ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

H ζωή των τζιτζικιών

Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ: Καταργούνται μετά από 118 χρόνια ζωής στην Ελλάδα




Τέλος λοιπόν και ο θεσμός των περίπτερων στην Ελλάδα. Κάθε περιπτερούχος που βγαίνει στην σύνταξη θα κλείνει και την επιχείρηση, αφού με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, τα περίπτερα καταργούνται. Σύμφωνα με την πρόταση που κατέθεσε το υπουργείο ανάπτυξης για τις διατάξεις των περιπτέρων που αφορούν τις μισθώσεις, η άδεια δεν θα μπορεί να μεταβιβαστεί μετά τον θάνατό του κατόχου, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να κλείνει οριστικά.

Σίγουρα τα περίπτερα είναι μια ιδιαίτερη ελληνική πρωτοτυπία, η οποία σχετίζεται με μια μορφή κοινωνικής πολιτικής του ελληνικού κράτους απέναντι σε ανθρώπους που που είχαν δώσει σημαντικό κομμάτι της ζωής τους για την χώρα και δεν είχαν τα μέσα για να επιβιώσουν.

Εμφανίστηκαν μαζί με την ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Στην αρχή ως μικρά καπνοπωλεία, που σιγά - σιγά άρχισαν να πωλούν και άλλα προϊόντα. Από το 1889 ξεκίνησε η χορήγηση αδειών σε τραυματίες πολέμου, και έτσι αυξήθηκε ξαφνικά ο αριθμός τους. Αυτό επαναλήφθηκε κι άλλες φορές αργότερα. Από την αρχή που εμφανίστηκαν ανέλαβαν την πώληση των εφημερίδων και των περιοδικών και μέχρι σήμερα παραμένουν ο βασικός διακινητής της έντυπης ενημέρωσης. Από την δεκαετία του 30 περίπτερα είχαν ήδη αρχίσει να πωλούν καραμέλες, πορτοκαλάδες και γκαζόζες, τσίχλες και σοκολάτες. Μετά τον πόλεμο αλλάζει η νομοθεσία και γίνονται όλα ομοιόμορφα και ομοιόχρωμα και με ίδιες διαστάσεις για όλη την Ελλάδα (1.30 Χ 1.50 μ.), με ρολά και ψυγείο για τα αναψυκτικά. Τοποθετούνται στα πεζοδρόμια, στις πλατείες, στα πάρκα. στις στάσεις των λεωφορείων και στους σταθμούς. Την δεκαετία του '50 και του 60 τα περίπτερα με τις τηλεφωνικές τους συσκευές και τα τηλέφωνα με μετρητές και αργότερα με κερματοδέκτες γίνονται ο κύριος τόπος απ' όπου διεκπεραιώνεται αυτή η μορφή επικοινωνίας. Με τα χρόνια όλο και περισσότερα προϊόντα βρίσκονται κάτω από τη σκεπή τους, στα ράφια ή στα ψυγεία τους και το περίπτερο εδραιώνεται στις συνήθειές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ