Οι θέσεις των ΟΜ Καλάμου, Καπανδριτίου και Ωρωπού,
μέσα και μετά από τη συμμετοχή μας στο Κίνημα ενάντια στα Διόδια
μέσα και μετά από τη συμμετοχή μας στο Κίνημα ενάντια στα Διόδια
Οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων παραμένουν ένα οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο, όπου συμπράττουν το μεγαλοεργολαβικό κατεστημένο με το μνημονιακό πολιτικό προσωπικό της διαπλοκής και της κλεπτοκρατίας.
Το καθεστώς ληστείας με τα πιο πυκνά και πιο ακριβά διόδια παγκοσμίως, με σταθμούς -φυλάκια κατοχής τα είχε χαρακτηρίσει πολύ εύστοχα ο σ. Μανόλης Γλέζος- ανά 30χλμ., σε δρόμους πληρωμένους από χρόνια, σε δρόμους-εργοτάξια, σε δρόμους που αν ποτέ ολοκληρωθούν θα έχουν στοιχίσει πολύ ακριβά, σε δρόμους που αποτελούν για πολλές εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες τη μοναδική ασφαλή και κατάλληλη λύση για τις καθημερινές μετακινήσεις, πρέπει να ανατραπεί.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την ανάληψη ουσιαστικά της διακυβέρνησης της χώρας, έχοντας την πολιτική βούληση, οφείλει και μπορεί να δεσμευτεί και θα βρει τους τρόπους να ανατρέψει αυτή τη ζοφερή, παράλογη και άδικη, για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, πραγματικότητα που επικρατεί στους εθνικούς μας δρόμους.
Είμαστε αμετακίνητοι και αταλάντευτοι στις θέσεις μας για ένα πρόβλημα ζωής και θανάτου για εμάς που -ειδικά εδώ στη Β.Α. Αττική και στον αποκλεισμένο από οκτώ σταθμούς διοδίων Δήμο Ωρωπού- κινδυνεύουμε και υποφέρουμε καθημερινά, προσπαθώντας να αποφύγουμε από δρόμους επικίνδυνους το καθημερινό χαράτσι των διοδίων.
Σήμερα, ενώ η κοινωνία στενάζει, οι παραχωρησιούχοι σχεδιάζουν νέα πλευρικά διόδια στον Άγιο Στέφανο και στη Βαρυμπόμπη, αλλά και αλλού σε όλη τη χώρα. Επιδιώκουν την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των κερδών τους, απαιτώντας από μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού συνεισφορά στο διοδιοχαράτσι.
Νέοι σταθμοί διοδίων σχεδιάζονται, όταν στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν και δε μπορούν να υπάρξουν, λόγω της απαίτησης μεγάλου κόστους κατασκευής, εναλλακτικοί δρόμοι-παράδρομοι, που να παρέχουν ασφάλεια και την απαιτούμενη κυκλοφοριακή ικανότητα.
Οι παραχωρησιούχοι, ενώ ουσιαστικά δεν χρηματοδοτούν με ίδια κεφάλαια τα έργα, εισπράττουν διόδια ακόμα και από μη ολοκληρωμένα τμήματα, αξιοποιώντας τις σκανδαλώδεις συμβάσεις, για να απαιτούν συνεχώς περισσότερα χρήματα, καθιστώντας τελικά τα έργα πανάκριβα.
Οι συμβάσεις παραχώρησης ήταν το πρώτο «μικρό μνημόνιο», προάγγελος των μνημονίων που ακολούθησαν με την εφαρμογή του δόγματος του σοκ στην πατρίδα μας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ορθά και αταλάντευτα έχει δεσμευτεί ότι θα καταργήσει τα μνημόνια.
Ανάλογα οφείλει να δεσμευτεί ότι θα κινηθεί και με τις αποικιοκρατικές και ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων, διότι και οι δρόμοι είναι και πρέπει να παραμείνουν δημόσιο κοινωνικό αγαθό.
Με αυτό το αδιαπραγμάτευτο πολιτικό πλαίσιο και για την ανατροπή της κατάστασης που επικρατεί με τις συμβάσεις παραχώρησης στους εθνικούς μας δρόμους, δηλώνουμε τη θέση μας και απαιτούμε -εκφράζοντας τη μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου- ο ΣΥΡΙΖΑ να δεσμευτεί από τώρα στο πρόγραμμά του και να υλοποιήσει τα εξής, μιλώντας για το αυτονόητο και χωρίς περιθώρια εκπτώσεων:
1. Εφαρμογή της σχετικής κατεύθυνσης, όπως αυτή ορίστηκε από την πολιτική απόφαση του 1ου Συνέδριου του ΣΥΡΙΖΑ (άρθρο 13.9):
"Σχετικά με τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων, ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει και θα διεκδικήσει ριζικό επανακαθορισμό της στρατηγικής στο ζήτημα του εθνικού δικτύου σύμφωνα με τις κοινωνικές ανάγκες. Ειδικότερα: επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων και διεκδίκηση από τους παραχωρησιούχους των χρηματικών οφειλών στο δημόσιο, καθώς και δημιουργία δημόσιου φορέα με κοινωνικό έλεγχο για τη συνέχιση των έργων επέκτασης, βελτίωσης και συντήρησης των οδικών δικτύων".
2. Για το σκοπό αυτό να συσταθεί ομάδα ελέγχου, για το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, από μηχανικούς, νομικούς, άλλους επιστήμονες και τεχνικούς.
3. Να αντιμετωπιστεί άμεσα νομικά και τεχνικά η κατάργηση των σταθμών διοδίων από τον αστικό και περιαστικό ιστό πόλεων και ιδιαίτερα στην Αττική, σύμφωνα και με την πρόσφατη ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής
4. Δραστική μείωση των σταθμών και του κόστους διοδίων σε όλη τη χώρα, ως πρώτο άμεσο μέτρο για να σταματήσει η καταλήστευση των πολιτών από τα πανάκριβα διόδια, που τελικά όπως αποδεικνύεται καταλήγουν σε υπερπληρωμές των μεγαλοεργολάβων.
5. Απαλλαγή των τοπικών κοινωνιών από διόδια για τις τοπικές μετακινήσεις της καθημερινής διαβίωσης.
6. Κατάργηση των διοδίων σε μη ολοκληρωμένα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου.
7. Να παύσουν μέσω νομοθετικής ρύθμισης οι οικονομικές και ποινικές διώξεις εναντίον πολιτών που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις κατά των διοδίων, καθώς και να καταργηθούν οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις των πρώην Υπουργών Ρέππα (N.3920/ΦΕΚ33A/2011/Άρθρο 17) και Βορίδη (N.4070/ΦΕΚ82A/2012/Άρθρο 143), που ποινικοποιούν τον δίκαιο αγώνα των πολιτών ενάντια στα διόδια.
8. Τα έργα να συνεχιστούν, σύμφωνα με τις ανάγκες και προς όφελος της κοινωνίας, με ευθύνη και επίβλεψη Δημόσιου Φορέα, με κοινωνικό έλεγχο, συμβάλλοντας στην παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου και ανοίγοντας θέσεις εργασίας.
Τα ανωτέρω δεν εκφράζουν μόνο θέση αδιαπραγμάτευτη για ένα ζήτημα από τα πολλά κρίσιμα για την κοινωνία -ιδιαίτερα στη Β.Α. Αττική- αλλά πρόκειται για ώριμο πλέον καταστάλαγμα κι απαίτηση από έναν κόσμο που αγωνίστηκε σκληρά, μάτωσε, έψαξε, έμαθε, κινδύνεψε και απειλείται, μέσα από το κίνημα ενάντια στα διόδια εδώ και πέντε χρόνια.
Τα μέλη των συντονιστικών των Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ Ωρωπού, Καπανδριτίου, Καλάμου, ομόφωνα
(εικόνες από την πανελλαδική κινητοποίηση 9-1-2011)
Μια ματιά εδώ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια;
Επίσης,
Η μείωση των διοδίων θα μπορούσε να συσχετιστεί με την μείωση του κόστους των έργων. Όμως, ενώ οι τιμές των υλικών και των εργατικών πέφτουν, οι εργολάβοι συνεχίζουν να πληρώνονται από το δημόσιο με τιμές
προ μνημονίων! Γι' αυτό το θέμα περισσότερα εδώ:
Αναπροσαρμογή των τιμών για τους εργολάβους;