ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Οι " θέσεις" του Μετώπου Α-Α και η πολιτική συγκυρία (Μέρος 3ο)


Γ: “Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός;”

Την Τρίτη, 23 Μαϊου 1871 όλο σχεδόν το Παρίσι βρίσκεται στα χέρια του στρατού των Βερσαλλιών και οι Κομμουνάροι σφαγιάζονται κατά χιλιάδες στα οδοφράγματα που μάχονται. Η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία τους έχει αποδεκατιστεί. Τα εναπομείναντα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής εκδίδουν την τελευταία τους διακήρυξη που τοιχοκολλάται βιαστικά σε κάποιους τοίχους του Παρισιού. Με αυτή την διακήρυξη απαιτούσαν την ταυτόχρονη διάλυση της Συνέλευσης των Βερσαλλιών και της Κομμούνας, την αποχώρηση της στρατιάς του Παρισιού, μια προσωρινή κυβέρνηση που θα την ανέθεταν στους αντιπροσώπους των μεγάλων πόλεων και αμοιβαία αμνηστία.

Στη χώρα μας σήμερα τα κόμματα της Αριστεράς θυμίζουν αυτή την θλιβερή διακήρυξη της Παρισινής Κομμούνας, με τις δικές τους διακηρύξεις με τις οποίες αναζητούν εναγώνια εναλλακτικές πολιτικές διεξόδου από την κρίση του χρέους, κρίση που έχει φτάσει την χώρα στα πρόθυρα της χρεωκοπίας, αγνοώντας την συντριπτική ήττα που ήδη έχει υποστεί ο κόσμος της εργασίας. Από αυτή την Αριστερά, δεν εξαιρείται το Μέτωπο Α-Α. Οι ίδιες μάταιες πολιτικές αναζητήσεις αποτυπώνονται από την 1η κιόλας θέση στο σχέδιο απόφασης:

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η αριστερά κι ακόμη περισσότερο μια πλατιά μετωπική λαϊκή συμπαράταξη, χρειάζεται να προβάλλει, με διλημματικό τρόπο, απέναντι στις επιλογές του δικομματισμού, το δικό της πρόγραμμα στήριξης των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Ένα εναλλακτικό πρόγραμμα, δίκαιο, ριζοσπαστικό και υλοποιήσιμο. Κεντρικοί αρμοί μπορεί να είναι :
  • Η διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους στα πλαίσια μιας αναδιαπραγμάτευσής του.
  • Η δημιουργία ενός μεγάλου εθνικού – κρατικού τραπεζικού φορέα. Ο δημόσιος έλεγχος και η εθνικοποίηση των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας.
Και συνεχίζει το κείμενο παραθέτοντας τους άλλους αρμούς (1)...

Η πολιτική που στοχεύει στην “επόμενη μέρα”από την σκοπιά της υπεράσπισης των συμφερόντων του κόσμου της εργασίας, δεν μπορεί να αρθρώνεται γύρω από το ζήτημα του χρέους και της διαγραφής (μερικής ή ολικής) ή της αναδιαπραγμάτευσής του. Αυτή η πολιτική στόχευση επειδή ακριβώς δεν αμφισβητεί το παρόν, αφορά εκείνους που θέλουν να διαχειριστούν την κρατική εξουσία από την μεριά του αστισμού. Μια πολιτική για την “επόμενη μέρα” που διεκδικεί να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των εργαζομένων, δεν μπορεί παρά να ξεκινάει μερικά βήματα πιο πίσω: Έχει για αφετηρία της την στιγμή που άρχισε η μεγάλη επίθεση εναντίων των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Μια νικηφόρα – μέχρι στιγμής - επίθεση έχει επιφέρει δραματικά αποτελέσματα σε βάρος του κόσμου της εργασίας. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ανατράπηκαν τις κατακτήσεις ενός αιώνα. Αυτή η ήττα είναι τετελεσμένη, όπως είναι οι υλικές καταστροφές που πραγματοποιούνται από ένα τσουνάμι; Το “τσουνάμι” που έφερε η κυβέρνηση Παπανδρέου είναι αντιστρέψιμο; Σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει να απαντήσουμε με ειλικρίνεια.

Αν πιστεύουμε ότι αυτό δεν είναι εφικτό να ακυρωθούν – εδώ και τώρα - τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση Παπανδρέου σε βάρος των εργαζομένων υπέρ του κεφάλαιου, τότε κοροϊδεύουμε τον κόσμο, όταν διακηρύσσουμε ότι αυτά που προτείνουμε συγκροτούν “πρόγραμμα στήριξης των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων”.

Αν αύριο κληθούμε να στηρίζουμε κάποια εναλλακτική κυβερνητική λύση απέναντι στην Κυβέρνηση Παπανδρέου, ο πρώτος όρος που θα πρέπει να θέσουμε είναι η ακύρωση όλων των πολιτικών μέτρων της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που οδήγησαν τον κόσμο της εργασίας σε αυτή την δεινή θέση που βρίσκεται σήμερα. Χωρίς αυτή την ανατροπή, οποιαδήποτε πολιτική για το ξεπέρασμα της κρίσης - είτε πρόκειται για παύση πληρωμών ή επαναδιαπραγμάτευση του χρέους, είτε πραγματώνεται με την έξοδο από την ΟΝΕ και την Ε.Ε ή την παραμονή και την διαπραγμάτευση εντός αυτών των μηχανισμών - φορτώνει, και θα συνεχίζει να φορτώνει, τα βάρη στον κόσμο της εργασίας. Ένα ριζοσπαστικό πρόγραμμα λοιπόν, θα πρέπει - πρώτα απ' όλα - να βάζει σαν άμεσο και όχι μακροπρόθεσμο στόχο την ακύρωση του μνημονίου και των άλλων μέτρων που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση Παπανδρέου. Αυτή η ακύρωση θα πρέπει να είναι μη διαπραγματεύσιμο σημείο και να προηγηθεί οποιασδήποτε άλλης διαπραγμάτευσης για την διέξοδο της χώρας από την κρίση. Αυτή η ιεραρχική στοχοθεσία απουσιάζει από το σχέδιο απόφασης του Μετώπου Α-Α.

Αν κάποιος ισχυριζόταν ότι σήμερα είναι εφικτό ο μέσος όρος ζωής στον πλανήτη μας να είναι 1.000 χρόνια, θα χαμογελούσαμε ειρωνικά και θα τον προσπερνούσαμε θεωρώντας ότι παραλογίζεται. Αν όμως ένας άλλος μας έλεγε θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι να δουλεύουν λιγότερες ώρες και να έχουν τις μεγαλύτερες αμοιβές, να μην υπάρχουν εξαθλιωμένοι πληθυσμοί στον πλανήτη που λιμοκτονούν, γιατί το επίπεδο της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων επιτρέπει την δυνατότητα παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών, ώστε να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, τότε θα συμφωνούσαμε μαζί του ότι πράγματι “ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός”. Θα προβληματιζόμαστε όμως για ποιό θα μπορούσε να είναι το υποκείμενο, που, αυτή την δυνατότητα να την έκανε πράξη..

Στο σχέδιο απόφασης το πρόγραμμα περιγράφεται με ορισμένους επιθετικούς προσδιορισμούς: "Ένα εναλλακτικό πρόγραμμα, δίκαιο, ριζοσπαστικό και υλοποιήσιμο." Η έννοια “υλοποιήσιμο” έχει διττή σημασία. Σημαίνει μια εν δυνάμει δυνατότητα η οποία μπορεί να πραγματωθεί αν σημειωθούν ορισμένες αλλαγές εντός του κοινωνικού και πολιτικού συσχετισμού δυνάμεων. Μπορεί όμως να σημαίνει την ύπαρξη μιας εναλλακτικής πρότασης εντός των πλαισίων του ισχύοντος κοινωνικού και πολιτικού συσχετισμού.

Μια άλλη ανάγνωση της διττής σημασίας της έννοιας “υλοποιήσιμο” στο σχέδιο απόφασης είναι ή α) ότι αναγνωρίζουμε την ήττα που έχει υποστεί ο κόσμος της εργασίας ως ένα συμβάν που έχει ήδη τελεστεί και στεκόμαστε απέναντι τα επόμενα επεισόδια της ταξικής πάλης κάτω από το βάρος αυτής της ήττας ή β) ότι θεωρούμε το συμβάν δεν έχει ήδη περατωθεί και είναι εφικτή (υλοποιήσιμη) η ακύρωσή του. Η διατύπωση των “κεντρικών αρμών” του προγράμματος στην 1η θέση, αλλά και όλο το κείμενο του σχεδίου θέσεων του “Μετώπου ΑΑ” παραπέμπει και στις δύο διακριτές σηματοδοτήσεις ως προς το υλοποιήσιμο των στόχων του.

Η Κομούνα του Παρισιού το Μάιο του 1871, ηττήθηκε πολιτικά και στρατιωτικά. Δεν πραγματοποίησε (υλοποίησε) όμως μια δυνατότητα, αλλά την δημιούργησε. Αυτή η δυνατότητα είναι η δυνατότητα μιας ανεξάρτητης προλεταριακής πολιτικής. Αν δεν μπορούμε σήμερα να κάνουμε οτιδήποτε άλλο, τουλάχιστον αυτή την δυνατότητα θα πρέπει να την υπερασπιζόμαστε, απέναντι στο κράτος και το κεφάλαιο!

(συνεχίζεται...)
Υστερόγραφο: Υπάρχει ένα σύντομο κείμενο του Λένιν, με το τίτλο “Τα διδάγματα της κομμούνας” που καλό θα ήταν να το διαβάσουν οι “πατριώτες” αριστεροί που επικαλούνται διάφορα “τσιτάτα” του για το πως σχετίζονται τα εθνικά και ταξικά ζητήματα σε περιόδους κρίσης

(1)οι αρμοί ως γνωστόν χρειάζονται για να “στηρίξουν” ένα σύστημα και όχι για να το “ανατρέψουν”, αφού λειτουργούν προστατευτικά απορροφώντας τις θερμικές διαστολές και συστολές, τους κραδασμούς και άλλα αίτια που δύνανται να προκαλέσουν ποικίλες καταστροφές.

36 σχόλια :

  1. Ύστερα από το πραξικόπημα της 6ης Μαΐου 2010 (ημερομηνία ψήφισης του Μνημονίου), η Ελλάδα έπεσε για Χ χρόνια κάτω από το ζυγό του Γιωργάκη Παπανδρέου και των συμμάχων του. Το καθεστώς αυτό, όχι μόνο οδήγησε τη χώρα στην οικονομική καταστροφή, μα και στην οικονομική ταπείνωση. Το προλεταριάτο που ξεσηκώθηκε ενάντια στο παλιό καθεστώς, είχε εκτελέσει δύο καθήκοντα: ένα εθνικό κι ένα κοινωνικό. Ελευθέρωσε τη Ελλάδα από τη Τροϊκανή εισβολή και τους εργάτες από τον καπιταλισμό, εγκαθιστώντας το σοσιαλισμό. Το βασικό χαρακτηριστικό της Ελληνικής Κομμούνας συνίσταται στο συνδυασμό των δύο αυτών καθηκόντων.

    Για τη λαθροχειρία (ή ασέλγεια) επάνω στο κείμενο του Λένιν:
    RaindogNafplio

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν μου αρέσει να με ξαναγυρίζουν τουλάχιστον 30 χρόνια πίσω. Αλλά αφού ΕΟΣ αρέσκεσαι σε τσιτάτα σου προσφέρω δύο και εγώ:

    «Η πατρίδα, δηλαδή το δοσμένο πολιτικό, πολιτιστικό και κοινωνικό περιβάλλον, είναι ο πιο ισχυρός παράγοντας στην ταξική πάλη του προλεταριάτου και δεν μπορεί να αντιμετωπίζει με αδιαφορία και απάθεια τις πολιτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες της πάλης του, συνεπώς δεν μπορεί να του είναι αδιάφορη και η τύχη της χώρας του. Μα η τύχη της χώρας του δεν μπορεί να τον ενδιαφέρει παρά στο βαθμό που αφορά την ταξική πάλη, και όχι εξαιτίας κάποιου αστικού «πατριωτισμού, που είναι τελείως ανάρμοστος να προφέρεται από χείλια σοσιαλδημοκρατών».

    Λένιν, «Απαντα», τ. 17, σελ. 194


    «Είναι άραγε ξένο για μας τους μεγαλορώσους συνειδητούς προλετάριους το αίσθημα της εθνικής περηφάνιας; Οχι βέβαια! Εμείς αγαπάμε τη γλώσσα μας και την πατρίδα μας. Εμείς πονάμε περισσότερο από κάθε άλλον, όταν βλέπουμε και αισθανόμαστε σε τι βία, καταπίεση και εξευτελισμό υποβάλλουν την όμορφη πατρίδα μας. Είμαστε γεμάτοι από αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας, γιατί και το μεγαλορωσικό έθνος δημιούργησε επαναστατική τάξη, γιατί και αυτό απέδειξε ότι είναι ικανό να δώσει στην ανθρωπότητα μεγάλα πρότυπα αγώνα για την ελευθερία και το σοσιαλισμό».

    Λένιν, «Απαντα», τ. 26, σελ. 105

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι πάντα ωραίο να διαβάζεις Λένιν. Θα τον απολαύσω ακούγοντας Αττίκ στο γραμμόφωνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χα,χα!

    εδώ ο κόσμος χάνεται και οι αριστεροί ασχολούνται με τσιτάτα του Λένιν αν οι προλετάριοι είναι εθνικά υπερήφανοι! Και είναι δύο φορές λάθος:

    1. Με "τσιτάτα" δεν αποδεικνύεται ΤΙΠΟΤΑ απολύτως! Και ο redteam έπεσε σε αυτό το λάθος και αδίκως μας κατηγορεί (γιατί παραπέμπουμε σε ολόκληρο κείμενο) και όχι σε "τσιτάτα" όπως κάνει ο ίδιος. Με άλλα "τσιτάτα" του Λένιν αποδεικνύονται ακριβώς τα ανάποδα, όπως για παράδειγμα με μερικές φράσεις από το κείμενο που κάναμε παραπομπή, όπως: Το θανάσιμο σφάλμα των σοσιαλιστών βρισκόταν στην ένωση δυό αντίθετων σκοπών: του σοσιαλισμού και του πατριωτισμού..

    2. Όμως το θέμα μας εδώ δεν είναι πως θα παλέψουμε ως έθνος κάτω από την αστική ιαχή: «Η πατρίδα κινδυνεύει!». Γιατί αυτή ακριβώς η ιαχή κρύβει τον ταξικό χαρακτήρα της κρίσης και διαμορφώνει τους όρους συναίνεσης στις επιλογές του αστισμού να πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα βάρη της κρίσης.

    Και απ' ότι φαίνεται και ο RaindogNafplio αλλά και ο redteam απέναντι στο ερώτημα που θέτουμε:
    Αν το “τσουνάμι” που έφερε η κυβέρνηση Παπανδρέου είναι αντιστρέψιμο απαντάνε με την γραμμή του Λ. Κύρκου για την ΕΑΔΕ και πράγματι μας γυρίζουν πάνω από 30 χρόνια πίσω.

    Μόνο που οι πραγματικοί εκπρόσωποι αυτής της γραμμής σήμερα είναι άλλοι, οι οποίοι δεν έχουν πλέον καμιά σχέση με την αριστερά: ο Καραμπελιάς, ο Ζουράρης, ο Παπαθεμελής, ο σερ Μαρκεζίνης και άλλοι αντίστοιχοι που αποτελούν τις εφεδρείες του αστισμού. Αν θέλουν κάποιοι αριστεροί "πατριώτες" να κάνουν τις γλάστρες σε αυτό το "εθνικό τόξο" ας το κάνουν.

    Δεν χρειάζεται να καν να χρησιμοποιούν ως δικαιολογίες, "τσιτάτα" του Λένιν. Κανείς άλλος -εκτός από αυτούς που έτσι κι αλλιώς σε αυτό το χώρο ανήκουν - δεν πρόκειται να πειστεί από τον Λένιν σήμερα για να γίνει οπαδός του Καραμπελιά και να γραφτεί στην ΣΠΙΘΑ!

    Ψυχραιμία λοιπόν, και αφήστε τους πεθαμένους με τους πεθαμένους και μην τους φέρνεται να πείσουν τους ζωντανούς! Προσέχετε λοιπόν - με την φόρα που πήρατε από τον Λένιν - γιατί μπορεί να καταλήξετε σε κανένα Μέγαλέξανδρο και τότε μπορεί να δημιουργηθεί και ζήτημα με καμιά γειτονική χώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάλλον τα μπέρδεψες λίγο γιατί η ΕΑΔΕ και η ΑΣΔΗΣ του Λ. Κύρκου δεν παρέπεμπε παρά μόνο στην ταξική συμφιλίωση με τη δήθεν "πεφωτισμένη" εθνική αστική τάξη. Εδώ δεν τέθηκε ούτε από μένα ούτε από τον RaindogNafplio τέτοιο θέμα, περί... συμφιλίωσης.
    Ο Λένιν το λέει ξεκάθαρα:"Μα η τύχη της χώρας δεν μπορεί να τον ενδιαφέρει παρά στο βαθμό που αφορά την ταξική πάλη, και όχι εξαιτίας κάποιου αστικού πατριωτισμού, που είναι τελείως ανάρμοστος να προφέρεται από χείλια σοσιαλδημοκρατών»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @redteam

    Πάλι πεθαμένους ...ανασταίνεις για να σε βοηθήσουνε στο δύσκολο "εθνικοπαρτιωτικό" έργο που έχεις αναλάβει! Αν ανακατέψουμε και τρίτους στην συζήτηση, θα επικαλεστώ και εγώ τον Θεό ή τον Διάβολο και θα μπερδευτεί ακόμα περισσότερο το πράγμα...

    Η κυριαρχία της χώρας μας λοιπόν - σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του εθνικοπατριωτικού μετώπου (δεξιού και αριστερού) μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον κινδύνευε από την Τουρκία. Τώρα ανακάλυψαν τους Γερμανούς. Πάντα υπάρχει ένας εξωτερικός κίνδυνος για να συσπειρωθεί το "έθνος". Βέβαια όλα αυτά τα "πατριωτάκια" δεν μας λένε αν θα φύγουμε από την ΕΕ, αν κινδυνεύουμε περισσότερο από την Τουρκία ή λιγότερο να χάσουμε κανένα κομματάκι από το έδαφος της χώρας;

    Όσο για τον Κύρκο,τουλάχιστον ήταν πιο αριστερός από τους σημερινούς "αριστερούς" πατριώτες. Μίλαγε τουλάχιστον για συμμαχία με την "πεφωτισμένη" δεξιά, όχι για τον Δημητροκάλη και τον σερ Μαρκεζίνη με τους οποίους είναι έτοιμοι να συμμαχήσουν αρκετοί αριστεροί.

    Γιατί δεν λες την γνώμη σου για την ΣΠΙΘΑ, τον Ζουράρι και τον Καραμπελιά και την υπόλοιπη παρέα, γιατί αυτούς έχουμε σήμερα να μας μιλάνε για πατριωτικά μέτωπα και όχι τον ...Λένιν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αμ δε, να ήταν μόνο ο φόβος της Τουρκίας. Εδώ προσπαθούν να μας πείσουν (μέχρι και το ΚΚΕ) ότι κινδυνεύει από την Δημοκρατία της Μακεδονίας η εδαφική ακεραιότητα της χώρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ο προηγούμενος Ανώνυμος2 Μαρτίου 2011 στις 12:40 π.μ.

    Και πάντα πίσω απ' όλους βρίσκονται οι Αμερικανοί. Δεν θυμάμαι καλά από που το άκουσα τώρα τελευταία. Από το ΚΚΕ ή από τον Θεοδωράκη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μήπως το άκουσες από τον ΚΟΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν η χώρα δεν κινδυνεύει απ' την Τουρκία, τότε τί έιναι οι παραβιάσεις, οι υπερπτήσεις,η Κύπρος,το casus belli; Εθνικιστική συνωμοσία; Όσο γιά τη σοσιαλδημοκρατία, που σού πέφτει λίγη, πες μου,πού θα προτιμούσες να ζείς, στη Σουηδία ή στην ΕΣΣΔ; (δεν περιμένω απάντηση φυσικά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Ανώνυμο 12:56π.μ.

    Δεν νομίζω να ισχυρίστηκε κανείς ότι δεν κινδυνεύει η χώρα από την Τουρκία! Όμως κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις. Και προφανώς δεν απαντάς στην ερώτηση που κάναμε παραπάνω:

    αν θα φύγουμε από την ΕΕ, αν κινδυνεύουμε περισσότερο από την Τουρκία ή λιγότερο να χάσουμε κανένα κομματάκι από το έδαφος της χώρας;

    Και για να την συμπληρώσουμε - για να γίνει πιο κατανοητή:

    - Αν φύγουμε από την Ε.Ε. την ΟΝΕ ( ελπίζω να εννοείς ότι μάλλον θα φύγουμε και από το ΝΑΤΟ) τότε:
    1.Θα χρειαζόμαστε πολύ περισσότερες δαπάνες για στρατιωτικούς εξοπλισμούς;

    2.Ακόμα και τα ανακαλύψουμε χρυσωρυχεία - γιατί αλλιώς θα χρειαστεί να πουλήσουμε την μισή χώρα για να καλύψουμε τα άμεσα έξοδα - και πάλι ο κίνδυνος του πολέμου δεν θα είναι μεγαλύτερος, αφού είναι φυσικό οι γείτονές μας να έχουν μεγαλύτερη βοήθεια από τους προστάτες τους;

    Γιατί όλοι αυτοί οι "πατριώτες" αριστεροί για αυτά τα ζητήματα δεν λένε κουβέντα και ασχολούνται μόνον με το χρέος, σαν να είναι ένα οικονομικό πρόβλημα που χρειάζεται λύση. Η απειλή της εθνικής κυριαρχίας με ένα πόλεμο με την Τουρκία δεν είναι μέρος του προβλήματος του χρέους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...2 Μαρτίου 2011 στις 8:50 π.μ.

    @ ΕΟΣ

    πρόσεξε λίγο γιατί ενώ ισχύει αυτό που λες περί αναβάθμισης του κινδύνου από Τουρκία αν βγούμε από ΕΕ,ΝΑΤΟ κλπ. είναι επιχείρημα στην ίδια λογική.

    Για να γίνω σαφής:είναι λόγος να ΜΗΝ βγούμε από αυτούς τους υπερεθνικούς οργανισμούς το ότι θα αυξηθεί ο κίνδυνος από Τουρκία;Μήπως αυτό είναι ήδη ένα επιχείρημα στην ίδια λογική πρωταρχικότητας του εθνικού έναντι του ταξικού που χρησιμοποιεί ήδη το...ΛΑΟΣ;Ελπίζω να το λες απλά για να καταδείξεις τις αντιφάσεις της αντίθετης άποψης και όχι ως έμμεσο επιχείρημα γιατί δεν πρέπει να βγούμε από ΕΕ.

    Παρεμπιπτόντως,το έχει χρησιμοποιήσει ήδη έτσι (εμμέσως) και η Αλέκα σε συνέντευξη όπου κατά τα άλλα έλεγε...λαϊκή εξουσία.

    Όταν λέω εγώ ότι για ΚΚΕ-ΣΥΝ στον τίτλο η μπάλα πάει στην κερκίδα,αλλά στους υπότιτλους πάει και στο διπλανό γήπεδο του αντιπάλου αυτά εννοώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητή μου ΕΟΣ καλημέρα. Δεν θα σου καταδείξω εγώ τις αντιφάσεις σου, το αποδεικνύει πολύ καλά ο "αλτουσερ ναι, μηλιός πλέον όχι". Το πρόβλημα είναι ότι με κατηγορείς ότι εγώ εμπλέκω τρίτους τη στιγμή που εσύ αναζητάς είτε στον Λένιν (με ένα απόσπασμα για την Κομμούνα και όχι με κείμενο όπως έγραψες παραπάνω)δικαιολογίες για την ανιστόρητη ανάλυσή σου είτε στον Κύρκο για να κατηγορήσεις εμένα ότι ξεπέφτω στον "αστικό πατριωτισμό". Εγώ δεν ανακάλυψα τίποτα Γερμανούς από τους οποίους κινδυνεύει η χώρα. Εγώ λέω ότι η χώρα κινδυνεύει:
    1) Από ένα χρέος που δεν είναι υποχρεωμένη να ξεπληρώσει γιατί ανήκει το μεγαλύτερο μέρος του σε τοκογλύφους τραπεζίτες, οι οποίοι με το γνωστό τρόπο πάνε να χρεοκοπήσουν την κοινωνία
    2)Από την κυβέρνηση Παπανδρέου που βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία γι' αυτό ψήφισε και αμετάφραστο το μνημόνιο
    3) Από ξένη κατοχή με την έννοια ότι κουμάντο στον προϋπολογισμό και την οικονομία της χώρας κάνει η τρόικα. Αυτή αποφασίζει για τις συγχωνεύσεις σχολείων, νοσοκομείων, απολύσεις στο δημόσιο και ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Η κυβέρνηση των δοσίλογων απλά τα ψηφίζει στη Βουλή.
    4) Να είσαι σίγουρος ότι εάν η Αριστερά ανέβει στην εξουσία θα γίνει προβοκάτσια στο Αιγαίο με την Τουρκία.
    5) Σαφώς και πρέπει να φύγουμε από το ΝΑΤΟ
    6) Σαφώς εγώ προσωπικά πιστεύω ότι η Ελλάδα πρέπει να φύγει από την Ε.Ε.
    7) Για τους Δημητροκάλη, Μαρκεζίνη και σια το έχουμε κουβεντιάσει σε ποστ που έχεις ανεβάσει για τον... νέο μεγάλο κίνδυνο τη "Σπίθα". Αυτοί οι τύποι που μέχρι τώρα τους χλευάζαμε και εγώ συνεχίζω να τους χλευάζω θα βρίσκουν πάτημα να μιλάνε εάν η Αριστερά υιοθετήσει οριστικά τις ασυναρτησίες του Μηλιού και τις δικές σου. Απ' ότι φαίνεται θα τη γλυτώσουμε, γιατί ήδη η Αριστερά αφήνει πίσω αυτά τα φληναφήματα είτε το θες είτε δεν το θες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ redteam

    Ξεκώλα να σκέφτεσαι σαν κουκουές! Τι είναι τούτο;
    Να είσαι σίγουρος ότι εάν η Αριστερά ανέβει στην εξουσία θα γίνει προβοκάτσια στο Αιγαίο με την Τουρκία.

    Γιατί "προβοκάτσια"; Μόνον με προβοκάτσιες και προβοκάτορες προχωράει η ιστορία φαίνεται...

    Ναι, αν φύγουμε από την Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ, αυξάνονται σε μεγάλο βαθμό οι πιθανότητες πολεμικής εμπλοκής με την Τουρκία. Είναι υπαρκτός αυτός ο κίνδυνος. Και όσοι μιλάνε για έξοδο από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ θα πρέπει να πούνε πως θα το αντιμετωπίσουμε.

    Αν είμαστε το Λουξεμβούργο ή η Δανία, δεν θα είχαμε τέτοιο πρόβλημα. Όμως είναι στα Βαλκάνια και εδώ γίνονται ακόμα ...πόλεμοι! Λοιπόν δεν καθαρίζεις με το να αποκαλείς ένα υπαρκτό πρόβλημα προβοκάτσια, όπως δεν καθαρίζει η αριστερά με την ύπαρξη και την ανάπτυξη του αντιεξουσιαστικού χώρου αποκαλώντας κάθε αντιεξουσιαστή προβοκάτορα...

    Ως γνωστόν, αν αποκαλύψεις τον "προβοκάτορα" τότε ακυρώνεις και την προβοκάτσια, όμως για τον πόλεμο με την Τουρκία, όσους προβοκάτορες και να ανακαλύψεις, κανένα κίνδυνο δεν μειώνεις...

    Το ζήτημα δεν είναι αν πιστεύεις ότι πρέπει να φύγει η χώρα από το ΝΑΤΟ ή την ΕΕ. Κι εγώ πιστεύω στον Κομμουνισμό. Το ζήτημα είναι το πως θα γίνουν όλα αυτά. Εδώ δεν μπορούμε να ακυρώσουμε την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού και άλλες ανάλογες ρυθμίσεις που ψήφισε η βουλή των Ελλήνων, συ ονειρεύεσαι αντικαπιταλιστικές "πατριωτικές" επαναστάσεις;

    Βεβαίως και επαναστάσεις και εξεγέρσεις γίνονται και θα γίνονται, όμως όχι όπως τις περιμένει η Αριστερά (με το προλεταριάτο μπροστά, το κόμμα ακόμα πιο μπροστά και το έθνος να ακολουθεί...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...2 Μαρτίου 2011 στις 10:58 π.μ.

    @ ΕΟΣ

    Παρόλο που δεν μου απαντάς άμεσα,θεωρώ ότι έχει βάση αυτό που λες.Όντως το ζήτημα με την Τουρκία είναι θέμα που πρέπει να απαντά κάθε πρόταση για έξοδο από ΕΕ όπως και πολλά άλλα (ποιά μέτρα είναι αναγκαία για να μην πληγεί το λαϊκό εισόδημα από κάτι τέτοιο,ποιά παραγωγή θα πρέπει να έχουμε,ποιές διεθνείς σχέσεις κλπ.).Αυτά όμως ΔΕΝ είναι επιχειρήματα για να είναι κάποιος ΥΠΕΡ της ΕΕ,είναι επιχειρήματα για το αν το αίτημα είναι επίκαιρο πολιτικά στη συγκυρία ή όχι και ακόμα περισσότερο τι λείπει για να μπορεί να συγκροτεί μαζικό πολιτικό αίτημα.Κοινώς είναι προϋποθέσεις για το αίτημα,όχι αντίλογος στο ίδιο το αίτημα.

    Με αυτή την έννοια,έχει αξία αυτή η συζήτηση.Επίσης,δεν μπορώ να μην πω ότι αν αποδέχεσαι αυτό το ζήτημα ως σημαντικό δεν μπορείς παρά να έχεις συνολική άποψη ως Αριστερά για το εθνικό ζήτημα και τον ιμπεριαλισμό πολύ πιο διαλεκτική από τον ιδεολογισμό του τροτσκιστικού ή αναρχικού ντεφετισμού.Κοινώς,αν είναι θέμα αυτό όπως λες, η Αριστερά πρέπει να πάρει θέση τι στάση θα έχει σε περίπτωση ιμπεριαλιστικής επέμβασης άμεσης ή με προμοτάρισμα του τούρκικου ιμπεριαλισμού (που είναι και ανερχόμενος στην περιοχή).Είναι προφανές (επαναλαμβάνω αν θεωρείς ότι το ζήτημα είναι σημαντικό!) ότι η Αριστερά δεν μπορεί να λέει τα ιδεολογικά "δεν πολεμάμε" ή ο πόλεμος είναι απλά ιμπεριαλιστικός και ξεμπερδέψαμε...

    Για αυτό λέω ότι η αντίθεση "πατριώτες"-"διεθνιστές" είναι συχνά ιδεολογικό δογματικό σχήμα και όχι πολιτική προσέγγιση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...

    Φαίνεται ότι για την Αριστερά, δεν είναι ταμπού το Ευρό και η Ε.Ε. είναι όμως και παραείναι ταμπού η πατρίδα!

    Από που προκύπτει ότι σε ένα πόλεμο η Αριστερά δεν μπορεί να λέει "δεν πολεμάμε";

    Μην μου πεις (το έχεις πει ήδη!) ότι κάθε πόλεμος είναι ιμπεριαλιστικός και ως εκ τούτου η Αριστερά - ως συνεπής αντιιμπεριαλιστική δύναμη - οφείλει να ταχθεί ενάντια στους ιμπεριαλιστές και να πολεμήσει για την πατρίδα.

    Σε ένα πόλεμο που είναι δεδομένη η υπεροχή του αντιπάλου και είναι γνωστό εκ των προτέρων το αποτέλεσμα, γιατί να μην πει η Αριστερά ότι "δεν πολεμάμε"; Για να χυθεί αθώο αίμα άδικα; Και βέβαια αυτό το "πατριωτικό" αίμα θα έχει έντονα τα "ταξικά" σημάδια πάνω του, δεν θα είναι των αστών...

    Αν γίνει -σήμερα- πολεμική σύγκρουση με την Τουρκία, εκτιμάς ότι έχουμε ελπίδες στρατιωτικά να αντισταθούμε ή να νικήσουμε; Αν μιλάμε πολιτικά, θα πρέπει να μπορούμε να κάνουμε παρόμοιες εκτιμήσεις και να έχουμε ευθύνη των των επιλογών μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το γεγονός ότι δεν μπορεί η Αριστερά να ακυρώσει το πετσόκομα του 13ου και 14ου μισθού οφείλεται ακριβώς 1) Στα επιχειρήματα περί πανευρωπαϊκού κινήματος (Μηλιός, εσύ και άλλοι λες και τα δεδομένα, πολιτικά και κοινωνικά είναι τα ίδια. Δεν σας δίδαξε τίποτα η Τυνησία που άναψε τη φωτιά και τα πήρε αμπάριζα όλα), αλλά μέχρι να το περιμένουμε θα έχουμε πεθάνει και θα έχει διαλυθεί η χώρα και η κοινωνία και 2) Στη απόλυτη στήριξη του συστήματος από το ΚΚΕ, το οποίο παρότι δικαιώθηκε στο θέμα της Ευρώπης δεν κάνει απολύτως τίποτα γιατί είναι μέρος του σημερινού πολιτικού σκηνικού. Η ηγεσία του τρέμει μπροστά σε τυχόν ανάπτυξη του εργατικού κινήματος γιατί μετά θα μπει το θεμελιώδες θέμα της εξουσίας. Η ηγεσία του ΚΚΕ απαντά: αν με ψηφίσουν τι θα κάνω; Οπότε στηρίζω το σύστημα διασπώντας τους αγώνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...2 Μαρτίου 2011 στις 12:48 μ.μ.

    @ ΕΟΣ

    Μου βάζεις λόγια που δεν λέω.Δεν είπα ότι ΓΕΝΙΚΑ η Αριστερά δεν μπορεί να λέει "δεν πολεμάμε".Το ΚΚΕ ορθά έκανε αντιπολεμική προπαγάνδα το '22 στην ελληνική εισβολή στην Τουρκία (μες τους φαντάρους και από φαντάρους για να μην ξεχνιόμαστε όχι με φυγή από το πρόβλημα και γενική καταγγελία!και προφανώς με ηρωισμό και τρομερό κόστος αφού αυτή η προπαγάνδα μες το στράτευμα σε καιρό πολέμου τιμωρείται με εκτέλεση ως προδοσία).

    Είπα ότι στη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ κατάσταση με το δεδομένο της ιμπεριαλιστικής αντίδρασης σε μια τέτοια επιλογή εξόδου από ΕΕ,ΝΑΤΟ κλπ. η Αριστερά οφείλει να έχει αντιμπεριαλιστική-ταξική στάση.Είναι ταξική στάση το "Σε ένα πόλεμο που είναι δεδομένη η υπεροχή του αντιπάλου και είναι γνωστό εκ των προτέρων το αποτέλεσμα, γιατί να μην πει η Αριστερά ότι "δεν πολεμάμε";" ή το "Αν γίνει -σήμερα- πολεμική σύγκρουση με την Τουρκία, εκτιμάς ότι έχουμε ελπίδες στρατιωτικά να αντισταθούμε ή να νικήσουμε;".Άρα να αποδεχτούμε τη διπλή κατοχή (ελληνικής και ξένης αστικής τάξης) λόγω ηττοπάθειας;Θεωρείς ότι έτσι η Αριστερά θα είναι μπροστάρης του λαού ή ξεφτιλισμένη στη γωνία;

    Αν ρωτάς την εκτίμησή μου,λέω ότι οι λαοί όταν θέλουν νικούν και να μην υποτιμάς τη δύναμη του λαϊκού παράγοντα ακόμα κι όταν ο συσχετισμός φαντάζει συντριπτικός με μια στατική ανάγνωση.Τι θα γινόταν αν οι Βιετναμέζοι,οι Ιρακινοί,οι Αφγανοί σκέφτονταν έτσι;Ή και εμείς το '40-'41;Τι θα έκαναν ΤΩΡΑ οι Αιγύπτιοι,οι Τυνήσιοι,οι Λίβυοι αν σκέφτονταν έτσι;

    Συγγνώμη,αλλά πραγματικά με σόκαρε το επιχείρημά σου αυτό.Περίμενα να ακούσω πολλά,αλλά όχι αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οσον αφορά στο πρόβλημα με την Τουρκία η απάντηση είναι μία και μοναδική. Οταν έχεις μεγάλο κίνημα έχεις βάλει εκτός των άλλων ζητημάτων και το θέμα αυτό. Τότε θα δούμε την απάντηση, που πιστεύω ότι θα σε απογοητεύσει. Το 1981 όταν το ΠΑΣΟΚ κάλπαζε προς την εξουσία το ζήτημα της εξόδου από το ΝΑΤΟ, το διώξιμο των αμερικανικών βάσεων και ο πόλεμος από την Τουρκία είχαν και πάλι άμεση σύνδεση. Αυτό έλεγε τότε η Δεξιά, αλλά ο λαός την έστειλε αδιάβαστη, γιατί το κίνημα ήταν έτοιμο (με όλες τις τότε αντιφάσεις του) να αντιμετωπίσει τέτοια ζητήματα. Δεν φοβήθηκε την κινδυνολογία της Δεξιάς και ανέβασε το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, ασχέτως αν το πρόδωσε μετά ο Ανδρέας. Κάνε κίνημα πρώτα με βάση την απομάκρυνση της κυβέρνησης Παπανδρέου, τη μη πληρωμή του επαχθούς χρέους και την ανατροπή του πολιτικού σκηνικού (και όχι συστήματος) και μετά όταν θα τεθούν και τα ζητήματα της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ θα δεις ποιος θα κερδίσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @redteam
    Αν φταίει 1) Ο Μηλιός και η παρέα του και 2) το ΚΚΕ για την μεγάλη ήττα που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι στην χώρα μας, τότε πράγματι έχουν μεγάλη δύναμη και καλά κάνουν κάποιοι και τους τρέμουν...

    Δεν έχω αντιληφθεί ότι το προλεταριάτο καθοδηγεί το κίνημα στις αραβικές χώρες και βαδίζουν προς τον σοσιαλισμό! Βεβαίως είναι πραγματικές και δίκαιες εξεγέρσεις και τις στηρίζουμε. Όμως δεν έγιναν σύμφωνα με τα ερμηνευτικά εργαλεία της Αριστεράς, το αντίθετο μάλιστα ισχύει: Καταγράφουν το τέλος αυτής της Αριστεράς όπως την γνωρίσαμε μέχρι σήμερα με τα κράτη του υπαρκτού σοσιαλισμού και τα εθνικοαπελευρωτικά κινήματα που προηγούμενου αιώνα.

    @αλτουσέρ ναι, μηλιός πλέον όχι...
    Ποιά είναι πραγματικά η ερώτηση, όταν λες: Τι θα έκαναν ΤΩΡΑ οι Αιγύπτιοι,οι Τυνήσιοι,οι Λίβυοι αν σκέφτονταν έτσι;. Πρόκειται για εξεγέρσεις ενάντια στα καθεστώτα τους και τις δικές τους κυβερνήσεις. Δεν εξεγέρθηκαν ενάντια σε κανένα εξωτερικό εχθρό που απειλεί την πατρίδα τους. Τι σχέση έχει λοιπόν αυτό με την πιθανότητα ενός πολέμου ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία και τι στάση θα πρέπει να κρατήσει η Αριστερά;

    Ακόμα και αν είναι πολύ "ντούροι πατριώτες" οι Λύβιοι και οι Αιγύπτιοι, γιατί θα πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @redteam

    "Μαζί με τον βασιλικό ποτίζεις και η... γλάστρα"!

    Και η γλάστρα είναι ο "εθνικισμός". Γράφεις:
    Το 1981 όταν το ΠΑΣΟΚ κάλπαζε προς την εξουσία το ζήτημα της εξόδου από το ΝΑΤΟ, το διώξιμο των αμερικανικών βάσεων και ο πόλεμος από την Τουρκία είχαν και πάλι άμεση σύνδεση

    Αν θυμάμαι καλά την χώρα, από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ μόνον ο Κ. Καραμανλής την έβγαλε και τις αγορές του αιώνα σε στρατιωτικούς εξοπλισμούς από τους Αμερικάνους το ΠΑΣΟΚ τις έκανε. Το ΠΑΣΟΚ ήρθε στην εξουσία γιατί υποσχόταν μια άλλη διακυβέρνηση και ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ. Δεν ήρθε επειδή ήταν πιο "πατριωτικό" από την Δεξιά. Μην τρελαθούμε κι όλας! Όσο για τους ψευτοτσαμπουκάδες του Ανδρέα με το βυθίσατε το "Χόρα", μην ισχυριζόμαστε ότι ήταν απαίτηση κανενός μαζικού κινήματος!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...2 Μαρτίου 2011 στις 1:30 μ.μ.

    @ ΕΟΣ

    ως συνήθως στρίβεις δια του αρραβώνος...Δεν μου λες τίποτα για Βιετνάμ κλπ. και για ό,τι άλλο έθεσα ως ερώτημα και μου γράφεις για τις τωρινές εξεγέρσεις.Είπα σαφώς ότι αναφέρομαι στο επιχείρημα γιατί να μπεις σε μια μάχη που θεωρείται χαμένη με μια στατική ανάγνωση του συσχετισμού.Και για τις παλιές περιπτώσεις αυτό αναφέρεται σε πολέμους ή εισβολές,στις τωρινές εξεγέρσεις στο ζήτημα του συσχετισμού.

    Παρεμπιπτόντως,αφού θες να μιλήσουμε μόνο για αυτό και δεν απαντάς τα άλλα:Οι Λίβυοι και η Αριστερά τι στάση πρέπει να έχουν για πιθανή επέμβαση του ΝΑΤΟ στη Λιβύη;Να κάτσουν στα αυγά τους λόγω συντριπτικού συσχετισμού;Να πουν "έλα μωρέ,είναι για καλό σκοπό,για να ρίξουν τον Καντάφι";Ή να αντιταχθούν στην εξωτερική επέμβαση (ειδικά τώρα πού σχεδόν έριξαν τον Καντάφι ΜΟΝΟΙ τους) και μαζί με αυτούς και εμείς;

    Κι αφού είσαι τόσο αφοριστικός ρωτώντας "Ακόμα και αν είναι πολύ "ντούροι πατριώτες" οι Λύβιοι και οι Αιγύπτιοι, γιατί θα πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους;" θα απαντήσω εξίσου αφοριστικά.Ακριβώς για αυτό πρέπει.Γιατί είναι παράδειγμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...

    μου φαίνεται ότι μερικές φορές, σε πράγματα που τελικά συμφωνούμε, προσπαθείς να μεγιστοποιήσεις τις διαφορές για να δείξεις ότι υπάρχει διαφωνία. Και μερικές φορές το παρατραβάς το σκοινί, όπως στην τελευταία σου φράση:
    θα απαντήσω εξίσου αφοριστικά. Ακριβώς για αυτό πρέπει. Γιατί είναι παράδειγμα...(προς μίμηση φαντάζομαι και όχι προς αποφυγή)

    Για τις εξεγέρσεις στον αραβικό κόσμο, θα πρέπει να τις δούμε όπως έβαλε ο Α. Μπαντιού το ζήτημα, στην διάλεξη που έδωσε στο ΕΜΠ:

    Πώς να αξιολογήσουμε τις εξεγέρσεις από αυτή την άποψη; Δεν είναι το κίνημα από μόνο του αυτό που έχει σημασία, εφόσον αυτή τη στιγμή το κίνημα αυτό είναι μια αρνητική δύναμη, μια κριτική δύναμη, και όχι μια δύναμη με πλήρεις προτάσεις. Θα πρέπει να αναζητήσουμε στο κίνημα κάτι άλλο από το κίνημα, την ίδια στιγμή που θα υποστηρίζουμε πλήρως το κίνημα. Αυτό που θα μπορούσε να μας βοηθήσει σαν οδηγός είναι όχι μόνο το τι κάνουν οι άνθρωποι αλλά και το τι λένε. Θα έλεγα μάλιστα ότι στην παρούσα συγκυρία αυτά που λένε οι άνθρωποι είναι σημαντικότερα από αυτά που κάνουν. Γιατί εκεί [σε όσα λέγονται] είναι που μπορούμε να εντοπίσουμε τα πρώτα στοιχεία μιας καταφατικής σκέψης.

    ολόκληρο το κείμενο είναι εδώ: στην ιστοσελίδα Radical Desire, εδώ: http://radicaldesire.blogspot.com/2011/02/alain-badiou_7987.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αν θέλουν διάφοροι αριστεροί να πάνε να πολεμήσουν χέρι - χέρι με τους χρυσαυγίτες και άλλα εθνίκια να πάνε!

    Μόνον μην κλείσουν τα σύνορα σε όσους δεν θέλουν να δώσουν την ζωή τους για αυτή την πατρίδα και θα επιχειρήσουν να την κάνουν προς το εξωτερικό, π.χ. κατά Γερμανία μεριά.

    Ελπίζω όσους επιχειρήσουν να έχουν παρόμοια στάση, αυτοί οι "πατριώτες" αριστεροί να μην τους στείλουν στο εκτελεστικό απόσπασμα για "εσχάτη προδοσία" γης πατρίδας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Περί εξεγέρσεων, κινημάτων και επιλεκτικής, μα πολύ επιλεκτικής, μνήμης κάποιων αριστερών.

    'Γενικά οι περισσότερες χώρες της Λατινικής Αμερικής έχουν καταδικάσει την χρήση βίας από το καθεστώς Καντάφι. Με τρεις εξαιρέσεις: την Κούβα, τη Βενεζουέλα και τη Νικαράγουα.

    Συγκεκριμένα, ο Φιντέλ Κάστρο (που έχει βραβευθεί με το... Βραβείο Καντάφι για τα... Ανθρώπινα Δικαιώματα) σημειώνει στις "Σκέψεις" του, τις οποίες αναπαράγουν τα κουβανικά ΜΜΕ: "για μένα είναι αυτονόητο ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν ενδιαφέρεται διόλου για την ειρήνη στη Λιβύη και δεν θα διστάσει να δώσει διαταγή στο ΝΑΤΟ να καταλάβει αυτή την πλούσια χώρα, ίσως μέσα σε λίγες ώρες ή μέσα σε λίγες ημέρες"... Για την... ταμπακιέρα της χρήσης βίας κατά των διαδηλωτών που ζητούν ελευθερίες, ούτε λέξη... Σε παρεμφερές μήκος κύματος και ο υπουργός Εξωτερικών, Μπρούνο Ροντρίγκεζ: "Αμερικανοί πολιτικοί και ΜΜΕ εξωθούν στη βία, στη στρατιωτική επίθεση και τη ξένη επιθετικότητα"...

    Στη Βενεζουέλα (στην οποία υπήρχαν φήμες την περασμένη εβδομάδα ότι είχε καταφύγει ο Καντάφι), ο Ούγκο Τσάβεζ (σύμφωνα με σχετικό μπλογκ), μέσω... Τουίτερ καλούσε τον δικό του υπουργό Εξωτερικών, Νίκολα Μαντούρο: "Εμπρός, υπουργέ Μαντούρο: δώσε άλλο ένα μάθημα στη φιλοαμερικανική δεξιά! Ζήτω η Λιβύη και η ανεξαρτησία της! Ο Καντάφι βρίσκεται αντιμέτωπος με εμφύλιο πόλεμο!"

    Στη Νικαράγουα, ο πρόεδρος Ντανιέλ Ορτέγκα, που επιδιώκει την επανεκλογή του, αν και αυτή δεν επιτρέπεται από το σύνταγμα της χώρας, τηλεφώνησε προσωπικά στον φίλο του Καντάφι, που "αυτή τη στιγμή δίνει ξανά μεγάλη μάχη".'


    Από το εξαιρετικό κείμενο της Τσερεζόλε στην Αυγή. Ολόκληρο http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=602345.

    Νομίζετε ότι οδηγεί κάπου η αναζήτηση σας; Σας έχει περάσει από το μυαλό ότι μπορεί ο δρόμος σας να είναι εντελώς αδιέξοδος;

    Vinotinto

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Και αν την βγάλουμε καθαρή και ζήσουμε, θα τους στήσουμε και Μνημείο των ηρωικών πεσόντων μαχητών. Και αν δεν έχει η πατρίδα λεφτά να βάλει για να γίνει αυτό το μνημείο, θα κάνουμε έρανο και θα τα μαζέψουμε για να τους θυμούνται οι επόμενες γενιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...2 Μαρτίου 2011 στις 2:38 μ.μ.

    @ @αριστερός

    μπράβο,ωραία αφοριστική απάντηση.Να σε ρωτήσω όμως ρε παλίκαρε:το "όσους δεν θέλουν να δώσουν την ζωή τους για αυτή την πατρίδα και θα επιχειρήσουν να την κάνουν προς το εξωτερικό, π.χ. κατά Γερμανία μεριά." είναι συλλογική αριστερή στάση ή εύκολη φυγή και ατομική στάση;

    Αν πραγματικά πιστεύεις σε αυτό που λες και σκοπεύεις να παλέψεις για αυτό η επιλογή είναι αυτό που ΚΚΕδες στη Μικρά Ασία.Με κόστος ζωής έδιναν τη μάχη μες στους στρατώνες κάνοντας αντιπολεμική προπαγάνδα και όσοι είχαν μείνει πίσω οργανώναν αντιπολεμικές κινητοποιήσεις μεσα σε εθνικοπατριωτικό κλίμα καταστολής.

    άσε λοιπόν τους εξυπνακισμούς και διερωτήσου λίγο τι σημαίνει αριστερός και τι χομπίστας.άντε γιατί στο διαδίκτυο έχουμε πήξει με trolls που πουλάνε αριστεροσύνη από τα πληκτρολόγια και τους καναπέδες τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αμάν βρε ΕΟΣ. Εάν σε κάθε σχόλιο πρέπει να διαστρεβλώνουμε και αυτά που λέμε για να ξαναπιάσουμε το... κουβάρι απ' την αρχή. Κατ' αρχήν για το ΠΑΣΟΚ έγραψες τα μισά, προκειμένου να σου απαντήσω ξανά το ίδιο που έχω γράψει παραπάνω και είναι πεντακάθαρο. Απλά γι' αυτό που συμπλήρωσες δυστυχώς για σένα το ΠΑΣΟΚ τότε βγήκε τον πατριωτισμό του: "Λαϊκή κυριαρχία- Εθνική Ανεξαρτησία" και καταγγελίες για την προδοσία της Κύπρου από τη Δεξιά κ.λ.π. Αν νομίζεις ότι το ΠΑΣΟΚ το '81 βγήκε γιατί υποσχέθηκε τον... σοσιαλισμό μάλλον τότε θα ήσουν εκτός Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ αλτουσέρ ναι, κλπ

    Η αντίληψή σου για τον "ιδεολογισμό του τροτσκιστικού ντεφαιτισμού" είναι μάλλον αποτέλεσμα άγνοιας. Γνωρίζεις τις θέσεις του "τροτσκισμού";

    Αν με τον "τροτσκισμό" εννοείς τον Στίνα, πραγματικά θα πρέπει να το ξανασκεφτείς.

    Ο Τρότσκι και οι διεθνιστές μαρξιστές είχαν άλλη θέση για την "άμυνα της πατρίδας" τον Απρίλη του 1917, άλλη θέση τον Απρίλη του 1918. Άλλη θέση στη Ρωσία και άλλη θέση στη Γερμανία. Η "διεθνιστική" άποψη που εσύ περιγράφεις είναι ένας τυφλός αντιεξουσιαστικός αναρχισμός. Είναι κρίμα γιατί έτσι βάζεις τον πήχυ της αντιπαράθεσης πολύ χαμηλά. Ούτε βέβαια ο ντεφαιτισμός έχει να κάνει με το αν πάνε οι μαρξιστές στα χαρακώματα. Αυτά είναι ζητήματα τακτικής που εξετάζονται κάθε φορά συγκεκριμένα.

    Στην πραγματικότητα, το μόνο που είναι "ιδεολογισμός" είναι η αντίληψη ότι η Τουρκία θα την πέσει στην αντιμπεριαλιστική Ελλάδα με δάκτυλο των Αμερικάνων.... Πρόκειται για κλασική αριστερή ιδεοληψία, που όμως με δεδομένες τις αλλαγές που συμβαίνουν σήμερα στην περιοχή (άξονας Ελλάδα-Κύπρος-Ισραήλ) φτάνει τα όρια του παροξυσμού.

    Η κουβέντα για την σχέση ταξικού-εθνικού είναι σημαντική και πρέπει να ανοίξει. Αλλά οι παρεμβάσεις σου πάσχουν από "ιδεολογισμούς". Και είναι κρίμα, γιατί τόσο πετυχημένα και εύστοχα τους καταγγέλλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ε, εδώ που τα λέμε έχει και ένα δίκιο ο ανώνυμος τροτσκιστής. Κοτζάμ αρχηγός του Κόκκινου Στρατού ήταν ο Τρότσκι. Λες να ήταν και αυτός λιγουλάκι εθνοκομμουνιστής ΕΟΣ;

    Ανώνυμος Μαρξιστής-Ταοϊστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Η στάση των κομουνιστών στη Μικρασία βοήθησε (ελάχιστα είναι η αλήθεια) στην καταστροφή των ελλήνων μεγαλοαστών εκμεταλευτών της Μικρασίας. Και μικροαστών και εργατών και αγροτών και λούμπεν. Παω στοίχημα οτι αυτή την εξελιξη δεν την είχαν προβλέψει! Όσον αφορά τον Τρότσκι, όλοι γνωρίζουμε οτι έδιωξε τον πατέρα Γιωτόπουλο λόγω της επανειλημμένης του αρνησης να αποδεχτεί τις θέσεις για αυτονόμηση της Μακεδονίας. Ή μήπως δεν το γνωρίζουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Λόγω απουσίας (και αβλεψίας) δεν είχα διαβάσει ότι υπήρχε ολόκληρη συζήτηση για το θέμα. Συγγνώμη για την αθέλητη παρέκβαση.
    Vinotinto

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...4 Μαρτίου 2011 στις 9:32 π.μ.

    @ ανώνυμος 10:11

    1)δεν έγραψα ότι όλοι οι τροτσκιστές ήταν ντεφαιτιστές.έγραψα όμως "τροτσκιστικός ντεφαιτισμός" γιατί πολλοί ντεφαιτιστές εκκινούσαν από τροτσκιστικές θέσεις (και φυσικά υπήρχαν και αναρχικοί τέτοιοι).Μην μου προσάπτεις ότι χρεώνω στο σύνολο του τροτσκιστικού ρεύματος αυτή την άποψη.Άλλωστε και οι Έλληνες τροτσκιστές διαχωρίστηκαν πάνω σε αυτό το ζήτημα (στάση προς εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και ΕΑΜ κλπ.) και αυτό ήταν η βασική αιτία απομάκρυνσης του Στίνα από την 4η διεθνή μετά τον πόλεμο καθ'όσον γνωρίζω.Σχετικές παραπομπές που γνωρίζω (από φιλικά προσκείμενους στον τροτσκισμό συγγραφείς μάλιστα) είναι τα βιβλία του Μάριου Εμμανουηλίδη:Αιρετικές διαδρομές και των Κατσορίδα-Λιβιεράτου-Παλούκη για τον ελληνικό τροτσκισμό.

    2)Δεν συζητάγαμε για πόλεμο ΤΩΡΑ της Ελλάδας του ΓΑΠ που συμμαχεί με Ισραήλ,αλλά για το ενδεχόμενο ρήξης με ΕΕ-ΟΝΕ-ΝΑΤΟ και πώς μπορεί να αντιδράσει σε αυτό ο ιμπεριαλισμός.Γι'αυτό,μην μου απαντάς γενικά σε μια συγκεκριμένη κουβέντα.Χωράει πολύ βασάνισμα το γενικότερο.Αν θεωρείς ότι είναι αφηρημένος ιδεολογισμός αυτό το ερώτημα δικαίωμά σου,αλλά διαφωνώ.Δεν λέω ότι είναι άμεσο ερώτημα,αλλά αυτό συζητάγαμε.

    Σε κάθε περίπτωση είμαι ανοιχτός στην κουβέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανωνυμος τροτσκιστής4 Μαρτίου 2011 στις 1:32 μ.μ.

    Ας μην κάνουμε την κουβέντα πάνω στο τι γράφτηκε. Πάντως ο "τροτσκιστικός και αναρχικός ντεφαιτισμός" είναι μια φόρμουλα που περισσότερο συγχέει τα πράγματα, παρά τα ξεκαθαρίζει. Για τους διεθνιστές μαρξιστές, όπως ήταν ο Τρότσκι, ο ντεφαιτισμός είναι μια συγκεκριμένη τακτική και πολιτική επιλογή, ένας εφαρμοσμένος διεθνισμός, και όχι μια ρετσέτα που λέει "δεν πολεμάμε" κοκ.

    Νομίζω ότι στις παρεμβάσεις σου υπάρχει μια απόρριψη της διεθνιστικής πολιτικής που φορέας της υπήρξε ο τροτσκισμός ως "αντιδιαλεκτικής". Αυτό νομίζω ότι πηγάζει από άγνοια (και δεν είμαι πολεμικός εδώ, μια εκτίμηση κάνω πολύ συντροφικά).

    Η διαλεκτική εθνικού-ταξικού παραβιάστηκε στον 20ό αιώνα. Ο τροτσκισμός ήταν εκείνο το ρεύμα που τουλάχιστον επιχείρησε να διασώσει την μαρξιστική αλφάβητο. Οι αποτυχίες του δεν έχουν να κάνουν με "ιδεολογισμό", αλλά με την καταθλιπτική επικράτηση της αντεπανάστασης στο Μεσοπόλεμο, που είχε υλικές συνέπειες στην ταξική φύση του εργατικού κράτους της Ρωσίας του 17 και στο διεθνές κομμουνιστικό κίνημα.

    Ακόμα και σε απομονωμένες μαρξιστικές ομάδες, ο διάλογος του Τρότσκι με τους υποστηρικτές του για το εθνικό αποτελεί παρακαταθήκη για την κουβέντα και σήμερα. Η συζήτηση για παράδειγμα πάνω στην επέμβαση της Ιαπωνίας στην Κίνα (σε μια περίοδο που επικρατούσαν οι λαϊκομετωπικοί "ιδεολογισμοί" στο διεθνές κίνημα) ανάμεσα στον Τρότσκι και διεθνείς επαφές του είναι κρίσιμη. Το ίδιο θα έλεγα και για την αντιπαράθεση του Λένιν με τη Λουξεμπουργκ, κοκ.

    Η εικόνα χοντροκομμένα ότι από τη μια είναι οι αναρχικοί και οι τροστσκιστές που είναι αφηρημένα διεθνιστές και από την άλλη οι πατριώτες (κατά βάση ούλτρα σταλινικοί) της Αριστεράς είναι παραπλανητική. Και οι "μέσες λύσεις" είναι πάντοτε φτωχές, όταν τίθενται έτσι τα προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. αλτουσέρ ναι,μηλιός πλέον όχι...4 Μαρτίου 2011 στις 2:35 μ.μ.

    @ ανώνυμε τροτσκιστή

    Πράγματι πιστεύω ότι το τροτσκιστικό ρεύμα έχει στοιχεία δογματισμού θεωρητικά και τακτικισμού πρακτικά.Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζω τη συνεισφορά του στο επίπεδο της πρώτης μεγάλης κριτικής "από τα αριστερά" (γιατί υπήρχαν κι άλλες πιο πριν στο κομμουνιστικό κίνημα εξού κι ο Λένιν έγραψε τον "Αριστερισμό").Και όχι μόνο σε αυτό.Εγώ προσωπικά (και συλλογικά) αναφέρομαι στον Πουλιόπουλο ως την πρώτη απόπειρα συγκροτημένης μαρξιστικής ανάλυσης του ελληνικού καπιταλισμού όταν το ΚΚΕ έλεγε τα περί σταδίων με την 6η ολομέλεια του '34.Και προσωπικά έχω διαβάσει Τρότσκι,Μαντέλ και κείμενα τροτσκιστικών οργανώσεων (για το μεράκλωμα και μια μπροσούρα Ποσάδας,αλλά αυτό ανήκει στη σφαίρα του cult...).

    Τα λέω αυτά όχι για το θεαθήναι,αλλά για να σου πω ότι δεν τα πιστεύω αυτά λόγω άγνοιας.Απλά διαφωνούμε σύντροφε όπως και εσύ θα διαφωνήσεις με εμένα για το μαοϊσμό και αυτό δεν σημαίνει κατ'ανάγκη άγνοια.

    Ας συμφωνήσουμε ότι η εικόνα "διεθνιστών"-"πατριωτών" είναι χοντροκομμένη όπως λες κι εσύ.Ακριβώς αυτό λέω κι εγώ όταν ασκώ κριτική σε Μηλιό,Κοκκινοπράσινο κλπ. για αυτή τη θεώρηση.Η εικόνα είναι πιο σύνθετη γενικά,πόσο μάλλον και ειδικότερα ανά συγκυρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος τροτσκιστής4 Μαρτίου 2011 στις 4:01 μ.μ.

    Το σχόλιό σου επιβεβαιώνει την εικόνα που έχω σχηματίσει από τις παρεμβάσεις σου (και που αποτέλεσε αφορμή για την πρώτη μου παρέμβαση). Ξαναλέω λοιπόν ότι η συνεισφορά του τροτσκισμού δεν είναι μόνο η από τα "αριστερά" κριτική της κυρίαρχης γραμμής στο κομμουνιστικό κίνημα. Αυτό ταιριάζει με την άποψή σου ότι η "τροτσκιστική" διεθνιστική κριτική στη θεωρία των σταδίων ήταν σωστή, αλλά τράβηξε μέχρι το άλλο άκρο.

    Τουναντίον, η κριτική της γραμμής του σοσιαλφασισμού (για παράδειγμα) ήταν κριτική από τα "δεξιά". Επίσης, η κριτική του Τρότσκι στους ντεφαιτιστές οπαδούς του στην Κίνα τη στιγμή της ιαπωνικής ιμπεριαλιστικής επέμβασης ήταν κριτική από τα "δεξιά" (μιας και συζητάμε το εθνικό).

    Αυτή είναι και η μεγάλη σημασία της: ότι απέναντι στην δεξιά μετατόπιση των κυρίαρχων ΚΚ, υπήρξε ένα επαναστατικό ρεύμα που επιχείρησε, πέρα από τις ευκολίες του αναρχισμού και του αριστερισμού, μια συνολική κριτική από τη σκοπιά του διεθνισμού και του μαρξισμού που δεν περιορίστηκε στην "αριστερή" κριτική. Αλλά προσπάθησε να οικοδομήσει στρατηγική και τακτική, θεωρία και οργάνωση ταυτόχρονα.

    Μπορεί κανείς να ασκήσει κριτικές στο γιατί δεν τα κατάφερε. Αλλα η εξήγηση βρίσκεται περισσότερο στον καταθλιπτικό συσχετισμό δύναμης που οι επαναστάτες μαρξιστές είχαν να αντιμετωπίσουν στο Μεσοπόλεμο, και λιγότερο στους "δογματισμούς" τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ