ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Οι μάχες για τα σκουπίδια στην Δυτική Αττική μετράνε μέσα σε ένα μήνα τρεις νεκρούς!



Ενώ τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα στην Κερατέα και στην ηρωική αντίσταση των κατοίκων της απέναντι στις δυνάμεις καταστολής, στην Δυτική Αττική δίνονται κάποιες άλλες μάχες για τα σκουπίδια οι οποίες μετράνε μέσα σε ένα μήνα τρεις νεκρούς.

Χθες το απόγευμα (18:40) 8 Απρίλη σημειώθηκαν σοβαρά επεισόδια ανάμεσα σε Ρομά και Πακιστανούς σε καταυλισμό αλλοδαπών στο ΧΥΤΑ Άνω Λιοσίων, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο Πακιστανοί και να τραυματιστούν άλλοι τρεις οι οποίοι και μεταφέρθηκαν αιμόφυρτοι στο νοσοκομείο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η σύγκρουση έγινε για τον έλεγχο της αποκομιδής των απορριμμάτων στην περιοχή. Οι δύο αντιμαχόμενες ομάδες άρχισαν να διαπληκτίζονται με αφορμή διάφορα αντικείμενα που ήθελαν να πάρουν από την χωματερή με σκοπό να τα πουλήσουν, όπως γίνεται εδώ και πολλά χρόνια.

Για αυτά τα επεισόδια έχει βαρύτατες ευθύνες το κράτος διότι η κατάσταση ήταν ήδη γνωστή και είχε προηγηθεί άλλος ένας νεκρός πριν τρεις βδομάδες. Στις 19 Μαρτίου το μεσημέρι στον ίδιο χώρο, 200 περίπου Ρομά συγκρούστηκαν με αστυνομικούς στη χωματερή των Άνω Λιοσίων και άναψαν φωτιές σε σωρούς σκουπιδιών ενώ κάηκαν τρία αυτοκίνητα, διαμαρτυρόμενοι για το θάνατο ενός ρακοσυλλέκτη από μηχάνημα συμπίεσης απορριμάτων. Ο άτυχος άνδρας βρέθηκε εκείνο το πρωί θανάσιμα τραυματισμένος στον ΧΥΤΑ και μεταφέρθηκε στο Τζάνειο Νοσοκομείο, όπου και υπέκυψε λίγο αργότερα. Μετά από αυτό το περιστατικό, ο ΧΥΤΑ Άνω Λιοσίων μετά από απόφαση των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΕΣΔΝΑ παρέμενε κλειστός επ' αόριστον. Ο πρόεδρος του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής, Νίκος Χιωτάκης, με επιστολή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη, είχε ζητήσει την εκδίωξη όλων των παρανόμως εισερχομένων στον ΧΥΤΑ και τη φύλαξη του χώρου από αστυνομικές δυνάμεις.

Είναι προφανές ότι το αίτημα δεν έγινε δεκτό γιατί για τους υπουργούς Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη μετράει περισσότερο η προστασία των μηχανημάτων των εργολάβων στην Κερατέα παρά η ανθρώπινη ζωή των Ρομά και των Πακιστανών...

СМЕШНАТА СТРАНА НА ГРАНИЦИТЕ – Η ΑΣΤΕΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ


Από την δίγλωσση ιστοσελίδα novazora.gr

Τελωνειακός σε συνοριακό σταθμό σταματάει για έλεγχο ένα άτομο με ποδήλατο και ένα σακίδιο στον ώμο. 
-Καλημέρα. Έχετε κάτι να δηλώσετε;
-Όχι, τίποτα. –Στο σακίδιο τί έχετε; 
-Τίποτα, μόνο άμμο. 
Όταν ο τελωνειακός επιβεβαιώθηκε ότι υπάρχει μόνο άμμος, επέτρεψε στον ποδηλάτη να περάσει. Την άλλη μέρα ο ποδηλάτης ξαναεμφανίστηκε και επαναλήφθηκε η χτεσινή διαδικασία. Πάλι ο τελωνειακός έψαξε το σακίδιο και πάλι άμμο βρήκε. Το ίδιο συνέβη και τις επόμενες εβδομάδες. Πάντα έλεγχε το σακίδιο, το έψαχνε καλά και συστηματικά, έχυνε την άμμο κάτω, αλλά τίποτα. Ήταν έτοιμος να σκάσει. Ήξερε ότι κάτι ύποπτο συμβαίνει, αλλά δεν μπορούσε να το αποδείξει. Απογοητευμένος πλέον, κάποιο πρωί είπε στον ποδηλάτη, όταν ξαναφάνηκε: 
-Ξέρω ότι κάτι περνάς λαθραία αλλά δεν μπορώ να βρω τί. Πες μου σε παρακαλώ και σου υπόσχομαι ότι δεν θα σε ξαναενοχλήσω. Τί περνάς κάθε πρωί λαθραία στην άλλη πλευρά των συνόρων;
Και ο ποδηλάτης του απάντησε: 
-Ποδήλατα !!

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Το ντοκιμαντέρ του Σκάι: μια νέα αστική εθνική αφήγηση

η σημαία του Ρήγα Φεραίου
...Η νέα αυτή ιστοριογραφία όμως είτε δεν θέλει μεθοδολογικά είτε δεν μπορεί να συλλάβει και να προτείνει μια νέα εθνική ιστορική αφήγηση. Η προσπάθεια να συγκροτηθεί μια ευρωπαϊκή συνείδηση και μια ενιαία ευρωπαϊκή ιστοριογραφία, δηλαδή ένα ευρωπαϊκό έθνος, παρότι είναι υπαρκτή δεν είναι δυνατόν να πραγματωθεί. Το έθνος κράτος συνεχίζει να υπάρχει. Το πρόβλημα επιχειρείται να καλυφθεί προβάλλοντας ένα νέο μοντέλο οργάνωσης της κοινωνίας, το πολυπολιτισμικό. Στα πλαίσια μιας ευρωπαϊκής πολυπολιτισμικής πλουραλιστικής αστικής δημοκρατίας η κάθε κοινωνική ομάδα ή κάθε εθνότητα ή ακόμη και το κάθε υποκείμενο μπορεί να επιλέγει και να καλλιεργεί τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα: οι μουσουλμάνοι, οι αλβανοί, οι αριστεροί, οι γυναίκες, οι άντρες, οι ομοφυλόφιλοι, οι φανατικοί χριστιανοί, οι φανατικοί έλληνες κτλ μέχρι και οι ολυμπιακοί και οι αεκτζήδες. Σε αυτήν την φάση της ελληνικής ιστοριογραφίας για πρώτη φορά εγκαταλήφθηκε οποιαδήποτε συζήτηση σε σχέση με το 1821. Το μόνο που σημειώθηκε ήταν η αποδόμηση των μύθων. Κυρίως δόθηκε βάση σε άλλου είδους μελέτες που αφορούσαν το φύλο, τις μειονότητες, τον εκσυγχρονισμό, τον εμφύλιο πόλεμο. Το μοντέλο της πολυπολιτισμικής κοινωνίας δεν έγινε ποτέ αποδεκτό από τα λαϊκά στρώματα ούτε ποτέ συγκίνησε πραγματικά την αστική τάξη, ώστε να γίνει όχημα ενός αστικού ιδεολογικού μηχανισμού. Ήταν πάντα ένα εγχείρημα διανοουμένων της κεντροαριστεράς κλεισμένων μέσα στην γυάλα του ακαδημαϊσμού. Αλλά σήμερα μαζί με το ευρωπαϊκό εποικοδόμημα βρίσκεται σε κρίση και το μοντέλο της πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Στην πράξη, επανέρχεται οξυμένο το ερώτημα τι θα βάλουμε στη θέση της παλαιότερης εθνικής αφήγησης.

Η αδυναμία της εργατικής τάξης να απαντήσει στην επίθεση του αστισμού και στην διάλυση του κοινωνικού κράτους μέσα από ένα νέο σύγχρονο χειραφετητικό όραμα καθιστά το έθνος κράτος ως το μόνο δεδομένο εργαλείο πολιτικής και ρομαντικής αναπόλησης ενός ωραίου παλιού εθνικού ελληνικού κόσμου που χάθηκε όμως ανεπιστρεπτί. Η ξένη μετανάστευση στην Ελλάδα στην οποία επιρριπτονται όλα τα δεινά φαίνεται να λειτουργεί καθοριστικά σε αυτήην κατεύθυνση. Έτσι, οικοδομείται η σύγχρονη αντίδραση και ο σύγχρονος σκοταδισμός με βάση ακριβώς την ιστορία. Διαμορφώνονται έξω πλέον από τον ακαδημαϊκό χώρο τρεις εναλλακτικές προτάσεις με βάση το παλιό παράδειγμα. Η μία κινείται στα πλαίσια της παλιάς αριστερής εθνικής αφήγησης (Παπαθεμελής, ΔΗΚΚΙ, ΚΚΕ, μλ-χώρος, Αντίβαρο, Ρήξη, Στάθης κλπ). Η δεύτερη κινείται στα πλαίσια της παλιάς δεξιάς κρατικής αφήγησης (ΛΑΟΣ, εκκλησία, στρατός, αστυνομία) ερχόμενη σε συμμαχία με κάποιους από τους προηγούμενους, ενώ εμφανίζεται και μια τρίτη που κινείται σε ένα νέο εντελώς πεδίο, πρόκειται για το φαινόμενο Λιακόπουλος...

Ολόκληρο το άρθρο στην ιστοσελίδα aformi, εδώ: 

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Λ. Κύρκος: Το μαύρο πρόβατο της Αριστεράς!

Σήμερα, 40 χρόνια μετά από την εποχή του άρχισε να κάνει την εμφάνισή του μαζικό κίνημα ενάντια στη χούντα των συνταγματαρχών, έχει ενδιαφέρον να δούμε τον προβληματισμό και τις θέσεις που είχαν εκείνη την εποχή οι πολιτικοί χώροι της Αριστεράς, και να κάνουμε τις συγκρίσεις με το τι προτείνεται σήμερα ενάντια στην “χούντα” του ΔΝΤ και της ΕΕ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης για την κατηγορία των αριστερών που έχουν αναδείξει ως πρώτο στόχο τους την “εθνική ανάπτυξη” της χώρας και και ενδιαφέρονται για την αύξηση δεικτών της καπιταλιστικής οικονομίας,  όπως του ΑΕΠ,  των εισροών κεφαλαίων στην χώρα και άλλα παρόμοια, να κάνουν τις συγκρίσεις τους με την οικονομική πολιτική της χούντας των Συνταγματαρχών όπως τα δάνεια που χάρισε στους αγρότες, την μείωση του χρέους της χώρας ...

Ως γνωστόν, την ιστορία την γράφουν οι νικητές. Γιαυτό η εικόνα που έχει η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου αλλά και των αριστερών για την αριστερά εκείνης της εποχής δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Παρατηρείται μάλιστα το εξής παράδοξο: Ενώ σήμερα ο Λ. Κύρκος είναι το μαύρο πρόβατο για την μεγάλη πλειοψηφία της Αριστεράς, οι αντιλήψεις και οι απόψεις που εξέφραζε πριν 40 χρόνια ηγεμονεύουν σήμερα σε ένα μεγάλο κομμάτι της! Παρουσιάζουμε δύο ντοκουμέντα εκείνης της εποχής για να τεκμηριώσουμε αυτά που ισχυριζόμαστε.

Το ένα είναι η μπροσούσα “Για την ανάπτυξη του αντιδικτατορικού δημοκρατικού φοιτητικού κινήματος” της ΚΟΣ. Η ΚΟΣ ήταν η “Κομμουνιστική Οργάνωση Σπουδαστών” του ΚΚΕ εσωτ. Το κείμενο αυτό έχει γραφτεί το Οκτώβρη του 1972, πριν την πτώση της χούντας και έχει ενδιαφέρον για την μαρξιστική – λενινιστική προσέγγιση που επιχειρεί για να αναλύσει την συγκυρία και να προσδιορίσει τα καθήκοντα των κομουνιστών στο φοιτητικό κίνημα της εποχής. Το κείμενο είναι δημοσιευμένο εδώ:

Το άλλο κείμενο είναι "Οι ΣΤΟΙΧΟΙ του ΕΘΝΟΥΣ: Απόφαση-Διακήρυξη της κε του ΚΚΕ (εσ.)", στην συγγραφή του οποίου έχει βάλει σε μεγάλο βαθμό το χεράκι του ο Λ. Κύρκος. Σαφώς διαφοροποιημένο από το προηγούμενο και γράφτηκε αμέσως μετά την πτώση της χούντας.  Είναι χρήσιμο σε όσους στηρίζουν σήμερα ενωτικά εγχειρήματα στο χώρο της Αριστεράς, και ιδιαίτερα σε όσους αναζητούν ευρύτερες εθνικοπατριωτικές συναινέσεις...



ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
ΣΤΗ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΦΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΑΠΟΦΑΣΗ – ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ Κ.Ε. ΤΟΥ Κ.Κ.Ε. (ΕΣ.)
ΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

1
Ύστερα από χρόνων στρατοκρατική τυραννία χαράζει για την Ελλάδα η αυγή μίας δημοκρατικής προοπτικής. Η λαίλαπα της 21ης Απριλίου πέρασε, αφού σώριασε τον τόπο σε ερείπια. Η κυπριακή τραγωδία, που άρχισε με το έγκλημα του πραξικοπή­ματος κατά του Μακαρίου, ήταν η τελευταία μιας μακριάς σει­ράς από συμφορές. Όταν στη φασιστική βία, την οικονομική εξαθλίωση του Λαού, την πλήρη χρεοκοπία της δικτατορίας προστέθηκαν η κατάλυση της ανεξαρτησίας της Κύπρου, η τουρκική εισβολή και οι απειλές του πολέμου, όπου οδήγησε η χούντα με την πολιτική της, η εθνική κρίση ξέσπασε. Η λαομίσητη στρατοκρατική τυραννία έπεσε και άνοιξε ο δύσκολος δρό­μος για τη θεμελίωση μιας νέας δημοκρατικής πορείας, την εγκαθίδρυση μιας γνήσιας πολιτικής Δημοκρατίας.

2
Μέσα σ’ ένα σύνολο πολύπλοκων και αντιφατικών παραγόντων, η δύναμη που οδήγησε στην πτώση της δικτατορία των τανκς ήταν στο βάθος η αντίθεση του ενωμένου Λαού. Η πολιτική της στρατοκρατίας προσέκρουσε από την πρώτη στιγμή στην εναντίωση και την αντίσταση των πιο πλατιών μαζών και του συνό­λου σχεδόν του πολιτικού κόσμου. Και μέσα στις ένοπλες δυνά­μεις, το πραξικόπημα του Απρίλη δεν πέρασε χωρίς αντίσταση. Εκατοντάδες από τους καλύτερους αξιωματικούς διώχτηκαν, φυλακίστηκαν και υπέφεραν.

3
Μέσα στην εθνική κρίση που προκάλεσε η αμερικανόδουλη δι­κτατορία χρεοκόπησαν μερικά συστήματα ιδεών στα οποία στηριζόταν και η προχουντική δημοκρατία.

I
Ο αντικομμουνισμός και η πολιτική των διακρίσεων, που οδή­γησε στη στρατοκρατική δικτατορία.

II
Η εξάρτηση από τις ΗΠΑ-ΝΑΤΟ στο όνομα της υπεράσπισης της ανεξαρτησίας της χώρας, που έφερε την τραγωδία της Κύ­πρου και την άμεση απειλή κατά της Ανεξαρτησίας και της Ακεραιότητας της Ελλάδας. Η εκτίμηση ότι η ασφάλεια της χώ­ρας μας κινδυνεύει απ’ το βορρά, απ’ τις σοσιαλιστικές χώρες, ενώ η πράξη απόδειξε ότι κινδύνευε και κινδυνεύει από τον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό και το ΝΑΤΟ, που χρησιμοποιούν σή­μερα σαν όργανο τον τουρκικό σοβινισμό και επεκτατισμό. Η αντίληψη αυτή οδήγησε στο να προσανατολιστεί η εθνική μας άμυνα στα στρατηγικά σχέδια και επιδιώξεις του Πενταγώνου και να μείνει απροετοίμαστη απέναντι στους πραγματικούς κιν­δύνους.

III
Η θεωρία και πρακτική της «εθνικοφροσύνης», που συνοδευό­ταν με την κατηγορία κατά της Αριστεράς για εθνική προδοσία, ή, τουλάχιστον, αφερεγγυότητα, και που συνέδεε την έννοια της υπεράσπισης της εθνικής ασφάλειας με την υπεράσπιση του πο­λιτικού και κοινωνικού κατεστημένου και την καταπολέμηση των σοσιαλιστικών ιδεών.

IV
Η θεωρία και πρακτική της οικονομικής ανάπτυξης προς όφελος των ξένων και ελληνικών μονοπωλίων και σε βάρος των εργαζο­μένων και των μη μονοπωλιακών στρωμάτων δεν οδήγησε στην ανάπτυξη, αλλά στην επιζήμια εξάρτηση της οικονομίας μας.
Η χρεοκοπία αυτών των συστημάτων ιδεών, στα οποία στηριζό­ταν ως τώρα το κρατικό οικοδόμημα μετά το τέλος του εμφυ­λίου πολέμου, ανοίγει για πρώτη φορά στη σύγχρονη ελληνική ιστορία τη δυνατότητα πραγματικών δημοκρατικών εξελίξεων.

4
Μέσα στις συνθήκες της κοινής αντίστασης, το κοινό πάθος για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, οι κοινοί αγώνες και τα κοινά μαρτύρια, κατανίκησαν τις ψυχώσεις του εμφυλίου πολέ­μου, διαμόρφωσαν κοινή γλώσσα και κοινή συνείδηση σ’ όλο το Έθνος. Εργάτες και φοιτητές, αστοί και αγρότες, διανοούμε­νοι, ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, δικαστικοί και στρατιωτικοί, γνώ­ρισαν κάτω από τραγικές συνθήκες την ανάγκη να ενώσουν πάνω από διαφορές τις προσπάθειές τους, για να υπάρξει ένα καινούργιο δημοκρατικό πλαίσιο, βασισμένο στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας και της υπεράσπισης της εθνικής ανεξαρτη­σίας – ένα κοινό θεμέλιο για το Δημοκρατικό Αύριο της πατρίδας μας. Αυτή η κοινότητα αισθημάτων και πλαισίων αποτελεί τη μεγαλύτερη κατάκτηση του Έθνους στις τελευταίες δεκαε­τίες και πρέπει να διαφυλαχτεί σαν κόρη οφθαλμού, γιατί είναι το βάθρο πάνω στο οποίο θα στηριχτεί η προσπάθεια για την ανανέωση της Δημοκρατίας και της πατρίδας. Αυτά ακριβώς επιβεβαίωσε η πάνδημη συγκέντρωση της Θεσσαλονίκης.

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Το “Δόγμα της Δίκαιης Ανισότητας” του Άρχοντα της ΣΠΙΘΑΣ και άλλα φαιδρά παρόμοια


Δεν είναι απόσπασμα από οργουελικό σενάριο επιστημονικής φαντασίας που επικεντρώνεται στην ώρα Χ κατά την οποία τα άξια τέκνα της φυλής θα αναλάβουν την ευθύνη της ανάπλασης, αναγέννησης και διακυβέρνησης της χώρας. Το Δόγμα της Δίκαιης Ανισότητας προβάλλει ως μια ετεροτοπία της“11ης θέση για τον Φόυερμπαχ” ενάντια στον εξισωτισμό. Είναι η 11η θέση “Για το οργανωτικό πρόβλημα” του Μίκη Θεοδωράκη!

από το Metropolis του Φριτς Λανγκ
11. Με βάση το Δόγμα της Δίκαιης Ανισότητας του Μίκη Θεοδωράκη, θα πρέπει η κάθε Σπίθα να ξεχωρίζει τα ταλέντα των μελών της και να τα αναδεικνύει. Έχουμε ιδιαίτερη ανάγκη από νέους ανθρώπους με προσωπικότητα και φιλομάθεια. Πρόθυμους να αφιερώσουν τη ζωή τους στα κοινά. Είναι εθνική ανάγκη μέσα από τις Σπίθες να προκύψει η νέα γενιά των ηγετών -κάθε είδους- της χώρας. Αυτών που την ώρα Χ θα αναλάβουν την ευθύνη της ανάπλασης, αναγέννησης και διακυβέρνησης της χώρας.


Όλα αυτά για να πραγματωθούν, προϋποθέτουν ένα Φύρερ με σιδερένια πίστη και θέληση, μια “Συμβουλευτική” και ένα “Εθνικό Κέντρο”. Ο Άρχοντας της ΣΠΙΘΑΣ εξηγεί αυτές τις κρίσημες πλευρές του εγχειρήματος σε ένα e-mail που απέστειλε το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011 προς απείθαρχο φύλαρχο:

από το Metropolis του Φριτς Λανγκ
Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι ο ρόλος μου δεν σταματά στο «ο Εμπνευστής» όπως με αποκαλείς αλλά ίσα-ίσα τώρα αρχίζει. Και είμαι αποφασισμένος να παίξω αυτόν τον ρόλο με σιδερένια πίστη και θέληση. Θέλω να ελπίζω ότι με κατάλαβες και θα προσπαθήσεις να προσαρμοστείς στις ιδέες και τις μεθόδους που προτείνω για να πάμε μπροστά όλοι μαζί σαν ενιαίο σύνολο. Σε πληροφορώ ότι το οργανωτικό το ανέλαβα εγώ με βασικό συνεργάτη μου τον κ. Δημητροκάλλη. Εάν παρ' ελπίδα εξακολουθήσεις να εφαρμόζεις προσωπική πολιτική, θα υποχρεωθώ να σε παρακαλέσω να εγκαταλείψεις την Σπίθα κάνοντας πιθανώς μια νέα δική σου Κίνηση.

Σε χαιρετώ,
Μίκης Θεοδωράκης

ΥΓ. Τα όσα γράφω πιο πάνω, αφορούν και δυο-τρεις ακόμα, που δρουν στο όνομα της Σπίθας με εντελώς προσωπικά κριτήρια μπλοκάροντας τη δημιουργία Σπιθών σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Συμβουλευτικής. Για το λόγο αυτό ενώ η Αθήνα στον χάρτη έπρεπε να παρουσιάσει 20-30 Σπίθες, καθυστερεί.
Καταδικάζω κάθε πρόσωπο που στο όνομα της Σπίθας εφαρμόζει προσωπική πολιτική και καλώ τα μέλη των Σπιθών να αναλάβουν την πρωτοβουλία εφαρμογής των Αρχών της Κίνησης και των οδηγιών που στοχεύουν στη δημιουργία μιας Ενιαίας Οργάνωσης ομοιόμορφης με άξονα το Εθνικό Κέντρο, που εξασφαλίζει την ενότητα δράσης του Κινήματος.
( Ολόκληρο το κείμενο στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)

Υπάρχουν και οι οπαδοί της άμεσης δημοκρατίας που αντιστέκονται και τολμούν να πουν τα πράγματα με το όνομά τους. Όμως, δεν εμπνέονται από την κομμούνα των Παρισίων αλλά από βαθιά πατριωτικά αισθήματα. Πρώτη και καλύτερη, η ακραίων πεποιθήσεων “Φιλονόη ἐκ τοῦ Πόντου” στο πόνημά της με τίτλο Ἔως ἐδῶ Μίκη! Ἀπό ἐδῶ καὶ πέρα ΜΟΝΟΙ μας!” κραυγάζει:

Πρό ἀρκετῶν μηνῶν σοῦ ἔγραφα, μαζί μὲ ἄλλους Ἕλληνες ζητώντας σου νὰ προχωρήσῃς σὲ μίαν κίνησι ποὺ οὐδείς τολμοῦσε. 

από το Metropolis του Φριτς Λανγκ
Σοῦ ζητούσαμε ἐπιμόνως νὰ ἡγηθῇς κινήσεως πολιτῶν ποὺ θὰ ὁδηγούσαν τὴν Ἑλλάδα καὶ τοὺς Ἕλληνες σὲ πιό ὑγιεῖς τρόπους διακυβερνήσεως. 

Σοῦ μιλήσαμε γιὰ ἄμεσο δημοκρατία καὶ γιὰ ἀνάγκη ἀλλαγῆς πολιτεύματος. (Κάτι σοῦ μάθαμε ὅμως, δὲν μπορεῖς νὰ μὴν τὸ παραδεχθῇς!) 

Σήμερα, μετὰ ἀπό ὁλίγων μηνῶν λειτουργίας τῆς Σπίθας, διαπιστώνω ἔκπληκτη, πόσο μακρὰν τῆς πραγματικότος ἤμασταν.

Αλλά και ο γνωστός στάση πληρωμών έξοδος από το ευρώ και την ΕΕ, Δ. Καζάκης, σε φιρμάνι που εξέδωσε, διαλαλεί:

Το βασικό είναι να καλλιεργηθεί και ν’ αναπτυχθεί σύμφωνα με ορισμένες ουσιαστικές αρχές της θεωρίας, λίγες ας είναι, μα οπωσδήποτε πρωταρχικές. Ακόμη κι αν δεν καταλάβει τελείως αυτές τις αρχές, είναι αρκετό να πεισθεί για την αναγκαιότητα της νίκης της θεωρίας και του κόμματός του. Ο στρατιώτης δεν είναι ανάγκη να ξέρει τα σχέδια των επιτελαρχών.

Πρέπει λοιπόν να τον κρατήσουμε στα πλαίσια μιας αυστηρής πειθαρχίας και να του εμφυσήσουμε την πεποίθηση ότι τα αίτια της θεωρίας είναι δίκαια κι ότι για να επικρατήσει χρειάζεται να αναλωθεί ολόκληρος. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε μ’ έναν στρατό όπου όλοι οι στρατιώτες του θάταν στρατηγοί, προικισμένοι με ανώτερες ικανότητες;

Ή τι χρησιμότητα θα είχαν για ένα κόμμα τα μέλη του, αν όλα ήταν «εξέχουσες» προσωπικότητες; Όχι, μας χρειάζονται απλοί στρατιώτες γιατί δίχως αυτούς δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε εσωτερική πειθαρχία. Μια «οργάνωση» απ’ την ίδια της τη φύση, δεν θα μπορέσει να υπάρξει παρά μόνο με μια ανώτατη διοίκηση από μορφωμένους και με την πλατειά μάζα πίσω της που θα την καθοδηγεί περισσότερο το συναίσθημα.»

Μπορεί το παραπάνω απόσπασμα να το έγραψε ο Χίτλερ το 1928 και να αποτυπώνει την οργανωτική φιλοσοφία του ναζισμού, αυτό όμως δεν απέτρεψε ορισμένους από το να επαναφέρουν την ίδια λογική στα οργανωτικά τους σχέδια για την Σπίθα. Μόνο που αυτή την φορά τα εμφάνισαν ως θέληση του «Οδηγητή του Κινήματος» όπου όλοι οι άλλοι έπρεπε να πειθαρχήσουν.

( από το κείμενο “ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΥΟΥΣ” του Δ. Καζάκη. Το κείμενο αυτό είχε δημοσιευτεί αρχικά στην δική του ιστοσελίδα αλλά και στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ. Όμως εξαφανίστηκε και από τις δύο ιστοσελίδες με τον ίδιο τρόπο που έχουν εξαφανιστεί και άλλα κείμενα στο παρελθόν, όπως έχουμε επισημάνει σε πρόσφατα σημειώματά μας. Παρ' όλα αυτά μπορείτε να το βρείτε, γιατί αναδημοσιεύτηκε και σε άλλες ιστοσελίδες, όπως εδώ: tsantiri.gr )

Με τούτα και με τ' άλλα, ο Άρχοντας της ΣΠΙΘΑΣ αναγκάστηκε να ρωτήσει το Μαντείο των Αδελφών, το επονομαζόμενο "Συμβουλευτική". Ο χρησμός του έλεγε ότι πρέπει να θυσιαστεί η Ιφιγένεια. Μόλις λοιπόν δημοσιεύτηκε ο χρησμός στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ, ο κ.Δημητροκάλλης με e-mail κοινοποίησε την παραίτηση του από την Διεύθυνση του Οργανωτικού της ΣΠΙΘΑΣ και τώρα όλοι περιμένουν πότε θα σαλπάρει ο στόλος. Μαζί τους βρίσκονται και αρκετοί αριστεροί. Κάποιοι απ' αυτούς, μέσα στα πλοία και περιμένουν στον πάγκο του κωπηλάτη το σύνθημα της εκκίνησης, άλλοι, στον γιαλό, έχουν βγάλει τα μαντηλάκια τους και ετοιμάζονται να τους κατευοδώσουν...

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Τα όρια του ΣΥΡΙΖΑ

Αναδημοσίευση από την στήλη "δαιμονικά" της ΕΠΟΧΗΣ

Σε κείμενό του, στην «Εποχή», ο σύντροφος Παύλος Κλαυδιανός θέτει για τον ΣΥΡΙΖΑ το ερώτημα: «Επανεκκίνηση ή σημειωτόν;» Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, η απάντηση σίγουρα κλίνει προς το «σημειωτόν» και ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τους λόγους της στασιμότητας στη λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ:
Πριν λίγο καιρό, ο ΣΥΝ φαινόταν να θέλει να πετάξει από πάνω του το βαρύ φορτίο του ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα, με απόφαση της κεντρικής του επιτροπής. Τι άλλαξε και επελέγη η επανεκκίνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Κίνηση ουσίας ή πολιτικός ελιγμός; Κάποιο κομμάτι του ΣΥΝ όντως θεωρεί τον ΣΥΡΙΖΑ στρατηγική επιλογή, αλλά συνολικά ο ΣΥΝ έχει ως προτεραιότητα την κομματική του ισορροπία, ενδυνάμωση και διατήρηση της κοινοβουλευτικής του παρουσίας. Επελέγη λοιπόν μια φραστική μετατόπιση υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις, γνωρίζοντας ότι η ανάγκη πολιτικής ύπαρξης των λοιπών συνιστωσών θα οδηγήσει στην τελική αποδοχή της αδρανοποίησης και του παγώματος των χρόνιων αιτημάτων για την λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ.
Η ΚΟΕ παραμένει εδώ και καιρό κομμένη σε δυο κομμάτια, ένα κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ κι ένα που διαρκώς απομακρύνεται. Μιμείται τον ΣΥΝ στην αυτοδύναμη κομματική της ανάπτυξη, με δικά της στέκια, δικές της κινηματικές πρωτοβουλίες και διακριτό πολιτικό στίγμα. Αυτή η τακτική οδήγησε στη δημιουργία ενός δεύτερου κέντρου, που αντλεί από τον ΣΥΡΙΖΑ πολιτική υπεραξία για την ισχυροποίησή του.

Και πάλι για την Λιβύη...

Προτείνουμε στους αναγνώστες μας τα παρακάτω κείμενα σχετικά με την εξέγερση στην Λιβύη και την συζήτηση που γίνεται την εξέγερση και την στρατιωτική επέμβαση της Δύσης. Δυστυχώς το ένα απ' αυτά που προέρχεται από την Λιβύη είναι γραμμένο στα αγγλικά και δεν έχει μεταφραστεί.



Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

“ΜΕΤΩΠΟ Αλληλεγγύης και Ανατροπής”: Το πρώτο βήμα έγινε...

Αυτές τις μέρες συνέπεσαν πολλές και διάφορες συνδιασκέψεις και εκλογές οργάνων  οργανώσεων της Αριστεράς. Το βράδυ της Κυριακής 3 Απρίλη ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Πανελλαδικού Σώματος του ΝΑΡ με θέμα "καπιταλιστική κρίση και Αριστερά". Μετά από μια πλούσια συζήτηση υπερψηφίστηκε το "κείμενο εργασίας" που κατέθεσε η Επιτροπή Θέσεων.

Την Κυριακή επίσης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του σώματος της ΔΗΜΑΡ που εξέλεξε την ηγεσία της. Με ποσοστό 97,31% - ανάλογο με αυτό που εκλεγόταν ο Νικολάι Τσαουσέσκου - εξελέγη ο Φώτης Κουβέλης πρόεδρός της, καθώς δεν υπήρξε άλλη υποψηφιότητα. Στην κεντρική επιτροπή της ΔΗΜΑΡ που αποτελείται από 110 μέλη και τον πρόεδρο του κόμματος, κατέλαβε την πρώτη θέση σε ψήφους ο Σπύρος Λυκούδης. Στις πρώτες θέσεις εξελέγησαν μεταξύ άλλων οι Γρηγόρης Ψαριανός, Γιάννης Κακουλίδης, Δημήτρης Χατζησωκράτης, Γιάννης Πανούσης, Μαρία Ρεπούση και Αννα Φιλίνη.

Την ίδια μέρα, μετά το πέρας των εργασιών της 1ης Πανελλαδικής σύσκεψης του “ΜΕΤΩΠΟΥ Αλληλεγγύης και Ανατροπής” έγιναν εκλογές για την ανάδειξη 6 μελών του συντονιστικού του οργάνου. Σε αυτές τις εκλογές πρώτος σε σειρά σταυρών εκλέχθηκε ο Αλέκος Αλαβάνος με ποσοστό 77,41% , δεύτερος εκλέχθηκε ο Καπάταης Χρήστος με ποσοστό 67,38% και ακολούθησαν κατά σειρά εκλογής η Σωτηρίου Ελένη με 65.59% ,ο Βαμβακάς Κώστας με 63,79%, ο Σταυρόπουλος Κώστας με 26,16% και ο Παπουλής Κώστας με 17,20%. Η εκλογή των 6 μελών έγινε με ψηφοφορία στην οποία ο μέγιστος αριθμών σταυρών ήταν (4) τέσσερις. Όλα τα ψηφοδέλτια ήταν έγκυρα και δεν υπήρξαν λευκά. Σύμφωνα με την εισήγηση, που έγινε δεκτή από το σώμα, το ενδεκαμελές συντονιστικό συμπληρώθηκε και από 5 μέλη που ορίστηκαν από ισάριθμες συνιστώσες που συμμετέχουν στο Μέτωπο. Αυτά τα μέλη είναι: Θεοδόση Α (ΑΡ.ΣΥΝ.Α), Καραμάνος Χ (ΚΟΕ), Μαντζουράτος Δ (ΚΕΔΑ), Μάρταλης Σ (ΔΕΑ), Σαπουνάς Γ (ΑΠΟ).

Οι εργασίες του “Μετώπου Α-Α” ξεκίνησαν το Σάβατο 2 Απρίλη. Παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ από τους Π. Λαφαζάνη, Τ. Μαστρογιαννόπουλο και Γ. Μπανιά. Ο Π. Λαφαζάνης παρέμεινε εκτός αιθούσης που εγένετο η σύσκεψη και ο Γ. Μπανιάς απεύθυνε χαιρετισμό. Εκ μέρους της ΑΝΤΑΡΣΥΑ απεύθυνε χαιρετισμό ο Κ. Παπαδάκης και εκ μέρους της ΑΡΑΝ ο Χ. Τουλιάτος. Διαβάστηκε επίσης γραπτός χαιρετισμός του Ε. Μπιτσάκη. Στην διαδικασία έλαβαν μέρος πάνω από 400 άτομα και έγιναν 60 παρεμβάσεις στην συζήτηση. Τον τόνο έδωσαν παρεμβάσεις αγωνιστών/τριων που συμμετέχουν σε διάφορα κινήματα και εργασιακούς χώρους, ιδιαίτερα η παρέμβαση της Β. Παναγιώτου από το κίνημα της Κερατέας.

Η πιο σημαντική κατάκτηση στις εργασίες της 1ης Πανελλαδικής Σύσκεψης του “Μετώπου Α-Α”, ήταν η υλοποίηση της απόφασης να εγκρίνονται με ψηφοφορία οι αποφάσεις και να εκλέγονται τα όργανα. Το ζήτημα αυτό παρέμενε ως εκκρεμότητα από την εποχή ( Ιούλης 2009) που ο Α. Αλαβάνος έβγαλε από την τσέπη του την κόκκινη Συμβολική Κάρτα Μέλους ΣΥΡΙΖΑ της “ΠΑΣΑ” δηλώνοντας πως με μια τέτοια κάρτα θα γίνει η 2η Πανελλαδική τον Οκτώβρη”. Από τότε, αυτά τα θέματα είχαν τεθεί με ένταση στον ΣΥΡΙΖΑ. Αν και εκεί είχαν συζητηθεί εξαντλητικά, ποτέ δεν υλοποιήθηκαν. Στην ιστοσελίδα της “ΠΑΣΑ” υπάρχει συγκεντρωμένο αρκετό υλικό από την συζήτηση που είχε γίνει το φθινόπωρο του 2009 στον ΣΥΡΙΖΑ, εδώ: Αρχείο για την κατηγορία ‘Οργανωτικά ΣΥΡΙΖΑ’

Βέβαια η απόφαση που το Μέτωπο τόλμησε να κάνει πράξη, είναι σαφώς πιο πίσω από τις απόψεις που τότε προωθούσε ο ΣΥΝ για τον ΣΥΡΙΖΑ. Για παράδειγμα η “Πρόταση Φλαμπουράρη για τα οργανωτικά του ΣΥΡΙΖΑ” - η οποία είχε επικριθεί σφοδρά εκείνη την εποχή με βάση την αρχή “ένα μέλος μία ψήφος”, πρότεινε κάποιες σαφείς γενικές αρχές με τις οποίες διευθετούσε τα ζητήματα τόσο των συνιστωσών, όσο και των ανένταχτων, όπως:
Στην Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει υποχρεωτικά τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος από κάθε συνιστώσα.
και
Το 30% των μελών της Γραμματείας προέρχεται από τον ανένταχτο χώρο με εκλογές που οι ίδιοι επιλέγουν πότε και πως και ενημερώνουν την γραμματεία.

Είναι προφανές ότι στο Μέτωπο δεν τηρήθηκε η αρχή “ένα μέλος – μία ψήφος” για την εκλογή του συντονιστικού, όχι μόνον επειδή υπήρξαν διορισμένα μέλη από τις συνιστώσες, αλλά και γιατί οι συνιστώσες συμμετείχαν και στην ψηφοφορία των 6 θέσεων στο συντονιστικό. Επιπλέον οι εκλογές έγιναν με πλειοψηφικό σύστημα και όχι με απλή αναλογική (4 σταυροί για 6 θέσεις) . Κάνοντας χρήση αυτού του δικαιώματος - που το επέτρεπε προφανώς η εκλογική διαδικασία - η ΚΟΕ δεν αρκέστηκε στην μια θέση που θα είχε έτσι κι αλλιώς στο συντονιστικό, αλλά κατέβασε και  γνωστό όνομα ως υποψήφιο για να εκλεγεί. Αν κρίνουμε μάλιστα και από την εμφάνιση ενός μεγάλου αριθμού ψηφοδελτίων με κοινή σταυροδοσία, είναι προφανές ότι υπήρξαν και εκλογικές ντιρεκτίβες...

Σε αντίθετη κατεύθυνση κινήθηκαν άλλες συνιστώσες του Μετώπου. Αν συγκρίνουμε τον αριθμό των συμμετεχόντων με τον αριθμό των ψηφισάντων παρατηρούμε ότι το 32,4% του σώματος έκανε αποχή από τις εκλογικές διαδικασίες για τις 6 θέσεις του συντονιστικού. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες συνιστώσες απείχαν από την εκλογική διαδικασία, δεδομένου ότι είχαν ήδη εξασφαλίσει τον εκπρόσωπό τους στο συντονιστικό.

Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται να εξηγήσουμε γιατί υπερέχει η “πρόταση Φλαμπουράρη”, ως προς τον ορισμό του εκλογικού σώματος που ψηφίζει...Επίσης η “πρόταση Φλαμπουράρη” κατοχυρώνει με πιο δίκαιο τρόπο το θέμα της αντιπροσώπευσης των συνιστωσών, αφού δεν προσδιορίζει ένα σταθερό αριθμό των θέσεων για τις συνιστώσες, αλλά κατοχυρώνει την συμμετοχή όλων. Και εδώ υπάρχει πράγματι πρόβλημα, ανεξάρτητα αν δεν τέθηκε – και προς τιμή τους – από εκπροσώπους συνιστωσών. Ας δούμε πως έχουν τα πράγματα.

Ως γνωστόν, στο Μέτωπο Α-Α από την ίδρυσή του συμμετέχει ένα τμήμα συντρόφων προερχομένων από τον σοσιαλιστικό χώρο. Ο Χρήστος Καπάταης ήταν μάλιστα στο πάνελ στην πρώτη συνέντευξη τύπου που πρωτοεμφανίστηκε το Μέτωπο όπως και υποψήφιος στις περιφερειακές εκλογές με το ψηφοδέλτιο της “Ελεύθερης Αττικής”. Οι σύντροφοί αυτοί συνιστούν σαφώς μια συνιστώσα του Μετώπου. Όμως, προς τιμή τους δεν δέχτηκαν θέση εξ οφιτσίου και θέλησαν να διεκδικήσουν μια θέση στο συντονιστικό με κανονική εκλογή. Επίσης και άλλοι σύντροφοι που ανήκουν σε γνωστές ομάδες - οι οποίες μάλιστα δεν προέρχονται καν από τον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ - δεν έθεσαν στο σώμα θέμα για την συμμετοχή τους στο συντονιστικό ως συνιστώσες και συμμετείχαν στην εκλογική διαδικασία με δικούς τους υποψήφιους. Αναφερόμαστε στους συντρόφους από το “πολιτικό καφενείο” και το “ΑΚΕΠ”.

Αντίθετα η ομάδα ΑΡ.ΣΥΝ.Α , η οποία κατέλαβε εξ οφιτσίου την 5η θέση στο συντονιστικό του Μετώπου, με την γενικότερη στάση της μεταφέρει εντός του Μετώπου το σάπιο και ιντριγκαδόρικο κλίμα που επικρατεί στον ΣΥΝασπισμό. Η ομάδα αυτή συγκροτήθηκε πρόσφατα από κάποια μέλη του ΣΥΝασπισμού και δήλωσε στο συντονιστικό εν όψει της 1η πανελλαδικής συνάντησης, ότι θέλει να συμμετέχει στο Μέτωπο ΑΑ ως συνιστώσα. Όμως, δεν της έφτανε ότι με αυτόν τον τρόπο εξασφάλισε και μία θέση εξ οφιτσίου, αλλά κατέβασε και δικούς της  υποψήφιους στην εκλογική διαδικασία. Φαίνεται πως αυτοί οι σύντροφοί του ΣΥΝασπισμού μονά ζυγά δικά τους τα θέλουν! Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αυτή την ομάδα δεν την στηρίζουν όλα τα μέλη του ΣΥΝασπισμού, τα οποία συμμετέχουν στο Μέτωπο ΑΑ. Επίσης, δεν ξεχνάμε ότι κάποια μέλη της - πριν μικρό χρονικό διάστημα - ως μέλη του ΣΥΝασπισμού, ήταν μπροστάρηδες στην μάχη ενάντια στον “ΣΥΡΙΖΑ των μελών”, μάλιστα, πολύ πιο μαχητικοί από τους “τσιπρικούς”! Οι κακές γλώσσες λένε ότι ο Π. Λαφαζάνης, δεν μπήκε στην αίθουσα της σύσκεψης επειδή ακριβώς δεν τον ευχαριστούσε  η ύπαρξη μιας τέτοιας ομάδας συνασπιστών εντός του Μετώπου...

Το καινούργιο της 1ης πανελλαδικής συνάντησης του “Μέτωπου Α-Α”, δεν σχετίζεται με το περιεχόμενο της πολιτικής απόφασης. Είναι το γεγονός ότι υψώθηκαν τα χεράκια για την λήψη των αποφάσεων και ότι στήθηκαν κάλπες για να εκλεγούν όργανα. Αυτό το συμβάν αν και προσομοιάζει μάλλον στην φιλελευθεροποίηση του Μαρκεζίνη το καιρό της χούντας του Παπαδόπουλου παρά στην μεταπολίτευση, ως προς την τομή που συνιστά ενάντια σε αυτοπροσδιοριστικές αγκυλώσεις κληρονομημένες από το παρελθόν της κομμουνιστικής αριστεράς, είναι σημαντικό. Πρόκειται για τομή που ξεπερνά το Μετώπο ΑΑ καθώς το ίδιο ζήτημα  περιμένει έμπρακτες απαντήσεις και σε άλλους χώρους, από τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ως την ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Αναμένουμε τις εξελίξεις και ελπίζουμε να μην απογοητευτούμε...


Αποσπάσματα από την ομιλία του Α. Αλαβάνου στην Πανελλάδική συνάντηση του ΜΕΤΩΠΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ (2/4/2011)

Ο Αλέκος Αλαβάνος, κατά την εισήγησή του στην Πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής, τόνισε τα εξής:

Για την πολιτική στιγμή:
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι βρισκόμαστε σε ιστορική καμπή για τη χώρα, όπως τις δεκαετίες του '20, του '40, του '70 – τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Ότι ο εχθρός βρίσκεται εντός των τειχών. Ότι, ενώ τα οχυρά μας σε ένα σκληρό ταξικό πόλεμο πέφτουν το ένα μετά το άλλο, η αντοχή του αντιπάλου εξαντλείται. Ότι η αριστερά, σήμερα στα μετόπισθεν, ώστε η υποχώρηση να μη γίνει ανοργάνωτη, μπορεί να γίνει πάλι εμπροσθοφυλακή. Ότι απόφαση μας είναι να δώσουμε τη μάχη για να μη περάσουν τελικά τα μέτρα της τρόικα, για την κοινωνία, για δημοκρατία.”

Για την κυβέρνηση Παπανδρέου:
Ο Γ. Παπανδρέου περιφέρεται περιχαρώς σε τελετουργίες σχηματισμών προερχόμενων από την αριστερά με τον τρόπο που κάποιος παρευρίσκεται στο μνημόσυνο του εχθρού του. Ο Παπανδρέου και η κυβέρνησή του είναι παρόντες και στη δική μας Πανελλαδική Συνάντηση. Ως μια κυβέρνηση υποτέλειας, ψεύδους, κοινωνικού σαδισμού και αγραμματοσύνης, που πρέπει να πέσει κάτω από λαϊκό ξεσηκωμό.”

Για τις κατηγορίες για “λαϊκισμό” του Μετώπου:
Ορισμένοι στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του συστήματος κάνουν κριτική στο ύφος και τον τόνο της αντικυβερνητικής ρητορείας του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής. Φερέφωνα του Μαξίμου μας βάζουν διαγωγή “κοσμία” για λόγους λαϊκισμού. Ένα δικαστήριο δεν βάζει την ίδια ποινή σε ένα πορτοφολά και σε ένα δολοφόνο. Με την ίδια λογική, της βαρύτητας της ευθύνης, αλλιώς αντιμετωπίζεις μια κυβέρνηση που παίρνει ένα αντεργατικό μέτρο κι αλλιώς μια που καταλύει όλες τις κοινωνικές κατακτήσεις του 20ου αιώνα. Ας αναζητήσουν αλλού ένα καλό σαβουάρ βιβρ. Από το Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής δεν πρόκειται να μπει νερό στο κρασί μας, τα λόγια και οι πράξεις μας θα είναι σκληρά, μέχρι να καταρρεύσει αυτή η κυβέρνηση.”

Για την αριστερά και τη χρεωκοπία:
Η υπεράσπιση της κυβερνητικής πολιτικής για το χρέος δεν βασίζεται σε επιχειρήματα. Βασίζεται στον τρόμο των λέξεων. Λένε ότι η αναδιάρθρωση του χρέους, που υποστηρίζει η αριστερά, είναι “χρεωκοπία”. Όλες οι αναλύσεις όμως σε βιβλία, μελέτες, εφημερίδες στα αγγλικά χρησιμοποιούν για την αναδιοργάνωση του δημόσιου χρέους τον όρο “default” που σημαίνει αθέτηση συμβατικών υποχρεώσεων απέναντι στους πιστωτές, είναι δηλαδή σε βάρους τους. Κι όχι τον όρο “bankruptcy” που σημαίνει διανομή της περιουσίας του δανειζόμενου στους πιστωτές, “χρεωκοπία”.

Για την ενότητα της αριστεράς:
Η αντίληψη του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής για την ενότητα έχει πολλά στοιχεία. Η ενότητα μόνη δεν αρκεί. Χρειάζεται να συνδέεται με ένα προωθημένο πολιτικό πρόγραμμα και με ανοικτές δημοκρατικές λειτουργίες. Η ενότητα δεν έχει εκλογική διάσταση, για να ανέβουν κάπως τα ποσοστά, αλλά για να μπορέσει να παίξει η αριστερά το ρόλο της στην ιστορική καμπή , ως καταλύτης, αν όχι πρωταγωνιστής της μεγάλης αλλαγής. Η ενότητα δεν δεσμεύεται στις λογικές ενός σχήματος αλλά διέπεται από την εμβέλεια του εγχειρήματός μας. Όλα αυτά σημαίνουν ότι ενότητα για μας σημαίνει συνάντηση προσώπων από το χώρο του ΚΚΕ, από τον ΣΥΡΙΖΑ, τον ΣΥΝ και άλλες συνιστώσες του, από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, από προωθημένες δυνάμεις προερχόμενες από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ, από νέους του αντιεξουσιαστικού χώρου που διαχωρίζονται από την τυφλή βία. Αλλά και από τους “Άγνωστους Στρατιώτες”, πολιτικά και κοινωνικά υποκείμενα που αναδείχνονται ή θα αναδειχθούν μέσα σε μια εκτεταμένη διαδικασία αυτοοργάνωσης που πρέπει να ενθαρρύνουμε με κάθε τρόπο.”

Για την κρίση εμπιστοσύνης της αριστεράς:
Ούτε το εναλλακτικό πρόγραμμα ούτε η διαίρεση στην αριστερά είναι το βασικό πρόβλημα της αποστασιοποίησης από την κοινωνία. Το βασικό ζήτημα είναι ο κλονισμός της εμπιστοσύνης. Η αριστερά πρέπει να βρει τρόπο να βγει έξω από το κάδρο του συστήματος. Η αριστερά δεν είναι μόνο θεωρία και στρατηγική. Είναι και αφήγηση, και ηθική, και αισθητική. Αριστερά δεν είναι μόνο η Ιθάκη, είναι και το ταξίδι. Αριστερά είναι όχι μόνο οι στόχοι, αλλά ένα άλλος τρόπος που θέλουμε να ζήσουμε. Με αλληλεγγύη, αντίσταση, αδελφοσύνη, ισότητα.”

Αθήνα, 2/4/2011

(θα ακολουθήσει αναλυτική παρουσίαση της 1ης πανελλαδικής σύσκεψης του "ΜΕΤΩΠΟΥ Α-Α")

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους συντρόφους που δηλώνουν ακόμα ότι δεν γνωρίζουν τι είναι η “ΣΠΙΘΑ”


Τον τελευταίο καιρό, κάποιοι σύντροφοι που ενώ για όλα τα ζητήματα έχουν άποψη, που γνωρίζουν τον δρόμο που θα βγάλει την χώρα από την κρίση, που γνωρίζουν τα σχέδια των ιμπεριαλιστών για την Λιβύη και άλλα παρόμοια, έχουν άγνοια για αυτά που συμβαίνουν στο σπίτι τους και δηλώνουν ότι η “ΣΠΙΘΑ” παραμένει ο άγνωστος “Χ”.

Ε, λοιπόν για αυτόν τον άγνωστο “Χ” - ως άλλος Απόστολος Παύλος στην Αθηνά – εξέπεμψε πρόσφατα ένα αντισυστημικό κήρυγμα ο Γιώργος Τράγκας από το “αληθινό ραδιόφωνο” του real fm97.8. Τους προσφέρουμε λοιπόν την δυνατότητα να ξεπεράσουν αυτήν την άγνοια αν παρακολουθήσουν το παρακάτω απόσπασμα από το “κήρυγμα” του Γ. Τράγκα:

ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ