της Ελένης Πορτάλιου
Η σύζυγος του πρωθυπουργού κα Μπαζιάνα, μετέχουσα στην ελληνική αντιπροσωπία που επισκέφτηκε το Ιράν, εμφανίστηκε με μαντήλα για να τιμήσει, όπως δήλωσε, τις θρησκευτικές παραδόσεις της χώρας.
Είναι προφανές ότι αγνοεί ή αδιαφορεί για τις «παραδόσεις» της θρησκευτικής εξουσίας που, ταυτισμένη με την πολιτική, επιβάλλει σκληρή καταστολή στα δικαιώματα και τις ελευθερίες των γυναικών και βασανιστικές τιμωρητικές ποινές για οποιαδήποτε παρέκκλιση από τους κανόνες, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι ενδυματολογικοί. Οι γυναίκες στο Ιράν δεν επιλέγουν να φορέσουν μαντήλα, πράγμα που ανάγεται στην ελεύθερη επιλογή κάθε ατόμου, αλλά είναι υποχρεωμένες να τη φορούν, ζώντας σε καθεστώς μέγιστης ανελευθερίας.
Όσες γυναίκες (και άνδρες, μεταξύ αυτών ο Ζωρζ Μποβέ και ο Μανόλης Γλέζος) στηρίξαμε τους αγώνες των γυναικών του Ιράν για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους θεωρούμε την επιλογή της κας Μπαζιάνα προσβολή προς αυτούς τους αγώνες, οι οποίοι στοίχισαν και στοιχίζουν στις αγωνιζόμενες πολύ αίμα και δάκρυα.
Επισυνάπτεται ο χαιρετισμός που η Maryam Rajavi, ηγετική μορφή του αγώνα για δικαιώματα και ελευθερίες στο Ιράν, απεύθυνε στο Συνέδριο των «Πρωτοπόρων Γυναικών στον Αγώνα ενάντια στον Φονταμενταλισμό»
Distinguished Parliamentarians,
Ladies and Gentlemen,
Greetings to your conference, and I wish you all the best in your endeavors. I must once again thank the Italian people and their elected representatives for their invaluable solidarity with the Iranian Resistance and the Iranian people. I am also grateful for your efforts in defending human rights in Iran and for underscoring the need to ensure protection for the residents of Camp Liberty.
Less than a month ago, Iranian cities were the scenes of a heinous wave of attacks where regime-affiliated gangs splashed acid on women’s faces who they deemed were in contravention of the ruling mullahs’ compulsory veiling rules. This atrocious crime provoked anger among the Iranian people and despite the extensive web of suppression and the regime’s attempts to thwart protests, extensive rallies were held in various Iranian cities. In these protests, the Iranian people chanted in defense of the victims of the acid attacks, asking "what happened to the eyes of my daughter?" They demanded that the culprits of this crime be brought to justice.
The groundwork for this heinous crime was laid some time ago with the ratification of a law by the mullahs’ Parliament, the rhetoric of Khamenei himself, and the threats issued by the regime’s suppressive gangs. These criminal mobs even left voice mails on women’s phones in the city of Isfahan, threatening them with acid attacks.
Their objective was to instill fear and terror in society in a bid to intensify suppression and curb social protests. The religious dictatorship ruling Iran has been gripped by major international and domestic crises. On the one hand, it is trapped in its nuclear program because it does not want to abandon the path towards producing a nuclear weapon; and on the other hand, it has mustered all its energy to preserve its position in Iraq and in Syria. But, the regime’s most important battle line has been drawn against the Iranian people, who feel they have faced enough suppression, terror, and hunger. They are using every opportunity they can to voice their opposition to the regime, and to rise up and protest against the religious tyranny. This is the fundamental cause of the clerical regime’s enduring instability.
24 November 2014
δες περισσότερα
-------------------------------------------
ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΡΑΝ
Σε μια μεγάλη συγκέντρωση 15.000 Ιρανών στο Ντόρτμουντ, στις 16 Ιουνίου 1995, η κα Rajavi παρουσίασε τον "Χάρτη Θεμελιωδών Ελευθεριών" , δηλ. των 16 βασικών σημείων που θα αλλάξουν στο Ιράν μετά τη συντριβή των Μουλάδων.
1, Θα υπάρξει πλήρης ελευθερία γνώμης, έκφρασης και Τύπου. Οποιαδήποτε μορφή λογοκρισίας ή προσπάθεια διερεύνησης πεποιθήσεων θα απαγορευτούν.
2 Κόμματα, συνελεύσεις, πολιτικές ομάδες, ενώσεις, συμβούλια και συνδικάτα - εκτός από εκείνες τις πιστές φατρίες στις δικτατορίες του Σάχη και του Χομεϊνί - είναι απολύτως ελεύθερα. Δεν θα υπάρξει κανένα όριο σε αυτήν την ελευθερία, εκτός αν απειληθεί, με ένοπλη εξέγερση, η νόμιμη διακυβέρνηση και το σύνταγμα.
3 Οι γενικές εκλογές και η ψήφος θα είναι η βάση για τη νομιμότητα της κυβέρνησης. Οι νόμοι που δεν θα θεσπίζονται από τους εκλεγμένους νομοθέτες της χώρας δεν είναι επίσημοι και αξιόπιστοι.
4 Η νομική και επαγγελματική ασφάλεια όλων των πολιτών, καθώς επίσης και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, όπως ορίζονται στην καθολική Διακήρυξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων, θα είναι απολύτως κατοχυρωμένα.
5 Όλα τα κατασταλτικά όργανα, όλα τα ειδικά δικαστήρια και τα δικαστήρια που συστήθηκαν από το καθεστώς του Χομεϊνί, θα καταργηθούν. Η ελευθερία της υπεράσπισης, το δικαίωμα των δικηγόρων να ασκούν τις νομικές τους δραστηριότητες και οι δημόσιες δίκες ενώπιον έννομων δικαστηρίων, είναι εγγυημένα .
6 Οι γυναίκες θα χαίρουν όλων των κοινωνικών, πολιτικών, και πολιτιστικών δικαιωμάτων σε απόλυτη ισοτιμία με τους άνδρες, συμπεριλαμβανομένων και των παρακάτω:
Το δικαίωμα να εκλέγουν και να εκλέγονται στις εκλογές και το δικαίωμα ψήφου σε όλα τα δημοψηφίσματα.
Το δικαίωμα στην εργασία και η ελευθερία στην επιλογή επαγγέλματος, το δικαίωμα διεκδίκησης οποιασδήποτε δημόσιας ή κυβερνητικής θέσης και η πρόσβαση σε όλους τους δικαστικούς οργανισμούς.
Το δικαίωμα συμμετοχής στην ελεύθερη πολιτική και κοινωνική δραστηριότητα, στις κοινωνικές εν γένει εκδηλώσεις και η ελευθερία να ταξιδεύουν, χωρίς την άδεια κάποιου άλλου προσώπου.
Το δικαίωμα να επιλέγουν ελεύθερα τον άνθρωπο που θα παντρευτούν, και η ισοτιμία επί του δικαιώματος για διαζύγιο. Η πολυγαμία απαγορεύεται.
Το δικαίωμα να επιλέγουν ελεύθερα το ντύσιμο και το είδος των καλυμμάτων.
Το δικαίωμα να χρησιμοποιούν, αδιάκριτα, όλες τις εκπαιδευτικές, αθλητικές και καλλιτεχνικές δυνατότητες που παρέχονται, και το δικαίωμα να συμμετέχουν σε όλες τις αθλητικές διοργανώσεις και τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
7 Όλοι οι πολίτες θα απολαμβάνουν ίσα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα και η προνομιακή μεταχείριση λόγω καταγωγής, φύλου, εθνικότητας, πεποιθήσεων θα καταργηθεί.
8 Θα απαγορευθούν όλες οι μορφές διάκρισης εις βάρος των πιστών διαφόρων θρησκειών και δογμάτων στην άσκηση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων τους,. Κανένας πολίτης δεν θα αποκτήσει προνόμια ή δεν θα υποστεί απαγορεύσεις όσον αφορά το δικαίωμα διορισμού, εκλογής, ψήφου, απασχόλησης, εκπαίδευσης, δικαιοσύνης ή οποιοδήποτε ατομικό ή κοινωνικό δικαίωμα, λόγω πίστης ή διαφοροποίησης σε θρησκείες ή δόγματα. Οι προϋποθέσεις και τα απαιτούμενα προσόντα και για τις θέσεις των ανώτερων δικαστικών υπαλλήλων δεν θα εξαρτώνται από τη θρησκευτική ή ιδεολογική τοποθέτησή τους.
9 Θα απαγορευθεί οποιαδήποτε μορφή θρησκευτικού ή ιδεολογικού προσηλυτισμού, και οποιοσδήποτε εξαναγκασμός στην συμμετοχή ή όχι σε θρησκευτικές τελετές και έθιμα. Εξασφαλίζεται το δικαίωμα των πιστών όλων των θρησκειών και των δογμάτων στη διδασκαλία και την ελεύθερη τήρηση των τελετουργικών και των παραδόσεων τους, ο σεβασμός, η προστασία και η ασφάλεια των τόπων λατρείας.
10 Για τη διασφάλιση και την ενίσχυση της δημοκρατικής διακυβέρνησης, της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής σταθερότητας και της ενότητας της χώρας, κατοχυρώνεται και αναγνωρίζεται η αυτονομία του Ιρανικού Κουρδιστάν, σύμφωνα με το Σχέδιο που υιοθετείται από το Εθνικό Συμβούλιο της Αντίστασης.
11 Θα καταργηθεί κάθε μορφή κατοχής ενάντια σε οποιαδήποτε εθνική ή πολιτιστική μειονότητα, είτε λέγονται Κούρδοι, Βαλούχοι, Άραβες ή Τουρκμάνοι. Όλα τα δικαιώματα, και οι πολιτιστικές, κοινωνικές και πολιτικές ελευθερίες θα είναι εγγυημένες, στα πλαίσια της εθνικής ενότητας και της εδαφικής ακεραιότητας του Ιράν.
12 Οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, όλο το εργατικό δυναμικό των πόλεων και των χωριών είναι η κατευθυντήρια δύναμη για την πρόοδο, την ανασυγκρότηση και την ευημερία. Κατά συνέπεια, όλοι οι αντι -εργατικοί και αντι-αγροτικοί νόμοι και οι κανονισμοί που θεσπίστηκαν από το καθεστώς Χομεϊνί, και όλα τα χρέη που δημιουργήθηκαν εξαιτίας αυτών, θα καταργηθούν. Οι νέοι νόμοι θα επικυρώνονται κατόπιν διαβουλεύσεων με τους άμεσα εμπλεκόμενους, που είναι τελικά και μόνοι αληθινοί ιδιοκτήτες των καρπών της εργασίας τους.
13 Στο αυριανό Ιράν, όλοι οι επιστήμονες, εμπειρογνώμονες, μελετητές και οι καλλιτέχνες, από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, θα είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετέχουν στην ανασυγκρότηση, στην ευημερία, στην πρόοδο και στην ανεξαρτησία της χώρας και στην υπηρεσία του Κοινού Καλού. Οι ιδέες, η πείρα, και οι προσπάθειές τους θα εκτιμηθούν ως ο πολυτιμότερος ανθρώπινος και εθνικός πλούτος μας. Επιπλέον, όλοι εκείνοι που αναγκάζονται να ζήσουν στην εξορία λόγω της συμμετοχής στην αντίσταση ή στις πιέσεις του καθεστώτος Χομεϊνί, θα επιστρέψουν στο Ιράν με θερμή υποδοχή.
14 Εγγυόμαστε την προστασία και την υποστήριξη της ελεύθερης αγοράς, του εθνικού κεφαλαίου, της ατομικής ιδιοκτησίας, και των επενδύσεων, προκειμένου να αναπτυχθεί και να ενισχυθεί η εθνική παραγωγή και Οικονομία.
15 Η κάλυψη των βασικών αναγκών, όπως η εργασία, η στέγη, η περίθαλψη και η εκπαίδευση στις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων, των αγροτών, και των δημόσιων υπαλλήλων, και ειδικότερα των δασκάλων, διαχειριστών και των συνταξιούχων, αποτελεί βασική μας προτεραιότητα.
16 Το Ιράν θα εδραιώσει τις σχέσεις του με τη Διεθνή Κοινότητα και τους δεσμούς του με άλλες χώρες, σε βάσεις ανεξαρτησίας και ισότητας, με γνώμονα την προστασία των εθνικών συμφερόντων και των εδαφών του. Θα απέχει από παρεμβάσεις στις υποθέσεις άλλων, και θα αποτρέπει οποιαδήποτε παρέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις του. Θα υπερασπιστεί ένθερμα τα ιδανικά της Ειρήνης, της Ειρηνικής Συνύπαρξης, της Τοπικής και Διεθνούς συνεργασίας.
« …η αντίσταση μας εδώ και 25 χρόνια ενάντια στον απάνθρωπο θρησκευτικό φασισμό που επικρατεί στο Ιράν, θα μπορούσε να περιγραφεί με τη φράση: Ελευθερία και Ανθρώπινες Αξίες»
Νομίζω ότι η κ. Πορτάλιου κάνει λάθος. Η μαντήλα που φόρεσε η κ. Μπαζιάνα είναι ίδια με την μαντήλα που φορούσε η μακαρίτισσα η γιαγιά μου στα χωράφια που δούλευε αλλά και στο σπίτι. Την φορούσε μέχρι που πέθανε σε βαθιά γεράματα. Η κ. Μπαζιάνα φόρεσε την μαντήλα για να συμπαρασταθεί στους αγρότες (όπως κάποιοι άλλοι φοράνε το παλαιστινιακό μαντίλι), αλλά και να διεθνοποιήσει με αυτό τον τρόπο τις αγροτικές κινητοποιήσεις στο εξωτερικό.
ΑπάντησηΔιαγραφή