο ώρα12μ


Και εδώ μιλάμε για την απεργία πείνας!
Στις 4 σήμερα το απόγευμα live streaming  Φεβρουαρίου 25, 2011, κάντε κλικ εδώ: http://70.38.29.155/wr300.html  Στις 4 σήμερα το απόγευμα -και για όσες ώρες χρειαστεί- το διαδίκτυο μιλάει για τους μετανάστες απεργούς πείνας. Σε μια ραδιοφωνική εκπομπή χωρίς σταθμό θα μιλήσουν οι ίδιοι οι μετανάστες, μέλη της επιτροπής αλληλεγγύης, πανεπιστημιακοί και καλλιτέχνες για την μάχη των 300 απεργών πείνας.

ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ