ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Οι Ρομά παραμένουν Χαλάνδρι, οι κατεδαφίσεις έγιναν...



video από την κατεδάφιση (1-10-2014)


8 σχόλια :

  1. Ήταν μια σοσιαλιστική κατεδάφιση. Μπράβο στο δήμαρχο. Πρώτα οι άνθρωποι, όχι οι αριθμοί. Επόμενη κατεδάφιση υπό ΣΥΡΙΖΑ: Βίλλα Ζωγράφου. Αλλά με έγκριση του αντιπροσώπου των αναρχικών. Κάτω η εγκληματικότητα, ζήτω τα Mall!

    ΥΓ Ελπίζω να υπάρχει και βίντεο από όταν τα τσακάλια θα τρώνε Ρομά μωρά στο Όρος Πατέρα που θα πάνε. Να πάνε και οι Βιλλαίοι εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ,Η κατεδάφιση δεν έγινε από τον δήμο, αλλά την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Επίσης έγινε με την σύμφωνη γνώμη των Ρομά. Αφορούσε 12 από τα 50 κτίσματα που έχουν πρωτόκολλα κατεδάφισης. Επίσης ήταν όλα ακατοίκητα (βοηθητικοί χώροι, τουαλέτες, εγκαταλελειμμένα) εκτός από ένα που κατοικούσε ένας ανάπηρος τσιγγάνος.

      Διαγραφή
    2. Φυσικά και η οικονομική εξουσία δίνει την εντολή. Δε θεωρώ το Ρούσσο ρατσιστή. Το θεωρώ όμως ρεφορμιστή και γι' αυτό εκτελεί ρατσιστικές εντολές. Όπως δε χαίρομαι για τα αδιέξοδα του ρεφορμισμού, απελπίζομαι όμως για τα αποτελέσματά του, εξού και το σκληρό ύφος. Ας μη συζητάμε για 12/50 και σύμφωνη γνώμη. Οι Ρομά είναι οι οροθετικές, η υγειονομική βόμβα, οι Αλβανοί δραπέτες, οι μικροπωλητές ΑΣΟΕΕ. Και όχι, δε συμφώνησαν ξαφνικά μετά από πορεία, εξέγερση, ολονυχτία και μια ολόκληρη δουλειά ένα χρόνο τώρα με εκδηλώσεις και συνεντεύξεις. Ο πρόεδρός τους, τους παρέκαμψε. Αν αυτό μας θυμίζει κάτι.

      Διαγραφή
    3. Θα συμφωνήσω κατ' αρχάς μαζί σου με το πως θέτεις το ζήτημα των Ρομά ως “κοινωνικού υποκειμένου”. Αυτά που ισχύουν για τους Ρομά, ισχύουν γενικά για τους όλους τους “από κάτω”που υφίστανται κοινωνικούς αποκλεισμούς. Η πιο οργανωμένη κοινωνική δύναμη είναι η αστική τάξη.

      Οι πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα των Ρομά του Χαλανδρίου αναδεικνύουν δύο ζητήματα και όχι μόνον το ένα που θέτεις και αφορά την πολιτική της Δημοτικής Αρχής. Το πρώτο κατά την γνώμη μου είναι το ζήτημα του κινήματος και είναι το πιο καθοριστικό: Κατά πόσο το πρόβλημα των Ρομά έγινε ή μπορούσε να γίνει και υπόθεση του κινήματος και όχι μόνον υπόθεση των ιδίων των Ρομά.

      Απ' αυτή την άποψη, η πρώτη διαπίστωση είναι ότι πέρα από μια στοιχειώδη (και ανεπαρκή) συμπαράσταση στα πλαίσια μιας “κοινωνικής αλληλεγγύης”, ουσιαστικά δεν υπήρξε άλλη κινηματική διάσταση, ικανή να βάλει την δική της σφραγίδα στις εξελίξεις, δηλαδή να αναδειχθεί ως άλλος ένας “ρυθμιστικός παράγοντας” στις εξελίξεις.


      Η δημοτική Αρχή, σήμερα δεν μπορεί να είναι ούτε “ρεφορμιστική” ούτε “επαναστατική”. Ως διαχειριστής κρατικής εξουσίας (ο Δήμος είναι κρατικός μηχανισμός) είναι αναγκασμένη να ενεργεί στο όνομα του “γενικού συμφέροντος και των δημοτών”. Ως αριστεροί όμως γνωρίζουμε πως αυτό το “γενικό συμφέρον” είναι σε τελική ανάλυση ένα “ταξικός συμβιβασμός” που εξασφαλίζει την ομαλότητα και την κανονικότητα με όρους υποταγής. Ως αριστεροί λοιπόν έχουμε το καθήκον να παρεμβαίνουμε τον κοινωνικό συσχετισμό τροποποιώντας αυτόν τον “ταξικό συμβιβασμό”.

      Η τροποποίηση αυτού του συσχετισμού είναι πρώτα απ' όλα υπόθεση του κινήματος και όχι του Κράτους (δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση της Δημοτικής Αρχής). Αν λοιπόν δεν υπάρχουν αυτοί οι “κινηματικοί όροι” ως ενεργοί παράγοντες της τροποποίησης αυτού του κοινωνικού συσχετισμού, καμία διοίκηση όσο και αριστερή να είναι στις διακηρύξεις της, δεν αρκεί για να επιβάλει του αναγκαίους συμβιβασμούς στις κρατικές πολιτικές, ο οποίοι θα καταγράφουν αυτή την τροποποίηση του κοινωνικού συσχετισμού.

      Με αυτά τα δεδομένα ο ρόλος της Δημοτικής αρχής είναι “διαμεσολαβητικός”, και η “ρύθμιση” που αποτυπώθηκε στις διαπραγματεύσεις, ήταν σε γενικές γραμμές θετική γιατί ανέτρεψε την άμεση μεταφορά των Ρομά στο όρος Πατέρα και δεν κατεδαφίστηκαν κατοικίες. Ανέτρεψε επίσης την παρουσία των δυνάμεων καταστολής στο οικισμό των Ρομά.

      Όμως τώρα αρχίζουν τα δύσκολα, τόσο για την δημοτική αρχή όσο και για το κίνημα, γιατί αυτό που κερδήθηκε είναι η “αναβολή”. Σύντομα όμως θα πρέπει να διευθετηθεί με οριστικό τρόπο το ζήτημα. Και εκεί θα κριθούν όλοι...

      Διαγραφή
    4. Προφανώς, το θέμα είναι, οτι η πλειοψηφία των πολιτών του Χαλανδρίου, τους οποίους εκπροσωπεί η δημοτική αρχή, δεν επιθυμούν ιδιαίτερα την παρουσία των τσιγγάνων, για να το πούμε ευγενικά. Αυτό το γεγονός καθορίζει τη στάση της, γι αυτό τα περι ρεφορμισμού είναι ρομαντικά.
      Το στυλ έχει ενδιαφέρον: ο δήμαρχος φρόντισε να γκρεμιστούν τα ακατοίκητα-για να ικανοποιηθεί το κράτος και ξεκίνησε συζήτηση για την μετεγκατάσταση-με τη συναίνεσή τους. Να δείς που στο τέλος θα καρπωθεί πολιτικά την απομάκρυνση των τσιγγάνων απ'το δήμο, κάτι που κανένας δεξιός δεν μπόρεσε να κάνει-θα τον έλεγαν φασίστα!
      Ό,τι κάνει σήμερα ο Συριζα στους δήμους, θα κάνει αύριο στην χώρα,όχι απο ρεφορμισμό, αλλά, επειδή οι πολίτες (οι ψηφοφόροι του) θα τα απαιτήσουν.

      Διαγραφή
    5. Καλά ρε ανώνυμε μπήκες εοσ για να παπαγαλίσεις Βούλτεψη; Χαώνεσαι κιόλας μόνος σου.

      Στα δικά μας τώρα.

      Οκ, παρεμβαίνεις σε αστικό κράτος άρα υπάρχουν όρια. Οκ, οι Ρομά ούτε την οργάνωση έχουν, ούτε τις ιδέες. Οκ, το αντιρατσιστικό κίνημα είναι μικρό. Αλλά ρε σύντροφοι, αν ο κόσμος είναι ρατσιστής και δεν κατεβαίνει στο δρόμο, θα τον αλλάξουμε κάνοντας δεξιότερη πολιτική; Μήπως οι ψηφοφόροι του Ρούσσου ψήφισαν Ρούσσο για να την πέφτει στους Ρομά; Μήπως ανάποδα, δεν κατεβαίνουν, επειδή έχουν μια ηγεσία υποχωρητική στο αντιρατσιστικό; Μήπως οι Ρομά, αν η Αριστερά είχε ανοίξει το θέμα και είχε κάνει δουλειά όπως με τους 2ης γενιάς, δε θα ήταν απομονωμένοι; Μη μπερδευόμαστε. Το ότι η τάξη δρα, εννοείται! Κανένας δήμαρχος δε θα την υποκαταστήσει. Όμως δε δρα πάντα ενιαία και υπέρ της. Αν δεν υπάρχει ηγεσία να οργανώνει την κλιμάκωση, η τάξη θα χάσει, ακόμα και αν βγει η μισή χώρα στο δρόμο (γκουχ, 1944). Και η ήττα δεν είναι απλά απογοήτευση, αλλά επικίνδυνες καταστάσεις και έχουμε την εμπειρία. Εν τέλει, δε γίνεται στη μόνη χώρα με Αριστερά 40% να μιλάμε για αδύναμο κίνημα και οι ηγεσίες να σηκώνουν τα χέρια ψηλά. Εμ σε ψηφίζουν, εμ δε σου κάνουν; Δηλαδή με ΣΥΡΙΖΑ 51% θα είχαμε σοσιαλισμό, αλλά με 30% ο κόσμος είναι ρατσιστής και τι να κάνουμε; Αντί να βλέπουμε τι κινήματα και απεργίες θα είχαμε αν ο ΣΥΡΙΖΑ τις ήθελε και τις οργάνωνε. Τώρα περιμένουμε αν θα ψηφιστεί ο Κουβέλης ή όχι. Και κλείνω με κάτι για ΑΡΑΝ-ΑΡΑΣ για το γαμώτο. Σύντροφοι ξέραμε πόσο σκληρά αντιρατσιστές είστε (ας μη πω) αλλά πραγματικά ξεπερνάτε τον εαυτό σας στο Χαλάνδρι. Φτου φτου!

      Διαγραφή
    6. Εχεις πάει ποτέ στο Χαλάνδρι;

      Διαγραφή
  2. Ποιός είναι τελικά αντιρατσιστής και προοδευτικός ?

    Ο άνθρωπος που θεωρεί ότι τα παιδιά των Ρομά έχουν δικαίωμα να πάνε σχολείο μαζί με τα παιδιά του , αλλά ότι δεν έχουν διακαίωμα οι γονείς τους να καταπατούν ξένη περιουσία ,παράλληλα δε να μην σέβονται τα δικαιώματα στην ησυχία , την καθαριότητα , την υγιεινή των άλλων είναι Ρατσιστής ?

    Αυτός που σέβεται τον ηλικιωμένο παπού Ρομά , του παραχωρεί την θέση του στο λεωφορείο , στο γκισέ του Δήμου , τον αντιμετωπίζει όπως τον συνταξιούχο μή Ρομά πατέρα του ,αλλά αγανακτεί με το γεγονός ότι οι εγγονοί του Ρομά περνάνε την Χαραυγής ή την Σαραντοπόρου με πατημένα τα γκάζια την ώρα που ο δικός του Πατέρας , Παπούς ή το παιδί περνάνε τον δρόμο , είναι ρατσιστής ?

    Είναι ρατσιστής όποιος δεν βλεέπι τα πράματα μέσα απο ένα πρίσμα πολιτικής τοποθέτησης , παρά απο το πρίσμα της ανθρώπινης ηθικής , του δικαίου και της λογικής ?

    Είναι ρατσιστής αυτός που δεν δηλώνει προοδευτικός αριστερός , αλλά αποδέχεται το γεγονός ότι πρέπει να πληρώσει φόρους για να πάει σχολείο το παιδί του Ρομά ή του Αριστερού γείτονα του που υπεκφεύγει των φόρων δηλώνοντας το ώς πράξη αντίδρασης στο κατεστημένο?

    Είναι άραγε προοδευτικός αυτός που εκφράζεται με όρους του ιστορικού υλισμού και παράλληλα φροντίζει τα παιδιά του να πάνε στο Δούκα ή στο Κολλέγιο Αθηνών, ή αυτός που θεωρεί ότι το μέλλον χτίζεται απο τον κοινό μόχθο και ανήκει στα παιδιά όλων μας ?

    Η απάντηση για εμένα είναι προφανής , αναρωτιέμαι εάν είναι για την πλειοψηφία όμως.

    Το ίδιο προφανές είναι ότι οι Ρομά του Νομισματοκοπείου είναι καταπατητές , δεν σέβονται τον δημόσιο αλλά ούτε τον ιδιωτικό τους χώρο και συστηματικά παρασιτούν εκμεταλευόμενοι την ανοχή της πολιτείας , ανοχή που όμως δεν εκδηλώνεται ποτε για όποιον αποδέχεται να παίξει με τους κανόνες του παιχνιδιού της κοινωνικής συμβίωσης και των όποιων ευθυνών και δικαιιωμάτων απορρέουν απο αυτήν.

    Το ίδιο προφανές -για εμένα πάλι - είναι ότι η νέα γενιά τους δεν πρέπει να τιμωρηθεί για την ανικανότητα και την συνειδητή συχνά μιζέρια των γονιών τους. Πρέπει να εκπαιδευθεί απο δασκάλους όπως τα παιδιά μας και δεν θεωρώ ότι πρέπει να απομονωθούν στο όρος Πατέρας.

    Οι Ρομά πρέπει μεν να ενσωματωθούν στις τοπικές κοινωνίες όχι όμως ώς οργανωμένες -συχνά επιθετικές-ομάδες , αλλά αντίστοιχα με τους αξιοπρεπείς Ρομά της Φυλής , της Αγίας Βαρβάρας αλλά και του Άνω Χαλανδρίου (πίσω απο την Ηρακλείτου/Πλακεντίας).

    Οι δε Ιδιοκτήτες στο Νομισματοκοπείο δεν είναι μόνο οι Κεφαλαιοκράτες που τους ανήκει ο χώρος των Ρομά , αλλά είναι και οι ταλαίπωροι που ζούν απέναντι τους στην Σαρανταπόρου , δέχονται στις αυλές τους τα λύματα και στα Σκουπίδια τους, δεν μπορούν να κοιμηθούν μετά τον Μάιο έως και τον Οκτώβρη με ανοιχτά παράθυρα από τα σκυλάδικα που τα παιζουν οι νταλκαδιασμένοι γείτονες τους στα 100 ντεσιμπέλ στις 3 τα ξημερώματα ,και δεν πρέπει κατά πολλούς εν τέλει να έχουν δικαίωμα στην περιουσία τους , όπως έχει ο κ.Τσουκαλάς στην δική του (1,1 εκ ευρώ) , ο κ.Τσακαλώτος (μετοχές goldman Sacs) , αλλά και ο κ.Σταθάκης που προέρχεται απο πλοιοκτητική οικογένεια και οι οποίοι (όπως και η κ.Γιαννακάκη της ΔΗΜΑΡ) δεν έχουν την τύχη να ζουν απέναντι τους.

    Καληνύχτα σε όλους και καλή μας φώτιση

    **υγ. Τα σπίτια των Ρομά στην Φυλής είναι πολύ καλύτερα απο πολλών απο εμάς , και τόσο καθαρά που ντρέπεσαι να μπείς μέσα με τα παπούτσια. ....


    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ