ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Ενημέρωση για την κατάληψη Υπουργείου Εργασίας, πλατεία Κοραή

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εδώ και 35 μέρες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 μετανάστες εργάτες έχουν ξεκινήσει μια σκληρή απεργία πείνας. Διεκδικούν ίσα δικαιώματα με τους ντόπιους συναδέλφους τους και τη νομιμοποίηση όλων των μεταναστών και των μεταναστριών που ζουν, εργάζονται και μετακινούνται στη χώρα.

Επιθυμώντας να διαχύσουμε το πνεύμα αυτού του αγώνα στο κέντρο της Αθήνας, σήμερα, 28 Φεβρουαρίου, αλληλέγγυοι και αλληλέγγυες καταλαμβάνουμε τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας στην πλατεία Κοραή. Πρόκειται για το κτίριο όπου το Δεκέμβριο του 2010 ο αιγύπτιος μετανάστης εργάτης Emand Aziz, δουλεύοντας ανασφάλιστος και μέρα Κυριακή στο Υπουργείο Εργασίας, σε συνθήκες όπου δεν τηρούνταν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, σκοτώθηκε πέφτοντας από τον 3ο όροφο. Πρόκειται για ένα από τα κρατικά κτίρια τα οποία καθαρίζουν μετανάστες δουλεύοντας για εργολάβους-δουλεμπόρους και στα οποία βασιλεύει ο εργασιακός μεσαίωνας, η αδήλωτη εργασία, η εργοδοτική βαρβαρότητα. Τι έχουν να πουν γι’ αυτό οι εργαζόμενοι στο υπουργείο εργασίας; Τι έχουν να πουν για τον αγώνα των 300 μεταναστών-εργατών που περιλαμβάνει όλους τους μετανάστες και τις μετανάστριες και, ακόμη περισσότερο, όλη την τάξη των εργαζομένων;

Το τελευταίο 24ωρο, είκοσι μετανάστες απεργοί πείνας έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία της Αθήνας με συμπτώματα βαριάς αφυδάτωσης και νεφρικής ανεπάρκειας και τέσσερις σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης με λιποθυμικά επεισόδια. Σε κάποια από τα νοσοκομεία όπου μεταφέρονται, δε γίνονται δεκτοί, ενώ σε άλλα, αστυνομικοί απαιτούν από το νοσηλευτικό προσωπικό τα ονόματά τους.

Οι αγωνιζόμενοι μετανάστες αγωνίζονται για τη ζωή, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια.

Καλούμε όλα τα αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας να σταθούν αλληλέγγυα στον αγώνα των 300 απεργών πείνας που γίνεται για λογαριασμό όλων μας. Γιατί η αλληλεγγύη μεταξύ όλων των καταπιεσμένων είναι το όπλο μας.

Καλούμε σε συγκέντρωση σήμερα, στις 3μμ, στο Υπουργείο Εργασίας, Πλατεία Κοραή

Αλληλεγγύη σε όλους τους αγωνιζόμενους
μετανάστες και τις μετανάστριες
Κοινοί αγώνες όλων των καταπιεσμένων



Ο δίκαιος αγώνας των 300 μεταναστών-εργατών απεργών πείνας είναι και δικός μας αγώνας!

Εδώ και 35 μέρες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 μετανάστες εργάτες έχουν ξεκινήσει μια σκληρή απεργία πείνας. Διεκδικούν ίσα δικαιώματα με τους ντόπιους συναδέλφους τους και τη νομιμοποίηση όλων των μεταναστών και των μεταναστριών που ζουν, εργάζονται και μετακινούνται στη χώρα.

Επιθυμώντας να διαχύσουμε το πνεύμα αυτού του αγώνα στο κέντρο της Αθήνας, καταλαμβάνουμε τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας στην πλατεία Κοραή. Πρόκειται για το κτίριο όπου το Δεκέμβριο του 2010 ο αιγύπτιος μετανάστης εργάτης Emand Aziz, δουλεύοντας ανασφάλιστος και μέρα Κυριακή στο Υπουργείο Εργασίας, σε συνθήκες όπου δεν τηρούνταν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, σκοτώθηκε πέφτοντας από τον 3ο όροφο. Πρόκειται για ένα από τα κρατικά κτίρια τα οποία καθαρίζουν μετανάστες δουλεύοντας για εργολάβους-δουλεμπόρους και στα οποία βασιλεύει ο εργασιακός μεσαίωνας, η αδήλωτη εργασία, η εργοδοτική βαρβαρότητα. Τι έχουν να πουν γι’ αυτό οι εργαζόμενοι στο υπουργείο εργασίας; Τι έχουν να πουν για τον αγώνα των 300 μεταναστών-εργατών που περιλαμβάνει όλους τους μετανάστες και τις μετανάστριες και, ακόμη περισσότερο, όλη την τάξη των εργαζομένων;


Το τελευταίο 24ωρο, είκοσι μετανάστες απεργοί πείνας έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία της Αθήνας με συμπτώματα βαριάς αφυδάτωσης και νεφρικής ανεπάρκειας και τέσσερις σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης με λιποθυμικά επεισόδια. Σε κάποια από τα νοσοκομεία όπου μεταφέρονται, δε γίνονται δεκτοί, ενώ σε άλλα, αστυνομικοί απαιτούν από το νοσηλευτικό προσωπικό τα ονόματά τους.

Οι 300 απεργοί πείνας διακινδυνεύουν τη ζωή τους όχι στη βάση ατομικών και ωφελιμιστικών κινήτρων αλλά για ένα συλλογικό δίκαιο, σε ένα αγώνα που διεκδικεί την αξιοπρέπεια όλης της εργατικής τάξης. Οι μετανάστες οργανώθηκαν μέσα από δημόσιες και οριζόντιες συνελεύσεις στην Κρήτη, θεμελιώνοντας μέσα από συλλογικές διαδικασίες έναν από τους πιο μαζικούς αυτόνομους αγώνες μεταναστών-εργατών στην ελλάδα. Ζήτησαν από την πρώτη στιγμή την αλληλεγγύη και τη γεφύρωση του αγώνα τους με τα προτάγματα όλων των ανθρώπων και των συλλογικοτήτων που αγωνίζονται για ένα κόσμο ισότητας και ελευθερίας. Παραθέτουμε αποσπάσματα από το κείμενο της συνέλευσης των απεργών πείνας, με το οποίο ζητούν την αλληλεγγύη μας:

«…Βρισκόμαστε στην αναξιοπρέπεια και στο σκοτάδι της παρανομίας για να ωφελούνται οι εργοδότες και οι υπηρεσίες του κράτους από την άγρια εκμετάλλευση της εργασίας μας… Όσο κόβονται οι μισθοί και οι συντάξεις, όσο ακριβαίνουν τα πάντα, τόσο ο μετανάστης παρουσιάζεται ως φταίχτης, ως ο υπαίτιος για την εξαθλίωση και την άγρια εκμετάλλευση των ελλήνων εργαζομένων… Η προπαγάνδα φασιστικών και ρατσιστικών κομμάτων και οργανώσεων έχει πλέον γίνει η επίσημη γλώσσα του κράτους για το μεταναστευτικό… Ζητάμε από τους έλληνες συναδέλφους μας εργαζομένους, από κάθε άνθρωπο που τώρα υποφέρει κι αυτός από την εκμετάλλευση του ιδρώτα του, να σταθεί δίπλα μας. Να στηρίξει τον αγώνα μας, για να μην αφήσει να επικρατήσει και στο δικό του τόπο το ψέμα και η αδικία, ο φασισμός και η απολυταρχία... Αυτό δηλαδή που έχει επικρατήσει και στις δικές μας πατρίδες και μας ανάγκασε να ξενιτευτούμε… εμείς και τα παιδιά μας…»

Ο ταξικός λόγος των απεργών συγκρούεται με το σύνολο των αντι-μεταναστευτικών πολιτικών που θέλουν τη ζωή και την εργασία των μεταναστριών και των μεταναστριών παράνομη, υποτιμημένη και πολιτικά απροστάτευτη απέναντι στις δολοφονικές διαθέσεις των αφεντικών και των στρατιωτικών και αστυνομικών θεσμών των εθνικών κρατών.

Το ελληνικό κράτος έχει τα χέρια του βαμμένα με αίμα. Συμμετέχει στις διεθνείς διακρατικές συμμαχίες που είναι υπεύθυνες για τη (δήθεν ανθρωπιστική) στρατιωτική κατοχή σε χώρες από όπου προέρχονται οι μετανάστες. Στα σύνορά του, σε συνεργασία με τις συνοριοφυλακές άλλων χωρών, τη FRONTEX και τους κρατικά ελεγχόμενους δουλεμπόρους, οδηγεί τους μετανάστες και τις μετανάστριες σε ναρκοπέδια, στο βυθό του αιγαίου και σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στην περιφέρεια της χώρας, όπου επικρατούν απάνθρωπες συνθήκες μαζικού εγκλεισμού, βασανιστηρίων και διαδικασίες βίαιων απελάσεων.

Στα εγκλήματα αυτά, όπως και στην ευρύτερη υποτίμηση της ζωής και της εργασίας των μεταναστών και των μεταναστριών από τα μικρά και τα μεγάλα αφεντικά, συντελούν οι ιδεολογικοί μηχανισμοί του κράτους, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά και ένα διακριτό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας που κεφαλαιοποιεί εδώ και 30 χρόνια τον πλούτο που παράγει η μεταναστευτική εργατική δύναμη. Οι μετανάστες και οι μετανάστριες, αν και αόρατοι και απομονωμένοι, βρίσκονται ακριβώς δίπλα μας και αποτελούν έναν τεράστιο παραγωγικό πληθυσμό που ζει, εργάζεται, μετακινείται, επιθυμεί, δημιουργεί οικογένειες, κοινότητες και δίκτυα αλληλεγγύης.

Ο αγώνας των 300 μεταναστών-εργατών αποδεικνύει τη συλλογική ικανότητα μιας αυτόνομης, ταξικής και κοινωνικής δράσης όλων όσων δε θεωρούνται θεσμικά πολίτες από τα κράτη και δείχνει το δρόμο για να συναντηθούν οι αγώνες των μεταναστών με αυτούς των ντόπιων. Και αυτό τρομάζει τα αφεντικά.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ο αγώνας τους χτυπήθηκε από την πρώτη στιγμή από το κράτος και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, γι’ αυτό έγινε άρση ασύλου και απαγόρευση μιας πολιτικής διαμαρτυρίας στη Νομική, ενώ τώρα επιχειρείται για πρώτη φορά η ποινική δίωξη σε απεργούς πείνας. Αυτός ο κανιβαλιστικός και ρατσιστικός λόγος δουλεύεται εδώ και χρόνια από τους μηχανισμούς του κράτους, και στην εκκένωση τη Νομικής τον ακούσαμε από το στόμα των διαφόρων υπουργών εσωτερικών, εργασίας και νταβατζήδων του πολίτη, καθώς και των τραμπούκων του τύπου.

Καθώς η απεργία πείνας φτάνει σε ένα επικίνδυνο για την υγεία των μεταναστών-εργατών στάδιο, επιστρατεύεται τώρα το “καθεστώς ανοχής” ως πρόταση στους απεργούς. Το “καθεστώς ανοχής” δεν αποτελεί ανθρωπιστική αλλά μια ασαφή ρύθμιση, καθώς δίνει για έξι μήνες την άδεια να μείνουν οι μετανάστες εδώ με πρόθεση απέλασης, χωρίς τη δυνατότητα να μπορούν να φύγουν από τη χώρα εάν το επιθυμούν. Γι’ αυτό και οι απεργοί απορρίπτουν την πρόταση αυτή.

Οι αγωνιζόμενοι μετανάστες απεργοί πείνας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του κοινωνικού πολέμου. Προτάσσουν τη ζωή τους, ενάντια στη βαρβαρότητα της εξουσίας, την εξαθλίωση και την κουλτούρα θανάτου που προσπαθεί να επιβάλει το κράτος σ’ ολόκληρη την κοινωνία. Αγωνίζονται για τη ζωή, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια. Για έναν κόσμο όπου ο θάνατος δεν θα έχει πια εξουσία… Γι’ αυτό, καλούμε όλα τα αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας να σταθούν αλληλέγγυα στον αγώνα των 300 απεργών πείνας που γίνεται για λογαριασμό όλων μας. Γιατί η αλληλεγγύη μεταξύ όλων των καταπιεσμένων είναι το όπλο μας. Γιατί η αλληλεγγύη δεν είναι μόνο συμπαράσταση αλλά και σύγκρουση για μια κοινωνία αυτοδιεύθυνσης, χωρίς σύνορα, χωρίς φράχτες, χωρίς στρατόπεδα συγκέντρωσης, χωρίς ρατσισμό, χωρίς εκμετάλλευση.

«Δε θα φτηνύνουμε εμείς τη ζωή, που την έχουν κάνει αμελητέα κι αναλώσιμη.
Εμείς θα ακριβύνουμε το θάνατο, τόσο που να ’ναι αβάσταχτος κι αδιανόητος».

Καλούμε σε στήριξη της κατάληψης από τις 8 το πρωί και σε συγκέντρωση σήμερα, στις 2μμ, στο Υπουργείο Εργασίας στην Πλατεία Κοραή.

Αλληλεγγύη σε όλους τους αγωνιζόμενους μετανάστες και τις μετανάστριες
Κοινοί αγώνες όλων των καταπιεσμένων 
Για έναν κόσμο ισότητας, αλληλεγγύης, ελευθερίας

Αλληλέγγυες και Αλληλέγγυοι

5 σχόλια :

  1. Μήπως κάποια στιγμή η Αριστερά θα πρέπει να κάνει την αυτοκριτική της και να καταθέσει επιτέλους μια σοβαρή πρόταση αναφορικά με το μεταναστευτικό ? Βλέπω κωμικοτραγικές φιγούρες συντρόφων να τρέχουν δεξιά και αριστερά και να διαδηλώνουν αδιακρίτως για τα δικαιώματα των μεταναστών, παραβλέποντας την αδήρητη αλήθεια ότι σημαντικότατα τμήματα των μεταναστευτικών ροών αποτελούν τα πιο εγκληματικά, τα πιο συντηρητικά και πιο σκοταδιστικά στρώματα των κοινωνιών τους.Προσωπικά δεν μπορώ να πολεμήσω για τα δικαιώματα του κάθε μουτζαχεντίν που αντιλαμβάνεται την γυναίκα ως ένα ζώο μια σκάλα πιο κάτω από την αγελάδα, ούτε να συνταχθώ ως αλληλέγγυος με αυτούς που -ακόμη και σήμερα, και δω στην Ελλάδα- υποχρεώνουν σε κλειτοριδεκτομή τις κόρες και τις γυναίκες τους.Ο κοινός αγώνας όλων των καταπιεσμένων του κόσμου δεν μπορεί να περιλαμβάνει και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του κάθε φασίστα που παρατάει την χώρα του, και έρχεται στην Ευρώπη, με σκοπό την καλοπέρασή του.Εξυπακούεται ότι είμαστε αλληλλέγγυη με τους καταπιεσμένους, αλλά θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον παθητικό, αυτοματοποιημένο κομπλεξισμό του -αντι, και να καταθέσουμε γνήσιες, λαικές, διεθνιστικές προτάσεις προς το συμφέρον όσων καταπιέζονται, και όχι γενικά του κάθε μεταφερόμενου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Ανώνυμο

    άστα αυτά ρε καραγκιόζη (εθνικοπατριώτη φασίστα) που δήθεν δεν καταλαβαίνεις! Είσαιέτοιμος να πολεμήσεις για τον κάθε ελληνάρα που δέρνει την γυναίκα του, που θεωρεί τιμή του να πηδάει Ρωσίδες ενώ παθαίνει υστερία αν μάθει πως την κόρη του την πήδηξε ένας Αλαβανός, που δεν όταν είναι να πληρώσει ένα μετανάστη που του έκανε την δουλειά τον εκβιάζει ότι θα του δώσει τα μισά απ' αυτά που είχαν συμφωνήσει στην αρχή αλλιώς θα τον καταδώσει στην αστυνομία;

    Σε όλες τις κοινωνικές ομάδες υπάρχουν άτομα με "παραβατικές" συμπεριφορές. Και προφανώς αυτές οι συμπεριφορές δεν χαρακτηρίζουν τις κοινωνικές ομάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς "δε μασάμε"
    Ή δεν έχεις επαφή με την ελληνική πραγματικότητα ή απλά είσαι ηλίθιος...τρίτη εκδοχή δεν υπάρχει.Ποιος σου είπε ότι εαν δεν υποστηρίζεις το Α, συνεπάγεται ότι είσαι με το Β ? Σε πληροφορώ ότι υπάρχουν και υπόλοιπα γράμματα.Δηλαδή όποιος δεν θέλει να υποστηρίξει άκριτα τον κάθε (παραβατικό ή μη) αλλοδαπό, συνεπάγεται ότι δέρνει τη γυναίκα του ? Αυτά ούτε οι σταλινικοί του Περισσού, ούτε οι Γκαίμπελς του δικομματισμού δεν τολμούν να τα ισχυριστούν.Με το παραλήρημα σου απέδειξες περίτρανα την παράνοια που κουβαλάτε στο κρανίο σας μερικοί-μερικοί που θέλετε να σας θεωρούμε και συντρόφους μας.Με κάτι τέτοιους αδιάβαστους μπαγλαμάδες σαν εσένα, η Αριστερά κατάντησε μια γραφική θάλασσα με διάσπαρτα κρατικοδίαιτα νησιά-φέουδα-κομματίδια τα οποία αναλώνονται ολημερίς σε μακροσκελή μανιφέστα που δεν έχουν καμία απολύτως επαφή με τις λαικές μάζες και τα λαικά προβλήματα.Για μένα προσωπικά τελείωσε η ανοχή στα συλλογικά εγχειρήματα όπου αγωνιζόμαστε όλοι και στο τέλος αποφασίσουν κάτι φασίστες (με προβειά αριστερού) σαν τον "Δεν μασάμε"....Ζήσε με τις άκαμπτες ιδεοληψίες σου, στο μικρόκοσμό σου, με τα ποσοστά νικοτίνης που εκπροσωπείς πλέον στην κοινωνία και περίμενε να ξαναβγεί ο λαός στο δρόμο πίσω από την ντουντούκα και το πανώ σου....
    Ζητώ συγνώμη από τους λοιπούς συναγωνιστές, που αντιλαμβάνονται τον προβληματισμό που εξέθεσα, και θα ήθελα να έχω και την δική τους γνώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Ανώνυμο

    δεν υπάρχει τρίτος δρόμος: "ή με το κεφάλαιο ή με τους εργάτες" Και έχεις διαλέξει τον δρόμο σου. Μην προσπαθείς να ζαχαρώσεις το χάπι. Δεν θα πάρουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αντίθετα, υπάρχει τρίτη εκδοχή: να μην έχει επαφή με την ελληνική πραγματικότητα ΕΠΕΙΔΗ έιναι ηλίθιος! Αυτή έιναι η γνώμη μου μιά και ρωτάς και δε βρίσκω άλλη εξήγηση. Η βασική αιτία του φανατισμού έιναι απλά η ηλιθιότητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ