ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

Πρόταση Διακήρυξης για την Άμεση Δημοκρατία

Αναδημοσίευση από το "Άμεση Δημοκρατία"
afisa
ΝΕΟ - Πρόγραμμα 3ημέρου

Με βάση τη χρονική διαθεσιμότητα που έθεσαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι της Νομικής και τις προτάσεις που έγιναν διαδικτυακά, το χρονοδιάγραμμα του τριημέρου έχει ως εξής :

  • Παρασκευή: 6μμ - 10μμ
  • Σάββατο: 10πμ - 8μμ
  • Κυριακή: 10πμ - 5μμ

Τόσο τα εργαστήρια που προσφέρθηκαν να παρουσιάσουν κάποιες συλλογικότητες, όσο και οι θεματικές ομάδες, εντάσσονται μέσα στα προτεινόμενα θέματα του τριημέρου για τα οποία θα αποφασίσει το σώμα.

Όσοι έχουν παρουσιάσει προτάσεις πλαισίου λειτουργίας του τριημέρου καλό θα είναι, προκειμένου να διευκολύνουν τη ροή της πρώτης φάσης της Συνάντησης:

  1. Να προσπαθήσουν να κάνουν μία συνθετική πρόταση συνυπολογίζοντας και τις άλλες προτάσεις (χωρίς θεματολογία, μόνο διαδικασία) που έγιναν και να την αναρτήσουν στη λίστα.
  2. Να συμμετάσχουν (και όσοι άλλοι επιθυμούν) την Παρασκευή 2μμ-6μμ σε συνάντηση για συνδιαμόρφωση ενός μόνο πλαισίου που θα παρουσιαστεί στο σώμα για τελικές τροποποιήσεις και ψήφιση. Η συνάντηση θα γίνει στο κυλικείο της Νομικής.

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Δύο αρνήσεις και μια κατάφαση (μέρος Ι)

(αποχή από τις εκλογές προτείνουν οι θιασώτες του νέου ΕΑΜ;)
Με αφορμή την 2η πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής, θα παρουσιάζουμε τις θέσεις μας για μερικά ζητήματα που είναι αντικείμενο συζητήσεων και αντιπαραθέσεων στο χώρο της Αριστεράς και όχι μόνο...


1. ΟΧΙ σε ένα νέο ΕΑΜ
Αν αξίζει να κρατήσουμε κάτι από το ΕΑΜ, είναι το μεγάλο κοινωνικό του έργο. Είναι αυτό που περιγράφει ο στίχος από το γνωστό τραγούδι: “Το ΕΑΜ μας έσωσε από την πείνα”. Η ευρύτατη αποδοχή του από τα λαϊκά στρώματα στηρίχτηκε σε αυτό το έργο. Γιαυτό ακριβώς κατάφερε να κάνει πράξη με την λαϊκή συμμετοχή αυτά που λέει ο επόμενος στίχος: “έφτιαξε ΕΠΟΝ και τον ΕΛΑΣ”. Παρόμοιο φαινόμενο της κοινωνικής γείωσης πολιτικών δυνάμεων συνέβη και στην Παλαιστίνη και σε άλλες αραβικές χώρες με τις πρακτικές της κοινωνικής αλληλεγγύης της Χαμάς, της Χεζμπολάχ αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις στην Λατινική Αμερική με την χριστιανική εκκλησία, για να μην αναφερθούμε στους Ζαπατίστας και σε άλλα κινήματα, που έχουν σαφώς πιο διακριτές πολιτικές στοχεύσεις από το ΕΑΜ.

(Για ένοπλο αγώνα ετοιμάζονται
οι θιασώτες του νέου ΕΑΜ;)
Ως πολιτικό εγχείρημα όμως το ΕΑΜ είναι ένα αρνητικό παράδειγμα που θα πρέπει να το καυτηριάζουμε. Το ΕΑΜ ως πολιτικό μόρφωμα ήταν ένας μηχανισμός που στήθηκε από τα πάνω, απόλυτα ελεγχόμενος από την ηγεσία του ΚΚΕ χωρίς καμία δυνατότητα παραγωγής Πολιτικής. Ήταν επίσης μια συνωμοτική οργάνωση από την οποία απουσίαζε κάθε ίχνος δημοκρατίας. Αν διαβάσει κάποιος το ιδρυτικό το θα διαπιστώσει πως δεν γίνεται καμία αναφορά για το πως λαμβάνονται οι αποφάσεις πέρα από αυστηρούς συνωμοτικούς κανόνες. Δεν γίνεται καμία μνεία ούτε καν στις αρχές του “δημοκρατικού συγκεντρωτισμού”, τις οποίες αναφέρει το ΚΚΕ στο καταστατικό του.

Μια και μοναδική σημαντική πολιτική απόφαση έλαβε το ΕΑΜ μετά την ίδρυση του, η οποία αποδείχτηκε μοιραία για την πορεία του κινήματος και της χώρας. Ήταν η απόφαση για την συνυπογραφή της συμφωνίας της Βάρκιζας. Ήταν μια απόφαση της ηγεσίας του ΚΚΕ και όχι των μελών του ΕΑΜ. Τα μέλη του ΕΑΜ και των οργανώσεών του, όχι μόνον δεν συμμετείχαν σε καμία απολύτως διαδικασία στην οποία είχαν την δυνατότητα να την συζητήσουν και να εκφράσουν την γνώμη τους σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, αλλά όσοι τόλμησαν να εκφράσουν την διαφωνία τους εκ των υστέρων χαρακτηρίστηκαν προδότες και είχαν την ανάλογη αντιμετώπιση. Η εικόνα με τους μαχητές του ΕΛΑΣ την στιγμή που παραδίνουν τα όπλα τους και κλαίνε, καταγράφει με τον πιο δραματικό τρόπο αυτή την κατάσταση...

Αντιφατική και ασυνεπής είναι ο πιο ελαφρύς χαρακτηρισμός που μπορεί να αποδοθεί στη στάση όσων από την μια μεριά να προβάλουν σήμερα ως πολιτικό σχέδιο το όραμα ενός “νέου ΕΑΜ” και από την άλλη να κάνουν θετικές αναφορές στα κινήματα για “άμεση” δημοκρατία και καταγγέλλουν τους θεσμούς της ΕΕ ως αντιδημοκρατικούς γιατί - εκτός των άλλων - δεν λαμβάνουν υπόψη τους την θέληση των λαών της Ευρώπης..
(συνεχίζεται...)

πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν στο σύνταγμα...

 Του Γιώργου Πρασσά
1."...Οι Αγανακτισμένοι καλούν σε πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν στο Σύνταγμα. Ενώ στο κάτω μέρος της Πλατείας συζητούν αμεσοδημοκρατικά για τις θερμίδες του κουραμπιέ, στο πάνω μέρος πετούν βεγγαλικά. Ένα από αυτά ωστόσο πέφτει στη Βουλή και την καίει...." :
2. Στο μεταξύ, οι πραγματικοί κομμουνιστές έχουν επιλέξει το δικό τους δρόμο (όχι την εφημερίδα) :
3. Οι κοινωνίες δεν είναι πλαστελίνες : μια απλή κοινωνική ανάλυση του Κ. Τσουκαλά - στο τελευταίο κοντέινερ :
4. Με αφορμή μια αυτοκτονία :




5. ή το σύστημα πράγματι ανυσηχεί ή το lifestyle θα τα (ξανα)κονομήσει :


TIME Person of the year



ΥΓ Μια συγκέντρωση που έθαψε το σύστημα - όλοι ξέρουμε το γιατί :

εξαιρετικά αφιερωμένο στον Δ.Π.

"το ΕΑΜ μας έσωσε από την πείνα". Τώρα τι;


"το ΕΑΜ μας έσωσε από την πείνα". Τώρα τι;

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

1-afisa-maaΑγαπητοί φίλοι / φίλες 

Το Σάββατο 17 (11π.μ) και την Κυριακή 18 Δεκέμβρη, το Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής διοργανώνει τη 2η   Πανελλαδική του Συνάντηση. (ΑΣΟΕΕ, αίθουσα Αντωνιάδη).Στο πλαίσιο αυτής της συνάντησης, το Σάββατο το απόγευμα 6 μ.μ. θα γίνει μια ανοιχτή εκδήλωση στην οποία καλούνται συλλογικότητες και αγωνιστές  από το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, το εκπαιδευτικό κίνημα, τα τοπικά κινήματα, από κινήσεις πολιτικού και οικολογικού χαρακτήρα, από τις πλατείες και τις Λαϊκές Συνελεύσεις, από τα κινήματα “Δεν πληρώνω”,  από το χώρο της τέχνης και της διανόησης, από πανεπιστημιακές σχολές, από αριστερούς χώρους και οργανώσεις. Το κριτήριο δεν είναι το ότι  πρόσκεινται στο Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής, αλλά ο διάλογος. 

Διάλογος  για τα προβλήματα και ερωτήματα της εποχής μας. Πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια ισχυρή λαϊκή συμμαχία απέναντι στο συνασπισμένο αστικό μέτωπο που προσώρας εκφράζεται με τη διορισμένη τρικομματική κυβέρνηση Παπαδήμου; Με τι τρόπους η Αριστερά θα μπορέσει να εμπνεύσει και να συμβάλει σε μια μετωπική ενότητα του λαού; Κάτω από ποιους στόχους και πρόγραμμα μπορούν να ενοποιούνται και να συντονίζονται οι ποικίλοι  αγώνες, για να έχουν πολιτικά  αποτελέσματα υπέρ των εργαζομένων;

Προσδοκάμε  - και επιδιώκουμε – να εκφρασθούν οι κοινωνικές εμπειρίες. Οι προσωπικοί προβληματισμοί. Τα βιώματα της εποχής της κρίσης, η πικρία, η αίσθηση αδιεξόδου, η ελπίδα. Η φαντασία για όμορφα πράγματα που μπορεί και σήμερα να συμβούν.

Να μιλήσουμε ανοικτά και ειλικρινά, με αλληλεγγύη, με συναίσθηση της κοινής μοίρας και του κοινού χρέους, σα να έχει  αρχίσει να γίνεται ήδη η ενωτική λαϊκή συμπαράταξη.

Στηριζόμαστε πολύ στη δική σας συμβολή.
Πρόγραμμα  διήμερης συνάντησης
Σάββατο,  17/12,  11.00 π.μ   έναρξη.
17.00   διακοπή
18.00 -21.30  ανοικτή εκδήλωση με φορείς, αγωνιστές και οργανώσεις της αριστεράς.
Κυριακή   18/12,  10.00 π.μ, έναρξη,   14.00   λήξη
Η   οργανωτική επιτροπή
( Για  πληροφορίες τηλ.:6944-554161, 6933-323651, 6997-246418, 6976-177206, 6979-982442, 6977-460590)

Η γιορτή του "σκόρου"

“Πρόσωπα της χρονιάς”


περισσότερα για το θέμα:
και εδώ, στους Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

ΑΙΓΥΠΤΟΣ: Νίκη των ισλαμιστών στον πρώτο γύρο των εκλογών

Αναδημοσίευση από την "εποχή"

Του Γιάννη Αλμπάνη

Ο αιγυπτιακός λαός το απέδειξε και στις κάλπες: είναι απολύτως ώριμος για τη δημοκρατία και δεν έχει ανάγκη από στρατιωτικούς «προστάτες» για να ορίσει τις τύχες του. Με τη μαζική συμμετοχή τους στη διαδικασία των βουλευτικών εκλογών, καθώς και με την αυτοσυγκράτηση που επέδειξαν, οι Αιγύπτιοι έστειλαν σαφές μήνυμα ότι δεν μπορεί να υπάρξουν δικαιολογίες για να σταματήσει ο εκδημοκρατισμός της χώρας τους. Η εικόνα που χαρακτήρισε τις εκλογές ήταν οι ουρές των ψηφοφόρων μπροστά στα εκλογικά κέντρα, και όχι οι βίαιες συγκρούσεις μεταξύ των οπαδών αντίπαλων κομμάτων, όπως πολλοί θα ήθελαν (με πρώτους τους στρατιωτικούς).

Απ' όλα έχει ο μπαξές!

Η δήλωση ενός ανθρώπου ο οποίος θεωρείται «γκουρού» των αγορών, του γερμανού Πέτερ Μπόφινγκερ, δείχνει πως οι καπιταλιστές, έχουν κάτι που συστηματικά απουσιάζει από την δική μας αριστερά, πολιτική σκέψη. Τι δήλωσε; «Αυτό που απαιτείται είναι ένας μηχανισμός που θα προστατεύει τα κράτη από τις αγορές. Δεν χρειαζόμαστε σχέδια διάσωσης αλλά σχέδια προστασίας των κρατών που προσπαθούν να εξυγιάνουν τα οικονομικά τους»

Αν είσαστε επιρρεπείς στην καταστροφολογία, έχουμε για την δική σας περίπτωση την “δόση” σας σε ηλεκτρονική συσκευασία, για να την απολαύσετε οποιαδήποτε στιγμή θέλετε. Είναι εδώ “http://www.iskra.gr/”, και μπορείτε να πάρετε μια τζούρα διαβάζοντας μόνον τους τίτλους. Η συντέλεια του κόσμου πλησιάζει και όπου νάναι θα έρθει και η 2η παρουσία...

Αν είσαστε παγιδευμένοι ανάμεσα στις αντιθέσεις του "παρασιτικού" και "παραγωγικού" κεφαλαίου, και δεν μπορείτε να ξεδιαλύνετε πως αυτές επικαθορίζουν τις ενδοκαπιταλιστικές αντιθέσεις εντός των κυρίαρχων κύκλων της ΕΕ, υπάρχει για την περίπτωσή σας ένα καλό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας γραμμένο από τον Γ. Δελαστίκ και δημοσιεύεται στο “έθνος”: Η ΡΗΞΗ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΕ

Αν είσαστε απογοητευμένος οπαδός του Καζάκη από τις μαρξιστικο-λενινιστικές επιθέσεις που δέχεστε από τους ντούρους αντικαπιταλιστές γιατί προσπαθεί το ΕΠΑΜ να συμπορεύεται με την ακροδεξιά, μπορείτε να τους κατατροπώσετε ισχυριζόμενοι ότι το ακριβώς ανάποδο συμβαίνει με την δική τους αριστερά, όπου η ακροδεξιά έχει κάνει σημαία της τις δικές τους αναλύσεις και προτάσεις. Μια ματιά για τους δύσπιστους στα δημοσιεύματα του blog “ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ - ΕΛΛΑΣ ΗΝ ΕΛΛΑΣ ΕΣΤΙ ΕΛΛΑΣ ΕΣΕΤΑΙ”, εδώ: Στο δρόμο της Αργεντινής και εδώ: Λαπαβίτσας: Η ανάκαμψη θα έρθει με στάση πληρωμών και με την δραχμή.

Υπάρχει βέβαια και μια μαγική λύση που προτείνουν έγκυροι οικονομολόγοι διαφορετικών πολιτικών πεποιθήσεων. Η "οικονομική" επιστήμη ως γνωστόν είναι πάνω και πέρα από την πολιτική...

Η Αραβική Εξέγερση, η Λιβυκή Επανάσταση, η Δύση και η Ελλάδα.Αλήθειες και ψέματα

(Με αφορμή τις τελευταίες διαδηλώσεις στην Λιβύη)

...Ένιωσα χρέος να γράψω αυτό το κείμενο για να αποτίσω φόρο τιμής σε αυτούς τους συκοφαντημένους δολοφονημένους.

Αλλά όχι μόνο για αυτό. Βαθύτερα στο κείμενο υπάρχει το βασικό του μήνυμα.
 Ότι αν θέλουμε να δείξουμε αλληλεγγύη στην αραβική εξέγερση αυτό σημαίνει να ξεκινήσουμε την δική μας εξέγερση εδώ.Ότι εδώ όλοι οι λόγοι ωθούν προς μια τέτοια εξέγερση κι αν αυτή ακόμη δεν έχει ξεσπάσει αυτό οφείλεται στην παραλυτική λειτουργία της πολιτικής πανούκλας που διχάζει, συκοφαντεί, αερολογεί ενώ στην πραγματικότητα έχει συνθηκολογήσει και έχει προσκηνύσει το ντόπιο καθεστώς.

Αυτή η πολιτική πανούκλα στηρίζεται σε μάζες φασιστικοποιημένων ανθρωπάκων που δεν έχουν μάθει να σκέφτονται μόνοι τους ούτε να ζουν το ανθρώπινο βίωμα χωρίς κόμπλεξ, παραμορφώσεις και συμπλέγματα (αυτό που ο Ράιχ ονόμαζε χαρακτηρολογική και μυική θωράκιση) και ότι συνεπώς όσοι Άνθρωποι υπάρχουμε εδώ πρέπει να βρούμε γρήγορα και άμεσα έναν τρόπο να δικτυωθούμε, να συντονιστούμε και να δράσουμε από κοινού παραμερίζοντας τεχνητούς διχασμούς και παράλογες εμπάθειες...


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ