ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Διήμερο «ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»


Το πρόγραμμα για το Διήμερο «ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» στις 21 & 22 Μάη στη Νομική Αθηνών

ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΗΜΕΡΟ 21 & 22 ΜΑΪΟΥ
ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Αμφιθέατρο Παπαρηγοπούλου -Αίθουσες Πολίτη και Χατζηδάκη
(Είσοδος από Σόλωνος)

Ελληνικό: «…Ο εξευτελισμός τους να γίνει τέλειος…»




Του Πάνου Τότσικα

«Για μας το Ελληνικό δεν είναι ένα πρότζεκτ, αλλά κατάθεση ψυχής, είναι το μοντέλο της αυτοδιαχείρισης, της κινηματικής και συλλογικής δράσης. Είναι η εναλλακτική αντίληψη που έχουμε για την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται να εγκαταλειφθεί η μάχη για να μετατραπεί το Ελληνικό σε Μητροπολιτικό Πάρκο, ανοιχτό σε όλους και όλες τους πολίτες του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος. Μία αρμονική, λειτουργική και περιβαλλοντική αξιοποίηση ενός σημαντικού αποθέματος δημόσιου, ελεύθερου χώρου, μέσα στο τραυματισμένο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας, όπως τόνισε.


Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Αρκετά πια μ' αυτό το #ΑΡΚΕΤΑ;




ΤΟ #ΑΡΚΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΛΙΑ ΛΥΣΗ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ


Αναδημοσίευση από το arketa-nuitdebout.blogspot.gr
του Κώστα Πουλή

Διχασμένη και πάλι η κοινή γνώμη στο ΦΒ, μετά την πρώτη απόπειρα του #ΑΡΚΕΤΑ να δημιουργήσει νέο κίνημα πλατείας και μάλιστα αυτή την φορά πανευρωπαϊκό ή και παγκόσμιο. Να κάνει και δεύτερη απόπειρα; να το κόψει εδώ;

Μήπως, λέω μήπως , αυτό που μας διχάζει είναι τελικά αυτό που μπορεί να μας ενώσει; Τι μας διχάζει;

-Το ότι εμείς θεωρούμε το #ΑΡΚΕΤΑ την μόνη λύση, ενώ για κάποιους άλλους είναι μια μαλακία και  μισή.

-Αλλά και το ΕΠΑΜ είναι μια μαλακία και μισή και η ΛΑΕ και η Ζωή και το ΑΝΑΡΣΥΑ, όλα μια      μαλακία και μισή, αφού επίσης δεν φέραν κάποιο αποτέλεσμα, ούτε προβλέπεται να φέρουν στο  άμεσο μέλλον τουλάχιστον.

-Και οι αγώνες των ανένταχτων (ποιοι;;;) μια  μαλακία και μισή.


15 ΜΑΙΟΥ #ΑΡΚΕΤΑ - ΑΘΗΝΑ (video)


Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Κεν Λόουτς: Επιτίθεται στην ΕΕ, αλλά προειδοποιεί για τους κινδύνους του Brexit


(κλικ στην εικόνα για να δείτε το σχετικό VIDEO)

Η Βρετανία θα αποκτήσει «μια κυβέρνηση της άκρας δεξιάς», αν αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δήλωσε ο σπουδαίος Άγγλος σκηνοθέτης Κεν Λοουτς, σε ερώτηση σχετικά με το δημοψήφισμα που θα πραγματοποιηθεί στις 23 Ιουνίου.

Σε μερικές εβδομάδες έχουμε μια σημαντική ψηφοφορία: θα εγκαταλείψουμε ή όχι την Ευρωπαϊκή Ένωση; Πιστεύω ότι είναι ένα πολύ δύσκολο ερώτημα», δήλωσε ο Κεν Λόουτς, που σύντομα θα κλείσει τα 80, κατά τη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε την προβολή της ταινίας του «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ» με την οποία συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών, σύμφωνα με Το Βήμα.

Χρέος τα πρώτα 5000 χρόνια


...Ένας βαβυλώνιος χωρικός μπορεί να είχε πληρώσει ένα γενναίο ποσό σε ασήμι στα πεθερικά του, για να επισημοποιήσει το γάμο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν του άνηκε η σύζυγός του. Σίγουρα δεν μπορούσε να αγοράσει ή να πουλήσει τη μητέρα των παιδιών του. Όμως όλα αυτά μπορούσαν να αλλάξουν αν αυτός έπαιρνε ένα δάνειο. Αν αποδεικνυόταν επισφαλής, οι πιστωτές του μπορούσαν αρχικά να του κατασχέσουν τα πρόβατα και τα έπιπλά του, έπειτα το σπίτι του, χωράφια, τους οπωρώνες και τελικά να του πάρουν τη σύζυγο, το παιδιά, ακόμα και τον ίδιο σαν χρεωστικούς «δουλοπάροικους», μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα (το οποίο καθώς οι πόροι του εξαφανιζόταν γινόταν ολοένα και δυσκολότερο). Το χρέος ήταν αυτό που κατέστησε δυνατό να φανταστούμε το χρήμα, ως οτιδήποτε σχετικό με τη σημερινή του έννοια και γι’ αυτό επίσης να γεννήσει αυτό που αποκαλούμε «αγορά»: μια αρένα όπου οτιδήποτε μπορεί να πουληθεί και να αγοραστεί, γιατί όλα τα αντικείμενα (όπως και οι δούλοι) απαξιώνονται από τις προηγούμενες κοινωνικές τους σχέσεις και υπάρχουν μόνο σε σχέση με το χρήμα...

 (αναδημοσίευση από το «ΥΦΑΝΕΤ»


Ο ανθρωπολόγος David Graeber λέει ότι μονάχα διαμέσου μιας γενικής ιστορικής κατανόησης του χρέους και της σχέσης του με τη βία, μπορούμε να εκτιμήσουμε την εποχή μας που τώρα γεννιέται. Εδώ προσπαθεί να καλύψει το ιστορικό μας κενό.

Αυτό που ακολουθεί, είναι ένα απόσπασμα ενός κατά πολύ μεγαλύτερου σχεδίου έρευνας, σχετικά με το χρέος και το πιστωτικό χρήμα στην ανθρώπινη ιστορία. Το πρώτο και συναρπαστικό συμπέρασμα αυτού του σχεδίου έρευνας είναι ότι κατά τη μελέτη της οικονομικής ιστορίας, τείνουμε συστηματικά να αγνοούμε το ρόλο της βίας, τον απόλυτα κεντρικό ρόλο του πολέμου και της δουλείας, στη δημιουργία και σχηματοποίηση των βασικών θεσμών, αυτού που σήμερα αποκαλούμε «οικονομία». Επιπλέον, σημασία έχουν και οι προελεύσεις. Η βία μπορεί να είναι αόρατη, αλλά παραμένει τυπωμένη στη φιλοσοφία της κοινής οικονομικής λογικής μας, στην προφανέστατα αυταπόδεικτη φύση των θεσμών, που απλά ποτέ δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν έξω από το μονοπώλιο της βίας – αλλά και της συστηματικής απειλής της βίας – που διατηρείται από το σύγχρονο κράτος.


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ