ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Εικόνες και σχόλια από την διεθνή διάσκεψη που οργάνωσε το «αριστερό βήμα» (Μέρος 4ο).





Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα "ντοκουμέντα" της διεθνούς συνάντησης είναι οι φωτογραφίες του Άγγελου Κ. που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα “με αφορμή...”, αξίζει να τις δείτε!

Η Αριστερά στη χώρα μας προβάλει διάφορα ιδεολογήματα ως πολιτική γραμμή. Τα ιδεολογήματα αυτά έχουν προκύψει κυρίως για να καλύψουν τις ανάγκες αναπαραγωγής των πολιτικών μηχανισμών της, ως προϊόντα του ενδοαριστερού ανταγωνισμού. Δεν χρειάζεται κάποιος να έχει εντρυφήσει ιδιαίτερα στις ενδοαριστερές διαμάχες για να αντιληφθεί πως εταιροκαθορίζονται οι "πολιτικές γραμμές" των πολιτικών μορφωμάτων της. Ο τρόπος που οργανώνονται και  επιλέγονται οι τόποι συγκεντρώσεων  στις διαδηλώσεις αποτελεί μια παραστατική απεικόνιση αυτού μηχανισμού "παραγωγής πολιτικής" της Αριστεράς.   Γι αυτό εξάλλου και είναι προβλέψιμες οι πολιτικές τους επιλογές και η στάση τους απέναντι στις εξελίξεις. Κανένας αριστερός βεβαίως δεν προέβλεψε τις εξελίξεις σχετικά με οικονομική κρίση. Όμως εύκολα μπορεί να προβλέψει κάποιος που δεν είναι καν αριστερός, για το τι θα προτείνουν οι πολιτικοί σχηματισμοί της Αριστεράς ως διέξοδο από αυτή την κρίση. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να είναι κανένας μάγος για να καταλάβει ότι ένας πολιτικός χώρος που διεκδικεί να είναι διακριτός από το ΚΚΕ και τον ΣΥΝασπισμό σε αυτή την πολιτική συγκυρία, θα προβάλει το ιδεολόγημα “ΠΑΥΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ - ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ”, το οποίο είναι η προμετωπίδα της κίνησης των αριστερών οικονομολόγων. Και το οποίο, για τον ίδιο ακριβώς λόγο, αποτελεί τον κεντρικό άξονα της συγκρότησης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Δεν τσιμπάμε στο “επιστημονιλίκι” λοιπόν που πέφτει αυτό τον καιρό, ως δήθεν αντικειμενική/επιστημονική τεκμηρίωση αυτών των ιδεολογημάτων. Δεν ξεχνάμε ότι η "πολιτική" αξία των οικονομολόγων μετρήθηκε με τις προβλέψεις που έκαναν για την κρίση. Βεβαίως δεν είναι άχρηστοι και θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας την γνώση που μας προσφέρουν. Όμως αυτή η γνώση δεν μπορεί να συγκροτήσει ούτε καν τις προτάσεις των διαχειριστών του συστήματος. Πολύ περισσότερο δε της Αριστεράς. Εξάλλου, σε σχέση με την συγκυρία, επανειλημμένα έχουμε τονίσει, ότι το “χρέος” είναι πρωτίστως πολιτικό ζήτημα και όχι οικονομικό.

Ως μαρξιστές δεν μας διαφεύγει ότι η οικονομία δεν είναι έξω από την ταξική πάλη. Γιαυτό και δεν υπάρχουν τελικά αντικειμενικοί νόμοι που προσδιορίζουν την εξέλιξη του Καπιταλισμού. Όμως ο Κ. Λαπαβίστας αυτό το ξέχασε, όταν προσπάθησε να απαντήσει στον Α. Αλαβάνο που έθιξε ακριβώς αυτό το ζήτημα. Τα επίμαχα σημεία αυτής της αντιπαράθεσης είναι εδώ:

Ο Α. Αλαβάνος είπε λοιπόν: Η πολιτική δράση, οι συσχετισμοί, ο τρόπος που θα αλλάζουν οι συσχετισμοί πρέπει να μπαίνουν στις ίδιες τις οικονομικές αναλύσεις. Πολλές φορές οι οικονομικές αναλύσεις διαμορφώνονται πάνω σε ένα σχέδιο που δεν ανταποκρίνεται στις δυνατότητες της κοινωνίας.

Σε αυτές τις φράσεις ο Α. Αλαβάνος - παρ' όλο ότι δεν δηλώνει και τόσο ντούρος μαρξιστής όσο κάποιοι άλλοι - έβαλε το ζήτημα της πολιτικής παρέμβασης στην οικονομία. Και η παρέμβαση αυτή προφανώς δεν αφορά μόνον την παρέμβαση του μαζικού κινήματος και του λαϊκού παράγοντα, αλλά και την παρέμβαση του κράτους ως ρυθμιστή του γενικότερου ταξικού συσχετισμού. Το “χρέος” της χώρας μας δεν μπορεί να ερμηνευθεί μόνον με κάποιες οικονομικές θεωρίες αλλά θα πρέπει να δούμε παράλληλα και ποίες κυβερνήσεις και κάτω από ποιές πολιτικές επιλογές έπαιρναν δάνεια. Για παράδειγμα δεν εξηγεί καμία οικονομική θεωρία γιατί η Χούντα της 21ης Απριλίου μείωσε το χρέος της χώρας ενώ η Κυβέρνηση του Α. Παπανδρέου το απογείωσε. Επίσης, ένα κρίσιμο ζήτημα που έχει μεγάλη σημασία για τις πολιτικές παρεμβάσεις στην καπιταλιστική οικονομία αφορά στα όρια και στις δυνατότητες πραγμάτωσης  που μπορεί να έχει  ο “σχεδιασμός” της. Δηλαδή,  πόσο μπορεί να είναι "σχεδιασμένη" η "ανάπτυξη" στον καπιταλισμό, όταν κυριαρχούν "οι νόμοι της αγοράς" και ο "ελεύθερος" ανταγωνισμός;

Όμως, ο Κ. Λαπαβίστας, μιλάει σαν αστός οικονομολόγος που είναι έξω από την κουλτούρα του η έννοια της “ταξικής πάλης”. Γιαυτό και παραποιεί άθελά του αυτά που είπε ο Α. Αλαβάνος:

Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η τοποθέτηση περισσοτέρων του ενός, ότι θα πρέπει οι αναλύσεις οι οικονομικές να συμβαδίζουν με τον συσχετισμό δυνάμεων, να ταιριάζουν με αυτό που είναι εφικτό στους δρόμους και τις γειτονιές. Είναι αυτό που λένε οι Εγγλέζοι “βάζουμε το κάρο πριν το άλογο”. Η πολιτική οικονομία είναι αντικειμενική και κατά το δυνατόν επιστημονική προσέγγιση των οικονομικών και των κοινωνικών φαινομένων”. Δεν είναι ανάλυση του τι θεωρώ εγώ εφικτό στο δρόμο και κατόπιν βρίσκω την θεωρία που θα το κάνει αυτό το πράγμα βατό ή αποδεκτό από τους πολλούς.

Αντιλαμβάνεται λοιπόν την ταξική πάλη ως το “εφικτό στους δρόμους και τις γειτονιές” που είναι έξω από την “πολιτική οικονομία”. Υπάρχει λοιπόν για τον Κ. Λαπαβίστα μια καθαρή “αντικειμενικότητα” στην επιστήμη και στους νόμους της, που με αυτή μπορούμε να προσεγγίσουμε τα “οικονομικά και κοινωνικά φαινόμενα”. Αν ήταν έτσι τα πράγματα, τότε αυτή η επιστήμη και οι νόμοι της θα πρέπει λογικά να μπορούν να προβλέψουν πότε θα καταρρεύσει ο καπιταλισμός από τις ίδιες του τις αντιφάσεις. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, τότε αυτή η επιστήμη είναι “άχρηστη” σε όσους θέλουν να αλλάξουν αυτόν τον κόσμο και δεν αρκούνται μόνον στο να ερμηνεύουν κάποια φαινόμενα που έχουν συμβεί στο παρελθόν...

Όμως εδώ ανοίγει ένα άλλο κεφάλαιο για την προτεραιότητα της “πράξης” απέναντι στην “θεωρία”, για την κατάργηση της διάκρισης πνευματικής και χειρωνακτικής εργασίας και τις πολιτικές πρακτικές αναδιαπαιδαγώγησης των διανοουμένων, για τον ρόλο των “επαγγελματικών στελεχών” και των “τεχνικών της εξουσίας” στην παραγωγή πολιτικής γραμμής των κομμάτων της Αριστεράς, και κυρίως όμως για ποιό μπορεί να είναι το υποκείμενο που μπορεί να παράγει “επαναστατική θεωρία” και “πολιτική γραμμή” για να ανατρέψει τον καπιταλισμό....



Μερικά βασικά αποσπάσματα από την τοποθέτηση του Α. Αλαβάνου εδώ:

Οι τοποθετήσεις των Ρ. Ρινάλντι, Π. Λαφαζάνη, Δ. Τσακνή, Δ. Δεσύλλα και το γράμμα Γ. Χουρμουζιάδη είναι δημοσιευμένες ως video εδώ: "παράδρομοι της αριστεράς - web TV"

Σε άλλο κείμενό μας θα αναφερθούμε με αφορμή μια τοποθέτηση που έγινε την τελευταία ημέρα από κάποιο νεαρό σύντροφο, σε μερικές βασικές αντιθέσεις ανάμεσα στις διακηρύξεις και της πολιτικές πρακτικές των πολιτικών δυνάμεων που συμμετείχαν σε αυτή την συνάντηση.

17 σχόλια :

  1. Είναι προφανές ότι επιτέλους ήρθε στην επιφάνεια το "διακύβευμα": Μέσα ή έξω από το ευρώ;
    Οι μεν -οικονομολόγοι και κάποιοι πολιτικοί- θεωρούν ότι το μέσα στο ευρώ μπορεί να είναι αίτημα μόνο της κυρίαρχης τάξης, οι δε -μόνο πολιτικοί- ότι συμφέρει και τους κυριαρχούμενους.
    Οι μεν κατεβάζουν στο διάλογο τα επιστημονικά επιχειρήματά τους. Οι δε -αν έχω καταλάβει καλά- απαντούν ότι για να δοθεί η μάχη στο πεδίο της πολιτικής δεν θα πρέπει να θιγούν οι ιδιωτικές καταθέσεις, πράγμα το οποίο θα συμβεί εάν αποσκιρτήσουμε από το ευρώ.

    Νομίζω ότι αν θέλουμε να βρεθεί άκρη η αντιπαράθεση επιχειρημάτων θα πρέπει να γίνει χωρίς να κρύβουμε λόγια, επί του συγκεκριμένου ζητήματος κι όχι με θεωρητικές υπεκφυγές. Ώστε να καταλάβει ο κόσμος τι ακριβώς διακυβεύεται και να αποφασίσει με ποιο αίτημα θα πρέπει να στρατευτεί. Η στράτευση αυτή επείγει όσο ποτέ άλλοτε και το ξέρετε όλοι -και οι μεν και οι δε -πολύ καλά.

    Υπενθύμιση: Ο κόσμος της αριστεράς δεν είναι αφελής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Nα λοιπον που λεει και σωστα πραγματα ο Αλαβανος.Εχει δικιο γιατι η ηγεσια της ΕΣΣΔ π.χ. ειχε την ιδια αποψη με Λαπαβιτσα[τηρουμενων των αναλογιων] και η ΝΕΠ καθορισε,ετσι που καθορισε την μετεπειτα πορεια της ΕΣΣΔ αλλα και του παγκοσμιου κινηματος.Οτι οι αποφασεις τους δηλαδη επηρεασαν την ταξικη συγκρουση αποφασιστικα και αμετακλητα.Τα εξηγει αριστα ο Μπετελεμ,ο Λινχαρτ, ο Καρρ/Ντειβις και αλλοι σημαντικοι.mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατι άσχετο επειδή γίνεται λόγος για οικονομική ενίσχυση της ΕΑ.
    Προσωπικά δεν κατηγορώ τον ΑΑ για την μεγάλη περιουσία του,ούτε το θεωρώ κάτι μεμπτό εφόσον δεν τα έκλεψε. Όμως όταν ως Αριστερά και αριστερός διεκδικείς αναδιανομή του πλούτου δεν ειναι αντιφατικό να κατέχεις εσύ μεγάλα κομμάτια του; Νομίζωότι η χρηματοδότηση θα έπρεπε να γίνει αποκλειστικά από τους έχοντες του συνδυασμού (ΑΑ) και όχι από τους προλετάριους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η παύση πληρωμών/διαγραφή του χρέους είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που διαμορφώθηκε από τους αριστερούς οικονομολογους και υιοθετήθηκε ως λογική και αιτημα, από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και τα αυτοδιοικητικά ψηφοδέλτια που αυτή στηρίζει...

    Η άποψη του Αλαβάνου και του μετώπου αα για επαναδιαπραγμάτευση του χρέους, είναι μια μεσοβέζικη πρόταση που παλινδρομεί ανάμεσα στην παύση πληρωμών και στην αστικού χαρακτήρα επαναδιαπραγμάτευση του χρέους. Μια τέτια λύση εφαρμοσμένη από αστική κυβέρνηση στην Ελλάδα, θα χειροτερεύσει τα πράγματα για όλους τους εργαζόμενους.

    Αντίθετα, η παύση πληρωμών εφαρμοσμένη από μια εργατική κυβέρνηση, και με ένα ρωμαλέο κίνημα που θα επιβάλλει ρωγμές και ανατροπές, ανοίγει νέους δρόμους, καταργεί το πλιάτσικο δεκαετιών από ΕΛΛΗΝΕΣ κα ιξένους καπιταλιστές!!!!

    Να γιατί, η πρόταση την οποία υποστηρίζουν οι αριστεροί οικονομολόγοι, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και άλλες δυνάμεις, είναι η μόνη αποτελεσματική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @αριστερό 1:38

    Υπάρχει και μια καλύτερη πρόταση: "Εδώ και τώρα ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ!" εφαρμοσμένη από μια εργατική κυβέρνηση, και με ένα ρωμαλέο κίνημα που θα επιβάλλει ρωγμές και ανατροπές, ανοίγει νέους δρόμους, καταργεί το πλιάτσικο δεκαετιών από ΕΛΛΗΝΕΣ και ξένους καπιταλιστές!!!!

    Δεν νομίζω να διαφωνείς; Εξάλλου τον "ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ" τον υποστηρίζουν και πολύ άλλοι, ακόμα και το ΚΚΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ανώνυμε, δεν ξέρεις τι σου γίνεται...

    Από πολιτική δεν σκαμπάζεις... Αν σκάμπαζες θα ήξερες πως το αίτημα "παύση πληρωμών/διαγραφή χρέους" έχει ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ χαρακτηρα, και εντάσσεται στη διαδικασία συγκρότησης κοινωνικοπολιτικών δυνάμεων ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ, την ανάγκα για ευρύτερες ρήξεις στην κατευθυνση της εργατικής εξουσίας/δημοκρατίας...

    Οπότε το λογοπαίγνιο που κάνεις είναι και άστοχο, και άσχετο...

    Όσο για τον κομμουνισμό: Ναι εμείς στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ παλεύουμε για τον κομμουνισμό, ως την ακρατική/αταξική κοινωνία, ο οποίος φυσικά δεν έχει καμμία σχέση με τον ταξικό ανύπαρκτο σοσιαλισμό της ΕΣΣΔ και των λαϊκών δημοκρατιών.

    Εσύ γιατί παλεύεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δυο παρατηρησεις. 1.το ''εδω και τωρα κομμουνισμος'' παρηγαγε απο Πολ Ποτ μεχρι Κορεες.Ποσο ανιστορητος μπορει να ειναι κανεις!... 2. Ο Αλαβανος κατα βαθος ειναι ανανεωτικος και θα σας τρελλανει στο τελος. mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @αριστερός

    Λες λοιπόν:
    «Μια τέτoια λύση [σ.σ. αναδιαπραγμάτευση του χρέους - Αλαβάνος] εφαρμοσμένη από αστική κυβέρνηση στην Ελλάδα, θα χειροτερεύσει τα πράγματα για όλους τους εργαζόμενους.»

    Συμφωνώ σε γενικές γραμμές.

    Λες παρακάτω:

    «Αντίθετα, η παύση πληρωμών εφαρμοσμένη από μια εργατική κυβέρνηση, και με ένα ρωμαλέο κίνημα που θα επιβάλλει ρωγμές και ανατροπές, ανοίγει νέους δρόμους, καταργεί το πλιάτσικο δεκαετιών από ΕΛΛΗΝΕΣ κα ιξένους καπιταλιστές!!!!»

    Να συμφωνήσω και σε αυτό σε γενικές γραμμές και πάλι.

    Να στα αντιστρέψω τώρα:

    «Μια τέτια λύση [σ.σ. αναδιαπραγμάτευση του χρέους - Αλαβάνος] εφαρμοσμένη από μια εργατική κυβέρνηση, και με ένα ρωμαλέο κίνημα που θα επιβάλλει ρωγμές και ανατροπές, ανοίγει νέους δρόμους, καταργεί το πλιάτσικο δεκαετιών από ΕΛΛΗΝΕΣ κα ιξένους καπιταλιστές!!!!»

    και

    «Αντίθετα, η παύση πληρωμών εφαρμοσμένη από αστική κυβέρνηση στην Ελλάδα, θα χειροτερεύσει τα πράγματα για όλους τους εργαζόμενους.»

    Συμφωνείς;

    Ωραία παίζουμε με τις λέξεις;

    Το πρόβλημά μας φίλε μου και σύντροφε είναι η εργατική κυβέρνηση και ένα ρωμαλέο κίνημα. Και αυτό δεν φτιάχνεται παίζοντας με λέξεις και αριθμούς. Χτίζεται καθημερινά μέσα από την κοινή δράση των δυνάμεων που αντιπαλεύουν το σύστημα μέσα στην υπαρκτή κοινωνία και όχι σε αυτήν που νομίζουμε ότι έχουμε στο μυαλό μας. Και πάντως ΔΕΝ χτίζεται με την αυτάρκεια του οποιουδήποτε που θεωρεί τον εαυτό του τον μόνο συνεπή και επαναστάτη και τους άλλους συλλήβδην «εκπροσώπους της μεταρρυθμιστικής αριστεράς» όπως έγραψες σε σχόλιο σου σε άλλο ποστ. Έτσι απλώς αναπαράγουμε τα μαγαζάκια μας.

    Φιλικά και συντροφικά
    RaindogNafplio

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ θα έλεγα ότι και η παύση πληρωμών και η αναδιαπραγμάτευση του χρέους εφαρμοσμένες από μια αστική κυβέρνηση δεν θα είχαν καμία φιλολαϊκή συνέπεια. Μια επαναστατική κυβέρνηση δεν θα έκανε ούτε πάυση πληρωμών ούτε αναδιαπραγμάτευση του χρέους. Θα ακύρωνε/διέγραφε μονομερώς το σύνολο των χρεών. Α Λ Λ Α δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ούτε για την επαναστατική ανατροπή του συστήματος, ούτε για μια κάποια κυβέρνηση της αριστεράς εντός καπιταλισμού.

    Εμένα και αυτά που λένε οι Αριστεροί Οικονομολόγοι και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην οποία ανήκω και αυτά που λέει το Μέτωπο Α.Α μου φαίνονται σαν προτάσεις διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το κακό είναι ότι δεν το παραδέχονται όλοι ότι πρόκειται για προτάσεις διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης!

    Το κρίσιμο ζήτημα είναι αν μέσω αυτών των προτάσεων βελτιώνεται η θέση του κόσμου της εργασίας ή χειροτερεύει. Για παράδειγμα, μια στάση πληρωμών με έξοδο από το ευρώ και υποτίμηση που θα ακολουθήσει, σημαίνει βίαιη μια αναδιανομή (πολύ μεγαλύτερης κλίμακας με αυτή που έγινε με το χρηματιστήριο) του πλούτου προς όφελος αυτών που έχουν κάνει τα πλούτη τους ευρώ και τα έχουν βγάλει στο εξωτερικό.

    Και εκεί ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα με την θέση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Προτείνει μια πολιτική που είναι πιθανόν να την υλοποιήσει ο αντίπαλος και μάλιστα να λειτουργήσει σε βάρος των εργαζομένων. Τουλάχιστον το ΜΕΤΩΠΟ κρατάει μια πισινή και αναδεικνύει σαν κύριο ζήτημα το ζήτημα των "διαπραγματεύσεων" και το ποιός κάνει κουμάντο σε μια τέτοια προοπτική. Επίσης είναι επιφυλακτικό στο να ταυτίζεται με κάποιες επιλογές που μπορεί να είναι επιλογές που αύριο θα τις υλοποιήσει ο αντίπαλος. Και αν γίνει αυτό, άντε να εξηγήσεις στον κόσμο ότι εσύ όταν έλεγες στάση πληρωμών ή έξοδο από την ΟΝΕ εννοούσες άλλα πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γιατί αρνητικό στη φωτογραφία μου σύντροφοι?

    Για να με δείχνετε σαν τον Δράκουλα τον Μητσοτάκη?

    Τυχαίο? Δεν νομίζω



    Δημήτριος Δεσύλλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Δημήτρη Δεσσύλλα,

    Δεν είχαμε καμία πρόθεση για να σε δείξουμε με μειωτικό τρόπο σ. Δημήτρη. Εξάλλου σχεδόν κανένας δεν αναγνωρίζει το πρόσωπο της φωτογραφίας. Απλά με αυτόν τον τρόπο της προβολής του αρνητικού της πρωτότυπης εικόνας, πιστεύουμε ότι παρακινούσαμε τους αναγνώστες μας ακόμα παραπάνω για να δουν τις φωτογραφίες του Άγγελου Κ. Όμως αφού το λαμβάνεις με αυτό τον τρόπο, αλλάζουμε την εικόνα και βάζουμε μια ασπρόμαυρη εκδοχή της έγχρωμης φωτογραφίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. raindog nafplio:
    Έχεις λάθος και εξηγούμαι: Εάν προκύψει μια επαναστατική κυβέρνηση με ένα ρωμαλέο εργατικό κίνημα, δεν έχει κανέναν λόγο, να προχωρήσει σε "... μερική επναδιαπραγμάτευση του χρέους", όπως πολύ λάθος το προτείνει ο Αλαβάνος και το μέτωπο αα.

    Μια τέτια επαναστατική κυνέρνηση θα ακύρωνε μονομερώς την πληρωμή του χρέους, και θα αναζητούσε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης με άλλους επωφελής όρους. Αυτό έκαναν οι μπολσεβίκοι το '18, αυτό κάνει ΚΑΘΕ εργατική επαναστατική κυβέρνηση! Συνεπώς, αυτά που λέει ο Αλαβάνος και το μέτωπο αα, μπορεί να τα εφαρμόσει μια χαρά μια αστική κυβέρνηση, με καταστροφικούς όρους για τα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους....

    Συνεπώς, από τώρα ζυμώνουμε στις συνειδήσεις όπου μπορούμε, το αίτημα "παύση πληρωμών, με ακύρωση/διαγραφή του χιλιοπληρωμένου χρέους"..

    Και δυστυχώς αυτή την πολύ σωστή λογική τηνέχει -για την ώρα- μόνο η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και τα περιφερειακά ψηφοδέλτια που στήρίζει, και ουδείς άλλος από πολιτικές δυνάμεις της Αριστεράς. Αυτή την άποψη όμως την διατύπωσαν πρώτοι οι αριστεροί οικονομολόγοι και πάνω στις αναλύσεις τους βασίστηκε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και πολύ σωστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Νομίζω ότι η συζήτηση άρχισε να γίνεται γόνιμη.
    Για να καταλάβουμε και οι "αδαείς" περί τα οικονομικά:
    - Είναι εξίσου και οι δύο εναλλακτικές (μέσα - έξω από την ΟΝΕ)προτάσεις διαχείρησης της καπιταλιστικής κρίσης οι οποίες μπορεί να επιλεγούν/χρησιμοποιηθούν από τον αντίπαλο;Ποια τον συμφέρει περισσότερο; Ποιο το κόστος για μας σε κάθε περίπτωση;
    - Γιατί όλοι -απ'όσο έχω παρακολουθήσει- οι ξένοι κι Έλληνες οικονομικοί αναλυτές συγκλίνουν στό ότι το μεγάλο μας μειονέκτημα σε σχέση με την Αργεντινή, είναι το ευρώ; Η έξοδός μας από αυτό δεν αναβαθμίζει τη θέση μας;



    1ος Ανώνυμος της 18/10

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το γεγονός και μόνο ότι την ομιλία του Δ. Δεσύλλα στην ΠΑΝΤΕΙΟ την ανέβασε η ΕΟΣ στο διαδίκτυο και ΟΧΙ το ΝΑΡ ή η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, θα πρέπει κάποιους να τους κάνει πιο μετρημένους στις εκφράσεις τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. κακό συναπάντημα: Καλά έκανε η ΕΟΣ και ανέβασε την ομιλία του Δημήτρη Δεσύλλα στο YOU TUBE! Καλά θα έκανε και ένας σύντροφος από ΑΝΤΑΡΣΥΑ εάν ανέβαζε την ομιλία του Π. Λαφαζάνη επίσης! Δεν έχει νόημα αυτό που είπες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @αριστερό,
    Και η Ομιλία του ΛΑΦΑΖΑΝΗ(όπως την δημοσιεύει η www.iskra.gr), από την ΕΟΣ έχει ανεβεί!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ