Δεν ξέρω με σιγουριά, αλλά ο μύθος τοποθετεί την κυοφορία αυτής της ελίτ μονάδας του εζεταελεένε πριν από μερικά φεγγάρια.
Παρόλο που η γενική ζαπατιστική διοίκηση αρνήθηκε επανειλημμένα την ύπαρξή της και κατέταξε αυτές τις συκοφαντίες στο φάκελο «Εξαιρετικοί και Μη Μύθοι» (μαζί με τους θρύλους του Σομπρερόν¹, της Χπακιντέ² και τις γαστρονομικές συνταγές του θανόντος Σουπ Μάρκος), οι φήμες εντοπίζουν τη γέννηση του διάσημου πλέον Κομάντο Ποπ Κορν [Παλομίτας] στο Καρακόλ Τουλάν Καού³, στο τέλος του έτους 2019.
Σύμφωνα με αυτόν, ο αυτοαποκαλούμενος Σουπ Γκαλεάνο είχε καβατζώσει όλο το καλαμπόκι που προοριζόταν για ποπ κορν στη νοτιοανατολική μεξικανική πολιτεία της Τσιάπας. Και παρόλο που ο προαναφερθέντας αργότερα ισχυρίστηκε ότι το σχέδιό του ήταν να σαμποτάρει τις μεγάλες αλυσίδες του κινηματογράφου και να τις αναγκάσει να μειώσουν την τιμή ενός τόσο πολύτιμου προϊόντος -καθώς και να εμποδίσει τις περίεργες παραλλαγές που προσφέρουν ποπ κορν με γεύση από πατατάκια-, μεταγενέστερες έρευνες συντάσσονται με την υπόθεση που εισηγήθηκε ο εισαγγελέας (ένα ον εξαιρετικά παρόμοιο με ένα σκαθάρι), ο οποίος στη δίκη εξέθεσε το κίνητρο του εγκλήματος: ο Σουπ Γκαλεάνο ήθελε να μπλοκάρει το ποπ κορν για να το έχει μόνο ο ίδιος. Η ξαφνική και ακατανόητη έλλειψη καυτερής σάλτσας αύξανε τις υποψίες.
Ο εισαγγελέας ονόματι Δον Ντουρίτο -που ήταν ντυμένος όπως ο «Χαλύβδινος Εισαγγελέας»⁴ των αδελφών Αλμοχάδα⁵ (μην τους συγχέετε με τους Αλμάδας⁶, αυτοί είναι άλλοι)- ξεδίπλωσε μια λαμπρή ρητορική ανάλυση γεμάτη κινηματογραφικές αναφορές που, πρέπει να το παραδεχθούμε, κάποιες στιγμές θύμιζαν τον Αλ Πατσίνο, τον Τομ Κρουζ, τον Τζον Τραβόλτα και τον Μάθιου ΜακΚόναχι (δηλαδή τις ταινίες αυτών των ηθοποιών και το αντικείμενο της νομολογίας). Ο κατηγορούμενος, παριστάνοντας τον δικηγόρο του εαυτού του, δεν υστερούσε καθόλου και, επιπλέον, πρόσθεσε κι άλλες αναφορές στη δραματική τέχνη. Ο προαναφερθέντας επιχειρηματολογούσε ως Shui Ta / Shen Te μπροστά στους θεούς («Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν», Μπέρτολ Μπρεχτ), όταν έφτασε η ώρα του ποσόλ⁷ και η ολομέλεια των ενόρκων απουσίαζε.
Βλέποντας ότι η δικαιοσύνη δεν θα αποδιδόταν και ότι ο κακόβουλος Σουπ Γκαλεάνο θα έκανε το δικό του, η συμμορία Ντεφένσα Ζαπατίστα [Σ.τ.Μ. Defensa Zapatista, Ζαπατιστική Άμυνα], με τη συνεργασία του Γατόσκυλου, εισέβαλε στην καλύβα του Σουπ Γκαλεάνο και «απαλλοτρίωσε» όχι μόνο αρκετά σακιά ποπ κορν, αλλά και ουκ ολίγα κουτιά καυτερής σάλτσας. Ο αγαπημένος Αμάδο⁸ έκανε τότε τις πρώτες του εξορμήσεις στην παρέα της Ντεφένσα Ζαπατίστα (αν και είχε ήδη κάνει το ντεμπούτο του στο Οβεντίκ το 2018, στο πρώτο φεστιβάλ ταινιών, όταν έκλεψε την κάμερα από τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ⁹, οπότε δημιούργησε, μαζί με τον φίλο του Τσίντο, ένα είδος θυγατρικής της ορδής της Ντεφένσα Ζαπατίστα.
Στο καινούργιο παρεάκι αυτοστρατολογήθηκε η Βερόνικα, μικρή αδελφή του Αμάδο, για την οποία λέγεται ότι είναι η «ριζοσπαστική πτέρυγα» του Κομάντο (συνήθως έχει τατουάζ ακόμα και στα χείλη της όταν της τυχαίνει η γλυκόπικρη καραμέλα που τα περιέχουν). Ο Τσούι και η Σίντια στρατολογήθηκαν αργότερα. Για ένα διάστημα, η Εσπεράνσα [Esperanza, Ελπίδα] ηγήθηκε του στρατεύματος, αλλά σύντομα εντάχθηκε στη γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου της πολιτοφυλακής, μαζί με την Ντεφένσα [Defensa, Άμυνα]. Έτσι ο αγαπημένος Αμάδο παρέμεινε υπεύθυνος.
Ήταν Απρίλιος και Μάιος. Η μονάδα που αργότερα θα βαφτιζόταν «Εκτός Εποχής» προετοιμαζόταν με τη συμμετοχή εκατοντάδων ατόμων στο Σπορείο «Κομαντάντα Ραμόνα».
Στη συνέχεια, ο Σουπ Γκαλεάνο διατάχθηκε να αποτρέπει τα παιδιά από το να ενοχλούν τις μαμάδες τους κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης του μαθήματος «Ακρόαση και Λόγος». Ο προαναφερθέντας αντιμετώπισε αυτή τη νέα οργανωτική πρόκληση και σχεδίασε μια μεταρρύθμιση στον ανύπαρκτο οργανικό νόμο του εζεταελεένε. Στόχος του: να τους προσδώσει μια στρατιωτική δομή και να τους εκπαιδεύσει στη δύσκολη τέχνη του σαμποτάζ, της αδιάκριτης καταστροφής και των συντονισμένων και διαδοχικών τσιρίδων.
Κάλεσε τα παιδιά και, με στρατιωτικό τόνο στη φωνή, είπε: «Ακούσατε τον Σουμπ Μόι να σας εξηγεί ότι πρέπει να είστε οργανωμένοι. Πρέπει λοιπόν να καταλάβετε ότι ακόμη και για να κάνετε σκανδαλιές πρέπει να είστε οργανωμένοι. Από τώρα και στο εξής είστε μια στρατιωτική μονάδα και όποιος δεν υπακούσει στις διαταγές θα υποστεί την τιμωρία να του κόψουν το κεφάλι με μια ματσέτα, χωρίς λάμα, ώστε να παίρνει πολύ χρόνο, και σκουριασμένη, ώστε να μολύνεται και να πρέπει να κάνει ενέσεις».
Περιττό να πούμε ότι η απειλή δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η Σίντια «σάρωσε» τον Σουπ από πάνω προς τα κάτω με το βλέμμα της και απομακρύνθηκε. Ο Ελ Τσούι ρώτησε αν πήγε να πάρει μια ματσέτα. Ο Τσίντο φαινόταν σαν να εκτιμά τους κινδύνους. Ο αγαπημένος Αμάδο ανέβασε τον γιακά του πουκαμίσου του και η Βερόνικα αποφάσισε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να ουρλιάξει με όλη της τη δύναμη. Στη γλώσσα τσό’ολ, πάλι.
Ο ήρωάς μας (προσοχή: εγώ είμαι «ο ήρωάς μας») δεν πτοήθηκε από αυτή την αναποδιά και, επιδεικνύοντας τις εκτενείς γνώσεις του στην ψυχολογία, κατέφτασε με έναν κουβά 20 λίτρων γεμάτο ποπ κορν. Η παρέα μαζεύτηκε γύρω από τον Σουπ Γκαλεάνο και τον πίεζε με το κλασικό «πρέπει να το μοιράζεσαι». Αλλά ο Σουπ απάντησε μόνο: «Δεν μπορώ, είναι μόνο για κομάντο». Όλες και όλοι εντάχθηκαν αμέσως. Αυτή ήταν η επίσημη γέννηση του Κομάντο Ποπ Κορν [Παλομίτας] ως τέτοιο.
Ο Σουπ, προνοητικός, είχε μερικά χνουδωτά αρκουδάκια και κάποια νεροπίστολα με μεγάλη ισχύ. Έδωσε στα παιδιά μία επιλογή. Ο Αμάδο και ο Τσίντο επέλεξαν νεροπίστολα, η Σίντια πήρε το αρκουδάκι, το οποίο, άλλωστε, ήταν στο ύψος της, ο Τσούι -όπως συνηθίζει- επέλεξε ένα πλαστικό άλογο, το οποίο, παρεμπιπτόντως, δεν περιλαμβανόταν στη διανομή.
Ενώ όλοι περίμεναν ότι η Βερόνικα θα διάλεγε το άλλο αρκουδάκι, εκείνη το απέρριψε, πήρε ένα από τα νεροπίστολα, πήγε και άρπαξε το αλογάκι του Τσούι και αφού το έβρεξε (από την Σίντια δεν μπόρεσε να πάρει το αρκουδάκι γιατί το είχε ήδη φυλάξει «για να μην βραχεί»), επιτέθηκε στον Αμάδο και τον Τσίντο. Μουσκεμένη από το πανδαιμόνιο της μάχης, η Βερόνικα πήγε στη μητέρα της για να την αλλάξει, αλλά χωρίς καμία ανάπαυλα ρίχτηκε εναντίον των άτιμων ανδρών -που είχαν ξεμείνει από εφόδια, δηλαδή από νερό- και τους νίκησε με μια κεραυνοβόλα ενέργεια, την οποία χειροκρότησαν η Ντεφένσα και η Εσπεράνσα ως μια «νίκη του φύλου», όπως τη χαρακτήρισαν. Ο ήρωάς μας είδε τις πολεμικές δυνατότητες της Βερόνικα και της έδωσε ένα (υπερσύγχρονο) τουφέκι εκτόξευσης νερού.
Όπως λέει η σοφή παροιμία -την οποία επινόησε εκείνη τη στιγμή ο ήρωάς μας-, «δεν ζει κανείς μόνο με ποπ κορν, υπάρχουν και οι γρανίτες και τα γλυκά τσαμόι¹°». Το Κομάντο εφοδιάστηκε με κάθε είδους προμήθεια απαραίτητη για την σκληρή εκπαίδευσή του. Κι έτσι έφτασαν κάποια γλυκόπικρα γλυκά με δώρο αυτοκόλλητα. Η Βερόνικα ήταν η μόνη που τα κόλλησε χωρίς δισταγμό. Και, φυσικά, ήταν επίσης η μόνη που, γλείφοντας το αυτοκόλλητο, που είχε λίγα ίχνη από βερίκοκο πάνω του, έκανε τατουάζ στη γλώσσα της. Έτσι η Βερόνικα, σε ηλικία τριών ετών, κατείχε, εκτός από την γλώσσα τσό’ολ και την καστιλιάνικη, και την κινεζική-ιαπωνική-κορεατική.
Το τρομερό Κομάντο Ποπ Κορν αποτελείται σήμερα από τον αγαπημένο Αμάδο (10 ετών και υπεύθυνος του κομάντο), τον Τσίντο (10 ετών και επιχειρησιακό συντονιστή), τον Τσούι (3 ετών, ελεγχόμενες κατεδαφίσεις) και την Βερόνικα (3 ετών, κατεδαφίσεις χωρίς κανέναν έλεγχο).
Η πρώτη επιχείρηση του Κομάντο Ποπ Κορν έγινε στον αποχαιρετισμό της Μοίρας 421. Ενώ οι βάσεις στήριξης φώναζαν «ζήτω» για τη Μοίρα και το συμβούλιο των γερόντων προστάτευε τους μελλοντικούς ναύτες με καπνούς από κοπάλ¹¹, το Κομάντο Ποπ Κορν φώναζε περίεργα συνθήματα, υποκινούμενο από ένα άτομο αμφιβόλου φήμης, όπως «Θέλουμε ποπ κορν»! «Αγωνιζόμαστε για το ποπ κορν!», «Όλα για όλους, για εμάς το ποπ κορν!».
Φυσικά υπήρχαν παράπονα, ακόμη και μια επίσημη κατηγορία, αλλά η Βερόνικα άρχισε να κλαίει στα τσό’ολ και ο Σουμπ Μοϊσές απελπίστηκε και είπε «κάντε κάτι να σωπάσει αυτό το κορίτσι». Ο Σουπ Γκαλεάνο, επιδεικνύοντας τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά του στην παιδαγωγική επιστήμη, παρουσίασε δύο επιλογές: είτε να ράψει τα χείλη του μικρού κοριτσιού ή να της δώσει ποπ κορν -γιατί με το στόμα γεμάτο ποπ κορν δεν θα μπορούσε να ουρλιάζει. Καθώς δεν μπόρεσαν να βρουν βελόνα και κλωστή, της έδωσαν μια σακούλα ποπ κορν. Το κλάμα σταμάτησε αμέσως. Αλλά, οποία έκπληξη, η υπόλοιπη παρέα, όταν συνειδητοποίησε το αποτέλεσμα, άρχισε να κλαίει επίσης. Κατάληξη: η ανθυπολοχαγός Ανχελίνα αναγκάστηκε να φτιάξει ποπ κορν για να το δώσει σε όλες και όλους.
Η ιστορία των αλυσοπριοστών είναι παρόμοια. Όταν τα παιδιά είδαν τους εξεγερμένους να κόβουν τα ξύλα για να φτιάξουν τα καγιούκο¹², άρχισαν να παίζουν με σανίδες σαν να ήταν αλυσοπρίονα. Δηλαδή, η σανίδα ήταν το πριόνι. Η αισιοδοξία τους ήταν αξιέπαινη: σκόπευαν να γκρεμίσουν τους μεταλλικούς στύλους των ταμπλό του μπάσκετ με την σανίδα-αλυσοπρίονο. Αλλά όταν άρχισαν να «παίζουν» για να δουν ποιος θα μπορούσε να πριονίσει τον άλλον, ο Σουπ Γκαλεάνο συνειδητοποίησε με βαθιά ικανοποίηση ότι η συμμορία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει με επιτυχία μια Αποκάλυψη των Ζόμπι.
Όταν ο Αγαπημένος Αμάδο χτύπησε το πόδι του μ’ ένα καρφί, η Βερόνικα σκέφτηκε ότι ήταν καλή ιδέα να «θεραπεύσει» το πόδι και ζήτησε βοήθεια από τον Τσούι. Με μία σανίδα το κάθε παιδί προσπάθησαν να πριονίσουν το πόδι του Αμάδο. Τότε η Σίντια ενημέρωσε τον Σουπ Γκαλεάνο ότι στον Αμάδο είχε «καρφωθεί ένα καρφάκι». Ο Σουπ τη συμβούλεψε να του πει ότι θα του έκαναν ένεση, για να δει αν ήταν αλήθεια. Αν ο Αμάδο το έβαζε στα πόδια, αυτό σήμαινε ότι έκανε τον ψόφιο και ότι δεν είχε τραυματιστεί άσχημα. Η Σίντια έφυγε και λίγο αργότερα επέστρεψε και ανέφερε: ο Αμάδο ήταν ακόμα πεσμένος (προσοχή γενιά Ζ¹³ -ή όπως αλλιώς λέγεται- είπα «πεσμένος»). Ο Σουπ έκανε την καλύτερη γκριμάτσα του ντόκτορ Χάουζ¹⁴ και είπε «Είναι σοβαρό, πρέπει να τον χειρουργήσουμε». Και συμβούλευσε την Σίντια να του κόψει τα πόδια… και το κεφάλι γιατί «πώς γίνεται και πονάει το κεφάλι του». Η Σίντια συμφώνησε. Η ιστορία θα είχε τελειώσει με ένα θρίαμβο της ιατρικής επιστήμης, με μια μεγάλη χειρουργική επέμβαση που θα γινόταν με τέσσερα χέρια και δύο σανίδες ως αλυσοπρίονα, αν δεν είχαν έρθει οι λειτουργοί υγείας που πήγαν τον Αμάδο στην κλινική με φορείο, του έβαλαν επιδέσμους και δεν ξέρω τι αλοιφές.
Όμως, μπροστά στη ματαίωση του σχεδίου, η Σίντια δεν έκανε πίσω και επέλεξε να γίνει η γιατρός του Κομάντο. Καθώς ο Σουπ δεν μπόρεσε να βρει ένα σετ με παιχνίδι γιατρού αλλά μόνο ένα κτηνιατρικό, η Σίντια παρουσιάστηκε ως γιατρός της ομάδας με αυτό.
Βλέποντας την αξιέπαινη κλίση της Βερόνικα και του Τσούι για κατεδάφιση, τους πήραν δύο πλαστικά αλυσοπρίονα και ένα σετ μηχανικού, με τρυπάνι, πένσα, πριόνι, κόφτη, κατσαβίδι, σφυρί και γαλλικό κλειδί (όλα από πλαστικό), τα οποία είχαν το πλεονέκτημα ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τόσο για ιατρικές-χειρουργικές επεμβάσεις όσο και για την επισκευή των αλυσοπρίονων, τα οποία, φυσικά, «διαλύθηκαν» από την πρώτη μέρα.
Μετά ήρθαν τα ποδήλατα. Όλοι γνωρίζουν ότι ένα κομάντο χωρίς ποδήλατα δεν μπορεί να αναπτυχθεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ήξεραν να οδηγούν ποδήλατο. Ο Σουπ δεν τους δίδαξε, υποστηρίζοντας: «Μήπως σου μαθαίνει κανείς να ζεις; Όχι, μαθαίνεις πέφτοντας». Και κάπως έτσι το Κομάντο γέμισε γρατζουνιές, μώλωπες και κοψίματα, αλλά μετά από λίγες μέρες, έκαναν βόλτες στο γήπεδο μπάσκετ χωρίς δυσκολία.
Όταν η ομάδα «Εκτός Εποχής» πληροφορήθηκε ότι οι πτήσεις και, κυρίως, ένας τόπος για να προσγειωθούν στην Ευρώπη είχαν τελικά εξασφαλιστεί, ο διάσημος ήρωάς μας (εγώ ο ίδιος) κάλεσε το Κομάντο Ποπ Κορν και του είπε: «Θα φύγετε σε λίγες μέρες. Απαγορεύεται να αρρωστήσετε και να χτυπήσετε. Πρέπει να προσέχετε τον εαυτό σας, γιατί όποιος έρθει με γρατζουνιές, δεν θα πάρει ποπ κορν. Είναι ξεκάθαρο αυτό;»
Για να δείξει ότι όλα ήταν ξεκάθαρα, ο Τσούι κατηγόρησε την Σίντια ότι είχε πέσει από το ποδήλατο. Η Σίντια είπε ότι ο Τσούι έλεγε ψέματα, ότι η Βερόνικα την έσπρωξε. Ο αγαπημένος Αμάδο εξήγησε ότι τσακώνονται για το οτιδήποτε, ότι αρκεί να έχει το ένα από τα παιδιά ένα παιχνίδι, για να τσακωθούν. Ο αξιοθαύμαστος παλαδίνος¹⁵ αντέτεινε: «Σας έδωσα ωστόσο από ένα παιχνίδι στον καθένα ισότιμα, για να μην τσακώνεστε». Ο Τσίντο έκανε μια γκριμάτσα του τύπου «Ο Σουπ δεν καταλαβαίνει ότι δεν καταλαβαίνει» και ο αγαπημένος Αμάδο αποφάνθηκε: «Δεν τους νοιάζει, θέλουν το παιχνίδι που έχει ο άλλος ή η άλλη».
Ο ασύγκριτος και ειδωλοποιημένος ήρωας (πάλι εγώ, αλλά πιο σεμνός, αν είναι δυνατόν) τους προειδοποίησα: «Λοιπόν, σας είχα ήδη προαναγγείλει, αν χτυπήσετε ή αρρωστήσετε, τότε δεν θα φύγετε και οι μαμάδες σας θα κλαίνε συνέχεια γιατί ούτε αυτές θα φύγουν, εξαιτίας σας. Καταλάβατε;» Όλοι απάντησαν καταφατικά.
Μόλις ο γενναίος Σουπ επέστρεψε, ο Τσούι άρχισε να κλαίει. Αποδείχθηκε ότι η Βερόνικα του έδωσε ένα χαστούκι γιατί τριγύρναγε κουτσομπολεύοντας. Η Βερόνικα ρωτήθηκε αν ήταν αλήθεια και ομολόγησε ότι ήταν, χωρίς το παραμικρό σημάδι μετάνοιας.
Απελπισμένος, ο Σουπ πήγε στην καλύβα του. Μακράν του να θεωρήσει τον εαυτό του ηττημένο, έψαξε στην ογκώδη βιβλιοθήκη του με τις πραγματείες ψυχολογίας, γεωγραφίας, απόκρυφων επιστημών, καθώς και στη συλλογή του με γελοιογραφίες του Μεμίν Πινγκουίν¹⁶ και επέστρεψε ξανά. Κάλεσε το Κομάντο Ποπ Κορν και τους έδειξε σε ένα χάρτη πού βρίσκονται το καρακόλ και το σπορείο. Στη συνέχεια τους έδειξε πού βρίσκεται η Μαδρίτη και πού η Βιέννη. Έπειτα σχεδίασε μια λεπτεπίλεπτη γραμμή για να περιγράψει την πτήση που θα ακολουθούσε.
Μετά από μια μακρά ανάλυση, ο Σουπ αποσύρθηκε ικανοποιημένος: είχε καταφέρει να πείσει το Κομάντο Ποπ Κορν. Τα τελευταία λόγια του ήρωά μας αντηχούσαν στον αέρα: «Γιατί να συμβιβαστείς με την αταξία και τη σκανδαλιά σε ένα καρακόλ, όταν μπορείς να καταστρέψεις μια ολόκληρη ήπειρο;»
Το πλάνο της κάμερας απομακρύνεται. Το Κομάντο Ποπ Κορν παρατηρεί με προσοχή τον παγκόσμιο χάρτη, ενώ γλείφει με λαιμαργία τα γλειφιτζούρια με τσαμόι [Σ.τ.Μ. Βλέπε σημείωση 10]. Ο Τσοτς, ο Τραγόν και η Πελούσα, τρία σκυλάκια που συνήθως συνοδεύουν το Κομάντο Ποπ Κορν στις επιδρομές του, καταφθάνουν και σκίζουν το χαρτόνι. Μια ριπή ανέμου εισβάλει και απογειώνει ένα χαρτάκι που γράφει «Travesía por la Vida» [Σ.τ.Μ. Ταξίδι για τη ζωή].
Ένα επικό τέλος… και, ναι, λίγο παράδοξο.
Προειδοποίηση: Το Κομάντο Ποπ Κορν έχει διανύσει δύο μήνες χωρίς να αποδείξει τον λόγο της ύπαρξής του. Ένα Κομάντο Ποπ Κορν χωρίς καλαμπόκι για ποπ κορν είναι σαν βαμπίρ που παρηγορείται με κέτσαπ, οπότε είναι αναμενόμενο ότι, φτάνοντας στην Ευρώπη… ορίστε, να… γιατί ο Σουπ Γκαλεάνο προβάρει ξανά και ξανά το «Aló? Brennen Wien und Berlín?» σε δύο παλιά γουόκι-τόκι, με τον Αμάδο, ο οποίος βρίσκεται μόλις 10 μέτρα μακριά και λέει ότι δεν ακούει. Είναι φυσικό, μήπως να έβαζαν μπαταρίες στις συσκευές;
Βεβαιώνω.
Ο Σουπ Γκαλεάνο
Υπέρτατος Αρχηγός, Μέγιστος Ηγέτης, Διακεκριμένος Διοικητής, Μεγάλος Οδηγός, Ιστορικός Ιστορικός, Αλάθητος Σοφός, Αιώνιο Φως στην Άκρη του Τούνελ, Άλφα και Ωμέγα -και Δέλτα και Λάμδα-, Φάρος των σημερινών και μελλοντικών γενεών, Παλαδίνος της Σεμνότητας και Εκπαιδευτής του Κομάντο Ποπ Κορν.
(και, επίσης, ο «Ήρωάς μας» σε αυτή την επική ιστορία, που αξίζει να ενισχυθεί από τις πένες του Μαρτίν Λουίς Γκουσμάν και του Λέοντα Τολστόι).
Σ.τ.Μ.
- Ο θρύλος του Sombrerón είναι διάσημος στην πολιτεία Τσιάπας, αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου, στην Κεντρική και Νότια Αμερική. Αφηγείται την ιστορία ενός συγκεκριμένου ανθρώπου που έζησε πριν από πολλά χρόνια και χάρη στο πολύ ιδιαίτερο σομπρέρο του μιλάμε γι’ αυτόν ακόμα και σήμερα. Ήταν ένας ηλικιωμένος άνδρας που τον έβλεπαν να περιπλανιέται στα χωριά της Τσιάπας. Κανείς δεν ήξερε ποιος ήταν και προφανώς κανείς δεν πλησίαζε για να τον ρωτήσει. Λόγω της εμφάνισής του, κατέληξε να προκαλεί κάποιο φόβο στους ανθρώπους. Ήταν πάντα ντυμένος στα μαύρα, με σομπρέρο στο ίδιο χρώμα. Και φυσικά, όλα αυτά συνοδεύονταν από ένα εξίσου μυστήριο άλογο. Δεν επικοινωνούσε με κανέναν και ακριβώς όπως εμφανιζόταν, έτσι και έφευγε. Το πιο εντυπωσιακό πράγμα σ’ αυτόν: ήταν κατακτητής. Προσαρμοζόταν με όλες τις γυναίκες που ήθελε να φλερτάρει. Αν ήθελε να ερωτευτεί ένα κορίτσι της υψηλής κοινωνίας της πόλης, εμφανιζόταν ντυμένος ανάλογα. Αν όμως κυνηγούσε μια ταπεινή ιθαγενή, προσάρμοζε τα ρούχα του ώστε εκείνη να νιώθει ότι ταυτίζεται με τον κατακτητή. Η μόνη σταθερά ήταν η χρήση του σομπρέρο. Και λέγεται ότι ήταν πολύ γοητευτικός, γι’ αυτό και κατέληξε να κάνει πολλές γυναίκες να τον ερωτευτούν. Τους πρόσφερε επίσης κοσμήματα και πλούτη, γεγονός που τον βοηθούσε να ανταποκρίνονται στη γοητεία του. Οι περισσότερες από τις γυναίκες εξαφανίζονταν, αλλά όλα αυτά είναι γνωστά επειδή μία από αυτές υποτίθεται ότι κατάφερε να δραπετεύσει. Πήρε μαζί της όλα τα κοσμήματα, χάρη στα οποία άλλαξε τη ζωή της.
Υπάρχουν και άλλοι θρύλοι που σχετίζονται με αυτό το μυστηριώδες άτομο. Λέγεται ότι ήταν επίσης κλέφτης, ότι εμφανιζόταν στους δρόμους για να κλέψει τον πλούτο των ανθρώπων που είχαν την ατυχία να τον συναντήσουν. Αλλά δεν λήστευε τον οποιονδήποτε. Λέγεται ότι τα θύματά του ήταν μόνο άνθρωποι με κακή ζωή. Μεθύστακες, τζογαδόροι, απατεώνες και τα συναφή. Άνθρωποι αμαρτωλοί, κάποιοι βρίσκουν κάποια ομοιότητα με τον Ρομπέν των Δασών. Εμφανιζόταν καλπάζοντας μέσα στη νύχτα. Με τον δυνατό άνεμο γύρω του, δημιουργούσε μια τρομακτική ατμόσφαιρα, γι’ αυτό πολλοί τον αποκαλούσαν Μαύρο Καβαλάρη. Λέγεται ότι ο Σομπρερόν εξακολουθεί να κάνει βόλτες στους δρόμους. Και ότι αν είσαι άνθρωπος κακόκαρδος, θα πρέπει να το σκεφτείς διπλά να κυκλοφορείς τη νύχτα.
2. Ο μακάβριος αυτός θρύλος αφηγείται πως τις νύχτες εμφανιζόταν στα Υψίπεδα της Τσιάπας μια γυναίκα, η Xpakinté, με μακρύ διάφανο άσπρο ρούχο, ανοιχτόχρωμο δέρμα και μάτια, η οποία σαγήνευε τους φύλακες και τους έβαζε να αλληλοσκοτώνονται (ο τελευταίος είχε αυτοπυροβοληθεί στο στήθος).
3. Καρακόλ Tulan Ka’u, «Σπείρα της αξιοπρέπειας που υφαίνει τα χρώματα της ανθρωπότητας στη μνήμη των πεσόντων», Συμβούλιο Καλής Διακυβέρνησης «Σπόρος που ανθίζει με τη συνείδηση εκείνων που αγωνίζονται για πάντα», ανακτημένη γη.
4. Fiscal de Hierro: μεξικανική σαπουνόπερα την οποία πρόβαλε από το 2017 το καθεστωτικό κανάλι TV Azteca και στη συνέχεια απέκτησε το Netflix. Περιλαμβάνει 80 επεισόδια που συνδυάζουν το μελόδραμα, το θρίλερ, το δράμα, την εκδίκηση και τον αγώνα ενάντια στο εμπόριο ναρκωτικών.
5. Los Almohadas: στην κυριολεξία σημαίνει «Οι Μαξιλαράτοι». Χρησιμοποιείται ως δήθεν οικογενειακό επίθετο ηθοποιών στην παραπάνω σαπουνόπερα, σαρκαστικό λογοπαίγνιο στην πραγματικότητα, καθώς θυμίζει τους υπαρκτούς αδελφούς Αλμάδας.
6. Los Almadas: τα αδέλφια Φερνάντο και Μάριο Αλμάδα ήταν οι δύο πιο διάσημοι ηθοποιοί σερίφηδες στο μεξικάνικο γουέστερν με περίπου 350 ταινίες τη δεκαετία του ’60. Σε αυτές οι «κακοί» είναι πολύ κακοί και οι «καλοί» πολύ καλοί και οι διαφωνίες λύνονται συνήθως με ένα Μάγκνουμ 44.
7. Pozol: ρόφημα που παρασκευάζεται με νερό, αλεσμένο καλαμπόκι και ζάχαρη.
8. Amado: Αμάδο στα ισπανικά σημαίνει αγαπημένος.
9. Gael García Bernal: μεξικανός ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός. Έντονα πολιτικοποιημένος και ενταγμένος στην αριστερά, με ταινίες όπως «Χαμένες Αγάπες», «Μη με ξεχνάς», «Περί τυφλότητας», «Νερούδα».
10. Chamoy: μεξικάνικη εκδοχή γλυκού ή φρουτοχυμού ενός πολύ κοινού ροφήματος στην Ιαπωνία όπου ονομάζεται prunus mume (είδος βερυκοκιάς). Καταναλώνεται παραδοσιακά στην Ασία εδώ και αιώνες ως ολόκληρο φρούτο ή ρόφημα με σκοπό την απομάκρυνση των όξινων αποβλήτων από το αίμα, την ανακούφιση από τη μέθη ή την υποστήριξη της χρόνιας κόπωσης.
11. Copal: στην ιθαγενή γλώσσα νάουατλ το κοπάλ αναφέρεται σε κάθε φυτό που παράγει ρητίνη η οποία εκλύει άρωμα όταν καίγεται. Θεωρείται η τροφή των θεών στους οποίους προσφέρεται από τους ιθαγενείς λαούς σε τελετουργίες, εορτασμούς και θεραπείες. Το δέντρο, που μπορεί να φτάσει τα 30 μέτρα, κινδυνεύει με εξαφάνιση λόγω των δασικών πυρκαγιών και της εντατικής εκμετάλλευσης.
12.Cayuco: μικρό ξύλινο πλοιάριο που χρησιμοποιούσαν οι αποικιοκράτες για να μεταφέρουν προϊόντα στο Γιουκατάν.
13. Centennnials: Γενιά της Εκατοεντηρίδας (Γενιά Ζ, γνωστή επίσης ως iGeneration, Μετά-Millennials κ.ά.) είναι η δημογραφική ομάδα που διαδέχεται τη «Γενιά Y» (Millennials). Με ηλικία μεταξύ 8 και 23 ετών -ο μεγαλύτερος γεννήθηκε το 1995 και ο μικρότερος το 2010- κυκλοφορούν διαρκώς με ένα τάμπλετ και ένα σμάρτφον. Έχουν πλήρη γνώση των νέων τεχνολογιών, παραμελώντας σε μεγάλο βαθμό τις διαπροσωπικές σχέσεις και δίνοντας μεγαλύτερη σημασία στα κοινωνικά δίκτυα στο Ίντερνετ.
14. Doctor House: αντισυμβατικός, κυνικός και ιδιοφυής γιατρός, πρωταγωνιστής μιας βορειοαμερικανικής τηλεοπτικής σειράς, ο οποίος, παρά την εξάρτησή του από αναλγητικά χάπια, διευθύνει το διαγνωστικό τμήμα ενός νοσοκομείου στο Νιού Τζέρσεϊ.
15. Paladín: ιππότης ή γενικότερα ευγενής του Μεσαίωνα, ο οποίος περιπλανιόταν αναζητώντας ηρωικές περιπέτειες.
16. Memín Pingüín: είναι το όνομα ενός δημοφιλούς μεξικανικού εικονογραφημένου κόμικ και επίσης το όνομα του κεντρικού ήρωα, που δημιούργησε η Γιολάντα Βάργκας Δουλτσέ το 1943. Ο Μεμίν, μοναδικός αφροαμερικανός στο κόμικ (με κουβανέζικη καταγωγή), παρουσιάζεται με βάση ρατσιστικά στερεότυπα, χωρίς διανοητικές ικανότητες, κατάλληλος μόνο για σκληρές χειρωνακτικές δουλειές, αλλά πάντοτε χαμογελαστός.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου