ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

ΚΑ-ΚΑ-ΚΑΛΑΣΝΙΚΩΦ...



Goran Bregovic - Kalashnikov (από το Underground) Γλυφάδα 2009

Αφιερώνουμε το παραπάνω video στον ΣΤΑΘΗ για το ανιστόρητο και ανόητο κείμενό του «ΚΑ-ΚΑ-ΚΑΛΑΣΝΙΚΩΦ... », στο οποίο μεταξύ των άλλων γράφει:

Οι Αμερικανοί δεν υπήρξαν ένα έθνος που επαναστάτησε κι έκανε κράτος, αλλά ένα συνονθύλευμα αποίκων που, κάνοντας κράτος, δημιούργησε έθνος. Και κατά τούτο διαφέρουν απ’ τους Ευρωπαίους, παρά την ευρωπαϊκή καταγωγή των περισσότερων αποίκων. Οπως επίσης διαφέρουν και στο γεγονός ότι το νέο έθνος ήταν ανοιχτό στα έθνη, στους μετανάστες απ’ όλες τις φυλές του Ισραήλ. Και για αυτό ο πολυπολιτισμός στις (σύγχρονες) ΗΠΑ έχει νόημα (παρά τον κυρίαρχο, σκληρό αγγλοσαξωνικό τους πυρήνα), ενώ για την Ευρώπη είναι ένα σχήμα α-νόητο, μια ακόμα «αμερικανιά».
Αν είχε στοιχειωδώς διαβάσει ιστορία θα γνώριζε ότι και στην Ευρώπη τα «έθνη» είναι κατασκευάσματα των «κρατών», όπως ακριβώς και στην χώρα μας. Του θυμίζουμε ότι αρκετοί ήρωες του 21 δεν μιλούσαν ελληνικά και ότι επι βασιλείας Όθωνος, ο Μιαούλης έδινε τα παραγγέλματα στον «ελληνικό στόλο» στα αρβανίτικα, αφού τα πληρώματά του μιλούσαν και καταλάβαιναν μόνο αρβανίτικα (Εγκυκλ. Λεξικό Ηλίου, τόμος 13, σελ.543)

Επίσης του δηλώνουμε ότι δεν τρέφουμε κανένα μίσος για τον Αμερικάνικο λαό και δεν συμμεριζόμαστε τίποτα απ’ αυτά που του καταμαρτυρεί. Να πάει λοιπόν και να κάνει παρέα με τους χρυσαυγίτες και να βρει εκεί χειροκροτητές…

Το πρόβλημα όμως δεν είναι ο ΣΤΑΘΗΣ, αλλά η «ίσκρα» που προβάλει αυτό το άθλιο κείμενο και η οποία διεκδικεί να εκφράσει την «ριζοσπαστική αριστερά». Να τον χαίρεται τον κ. ΣΤΑΘΗ!



21 σχόλια :

  1. πολύ καλό
    http://nosferatos.blogspot.gr/2012/12/blog-post_20.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω πως είναι εξαιρετικά επιφανειακή σου/σας η προσέγγιση για τα «έθνη», τα «κράτη» και τις σχέσεις τους. Δίνεις/εται την εντύπωση πως έχετε βρει μια θεωρία για να ξεμπλέκεται -έτσι γρήγορα- με το θέμα, να το ξεπετάξετε.

    Από περιέργεια θα ήθελα να μου προτείνετε μια βιβλιογραφία πριν από τη δεκαετία του 50'-'60 για το θέμα την οποία γνωρίζεται, θα με ενδιέφερε ειλικρινά ένα ρεύμα, μια σχολή σκέψης την οποία γνωρίζεται.

    Σας χαιρετώ.
    Τζών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. - Γιατί σε ενδιαφέρει η βιβλιογραφία πριν από αυτές τις δεκαετίες;

      Αν θέλεις πιο συγχρονη βιβλιογραφία που έχει τις ρίζες σε παλιότερες εποχές, μπορώ να σου προτείνω αρκετή.

      Για μια σύντομη περιήγηση που εκτείνεται σε όλο τον 20 αιώνα μπορείς να βρεις στο βιβλίο του Α. Λιάκου "Πώς στοχάστηκαν το έθνος αυτοί που ήθελαν να αλλάξουν τον κόσμο;" (Εκδόσεις ΠΟΛΙΣ, 2005)

      Διαγραφή
  3. @Ουδένα άλλο έθνος στην ιστορία της ανθρωπότητας υπήρξε διαρκώς σε εμπόλεμη κατάσταση καθ’ όλην την διαδρομή του.

    @που πάντα ζήλωνε τη συμπεριφορά μιας αριστοκρατίας

    @όχι λιγότερο βίαια απ’ όσο συνετελέσθη


    Αυτοί οι όροι:
    Ουδένα(!), ζήλωνε (!), καθ'όλην, συνετελέσθη, λες και έχουν δραπετεύσει από ασύντακτη μισοκαθαρευουσιάνικη ομιλία του δικτάτορα Παπαδόπουλου

    Όσο για τα νοήματα, είναι για τα πανηγύρια

    Λασκ.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου φαίνεται ύποπτο το ότι χρησιμοποιεί πολλά χ (χαρακτηρισθούν, έχει, σχήμα, κλπ). Ως γνωστόν το "χ" συνεργάστηκε με τη χούντα και μάλιστα πρώτο-πρώτο

      Διαγραφή
  4. Δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι στην Ευρώπη τα έθνη είναι κατασκευάσματα κρατών. Σίγουρα υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ διαμόρφωσης έθνους και οικοδόμησης κράτους. Ωστόσο, σίγουρα στον ευρωπαϊκό χώρο το πρώτο ήταν το πρωτεύον. Κράτος ήταν και η Οθωμανική αυτοκρατορία, δε σχηματίστηκε κανένα οθωμανικό έθνος. Η αντίληψη για διάκριση του έθνους που καταπιέζει και εκείνου που καταπιέζεται είναι λενινιστική και όχι χρυασαυγίτικη. Όπως και ο χαρακτηρισμός εργατική αριστοκρατία για βασικά τμήματα της εργατικής τάξης των ιμπεριαλιστικών χωρών που απολαμβάνουν υπεραξία που εισρέει από την εκμετάλλευση άλλων λαών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. - Το ιταλικό και το Γερμανικό κράτος είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα πως το "έθνος" είναι δημιούργημα του "κράτους".

      - Η "καταπίεση" ασκείται από κρατικούς μηχανισμούς. Με την έννοια λοιπόν ότι τα αστικά κράτη είναι "εθνικά", οι καταπιεστικές κρατικές πολιτικές (μειονοτικές διακρίσεις κλπ) είναι "εθνικές" και ένα έθνος καταπιέζει το άλλο. Χωρίς το "κράτος" αυτή η καταπίεση δεν υφίσταται.

      - Δεν είναι μόνο θέμα "εργατικής αριστοκρατίας" το γεγονός ότι "απολαμβάνουν υπεραξία που εισρέει από την εκμετάλλευση άλλων λαών" αλλά του συνόλου της κοινωνίας, γιατί η εκμετάλλευση – για να το πούμε σχηματικά - δεν αφορά μόνον αυτούς που κερδίζουν το εμπόριο (εισαγωγείς συγκεκριμένων προϊόντων) αλλά και τους καταναλωτές ( που αγοράζουν αυτά τα προϊόντα). Η εκμετάλλευση αυτή αποτυπώνεται στις διαφορές στο βιοτικό επίπεδο, στην συλλογική κατανάλωση (όπως π.χ. στα καύσιμα ) και γενικότερα στους όρους αναπαραγωγής των κοινωνικών σχηματισμών.

      Διαγραφή
  5. Σεβομαι την αποψη σας οτι τα εθνη ειναι φαντασιακες κοινοτητες(Μπενεντικτ Αντερσον) και οτι το κρατιος δημιουργησε το εθνος.Δεν σημαινει ομως οτι καθε αντιθετη αποψη δεν ανηκει στην αριστερα η ενα κομματι της.Θα θυμιζα εδω τον Ψυρρουκη ,τον παμπλο(προς το τελος της ζωης του) ,Το Εαμ και τι νοημα εδινε στο 21 κλπ
    Γενικα υπαρχουν εθνη που δημιουργηθηκαν και αλλα που εχουν μια αρχαια ριζα πολιτιστικη βεβαια και οχι φυλετικη.Στην περιπτωση της Ελλαδας ισχυει κατα την γνωμη μου το δευτερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. - Δεν έχουμε την άποψη ότι τα έθνη είναι «φαντασιακες κοινοτητες» με την έννοια ότι είναι μόνον ιδεολογικά κατασκευάσματα. Αποκτούν υλική υπόσταση μέσω του «αστικού κράτους» και εξασφαλίζουν με υλικούς όρους την «συνεκτικότητα» των κοινωνικών σχηματισμών αλλά και την μεταξύ τους «διάκριση». Η υποταγή των «ταξικών» διακρίσεων στο κοινό «εθνικό συμφέρον» είναι βασικός όρος για την ύπαρξη των «αστικών κρατών». Η υποταγή γίνεται μέσω των «κοινωνικών συμβολαίων». Αυτό δεν σημαίνει ότι η «αστική νομιμότητα» γενικά δεν αναγνωρίζει την ύπαρξή τους: Ο «συνδικαλισμός», οι «συλλογικές συμβάσεις» κλπ αποτελούν μέρος αυτών των «κοινωνικών συμβολαίων». Όταν αυτά τα συμβόλαια καταργούνται από κρατικές πολιτικές – όπως συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας – τότε το κράτος οργανώνει την «κοινωνική συναίνεση» με κύριο όπλο το «εθνικό» συμφέρον. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα ο αστισμός στηρίζει όλα τα επιχειρήματά του στο ότι όλα τα αντιλαϊκά μέτρα γίνονται για το καλό της χώρας…

      Διαγραφή
  6. Είμαι ο ανώνυμος των 10.36. Επομένως, μπορεί να σταθεί το συμπέρασμα ότι η διαμόρφωση έθνους ακολούθησε αιτιακά, όχι ιστορικά, την ίδρυση κρατών; Ειλικρινά δεν μπορώ να το κατανοήσω. Σίγουρα η κρατική υπόσταση ενός έθνους συμβάλει και στην ολοκλήρωση της εθνικής του διαμόρφωσης. Αλλά η απόδοση πρωτεύοντα ρόλο στο κράτος μου φαίνεται αντιστροφή της πραγματικότητας. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει νοτιοκορεάτικο και βορειοκορεάτικο έθνος, παρά τα διαφορετικα κράτη. Για να αναλυθούν όλα τα ζητήματα που προκύπτουν απαιτείται μία κοινή βάση, όπως ορισμός του έθνους, της εθνότητας, της μειονότητας κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μια παλιοτερη συζητηση -κρατησε πανω απο δυο χρονια- με πανω α[πο χιλια χρονια για το ζητημα του εθνους εδω:
    http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν φτάνει στα αυτιά σας η εκκωφαντική σιωπή του σύριζα για την επέμβαση στη βίλλα αμαλίας. Η κορυφή σε μια συνεχιζόμενη αυταρχική επίθεση δεν σας αφορά;
    Επί κομραντ τσίπρα πρέπει να υπάρχουν τέτοιοι χώροι;
    Και καλά εκλογικά (που είναι το φόρτε της περιόδου και το δικό σας) δεν το σκέφτεστε;
    Θα μου πεις πόσοι είναι αυτοί σε στέκια,χώρους λαϊκές συνελεύσεις και πόσοι οι εκ πασόκ πορευόμενοι
    Εντάξει το μένος σας με το ΚΚΕ, την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το αρ.ρεύμα του συν είναι ενεργοβόρο.
    Από εσάς τους ντούρους κοινωνικούς αγωνιστές κ ριζοσπάστες, τους διαπρύσιους θεωρητικούς, πραγματικά δεν το περίμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H η "εκκωφαντική σιωπή του σύριζα" είναι γεγονός και δεν αφορά μόνο το θέμα που θίγεις. Οφείλεται κυρίως ότι οι "μηχανισμοί" ασχολούνται περισσότερο με την μεταξύ τους διαπάλη και όχι με την ταξική πάλη. Όμως αυτό δεν οφείλεται στην "γραμμή" που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά στους συσχετισμούς και στην αυτοκατανάλωση περί την "πολιτική" γενικώς, πράγμα που συμβαίνει και σε άλλους πολιτικούς χώρους της Αριστεράς.

      Για το συγκεκριμένο θέμα όμως η σιωπή δεν ήταν τόσο εκκωφαντική όσο την παρουσιάζεις, αφού υπάρχουν ανακοινώσεις για αυτό το θέμα όπως π.χ.

      - Η υπεράσπιση της Villa Amalias είναι υπόθεση όλων μας

      - Νεολαία Συνασπισμού: Ανακοίνωση για την επέμβαση στη Βίλλα Αμαλίας

      Βέβαια, το θέμα δεν μπορεί να εξαντηθεί μόνον με ανακοινώσεις. Ανακοινώσεις είναι εύκολο να βγάλεις, πράγμα που κάνουν συστηματικά όλοι οι μηχανισμοί της Αριστεράς. Το ζήτημα είναι τι άλλο κάνουν, πέρα από τις ανακοινώσεις.

      Διαγραφή
    2. Γενικώς οι πολιτικές ομάδες της Αριστεράς- και όχι μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ - επενδύουν τα πολιτικά τους σχέδια στο "νόμισμα" και όχι στο "κίνημα", γιαυτό και το κίνημα θα την ανταμείψει το δικό του «νόμισμα»…

      Διαγραφή
  9. Χωρίς να θέλω να ταράξω τις βεβαιότητές σας, επιτρέψτε μου με όλη την ταπεινότητα της εξω εLλαδικής μου καταγωγής να σας πω ότι ασπρόμαυρα σχήματα και μανιχαϊστικές προσεγγίσεις περισσότερο ενισχύουν το νεοναζισμό παρά τον υπονομεύουν.

    Ο Στάθης έχει ένα κάποιο δίκιο! Εφόσον σε διανοούμενους της ρωμιοσύνης υπήρχε από τον 14ο αιώνα ένας τύπος εθνικής συνείδησης πολύ νωρίτερα από την εμφάνιση των πολιτικών εθνών.

    Π.χ. Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που αναφέρεται ο Βησσαρίωνας στο «Εγκώμιον εις Τραπεζούντα», που γράφτηκε το 1436-37 και βρίσκεται στη Μαρκιανή Βιβλιοθήκη της Βενετίας. Στο κείμενο αυτό, ο Βησσαρίωνας έχει μια άριστη εποπτεία των ιστορικών γεγονότων και φαίνεται να κατέχει τη μέχρι τότε γραμματεία. Αναφέρεται στην ιστορία των Ελλήνων από την αρχαιότητα και στόχο έχει να εμφυσήσει την πίστη στους σύγχρονούς του Τραπεζούντιους ότι μπορούν να αμυνθούν κατά των Τούρκων, κατά το πρότυπο των αρχαίων τους Αθηναίων (ως Ιώνων) προγόνων. Η συνέχεια των Ελλήνων θεωρείται δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη. Ο Βησσαρίων θεωρεί ότι ευθεία γραμμή χωρίς αλλαγές και ασυνέχειες συνδέει την Αθήνα, την Μίλητο, τη Σινώπη και την Τραπεζούντα. Με την προσέγγιση αυτή του Βησσαρίωνα, βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα ενδιαφέρον φαινόμενο που εξελίσσεται τον 15ο αιώνα, όπου ισχύουν αυτούσιες οι σύγχρονες θεωρίες για την δημιουργία ταυτότητας και συνείδησης.


    Μ-π
    από το "Πόντος και Αριστερά"

    http://pontosandaristera.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το θέμα είναι "πρώτα το έθνος και μετά το κράτος" (ή και τούμπαλιν) ή ο Στάθης και η Ισκρα?
    Μη μας τρελλάνετε. Γι΄αυτό έχουμε την κυβέρνηση των τριών, που το προσπαθεί, με σχετική επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θέμα είναι οι παπάρες του ΣΤΑΘΗ αλλά και το γεγονός ότι η ισκρα τις σερβίρει για πρώτης ποιότητας πράγμα!

      Διαγραφή
  11. "...εν τω μεταξύ το καράβι ταξιδεύει..."
    Γ. Σεφέρης
    Στην (πρώην) ΑΤΕbank ανήκει το 9,8% της Αττικής Οδού, αξίας 120.000.000 ευρώ, που τώρα πέρασε στην τράπεζα Πειραιώς.
    Η τράπεζα Πειραιώς "αγόρασε" την ΑΤΕbank 95.000.000 ευρώ.
    "..το καράβι ονομάζεται Αγωνία 937" Γ. Σεφέρης
    Και εμείς...στους εσωκομματικούς συσχετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από φτηνό συνδικαλισμό έχουμε χορτάσει!

      Διαγραφή
  12. Η συζήτηση για τον Στάθη,τα έθνη, τα κράτη, τον Μιαούλη και τ'αρβανίτικα μου θύμισε το κείμενο του Μακρυγιάννη για την πολιορκία της Ακρόπολης:
    ...γι αυτά πολεμήσαμε. Ας μην ξεχνάμε οτι σ'αυτή τη χώρα μπορούμε να διαβάσουμε (και να κατανοήσουμε) επιγραφές 2500 ετών. Πουθενά αλλού στον πλανήτη δεν συμβαίνει αυτό. Τα έθνη-κράτη που αναφέρεσαι δεν έχουν ούτε 500 χρόνια ύπαρξης. Η Ευρωπαϊκή Αριστερά έχει πλέον ξεπεράσει αυτά τα μηδενιστικά κόμπλεξ. Μόνο στην Ελλάδα πλέον έχουμε αυτήν την παλαιοκομμουνιστική στάση απέναντι στο παρελθόν. Και σε κάποιες ισλαμικές χώρες: οι Ταλιμπάν κατέστρεψαν τους Βούδες του Μπαμυάν και οι ισλαμιστές του Μάλι τώρα που μιλάμε γκρεμίζουν το Τιμπουκτού. Επίσης μεγάλες καταστροφές έγιναν στη διάρκεια της Πολιτιστικής Επανάστασης στη Κίνα. Αυτά συμβαίνουν όταν η αντιφατική πραγματικότητα δεν ταιριάζει με την υπεραπλουστευτική μας θεωρία. Κι ο Στάλιν οτι δεν υπάρχουν έθνη έλεγε, και μετά, όταν κοντέψαν να του κλείσουν το μαγαζί οι Γερμανοί, για Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο φώναζε. Στα δύσκολα η κυρίαρχη αριστερά πάντα θυμάται το έθνος. Και το ξεχνάει αμέσως μετά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Κι ο Στάλιν οτι δεν υπάρχουν έθνη έλεγε".Γελάσαμε, Χριστουγεννιάτικα.
    Η παραπάνω αποκοπή είναι μια απειροελάχιστης σημασίας αλλά νιοστή ένδειξη ότι η ασχετοσύνη είναι που θα καταστρέψει το ΣΥΡΙΖΑ όταν βγει κυβέρνηση.
    Έτσι ρε θα ασχολείστε με τις τύχες εκατομμυρίων; Μιλώντας τόσο γενικόλογα ώστε να αντιστρέφετε το νόημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ