Το Ινστιτούτο του Reuters παρουσίασε την έκτη ετήσια έκθεσή (Digital News Report) που εξετάζει τις εξελίξεις και τις επισημαίνει τις αλλαγές που σημειώνονται στο χώρο της παραγωγής και της διάθεσης των ειδήσεων. Η έκθεση βασίζεται σε μια έρευνα που περιλαμβάνει στατιστικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από 70.000 πολίτες από 36 χώρες απ' όλον το κόσμο, αλλά είναι εστιασμένη στην Ευρώπη. Ενδιαφέρον για την χώρα μας επικεντρώνεται στις ακραίες θέσεις που καταλαμβάνει στην κατάταξη: Είναι η χώρα στην οποία τα ΜΜΕ κατέχουν το μικρότερο ποσοστό εμπιστοσύνης, αλλά και η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που οι πολίτες της εμπιστεύονται τις ειδήσεις από τα social media (κυρίως το facebook) σε μεγαλύτερο ποσοστό από αυτές που παρουσιάζονται στα παραδοσιακά (τύπος, τηλεόραση). Επίσης η χώρα μας κατέχει την πρωτιά στην χρήση λογισμικού που απαγορεύει ή καταργεί τις διαφημίσεις στο internet και η τελευταία στην χρήση συνδρομών σε πάροχους για ONLINE ειδήσεις. Μια παρουσίαση της έκθεσης, το παρακάτω κείμενο που αναδημοσιεύουμε από το bolg
«Ανασυγκρότηση - Συνδικαλιστική παράταξη Τεχνικών Τύπου Αθήνας – ΕΤΗΠΤΑ»:
Μόνο στην Ελλάδα εμπιστεύονται περισσότερο τα social media από τα κυρίαρχα ΜΜΕ
Οι Έλληνες είναι ο μοναδικός λαός που εμπιστεύεται περισσότερο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα, μεταξύ δέκα χωρών σε σχετικό γράφημα της ετήσιας έκθεσης Digital News Report που παρουσιάζει το Ινστιτούτο του Reuters για τη μελέτη της δημοσιογραφίας σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης..
Παρά το γεγονός ότι η φετινή έκθεση εστιάζει στον κίνδυνο των ψεύτικων ειδήσεων που μεταδίδονται στο ιντερνετ, το ελληνικό κοινό εμφανίζεται περισσότερο επιφυλακτικό απέναντι στις πληροφορίες των κυρίαρχων μέσων.
Η έκθεση στηρίζεται σε στοιχεία από 70.000 χρήστες ψηφιακών μέσων σε 36 χώρες.
Ειδικότερα για την Ελλάδα γίνεται λόγος για «πολύ χαμηλά επίπεδα εμπιστοσύνης στη δημοσιογραφία, υψηλή χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση και εξαιρετικό κατακερματισμό της online αγοράς ειδήσεων».
Η έκθεση παρουσιάζει την κρίση με την παροχή αδειών για τηλεοπτικούς σταθμούς σχολιάζοντας ότι προηγούμενες κυβερνήσεις χρησιμοποιούσαν το ιδιόμορφο καθεστώς για να ασκούν πιέσεις στους σταθμούς.
Η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα μετά την Τουρκία στη χρήση διαφορετικών online μέσων για την ενημέρωσή. Παράλληλα σημειώνεται ότι στη λίστα με τα δημοφιλέστερα site συναντά κανείς σελίδες που ειδικεύονται σε θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με πολιτικά θέματα και ζητήματα υγείας.
Στην Ελλάδα παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό εμπιστοσύνης στη δημοσιογραφία (23%), σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη υπό εξέταση χώρα ενώ οι εφημερίδες και οι τηλεοπτικοί σταθμοί αποτελούν τους θεσμούς που έχασαν περισσότερο σε αξιοπιστία μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης το 2007.
Τέλος σημειώνεται ότι μόνο το 6% των πολιτών είναι διατεθειμένο να πληρώσει για την ενημέρωσή του στο ίντερνετ ενώ οι Ελληνες είναι πρωταθλητές στη χρήση των ad blockers, εφαρμογών που μπλοκάρουν την εμφάνιση διαφημίσεων στα sites (57%). Για τους λόγους αυτούς η έκθεση χαρακτηρίζει «δυστοπικό» το τοπίο της online ενημέρωσης για τους παραγωγούς ειδήσεων.
Μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρη την έκθεση (στα αγγλικά) πατώντας εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου