ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Α.Badiou «Κράτος και Πολιτική»





Αναδημοσίευση από το waltendegewalt.wordpress.com


Κράτος και Πολιτική: Ταυτότητα και Γενολογικότητα
(Το ξύπνημα τής Ιστορίας, κεφ. VIΙΙ, σελ.109-123)


Το Κράτος αποτελεί ένα αξιοσημείωτο μηχανισμό για την απεργασία τού μη υπαρκτού. Μέσω τού θανάτου — η ιστορία των Κρατών είναι, ουσιαστικά, ιστορία σφαγών — αλλά όχι αποκλειστικά και μόνο. Το Κράτος έχει την ικανότητα να κατασκευάζει το μη υπαρκτό μέσω τής επιβολής ενός σχήματος ταυτοτικής κανονικότητας «εθνικού» ή άλλου χαρακτήρα. Πράγματι, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, το ταυτοτικό ζήτημα εξακολουθεί να μας στοιχειώνει. Ένα είδος πολιτισμικού ρατσισμού — που μάλιστα αντανακλά τον φόβο των αγανακτισμένων «μεσαίων τάξεων» (εκείνων δηλαδή που έδρεψαν τα οφέλη τής ιμπεριαλιστικής δυναμικής) μήπως και υποβιβαστούν στην κατηγορία των «κατοίκων των υποβαθμισμένων περιοχών» — μολύνει την κατάσταση μέχρι σημείου που να θολώνει το μυαλό ακόμα και κάποιων διανοουμένων που μέχρι πρότινος θεωρούνταν σεβαστοί και θαρραλέοι. Είναι αλήθεια ότι οι κυβερνώντες μας δίνουν πρώτοι το παράδειγμα. Να θυμίσω την πρόσφατη δήλωση ενός εκ των υπουργών: «Στην Γαλλία, υπάρχουν υπερβολικά πολλοί μουσουλμάνοι». «Υπερβολικά πολλοί» δεν σημαίνει παρά το εξής: κάποιοι από αυτούς είναι περιττοί. Ο υπουργός δηλώνει ευθέως ότι το είναι που προσήκει σ’ αυτούς τους ανθρώπους που περισσεύουν — στη χώρα μας, τουλάχιστον, όπου έχουν την ατυχία να βρίσκονται — οφείλει να μετατραπεί σε απλή και καθαρή ανυπαρξία. Περιττό να λεχθεί ότι ο υπουργός προσέθεσε ότι θα λάβει τα αναγκαία προς τούτο μέτρα. Η υπουργική δήλωση αφορά τη σχέση μεταξύ τού είναι και τής ύπαρξης. Πρόκειται, ως εκ τούτου, για οντολογική ρήση και όχι για αντιδραστικό ατόπημα.

Άμεση δημοκρατία, αυτοδιαχείριση, αλληλέγγυα συνεργατική οικονομία



Εκδήλωση-Συζήτηση:
Άμεση δημοκρατία, αυτοδιαχείριση, αλληλέγγυα συνεργατική οικονομία
Πέμπτη, 29 Μαρτίου, 7:30 μ.μ.
στο Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα (Λαμπηδόνα, Άλσος Αγίας Τριάδας)
Ομιλητές:
Λέτα Ζωτάκη, πρόεδρος νοσοκομειακών γιατρών Κιλκίς – μέλος της συνέλευσης της κατάληψης του νοσοκομείου Κιλκίς
Σταύρος Σταυρίδης, καθηγητής Ε.Μ.Π.
Γιώργος Φούφας, ελεύθερος αγροτοδιατροφικός συνεργατισμός Γερανία
Κώστας Χαριτάκης, εργατική εφημερίδα ΔΡΑΣΗ

Διοργάνωση:

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Οι “κλειστές” πολιτικές και τα “ανοικτά” ψηφοδέλτια της Αριστεράς...


Μετά από εξαντλητικές διαβουλεύσεις, το κόμμα του Δημοσθένη Βεργή συμφώνησε να συμπεριλάβει στα ψηφοδέλτια της Β’ περιφέρειας Αθηνών την αγωνίστρια σταρ Τζούλια Αλεξανδράτου. Η δημοσιοποίηση μάλιστα της συμμετοχής συνοδεύεται με την ρητή δέσμευση του προέδρου του κόμματος ότι η Τζούλια προορίζεται για υπουργός Πολιτισμού.

Φωτογραφία από την υπογραφή της εκλογικής συμφωνίας μεταξύ της Τ. Αλεξανδράτου και ου Δ. Βεργή. Αναμένουμε και την αντίστοιχη φωτογραφία της υπογραφής της συμφωνίας του Α. Τσίπρα με τον Γ. Ραφτόπουλο...
Με ανάλογους ρυθμούς συνεχίζονται και οι διαπραγματεύσεις των πασοκογενών δυνάμεων με την Κουμουνδούρου, οι οποίες είχαν ξεκινήσει από τον περασμένο Νοέμβρη. Η τοποθέτηση της Σ. Σακοράφα ως επικεφαλής του ψηφοδελτίου επικράτειας θεωρείται βέβαιη και θα σηματοδοτήσει αυτή την συμφωνία, την οποία έχει μεγάλη ανάγκη η Κουμουνδούρου για την επίτευξη των εκλογικών της στόχων.

Η απόφαση του Μ. Θεοδωράκη να μην διεκδικήσει την ψήφο των ενωμένων πατριωτικών δυνάμεων της δεξιάς και της αριστεράς, βοήθησε να ξεκαθαρίσει το εκλογικό τοπίο στον χώρο της αριστεράς. (περισσότερα εδώ: Μια “μαραθώνια” πορεία από τον Θεοδωράκη προς τον ...Καμμένο! ) Το ΚΚΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι τρία διαφορετικά και ανταγωνιστικά σχέδια που θα κατεβαίνουν στις εκλογές και θα διεκδικήσουν τους ψήφους της μεγάλης πλειοψηφίας των αριστερών ψηφοφόρων. Το ΚΚΕ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είχαν ήδη αποφασίσει την αυτόνομη εκλογική τους κάθοδο από τον περασμένο χρόνο και δεν συζητούν καμία εκλογική συνεργασία. Γιαυτό η δράση τους  περιορίζεται στην προβολή και προπαγάνδιση των γενικότερων πολιτικών τους επιλογών χωρίς να αποδέχονται κανένα σημείο το οποίο τίθεται σε διαπραγμάτευση και διάλογο μπροστά στην προοπτική κάποιας ευρύτερης εκλογικής συμμαχίας.

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Ο Γιώργος Ραφτόπουλος είναι καλύτερος από τον Πάνο Καμμένο;

Την φωτογραφία του με τον Γ. Γεννηματά
χρησιμοποίησε ως βίζα
για να εισέλθει στον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ
ο Γ. Ραφτόπουλος!
Το στοίχημα για τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ είναι στις επόμενες εκλογές να πάρει μεγαλύτερο ποσοστό από την ΔΗΜΑΡ. Τον Αλέκο Αλαβάνο θεωρούσε δύσκολο αντίπαλο και τον έτρεμε η Κουμουνδούρου, όπως τελικά την έπαθε από εκεί που δεν το περίμενε, από τον Φώτη Κουβέλη! Η αγωνιώδης προσπάθειά της να πάρει έστω και ένα ψήφο παραπάνω από την ΔΗΜΑΡ καταγράφεται στις μεθόδους και τους τρόπους που χρησιμοποιεί στην κούρσα των εκλογών, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τον προσεταιρισμό παραγόντων του χώρου του ΠΑΣΟΚ που ακόμα και η ΔΗΜΑΡ έχει σοβαρές επιφυλάξεις να συμπεριλάβει στα ψηφοδέλτιά της, όπως τον Γιώργο Ραφτόπουλο!...

Διαβάζουμε στο άρθρο της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ με τον χαρακτηριστικό τίτλο “ΣΥΡΙΖΑ: Μετά το φλερτ ο γάμος:  

Μια “μαραθώνια” πορεία από τον Θεοδωράκη προς τον ...Καμμένο!







Αν ζούσε σήμερα ο Γρ. Λαμπράκης θα του έπεφταν και οι τελευταίες τρίχες τις κεφαλής του μόλις αντίκριζε την φρικιαστική αφίσα για την αυριανή αντιμνημονιακή πορεία (24/3/12) την οποία οργανώνουν διάφορες πατριωτικές δυνάμεις που κινούνται από τον χώρο της ΚΟΕ και φτάνουν ως την ακροδεξιά.

Ως συνδιοργανωτές αναφέρονται: Κίνημα Ανεξαρτήτων Πολιτών ΣΠΙΘΑ, Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών, KOE, Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο ΕΠΑΜ, Συντονιστική Ομάδα Κινημάτων ΣΟΚ, Αγανακτισμένοι Αποφασισμένοι Έλληνες – Φλόγα Πειραιά- 300 Έλληνες – Δυναμικός Ελληνισμός – Ενωμένοι Αποφασισμένοι – Αγανακτισμένοι Μοτοσυκλετιστές Ελλάδας, Δημοκρατική Αναγέννηση, Πατριωτική Κίνηση Ελλήνων Πολιτών, Δικηγορική Ανανεωτική Παρέμβαση ΔΙ.Α.Π., Act4people. Επίσης δηλώνουν συμμετοχή: Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, Οι Δήμοι: Αγ. Παρασκευής, Νίκαιας, Πεντέλης, Περιστερίου, Ταύρου-Μοσχάτου, Χαλανδρίου., Ένωση Ελλήνων, Δίκτυο Περικλής, Σοσιαλιστική Ανασύνθεση, Σύλλογος Εκτάκτων Διδασκόντων & Ερευνητών Πανεπιστημίου Αθηνών.

Όμως η πιο σημαντική είδηση είναι ότι η ΕΛΑΔΑ του Θεοδωράκη δεν θα κατεβάσει δικό της ψηφοδέλτιο στις προσεχείς εκλογές. Οι “πατριωτικές” δυνάμεις του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ οι οποίες συμμετείχαν στο εγχείρημα του ΕΛΑΔΑ σημείωσαν μια πύρρειο νίκη. Από την μια μεριά ακύρωσαν την κάθοδο στις εκλογές ενός εκλογικού σχηματισμού της “πατριωτικής” αριστεράς, ο οποίος θα αποσπούσε εκλογική πελατεία από τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Όμως από την άλλη, δεν θα έχουν σημαντικά εκλογικά οφέλη από αυτή την “επιτυχία” τους, αφού ο κύριος όγκος του εκλογικού σώματος στον οποίο είχαν απήχηση τα εγχειρήματα ΣΠΙΘΑ και ΕΛΛΑΔΑ ήδη έχει διαρρήξει τις σχέσεις του με τους κομματικούς μηχανισμούς της Αριστεράς και στρέφεται προς πιο δεξιές κατευθύνσεις, οι οποίες καλύπτονται από τον χώρο του Καμμένου – Καζάκη. Αυτή η στροφή καταγράφεται και στις τελευταίες δημοσκοπήσεις, και δεν αλλάζει η κατεύθυνση αυτής της μετατόπισης προς τα δεξιά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Κουμουνδούρου να αποκαταστήσει καλές και μη ανταγωνιστικές σχέσεις με την ακροδεξιά...
H KOE με δελτίο Τύπου της 23/03/2012 διαψεύδει την συμμετοχή της

"Φαντασία" από την Πορτογαλία....

Του Γιώργου Πρασσά
Δεν ξέρω πως πήγε η χθεσινή (22/3)  μέρα της γενικής απεργίας στην Πορτογαλία, πάντως από προπαγανδιστικά βίντεο έσκισε:


Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Κόμμα Πειρατών: Συνέντευξη στον 102 FM




Σε «άνοιξη των λαών της Ευρώπης» καλεί ο υποψήφιος της γαλλικής Αριστεράς




Να ξεκινήσουν οι Γάλλοι με την ψήφο τους «την Άνοιξη των λαών της Ευρώπης» ζήτησε ο Ζαν Λυκ Μελανσόν στην προεκλογική συγκέντρωση του Μετώπου της Αριστεράς την Κυριακή στη Βαστίλλη. Ο Μελανσόν ηγήθηκε ενός αναπάντεχα υψηλού αριθμού Γάλλων -120.000 κατά τις εκτιμήσεις- σε μία μεγάλη πορεία από την πλατεία Νασιόν έως τη Βαστίλλη.

Η κεντρική λεωφόρος πλημμύρισε με κόκκινες σημαίες και συνθήματα μιλούσαν για εξέγερση προκειμένου να θεσμοθετηθεί η «Έκτη Γαλλική Δημοκρατία» και «ο κόσμος της δίκαιης κατανομής να αντικαταστήσει τον κόσμο της διαίρεσης».

«Ανοίξτε επιτέλους με τη ψήφο σας τη σχισμή μέσα από την οποία θα περάσει στη συνέχεια η ψήφος των Ελλήνων και αργότερα τον Οκτώβριο η ψήφος των συντρόφων μας Γερμανών που υποφέρουν από τα θαύματα του υποτιθέμενου φιλελεύθερου μοντέλου» δήλωσε στο πλήθος ο Ζαν Λυκ Μελανσόν, ο οποίος καταγράφει συνεχή άνοδο στις δημοσκοπήσεις.

Παπαρολογίες από ένα μικρό Ντούτσε!


"Όποιος είναι υπέρ των ανοιχτών συνόρων είναι δωσίλογος" και άλλα φαιδρά παρόμοια...



Ο φόβος της δημοκρατίας



Από το τριμηνιαίο περιοδικό ΘΕΣΕΙΣ,
τεύχος 118, Ιανουάριος-Μάρτιος 2012

του Σπύρου Ραυτόπουλου

Η διάδοση της αστικής φιλελεύθερης μυθολογίας και η διαφύλαξη της πολιτικής τελετουργίας που έχουν ανατεθεί στους τελετάρχες του κοινοβουλευτισμού και τους μάγους της πολιτικής επιστήμης συντελείται κυρίως μέσω της διαστρέβλωσης τριών εννοιών, της δημοκρατίας, της αντιπροσώπευσης και της νομιμοποίησης. Νοηματικές αντιμεταθέσεις, αναβαπτισμοί[1], μίξεις, αφαιρέσεις, γενικεύσεις και άλλα γλωσσικά παιχνίδια και ιδεολογικά τεχνάσματα έχουν εδώ και αιώνες τεθεί  στην υπηρεσία της πολιτικής προπαγάνδας που σκοπό της έχει να παρουσιάζει -προς όφελος της οικονομικής και πολιτικής ελίτ- ως δημοκρατία κάθε πολίτευμα που διατηρεί μια στοιχειώδη απόσταση από τον ολοκληρωτισμό.    

 Ένα βασικό θεωρητικό εργαλείο πρόκλησης της εν λόγω σύγχυσης υπήρξε η μετατροπή του όρου δημοκρατία από είδος σε γένος, όπως δείχνει η προσθήκη επιθετικών προσδιορισμών (αντιπροσωπευτική, προεδρική, κοινοβουλευτική, φιλελεύθερη, ανταγωνιστική, συναινετική, αστική, άμεση κ.λπ.). Η θεωρητική κατηγοριοποίηση μέσω τέτοιων προσδιορισμών παρέχει στην εξουσία το απαραίτητο επιστημονικοφανές άλλοθι για μια πολύ βολική νόθευση της αυθεντικής ιδέας. Η δημοκρατία σε επίπεδο γλωσσικό μετατράπηκε σε υπερώνυμο που περιλαμβάνει πλέον πλήθος υπωνύμων. Σε επίπεδο εννοιολογικό υπέστη τέτοια αποδομητική ερμηνευτική μεταχείριση ώστε ορισμένα «είδη» του «γένους» δημοκρατία, τα οποία εξετάζονται από την πολιτική θεωρία να έχουν ελάχιστα γνωρίσματα συμβατά με το αυθεντικό περιεχόμενο της ιδέας. Η αλλοίωση της έννοιας ιστορικά συντελέστηκε με τη συρρίκνωση της σημασίας είτε του πρώτου είτε του δεύτερου συνθετικού του όρου.

ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ