ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Σάββατο 15 Ιουνίου 2019

ΣΥΡΙΖΑ, Κόμμα, Κράτος



Mετά τη Διακυβέρνηση, τι;


1. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως μαζικό δημοκρατικό κόμμα της Αριστεράς,στηρίζεται στις κοινωνικές δυνάμεις και δεν εξαρτά την επιβίωσή του από κάθε είδους σχέση με τους κρατικούς μηχανισμούς. (…)

3.Ο ΣΥΡΙΖΑ στην περίπτωση που συμμετάσχει στη διακυβέρνηση της χώρας, διατηρεί σε κάθε περίπτωση την οργανωτική και πολιτική του αυτονομία έναντι της κυβέρνησης και του κράτους. (…)

Τα στελέχη που κατέχουν αμειβόμενη κυβερνητική θέσηή αξίωμα (μέλος Υπουργικού Συμβουλίου ή μέλος ΔΣ Δημόσιου Οργανισμού / Διεθνούς Οργανισμού ή Ανεξάρτητης Αρχής / ΔΕΚΟ / ΝΠΔΔ / Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείων, Υφυπουργοί),
δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 25% των μελών κάθε οργάνου του κόμματος.

(Καταστατικό του ΣΥΡΙΖΑ, Άρθρο 27)

Στις πρόσφατες τριπλές εκλογές, αποκαλύφθηκε αυτό που ήταν γνωστό εδώ και καιρό: ότι δηλαδή η θέση του ΣΥΡΙΖΑ μέσα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κομματικό σύστημα, είναι επισφαλής και κάθε άλλο παρά παγιωμένη. Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώθηκε, ως νεοπαγές κόμμα, στην περίοδο της κρίσης, η σχέση που διαμόρφωσε με το κράτος, καθώς και η πλήρης εγκατάλειψη κάθε έννοιας οργάνωσης, καθιστούν καίριο το ερώτημα, τι θα συμβεί μετά την εκλογική ήττα και την αποχώρησή του από την διακυβέρνηση.

1. Κόμματα-καρτέλ, κόμματα του κράτους

Τα σύγχρονα κόμματα εξουσίας, ακολουθούν τις τελευταίες τρεις δεκαετίες μια κίνηση που τα απομακρύνει από την κοινωνία και τα φέρνει πιο κοντά στο κράτος. Ενώ οι δεσμοί τους με την κοινωνία έχουν αποδυναμωθεί, οι δεσμοί τους με το κράτος έχουν ενισχυθεί, στο βαθμό που τα κόμματα δεν λειτουργούν πλέον ως αντιπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών. Αντιθέτως, έχουν απορροφηθεί από το κράτος και ενεργούν ως (ημι)κρατικοί οργανισμοί, έχουν μετατραπεί σε κόμματα-καρτέλ.

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019

Οι ενδοϊμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί στα Βαλκάνια καλά κρατούν…

Το "Μακεδονικό" ξεχάστηκε στην χώρα μας παρ' όλο ότι κάποιοι περίμεναν ότι θα έβαζε την σφραγίδα του στις εκλογές που έρχονται. Όμως οι εξελίξεις προχωρούν, άλλα  - ο καθένας για τους δικούς του λόγους -  κάνει πως δεν τις βλέπει...    



«Μίλησα με τον συνάδελφό μου, Ζόραν Ζάεφ, την περασμένη εβδομάδα, για να φυλάξουμε τον εναέριο χώρο της Βόρειας Μακεδονίας όταν φθάσουν τα νέα αεροσκάφη. Αυτό θα είναι καλό για αυτούς και για εμάς», είπε ο Μπορίσοφ.
Περισσότερα εδώ:

Για τον τσάρο Σαμουήλ, τον Άγιο Κλήμη και τον Άγιο Ναούμ βρέθηκε μια συμβιβαστική λύση, αλλά σκοντάψαμε στον Γκότσε Ντέλτσεφ.

Η απάντηση στο ερώτημα:

«Είναι Σλαβομακεδόνας ή Βούλγαρος;», έχει γίνει μια απειλή για τη Συνθήκη Καλής Γειτονίας στη συζήτηση της Κοινής Επιτροπής μεταξύ Βουλγαρίας και Βορείου Μακεδονίας προκειμένου η χώρα να προχωρήσει στην ένταξη στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ.

Η υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας, Εκατερίνα Ζαχαρίεβα δήλωσε ότι εάν δεν αναγνωρισθεί ο Γκότσε Ντέλτσεφ ως Βούλγαρος, θα αποχωρήσει η Βουλγαρία από την Επιτροπή και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Κρασιμίρ Καρακατσάνοφ προχώρησε ακόμη περισσότερο απειλώντας με βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στην ΕΕ.
Περισσότερα εδώ:


Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019

Η ανατρεπτική δυναμική του αστάθμητου



του Νίκου Θεοτοκά
(πρώτη δημοσίευση: περιοδικό ΧΡΟΝΟΣ, 17 Δεκεμβρίου 2016)

Τα τελευταία –πολλά πλέον– χρόνια όλο και χάνονται, νομίζω, οι συνέχειες με τους καιρούς στους οποίους αναφέρθηκαν οι ομιλητές του συνεδρίου ιστορίας της Νεολαίας της ΕΔΑ. Φράσεις όπως «ο ρόλος της αριστερής νεολαίας» συνεχίζουν να παραπέμπουν σε σημασίες που, σε μας τους παλιούς και τους παλιότερους, φαίνονται αυτονόητες. Παραπέμπουν δηλαδή σε μια αυστηρά ιστορική έννοια της νεολαίας, σε συλλογικότητες, σε προτάγματα συνδεδεμένα με την αλλαγή, στη διεύρυνση και εμβάθυνση της δημοκρατίας, στη ρήξη με τους αρχαϊσμούς, στα δικαιώματα και στην προκοπή των ανθρώπων, στην προοπτική του σοσιαλισμού.

Φοβάμαι ότι, σήμερα, όλα τούτα δεν αποτελούν παρά κελύφη σημασιών, το περιεχόμενο των οποίων έπαψε να νοηματοδοτείται από τους ανοικτούς ορίζοντες κοινωνικών προσδοκιών. Το «αύριο» μοιάζει κλειστό, σκοτεινό, απρόσιτο. Και οι ιδεολογίες δεν ζωογονούνται από το μέλλον· επιβιώνουν και αναπαράγονται με υλικά και νοήματα ενός παρελθόντος που, όλο και περισσότερο, θολώνει στις εικόνες της αφαίρεσης και χάνει τις συνδέσεις του με την εμπειρία. Είναι το τέλος των ιδεολογιών ή το ξεκίνημα της ανανέωσης; Θα θυμηθώ μόνο τις αφηγήσεις φίλων που δεν είναι πια ανάμεσά μας, του Άγγελου Ελεφάντη ή του Φίλιππου Ηλιού για τον Μίμη Δεσποτίδη. «Το κόμμα –οι συλλογικότητες της Αριστεράς, θα μετέγραφα– είναι εκείνος ο ένας που θα ψάξει, θα βρει, θα πείσει και θα φέρει στον αγώνα άλλον έναν». Λόγια που πολλές και πολλοί κρατούν ως βίωμα.

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Πες τα Έλενα, κι ας μην σε ακούει κανείς...




Τον Απρίλιο του 2012 η Έλενα Παναρίτη, βουλευτής ΠΑΣΟΚ αντιδρά στο «μνημόνιο ΙΙ» που υπογραφεί η κυβέρνηση Παπαδήμου. Τα media την εξαφανίζουν. Δεν εκλέγεται βουλευτής...

Την άνοιξη του 2015 η Παναρίτη “σταυρώνεται” από μια ετερόκλητη συμμαχία εντός και εκτός του ΣΥΡΙΖΑ, από ακραίους νεοφιλελεύθερους ως σκληρούς “μαρξιστές” που απέβλεπε στην πολιτική αποδόμηση του Γιάνη Βαρουφάκη. (περισσότερα εδώ: “Θυσιάζεται” ο Βαρουφάκης με την ανοχή της "αριστερής πλατφόρμας" για να ανοίξει ο δρόμος για μια “αρκετά επώδυνη” συμφωνία;

Γιατί τα θυμηθήκαμε όλα αυτά;

ΕΝΘΑΔΕ ΚΕΙΤΑΙ...




Ένα 16μπαρο ενάντια στη λυκοσυμμαχία της ΕΕ ετοιμάζεται λογικά να χώσει η αγαπημένη μας Κατερίνα Στικούδη, μετά το ερυθρό attend που έκανε προχτές το βράδυ (Δευτέρα 10 Ιουνίου). Η τραγουδίστρια και εσχάτως ράπερ επισκέφθηκε την έδρα του ΚΚΕ στον Περισσό μαζί με τον σύζυγό της Βαγγέλη Σερίφη (κατά κόσμον Dj Rico – μέλος των Goin’ Through και Νέβμα), στα πλαίσια εκδήλωσης που διοργάνωσε η ΚΕ του ΚΚΕ, με αποτέλεσμα να σχηματιστεί ένα πραγματικά αξιομνημόνευτο παρεάκι, το οποίο προφανώς είναι και φανερά καλύτερο από το δικό σας.

η συνέχεια εδώ:

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗΣ: Ο Αλέξανδρος Μπίστης εξηγεί γιατί εντάσσεται στο Ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΜέΡΑ25



Ας ξαναμετρηθούμε, λοιπόν! (Γιατί με το ΜέΡΑ25)

Διανύουμε τον δέκατο χρόνο της πολιτικής και οικονομικής κρίσης. Η κυρίαρχη πολιτική καθορίζεται ακόμα από την χωρίς όρια συσσώρευση πλούτου και όχι από τον αγώνα για την κάλυψη των αναγκών των ανθρώπων. Η διαιρετική τομή μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας είναι ακόμα απούσα από την κεντρική πολιτική αντιπαράθεση. Οι δυνάμεις της οργανωμένης Αριστεράς αδυνατούν να περιγράψουν, έστω σε αδρές γραμμές, το τι πρέπει να κάνουμε αυτή τη στιγμή που μιλάμε ώστε να μπορούμε κάποια στιγμή να αρθρώσουμε τη λέξη «σοσιαλισμός» χωρίς να αιθεροβατούμε και να εξηγήσουν το πώς θα μοιάζει αυτός, ώστε να καταλάβουμε όλοι γιατί αξίζει τον κόπο να εργαστούμε και να αγωνιστούμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Όπως είναι φυσικό, ενισχύονται οι δυνάμεις που καλλιεργούν το μίσος και τον διχασμό. Η ανατροφοδότηση του εκφασισμού της κοινωνίας ξεκινάει από τη μονιμοποίηση της περιθωριοποίησης του ενός τρίτου της ελληνικής κοινωνίας, τη μαζική μετανάστευση των νέων γενιών και την κυριαρχία της εργασιακής ζούγκλας και φτάνει μέχρι την αδιαφορία για την απάνθρωπη κατάσταση στα κέντρα κράτησης προσφύγων, την ανοχή στην εφιαλτική δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου, στον αποθρασυμένο σεξισμό και στην πατριαρχία.

Σε αυτή τη συγκυρία, συμπορεύομαι εκλογικά με το ΜέΡΑ25, παρ’ ότι δεν ήμουν μέλος του, επειδή:

Αλέκος Αλαβάνος: «Ζωή, Γιάνη ακολουθείστε τον δρόμο της ενότητας και της γενναιότητας»


Δήλωση του Αλέκου Αλαβάνου: 

«Ζωή, Γιάνη ακολουθείστε τον δρόμο της ενότητας και της γενναιότητας»

«Οι δυνάμεις που τάσσονται υπέρ ενός προγράμματος Αναγέννησης και Ανασυγκρότησης σε αντιδιαστολή με τον κακοήθη υφεσιακό σχεδιασμό των δανειστών δεν πρέπει να επαναλάβουν σε μικρογραφία και γελοιογραφία την νοσηρή παθολογία του Συριζα: έρωτα για την εξουσία και τις καρέκλες, ηγεμονισμό, περιαυτολογία, προσωποκεντρισμό.

Σάββατο 8 Ιουνίου 2019

Ο Στάθης Σταυρόπουλος για το ΜέΡΑ25




Με τον Στάθη Σταυρόπουλο μας χωρίζει μια άβυσσος σε πολλά ζητήματα. Αρκετές φορές έχουμε ασκήσει δριμεία κριτική στα γραφόμενά του. Τον Μάη του 15 τον είχαμε χαρακτηρίσει ως τον ΡανΤανΠλαν του ΣΥΡΙΖΑ («Στάθης: Ο ΡΑΝ ΤΑΝ ΠΛΑΝ του ΣΥΡΙΖΑ...») , γιατί τότε κατηγορούσε τον Βαρουφάκη ότι «άδειασε» τον Τσίπρα, επειδή ως υπουργός είχε δηλώσει δημόσια ότι το «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης» δεν βγαίνει...

 Όμως, όπως αποδεικνύεται με τις τελευταίες δηλώσεις του, μάλλον αυτός ο χαρακτηρισμός σήμερα αντιστοιχεί στους πρώην συντρόφους του στην ΛΑΕ (αλλά και άλλους αριστερούς), οι οποίοι όχι μόνον συνεχίζουν να επιμένουν σε πολιτικές που έχουν προ πολλού χρεοκοπήσει, αλλά κυρίως γιατί δεν αντιλαμβάνονται τίποτα για τους όρους και τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην συγκυρία του τέλους της διακυβέρνησης της “πρώτης φοράς αριστεράς”.

Κάποιοι παλιοί σύντροφοί του, κατηγορούν τον Στάθη ότι είναι «άλλος ένας κωλοτούμπας ψευτο αριστερούλης που ξερογλύφεται τον μισθό του βουλευτή. Αρκετά χρόνια πληρώνουμε το είδος αυτό». Δεν νομίζουμε ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση του αντιστοιχούν παρόμοιοι χαρακτηρισμοί. Το μέγεθος της “υπέρβασης” που έκανε εμπεριέχει πολλά στοιχεία “αυτοακύρωσης”. Μια παρόμοια πράξη απαιτεί πολιτικό θάρρος το οποίο ούτε διαθέτουν, ούτε μπορούν ν’ αντιληφθούν την σημασία του. Γιαυτό συνεχίζουν να παραμένουν “εγκλωβισμένοι” στα δικά τους “λευκά κελιά” που οι ίδιοι οικοδόμησαν...

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019

Τα αδιέξοδα ενός ...απατημένου


του Γιώργου Καλαντζόπουλου

ένα σχόλιο για το κείμενο του του Θανάση Σκαμνάκη:

Αν είσαι ερωτευμένος με κάποιον και αυτός σου ρίχνει την μια ροχάλα μετά την άλλη και σε απατάει συστηματικά, τότε υπάρχει πρόβλημα στη "σχέση". Αυτό συμβαίνει με την ΑΡΙΣΤΕΡΑ και την ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ. Αυτή είναι η πραγματική σχέση, που την κρατάει κρυφή στο κείμενό του ο Θανάσης Σκαμνάκης. Όλα τ' άλλα είναι απλές φαντασιώσεις του απατημένου, που δεν μπορεί να βρει διέξοδο στον πραγματικό του έρωτα...

Κάποιοι αριστεροί που έχουν δει το πρόβλημα στη σχέση τους με την "εργατική τάξη", προσπαθούν να φτιάξουν – για καβάτζα - μια άλλη παράλληλη σχέση με το "έθνος",  για να το 'χουν δίπορτο...  Παραμιλούν φωναχτά για το πως σχετίζεται το "ταξικό" με το "εθνικό" και για άλλα ωραία παρόμοια, αλλά έχουν μπλέξει τα μπούτια τους. Τα αδιέξοδα είναι κοινά...

Τα κομματικά ιερατεία, αντιδρούν όπως Ι. Σύνοδος στο νομοσχέδιο για την λύση των "ΝΕΚΡΩΝ ΓΑΜΩΝ"...

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Τα «μουγγά» τραγούδια βρήκαν τη φωνή τους




Τη μιλούσατε στο σπίτι;
Στο σπίτι η γιαγιά μου δεν ήξερε γρι ελληνικά, δεν την άκουσα ποτέ να τα μιλάει. Ο παππούς μου ήξερε ελληνικά αλλά και τη συγκεκριμένη γλώσσα – τελικά δεν ξέρω αν πρέπει να την ονομάζουμε… Εγώ θα την πω «μακεδόνικα».

Να την πούμε ακατανόμαστη;
Ακατανόμαστη, απαγορευμένη. Ο μπαμπάς μου και η μαμά μου τη μιλούσανε. Γενικότερα οι μεγαλύτεροι σε ηλικία τη μιλούσανε μεταξύ τους αλλά όταν κόντευε κάποιος ξένος, γύριζαν κατευθείαν στην ελληνική.
Από ντροπή; Από φόβο; Από τι;
Από φόβο. Εμποτισμένος είναι ο φόβος. Ενέσιμος και βραδείας απελευθέρωσης.

Η Χρυσούλα Παπαδοπούλου μιλάει στο ΑΣΣΟΔΥΟ για το «Chepkalo Projects» και νικάει το σκοτάδι

του Χαρίλαου Τρουβά
Αναδημοσίευση από το "ΑΣΣΟΔΥΟ"

Φτάνω αργοπορημένος στην πρώτη συναυλία τού «Chepkalo Projects». Μπαίνοντας στο φιλόξενο χώρο τού ΖΠ 87 στα Εξάρχεια, νιώθω κάτι πρωτόγνωρο. Δεν είναι μόνο οι μελωδίες, οι ρυθμοί, οι φωνές, που με συνεπαίρνουν. Είναι και το ίδιο το κοινό που παρακολουθεί σα να μετέχει, λες, σε κάποια συνωμοσία. «Κάπως έτσι θα `τανε και στις μπουάτ τον καιρό της χούντας», σκέφτομαι. Στο ούτι ο Κώστας Τσαρούχης ζωγραφίζει, η Μυρτώ Αλεβίζου με τα κρουστά της σε ξεσηκώνει να χορέψεις ή τουλάχιστο να λικνιστείς, στη φωνή της Κατερίνας Τζιβίλογλου μένεις ενεός, ενώ η μπριόζα Χρυσούλα Παπαδοπούλου φαίνεται να ηγείται του σχήματος, αφού παίζει κιθάρα, τραγουδά εξ ημισείας με την Κατερίνα και προλογίζει ή επιλογίζει τα τραγούδια, επιχειρώντας μια αυτοσχέδια μετάφραση των στίχων που εκφέρονται σ` αυτή την ακατάληπτη – για μένα τουλάχιστον – γλώσσα. Τη συναντώ λίγο καιρό μετά, γεμάτος απορίες.

Τέτοιο κλίμα είχα καιρό να ζήσω σε συναυλία. Σχεδόν συνωμοτικό.
Δεν πρόλαβα να το καταλάβω εγώ αυτό. Ήταν κάτι που το δουλεύω στο κεφάλι μου δυόμισι χρόνια. Ξεκίνησα να κάνω κάποιες ηχογραφήσεις στο σπίτι με αφορμή τραγούδια, μουσικές, που άκουγα μικρή. Μεγάλωσα στη Φλώρινα, γεννήθηκα στο χωριό, στο σπίτι – μάλιστα είναι μια ωραία ιστορία για να ειπωθεί: 6 Δεκέμβρη, χιόνιζε πολύ εκείνη τη μέρα κι ο πατέρας μου ετοιμαζόταν να πάει επίσκεψη στο θείο μου το Νίκο, που γιόρταζε, κι η μάνα μου του `πε: «Πού πας; Κάτσε εδω πέρα, θα γεννήσω».


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ