ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Η ΚΝΕ και το Lifestyle


Αναδημοσίευση από την "ΑΥΓΗ"
Της Αναστασίας Γιάμαλη

«Το lifestyle πέθανε» διάβασα πριν από μήνες με ανακούφιση σε ένα εξαιρετικό κομμάτι του Ξυδάκη.  Ήταν τότε που πίσω από της φυλακής τα σίδερα προσέφερε στυλιστικές συμβουλές ο Λάκης Γαβαλάς. Κι εκεί που ετοιμαζόμασταν να του κάνουμε μνημόσυνο μαζί με όλα τα συμπαρομαρτούντα της λαϊκοπόπ φωτοσοπαρισμένης φουσκωτής στραφταλιζέ κωστοπουλικής λογικής του, να το πάλι. Αναστήθηκε.

Το lifestyle έχει πολλά ποδάρια, ζει και βασιλεύει και μας έχει πάρει και τα σώβρακα χωρίς να το καταλάβουμε. Ο Αιμίλιος Λιάτσος πάει στην ΕΡΤ, ο Θέμος Αναστασιάδης  εις επικουρίαν της ανόδου της Χρυσής Αυγής κάνει αγιογραφίες των βουλευτών της και τα συγκροτήματα Goin Through και ΝΕΒΜΑ θα εμφανιστούν στο 38ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ…

Το ζήτημα, με δεδομένη την ιστορία του Φεστιβάλ, σχολιάζεται από την “Αυγή” -και όχι από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως επιμένουν τα μέσα- η ΚΝΕ σε σχετική ανακοίνωσή της υποστηρίζει την ταξικότητα των συγκροτημάτων και μετά υπογράφουν και οι «καλλιτέχνες» μια κάποια  επιστολή (που μυρίζει Περισσό) που καταγγέλλει την Ευρωπαϊκή Αριστερά, υπερασπίζεται τους λαϊκούς αγώνες που δίνουν υποτίθεται -σε πίστες και σε deck μάλλον με ή χωρίς την κάμερα του Star- και κρίνει την εφημερίδα μας αναχρονιστική επειδή δεν θεωρεί ότι το «γυναίκες τριγύρω πολλές πάρα πολλές» και το «δεν κάνω  διακοπές» με το αισθησιακό χορευτικό της Γκαζολίνα και μιας άλλης καλλονής συνιστούν πολιτική ή έστω κοινωνική τοποθέτηση ανάλογη της ιστορίας του ΚΚΕ.

Για το Mad του Κουρή, τα βραβεία του οποίου  ο ίδιος ο NiVo έχει χαρακτηρίσει ως "το μεγαλύτερο μουσικό γεγονός" στο παρελθόν… είναι ταμάμ…
Η εκλογική κάμψη του ΚΚΕ είναι αδιαμφισβήτητη αλλά γιατί αυτή η πολιτισμική υποχώρηση; Οι μάστορες των πολιτικών φεστιβάλ στην Ελλάδα  αντιμετωπίζουν την εκλογική τους υποχώρηση με φτηνά εμπορικά τζιγκλάκια συγκροτημάτων που αναδύθηκαν από το σαπισμένο λαϊφστάιλ της δεκαετίας του '90 με ένα κατ' επίφαση χιπ χοπ.

Είναι δυνατόν, την ώρα που το ΚΚΕ μιλά με ολιστικούς όρους και προβάλλει συνολική και κλειστή αντιπρόταση για τον καπιταλισμό, "που δεν διορθώνεται αλλά ανατρέπεται", η μουσική του πρόταση να είναι ο NiVo -του οποίου τη γαμήλια τελετή παρακολουθήσαμε σε απευθείας σύνδεση από το Star- και τα φιλαράκια του από το Family The Label που δεν χαίρουν καν της εκτίμησης της ελληνικής χιπ χοπ σκηνής;

«Αν περήφανος φοράς φαρδιά, βγάζεις λεφτά, το κάναμε πριν από σένα, κάτσε καλά» μας λένε στο "Δώδεκα Παρά" οι συμπαθείς κατά τα άλλα Goin Through, που κατά καιρούς σαν άλλοι 50cent μοστράρουν γουναρικά, καδένες, μπριγιαντάκια και καπελάκια φορεμένα στο πλάι… Άλλωστε η αμερικανική ραπ σκηνή είναι ευρύτατη, απλώς οι εγχώριοι Goin Through επέλεξαν να μιμηθούν το εμπορικότερο, σεξιστικότερο, γκανγκστερικότερο δείγμα της…

Πώς είναι δυνατόν από τις rnb bootycall βραδιές κάποιες Τετάρτες στα κλαμπ της Αθήνας, από τις εμφανίσεις σε μπουζουκοπίστες, από τα guest σε πασαρέλες του Γαβαλά και από τις συνεντεύξεις σε Κωστόπουλους και άλλους… να εκφραστεί ένα πολιτικό μήνυμα αρκετά ισχυρό ώστε να εκφράσει την Αριστερά, πολλώ δε μάλλον τη νεολαία του Κομμουνιστικού Κόμματος; Από πότε έπαψε ο στίχος να έχει ιδεολογικό φορτίο και πρόσημο και πότε έπαψε το ΚΚΕ να το βλέπει…

Αν στις τρεις μέρες που έχεις την ευκαιρία να αρθρώσεις εναλλακτική πρόταση μασάς από το κυρίαρχο πρότυπο διασκέδασης εγκολπώνοντάς το στο φεστιβάλ σου, πουλώντας το σε ένα κοινό που ούτως ή άλλως θέλει δεν θέλει, βομβαρδίζεται καθημερινά από αυτό και σε ένα βαθμό έχει διαβρωθεί, τότε στην επόμενη πορεία μην κατέβεις με ήχους Θεοδωράκη, Παπακωνσταντίνου και Active Member, αλλά με Βανδή και Πάολα…

Διασκέδαση «σκέτο» δεν υφίσταται στην Αριστερά και αν το κυρίαρχο σύστημα το οποίο βρίζεις στη σερβίρει για σκέτη, είναι για να την αγοράσεις. Είναι ζήτημα πολιτισμού να μην φωνάζεις Venceremos με trash μπιτάκι… Κυρίως όταν την ίδια ώρα καταδικάζεις τα social media, ενώ, όταν σου δίνεται η δυνατότητα, επιλέγεις συγκροτήματα που έχουν πολλά views στο youtube… Δεν γίνεται, όταν  η Ναταλία Ρασούλη απαγορεύει στη Χρυσή Αυγή να χρησιμοποιεί το «Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ» καθ' οιονδήποτε τρόπο, το ΚΚΕ να επιλέγει να αντιμετωπίζει το ζήτημα του πολιτισμού και της τέχνης "ουδέτερα"…

Στο κατ' εξοχήν «πολιτικό» σουξέ «Καλημέρα Ελλάδα» μπορεί o ΝiVo να απευθύνεται μεταξύ άλλων στους πολιτικούς λέγοντας "κατέβα στο λιμάνι, μίλα στους εργάτες σου", αλλά στο βίντεο κλιπ τον υπουργό ενσαρκώνει ο Θέμος Αναστασιάδης... Είναι οξύμωρο στην πολιτική να είσαι δογματικός και στην μουσική οπορτουνιστής… Πόσα μέτρα και πόσα σταθμά έχει πια αυτό το ΚΚΕ ή πόσο λανθασμένο κριτήριο;

Μα, όπως ολόκληρο το κυρίαρχο σύστημα, το ΚΚΕ προς έκπληξη μας, αντί να ασχοληθεί με το τι πάει λάθος και στο εσωτερικό του και στην κοινωνία, περνάει αντισυριζική κλιμακτήριο. Οι Goin Through και οι ΝΕΒΜΑ δεν είναι τρόπος για να νεάσει, παρά την τονωτική ενδοφλέβια τεστοστερόνης και σεξισμού. Εκτός και αν το πρότυπο για τον κνίτη είναι ο άντρας μάγκας και η γυναίκα γκόμενα… στο πλαίσιο του σοσιαλιστικού ρεαλισμού.

Όταν όμως για τα λαϊκά παιδιά των συνοικιών του κέντρου ή για εκείνα της επαρχίας τα μεσημεριανάδικα, το Nitro, το Κλικ, το Σοκ, το Cosmo, το Χάι, το Ηello και το Goodbye έχουν γίνει κυτταρική γνώση είναι δυνατόν η ΚΝΕ να τη σερβίρει με ολίγη από ταξική πάλη με μπιτάκι και μότο «Δίνε το χέρι σε όποιον σηκώνεται»… Δεν σηκώνεται έτσι ο κόσμος… έτσι πιέζεται ακόμη πιο κάτω…

Η κίνηση του ΚΚΕ σηματοδοτεί μια πολιτισμική υποχώρηση με τεράστιο ειδικό βάρος. Ουδέτερους στίχους μας πουλάει το κυρίαρχο μιντιακό καταναλωτικό πρότυπο… Το Φεστιβάλ είναι της ΚΝΕ, καλά θα κάνει να το προφυλάξει όμως γιατί είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της μεταπολιτευτικης Αριστεράς. Οι Goin Through δεν είναι κακό ποπ συγκρότημα - ή χιπ χοπ, αν έτσι νομίζουν-, εκφράζουν όμως ένα δυνητικά επικίνδυνο «λίγο από όλα» με «εργάτες» και «σαλόνια», με special guest τον  Θ. Αναστασιάδη, που έχει μετατρέψει την εφημερίδα του σε όργανο της Χ.Α.
Μήπως τελικά αυτό το lifestyle μας το έχουν κάνει τόσο κατάπλασμα και δεν μπορούμε να το ξεφορτωθούμε; Mήπως, στον βωμό του ανοίγματος, το ΚΚΕ πέρασε από την άλλη ή τελικά τη μάχη του πολιτισμού την κέρδισε το Star;

7 σχόλια :

  1. Μια απάντηση υπάρχει εδώ:

    Λιάνα Κανέλλη: «Ελπίδα μου η επανάσταση»

    - Γιατί δεν εμπιστεύεται ο λαός το ΚΚΕ; Υποτίθεται ότι το ΚΚΕ υπάρχει για να υπερασπίζεται τα συμφέροντά του.

    - Δεν το εμπιστεύεται γιατί, πρώτα απ’ όλα, δεν υπάρχει κανένα επίπεδο ταξικής συνείδησης. Και παίζει το ρόλο του εδώ το διαδίκτυο. Τώρα το συνειδητοποιεί –ενδεχομένως σιγά σιγά– το ΚΚΕ, και γενικά η Αριστερά σε ολόκληρο τον κόσμο. Όχι μόνο το διαδίκτυο, αλλά τη δημιουργία μιας καινούργιας αντίληψης για το τι είναι προλεταριάτο. Υπάρχει κρίση αυτήν τη στιγμή, κολοσσιαία κρίση, βαθιά κρίση καπιταλιστική. Σε αυτή την κρίση, οι κατέχοντες τα εργαλεία, κατέχουν και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να σκεφτεί η αντιδρώσα μάζα. Η Σοβιετική Ενωση προχώρησε τα διαστημικά της και τα ηλεκτρονικά της πολύ νωρίτερα απ’ τους άλλους. Ορισμένα έμειναν μάλιστα και ως περιουσία και χρησιμοποιούνται ως τώρα
    .

    Ο κόσμος αντιμετωπίζεται ως μια "μάζα" που δεν έχει συνείδηση για το τι συμβαίνει γύρω του, η οποία χειραγωγείται από τους "κατέχοντες τα εργαλεία". Έφοδο σε αυτά τα "εργαλεια" κάνει και το ΚΚΕ, για να αποκτήσει ο κόσμος κάποιο "επίπεδο ταξικής συνείδησης". Ε, το πρώτο που βρήκε μπροστά του είναι το lifestyle...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η "σύγκρουση" Αυγής-ΚΝΕ δείχνει πως το χειρότερο ΚΝιταριό βρίσκεται εκτός ΚΝΕ, και φορά ανανεωτική προβιά.

    Πρώτον, ούτε ο Ζντάνοφ δεν ήταν τόσο σκληρός στην κριτική της τέχνης.

    Δεύτερον, ο ίδιος ο συγγραφέας που τώρα ανησυχεί για την πολιτιστική έκπτωση του Φεστιβάλ της ΚΝΕ, ο ίδιος θα είναι που τόσα χρόνια το κατηγορούσε ως γραφικό.

    Τρίτον,και κυριότερον, πότε θα ανοίξουμε πόλεμο στο αριστερό λάιφστάιλ, που με τον ίδιο τρόπο ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ την υιοθέτηση συγκεκριμένου τρόπου εμφάνισης ή και σκέψης;

    Τέταρτον, τι πολιτικό έχει ο Κηλαηδόνης, ο Μαραβέγιας ή ο Μανού Τσάο (με τον οποιο μια γενια "Φορουμιτών" μεγάλωσε), που έβγαλε και τραγούδι politic kills, ένδειξη ότι ωρίμασε;

    Έξω (πρώην) κνίτη από την παράγκα (Σύριζα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πέτυχε η εγχείρηση Μήτσο;4 Σεπτεμβρίου 2012 στις 10:21 μ.μ.

      Ο συντάκτης του άρθρου είναι η Αναστασία Γιάμαλη. Εκτός από πολιτικό χώρο, άλλαξε και φύλο;

      Διαγραφή
    2. δεν ξέρω και δε με νοιάζει ποιος ή ποια είναι η Αναστασία Γιάμαλη ή ο Αναστάσιος Γιάμαλης.
      Μιλώ για νοοτροπίες, κι αυτές στο ανανεωτικό κνιταριό υπάρχουν ανεξαρτήτως φύλου, και μάλιστα, υπάρχουν και ανεξαρτήτως του αν κάποιος "θήτευσε" στην ΚΝΕ. Λίγους τέτοιους δάσκαλους να'χεις, βλέπεις "θαύματα" σε λίγο καιρό.

      Διαγραφή
    3. Πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στον αγώνα!5 Σεπτεμβρίου 2012 στις 10:13 π.μ.

      Σωστά,
      το θέμα είναι τι δασκάλους έχεις!

      Διαγραφή
  3. Πολύ καλό το άρθρο συμφωνώ,αλλά!! Δεν έχω ξαναδει τέτοια κριτική όμως σε άλλα που κατα τη γνώμη μου δεν είναι τόσο χοντρά αλλα΄είναι πιό επικίνδυνα και γίνονται χρόνια στα φεστιβάλ της αριστεράς.Πόσο καλύτεροι είναι κάτι Μουζουράκηδες που φέρνει η ΚΟΕ και δεν γίνεται θέμα? Ταιριάζει με την αριστερά το καμουφλαρισμένοο ψευτοalternative παπακαλιατο ψευτοροκ lifestyliki?τον παρουσιαστή των Μad?τον ηθοποιό των singls των Παπακαλιάτικων Σαπουνόπερων?Τα σαχλοτράγουδα?Τον όπου φυσάει ο άνεμος μαιντανό,απο φωτογραφίσεις στα κωστοπουλοπεριοδικά μέχρι διαφημήσεις?Τι σχέσει έχει με την αριστερά αυτός ο τύπος,συνμπαθητικός και όχι τόσο χυδαίος σαν το ΝΙΒΟ αλλά στην ίδια παρεούλα δεν είναι? Και στο ΚΚΕ πάλι.Ο μύθος,ο άξέχαστος ο Δημήτρης ο Μητροπάνος τι εξέφραζε δηλαδή?Ποια ήταν η στάση ζωής του και ερχόταν στα φεστβαλ?Τα χιλιάρικα που περνε απο το παρακράτος στα μπουζουκτσίδικα με την Πέγκυ Ζήνα και το Γονίδη?Δεν στήριζε τη σαπίλα της γλαμουριάς του πρώτου τραπεζιού?της γκόμενας της σέχυ πάνω στο τραπέζι ημίγυμνης μεθυσμένης?του μάγκα του Ελληναρά με την πουκαμισία την άσπρη μερακλωμένος πάντα(και απολίτικος,ψευτοχούλιγκαν,κρυφοφασίστας,παρτάκιας και πολλά άλλα)?του κονέ και της ποζεριάς?το μπραβιλίκι με όλα τα επακόλουθα?τους Κακέτσιδες τους Παπαργυρόπουλους και τους Ρέστιδες που φάγανε όλη την παραλία και θυσαυρίσαν?το μαυρο χρήμα?τα ανασφάλιστα παιδάκια και τις λουλουδούδες με τα νυχτοκάματα για 30 ευρώ?τα ναρκωτικά που και ο ίδιος αλλά και όλοι στο συνάφι τους κάνανε και κάνουν??Φοβερό πρότυπο!!Αλλά ξέχασα ήταν φίλος του κόμματος και είχε και στοίχους λαικούς που εξέφραζαν την πονεμένη εργατιά. Κριτική πότε θα γίνει σε αυτά??Οχι μόνο το προφανές..το δύσκολο εγώ θέλω.Εχω βαρεθεί την υποκρισία σε αυτή την αριστερά..
    Αν είναι έτσι τότε η γενιά μου πάντως,πρέπει να στήσει αγαλματα στους Active Member κ.Ελληνιάδη ...(όποιος κατάλαβε κατάλαβε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία τα λες. Γενικά, το να πλασάρεις ένα αριστερό προφιλ είναι μονόδρομος στην Ελλάδα. Ξέρεις κανένα "δεξιό καλλιτέχνη"; Φυσικά και υπάρχουν, δεν το δηλώνουν όμως, σε αντίθεση με τους "αριστερούς". Η πολιτιστική μπούρδα της μεταπολίτευσης φταίει γι αυτό. Μυθοποίησε την αριστερά περνώντας την σ'ένα φαντασιακό επίπεδο(πουδυστυχώς ταιριάζει με την κουλτούρα μας). Όμως το φαντασιακό είναι ο εχθρός του πραγματικού. Έτσι η ηγεμονία της αριστεράς στην μεταπολιτευτική κουλτούρα (που είχε τις ρίζες της στον εμφύλιο) στην πραγματικότητα ευνόυχισε την αριστερά , μετατρέποντάς την σε λαικίστικη μόδα, σε εμπόρευμα, σε άλλοθι. Το απαραίτητο αξεσουαρ των δήθεν-και στην Ελλάδα παίζει πολύ δήθεν. Έτσι προέκυψε και ο τύπος του αριστερομαλάκα, έτσι καταλήξαμε στο διαλεκτικό χάος που βλέπουμε σήμερα γύρω μας. Η άποψή μου είναι οτι αν ως αριστεροί δεν ξεφορτωθούμε τά σκουπίδια κινδυνεύουμε να μας θάψουν μέσα τους με μουσική υπόκρουση Θεοδωράκη

      Διαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ