ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Οι “Ιζνογκούντιδες” της Αριστεράς



Μετά τις πρωτομαγιάτικες κινητοποιήσεις, αν διαβάσει κάποιος το άρθρο Του Γιάννη ΤΟΛΙΟΥ, διδάκτορα οικονομικών επιστημών στην “Ισκρα” με το τίτλο ΣΕΝΑΡΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ , μάλλον θα θεωρήσει ότι έχει γραφτεί για άλλη χώρα.

Πράγματι, πρόκειται για ΣΕΝΑΡΙΑ επιστημονικής φαντασίας, τουλάχιστον για το κομμάτι του κειμένου το οποίο αναφέρεται στην Αριστερά. Δεν θα σχολιάσουμε τις εκδοχές αν “Οι τραπεζίτες απορρίπτουν έστω και τη μικρή διαγραφή (κούρεμα) χρέους” ή αν “ Οι κυρίαρχες ελίτ των Βρυξελλών κρίνουν ότι το μικρό «κούρεμα» στα πλαίσια μιας «συμφωνίας πιστωτών» (collective action clause) θα μπορούσε να αποτρέψει το «ντόμινο» χρεοκοπίας και δεν θα έβαζε σε κίνδυνο το ευρώ.” Ούτε επίσης αν “Οι κερδοσκόποι (θεσμικοί επενδυτές, τράπεζες, πολυεθνικές) αρκούνται στη λέξη «αναδιάρθρωση» για να μετρήσουν κέρδη από τα «συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου» (CDS).”

Θα συμφωνήσουμε ως διαπίστωση, στο συμπέρασμα που ακολουθεί: Εν ολίγοις όλες οι δυνάμεις του «κατεστημένου» επιδιώκουν λύσεις επώδυνες τους μισθωτούς και τον ελληνικό λαό, που οδηγούν σε μακροχρόνια «Μνημόνια» και νέα προγράμματα λιτότητας (26 δις €), «κινεζοποίηση» μισθών και επιστροφή των εργασιακών σχέσεων στις αρχές του 1900 καθώς την εκποίηση με συνοπτικές διαδικασίες των «ασημικών» της δημόσιας περιουσίας (50 δις €), απογυμνώνωντας τη χώρα και τους εργαζόμενους από κάθε περιουσιακό στοιχείο χάριν των πιστωτών.” Όμως, αυτό που έπεται αυτής της κοινά αποδεκτής διαπίστωσης - κοινοτοπίας η οποία δεν αμφισβητείται από κανέναν - είναι πράγματι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Και πως να μην είναι, όταν αναθέτει η Αριστερά σε “επιστήμονες” να απαντήσουν στα δικά της πολιτικά προβλήματα;

Ο συντάκτης του άρθρου αποφαίνεται λοιπόν με κατηγορηματικό τρόπο:  Ωστόσο υπάρχει εναλλακτική διέξοδος σε ριζοσπαστική-προοδευτική κατεύθυνση.” και στην συνέχεια περιγράφει μια δέσμη μέτρων που συνοψίζουν την πρότασή του. “Πρόκειται για την αμφισβήτηση πληρωμής του μεγαλύτερου μέρους του χρέους και επαναδιαπραγμάτευση του υπόλοιπου με φιλολαϊκούς όρους. Η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί αφετηρία ενός δρόμου που συνοδεύεται και από άλλα ριζοσπαστικά μέτρα όπως εθνικοποίηση-κοινωνικοποίηση τραπεζικού συστήματος και εφαρμογή μιας γενικότερης δέσμης μέτρων προοδευτικής εξόδου από την κρίση, με βιώσιμη ανάπτυξη, αύξηση θέσεων εργασίας, δικαιότερη κατανομή εισοδήματος, αναβάθμιση κοινωνικού κράτους, δημόσιες επιχειρήσεις στους στρατηγικούς τομείς, στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων και αγροτών, κά. Είναι ένας δρόμος κίνησης της κοινωνίας στο μέλλον.

Κάποιος άλλος θα μπορούσε να έγραφε “Πρόκειται για την αμφισβήτηση όλου του χρέους, την κήρυξη στάσης πληρωμών και την έξοδο της χώρας από την ΟΝΕ και την Ε.Ε.”. Δεν έχει καμία σημασία αν το περιεχόμενο αυτής της πρότασης είναι αυτό ή κάποιο άλλο, διότι έτσι κι αλλιώς στην πραγματικότητα πρόκειται για σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Η ουσία του θέματος, για κάποιον που βλέπει τα πράγματα από αριστερή σκοπιά και δεν θέλει να γίνει Ιζνογκούντ του αστισμού, προτείνοντας εναλλακτικά σχέδια για την έξοδο του καπιταλισμού από την κρίση του, είναι αλλού. Κοιτάξτε με πόσο αφελή και πρόχειρο τρόπο προσπαθεί ο συγγραφέας του άρθρου να παρακάμψει το ζήτημα. Δυο σειρές παρακάτω γράφει:

Ασφαλώς ο παραπάνω δρόμος εμπεριέχει δυσκολίες και συνεπάγεται αγώνες. Δεν αποτελεί τακτική στο «υπάρχον», αλλά στρατηγική υπέρβασης προς το «ιστορικά αναγκαίο» αύριο.

Σώπα ρε μεγάλε! Σοβαρά έχει “ο δρόμος έχει δυσκολίες” και “συνεπάγεται αγώνες”; Λες και δεν το ξέραμε!.. Το αποκορύφωμα είναι η παρακάτω πρόταση “Χρειάζεται ένα ισχυρό-μαχητικό κίνημα αντίστασης στις «Μνημονιακές» πολιτικές και μια ριζοσπαστική-αριστερή κυβέρνηση που να προωθήσει την εναλλακτική λύση.” Αυτά για να τα εμπεδώσει κάποιος, χρειαζόταν να διαβάσει όλο αυτό το περισπούδαστο άρθρο; Δεν τα γνώριζε από πριν; Δεν τα έχει ακούσει από την στιγμή που είχε την πρώτη του επαφή με την αριστερά;

Όλες αυτές λοιπόν οι εναλλακτικές "προοδευτικές" προτάσεις είναι απλώς παπάρες!

Και το θέμα δεν αφορά τον Γ. Τόλιο. Αφορά την γενικότερη στάση που επικρατεί στην Αριστερά. Έχουμε λοιπόν κατακλυστεί από διάφορες προτάσεις – δέσμες οικονομικών μέτρων - που έχουν κατασκευάσει “επιστήμονες” και αφορούν εναλλακτικά σχέδια κρατικών πολιτικών. Όμως το “υποκείμενο” που θα πραγματώσει αυτές τις προτάσεις απουσιάζει ως δομικό και οργανικό στοιχείο της συγκρότησης αυτών των προτάσεων. Αυτό λοιπόν το υποκείμενο αναζητείται, αλλά ακόμα δεν έχει βρεθεί. Θα πρέπει λοιπόν αυτά τα πολιτικά επιτελεία της Αριστεράς που έχουν εναποθέσει τις ελπίδες στα τα Σαΐνια της “οικονομικής επιστήμης” να αναθέσουν και στον υπαστυνόμο Σαΐνη να ανακαλύψει που κρύβεται αυτός ο φοβερός “εκτελεστής” των μέτρων που προτείνονται...

Στις θέσεις του κάθε οικονομολόγου επιστήμονα, όπως είναι και ο Γ. Τόλιος, οι προτάσεις που προβάλλονται διαμορφώνονται στο όνομα της της "εθνικής οικονομίας" και της "εθνικής ανάπτυξης" και όχι στο όνομα των εργαζομένων. Γιαυτό και το μαζικό κίνημα απουσιάζει επιδεικτικά, τόσο στο επίπεδο της διαμόρφωσης αυτών των προτάσεων, όσο και στο επίπεδο της διαπραγμάτευσης. Άλλοι έχουν την ευθύνη να διαμορφώνουν και να διαπραγματεύονται τις προτάσεις, και άλλοι να αγωνίζονται στο δρόμο! Ο καθένας διαλέγει τον "ρόλο" του. Και οι "επιστήμονες οικονομολόγοι" έχουν διαλέξει αυτόν του οργανικού διανοούμενου της αστικής τάξης. Γιαυτό εξάλλου είναι πρώτα "επιστήμονες" και μετά "αριστεροί", "δεξιοί" και δεν συμμαζεύεται...

Για όσους δηλώνουν ακόμα ότι είναι αριστεροί, τα πράγματα τίθενται με άλλους όρους και άλλες προτεραιότητες: Πρώτα απ' όλα η Αριστερά θα πρέπει να αποκαταστήσει τις σχέσεις με την κοινωνία και το μαζικό κίνημα και να αναδείξει πειστικές προτάσεις για την υπεράσπιση των συμφερόντων του κόσμου της εργασίας.  Μετά θα δύναται  να τεθούν υπό διαπραγμάτευση πολιτικές (και όχι ιδεολογικές) στοχεύσεις σχετικές με την εξουσία και τις κρατικές πολιτικές, ως απαιτήσεις του μαζικού κινήματος.  Αν δεν υπάρχει μαζικό κίνημα ανταγωνιστικό προς τις πολιτικές του κράτους και του κεφάλαιου, δεν υπάρχει και αριστερά ως πολιτική δύναμη.

Σήμερα, η Αριστερά αντί να προσπαθεί να συγκροτήσει ένα διακριτό πόλο και ανταγωνιστικό προς τις πολιτικές του αστισμού και να οξύνει την κρίση υπερασπιζόμενη τα ταξικά συμφέροντα του κόσμου της εργασίας, αυτοκαταναλώνεται αναζητώντας διαχειριστικές πολιτικές διεξόδου του καπιταλισμού από την κρίση του. Όμως, για να εκπληρώσει τον ιστορικό της ρόλο, θα πρέπει να αναδειχτεί σε “καταστροφική δύναμη” του καπιταλισμού, σε καταλύτη που θα επιταχύνει τις κοινωνικές αντιδράσεις, θα αποσαθρώσει την συναίνεση στα ιδεολογήματα του αστισμού και θα αποδιαρθρώσει τις σχέσεις εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης ανατρέποντας τον εργασιακό μεσαίωνα που έχει ήδη επιβληθεί με θεσμικά μέτρα τον τελευταίο χρόνο...

13 σχόλια :

  1. Ax βρε ΕΟΣ.. ή καλύτερα κατά την ρήση του αείμνηστου Μαρκορα, 'βρε Αία, βρε Αία' τώρα που σε αφήσε μόνο σου μαζί με τον Μηλιό και τον Λαπατσιώρα και ο όλος ΣΥΝ να κραυγάζεις ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ, ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ, ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ ΟΛΑΤ'ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΜΟΣ κ.α συνεχίζεις την βιόλα σου εσύ. Ο Τσιπρας θα ήθελε πολύ παραπάνω από σένα να μην λέει τίποτα ο ΣΥΝ για το χρέος έλα μου ντε που πιέστηκε όμως και την έστριψε την γραμμή. Η πρόταση του ΣΥΝ προφανώς είναι μια φλόμπα και μισή όπως και του Λαφαζάνη όπου το πρώτο αίτημα αναιρείται από τα υπόλοιπα 5 δείτε εδώ στο τέλος τα αιτήματα.

    http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3157:vprc-&catid=83:aristera&Itemid=200

    Ο καρκίνος της διαχείρισης συνέχίζεται.... Τώρα για τα δικά μας. Για να υλοποιηθεί 1 πολιτικό σχέδιο πρέπει καποιος συλλογικός οργανισμός να βαδίζει στην κατεύθυνση που αυτό ορίζει. ΕΟΣ κατάφερες να έχεις στρατηγικές διαφωνίες με ΟΛΕΣ τις απόψεις στην Αριστερά και την Αναρχία από την μικρότερη γκρούπα μέχρι το μεγαλύτερο κόμμα ΚΚΕ. Τώρα που κι οι τελευταίοι φίλοι σου αναλήφθηκαν ψάξε να βρεις γκρούπα. Τα μλ θα σου πήγαιναν γάντι - ένεκα γκρίνιας - αλλά έχουν το σταλινικό και το αντι ΕΕ που σου κόβουν την μαγιονέζα για τα καλά.

    Καλή αναζήτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Ανώνυμε,

    ως κλασικός "αριστερός" που όλα τα ερμηνεύει με συνωμοσίες έστησες πάλι το συνωμοτικό σου σενάριο. Και απ' όλα έχει μέσα! Μόνο λίγο sex λείπει για να δέσει καλύτερα η ιστορία.

    Φαίνεται πως σε ενόχλησε ο "καρκίνος της διαχείρισης". Μάλλον χαλάστηκες μπροστά στον καθρέπτη που καθόσουνα και δοκίμαζες τις γαλαζοκόκκινες γραβάτες σου και φαντασιωνόσουν κανένα υπουργιλίκι στο ΝΕΟ ΕΑΜ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. προς Ανώνυμο 2:14

    Μάλλον δεν γνωρίζεις καλά το τι λέει και τι κάνει ο ΣΥΝ, γιαυτό φαντάζεσαι πράγματα που δεν ισχύουν! Ο ΣΥΝ λοιπόν πάντα είχε και θα θα έχει θετικές προτάσεις για όλα τα ζητήματα και προφανώς πιο επεξεργασμένες προτάσεις από ΑΝΤΑΡΣΥΕΣ και άλλα ανάλογα φρούτα, τα οποία απλά κάνουν πολιτική με ιδεολογικούς όρους και διαμορφώνουν τις προτάσεις τους με το πως θα τσιμπίσουν κανένα ψήφο παραπάνω. Γι αυτό εξάλλου σε ενδιαφέρουν και οι δημοσκοπήσεις της VPRC!

    Που καναντίσαμε! Δήθεν αριστεροί να κάνουν κριτική και να διαμορφώνουν άποψη με τις δημοσκοπήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 1) "Αν δεν υπάρχει μαζικό κίνημα ανταγωνιστικό προς τις πολιτικές του κράτους και του κεφάλαιου, δεν υπάρχει και αριστερά ως πολιτική δύναμη."

    Μήπως μπορείς να εξηγήσεις την παραπάνω φράση;

    2) Κατά τη γνώμη σου οι εργαζόμενοι έχουν ή δεν έχουν εθνική συνείδηση;

    3) Για να έρθει η ανατροπή του καπιταλισμού στις σημερινές συνθήκες χρειάζεται συμμαχία της εργ. με τις άλλες καταπιεζόμενες τάξεις και στρώματα;

    4) Αν ναι, θεωρείς ότι η συμμαχία αυτή πρέπει να γίνει σε πανευρωπαϊκό (ή παγκόσμιο) επίπεδο πρώτα ή μπορεί να ξεκινήσει σε εθνικό επίπεδο;

    5) Θεωρείς ότι η εν είδει διδαχής τελευταία παράγραφος της ανάρτησης περιγράφει μια συγκεκριμένη τακτική για την Αριστερά; Ή μήπως είναι ένα ακόμα ευχολόγιο σαν όλα τα υπόλοιπα που επικρίνεις;

    6) Η πικρή χολή που στάζεις σε πλείστους όσους ασκούν σκληρή ίσως κριτική θεωρείς ότι βοηθάει το διάλογο, τη συμμετοχικότητα, τελικά τη δημοκρατία για τα οποία τόσο παθιασμένα διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου;

    7) Μήπως χρειάζεσαι λίγες διακοπές; (με την καλή έννοια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ας λένε οι οικονομολόγοι ο,τι θέλουν.
    Χωρίς ενωτικό , μαχητικό , λαϊκό κίνημα θα μας εξαθλιώσουν οι τραπεζίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. προς 3dio

    Δεν έχουμε τάξει στον εαυτό μας τον ρόλο του "εργολάβου της επανάστασης", ως εκ τούτου κάποια ζητήματα απ' αυτά που ρωτάς δεν είμαστε αρμόδιοι να απαντήσουμε. Απλά, δεν γουστάρουμε να μας πουλάνε διάφοροι φύκια για μεταξωτές κορδέλες και να μας κουνάνε ως αριστεροί το δασκαλίστικα το δάκτυλο...

    Μετά από αυτό τον πρόλογο μερικές διευκρινήσεις σε αυτά που ρωτάς:

    1. Η δύναμη της Αριστεράς μετριέται στους μαζικούς αγώνες και τα κινήματα και όχι στις δημοσκοπήσεις και στις βουλευτικές εκλογές.

    2. Οι εργαζόμενοι έχουν εθνική συνείδηση, θρησκευτική συνείδηση και μπορεί να είναι και ομοφυλόφιλοι και ότι άλλο θέλουν! Για ταξική συνείδηση δεν γνωρίζω αν έχουν και τι σημαίνει αυτό...

    3 - 4. Η κοινωνικές ανατροπές γίνονται συνήθως από κοινωνικές συμμαχίες και αφορούν συγκεκριμένο κοινωνικό σχηματισμό. Όμως σε αυτές τις συμμαχίες τελικά κάποια κοινωνική τάξη ηγεμονεύει.

    Η μόνη κοινωνική ανατροπή που γνωρίζω να συνέβη τις τελευταίες δεκαετίες και είχε καθαρά ταξικά εργατικά χαρακτηριστικά είναι το κίνημα της Αλληλεγγύης στην Πολωνία. Και προφανώς ήταν σε ρήξη με τον υπαρκτό κομμουνισμό και τον μαρξισμό...

    5. Ο καθένας όπως το καταλαβαίνει! Αφορά περισσότερο ζητήματα αυτοπροσδιορισμού της Αριστεράς, παρά τακτικές, στρατηγικές και άλλες πολεμικές πρακτικές..

    6. Βεβαίως! Ξ δημοκρατία και ο διάλογος στηρίζονται στην αλήθεια και στην ανάδειξη των διαφορών και όχι στο κουκούλωμά τους. Δεν πρέπει τις διαφωνίες να τις σπρώχνουμε κάτω από το χαλί για ταχτικούς λόγους και να κάνουμε μόνον καλές δημόσιες σχέσεις.

    Οι πρακτικές ορισμένων χώρων της Αριστεράς, που με όλους θέλουν να τα έχουν καλά γιαυτό και προσαρμόζουν τις θέσεις τους και στοιχίζονται σε ότι κυριαρχεί κάθε στιγμή, κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.

    7. Μάλλον έχεις την κυρίαρχη αστική αντίληψη για τις διακοπές! Όμως αυτή την συζήτηση θα την κάνουμε άλλη φορά και παρουσία ...ψυχαναλυτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τελικά το σχόλιο που υπογράφει ο 3dio με τα σαφέστατα ερωτήματά του οριοθετεί επί της ουσίας το πρόβλημα της κλασικής παραδοσιακής ελληνικής αριστεράς που ΠΑΝΤΟΤΕ ήθελε να είναι ΕΘΝΙΚΗ, ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ, και ΕΝΩΜΕΝΗ (δηλαδή σε συμμαχία με 'άλλα' στρώματα δηλαδή ένα τμήμα του κεφαλαίου, που 'παίζει' με σύνορα και τοπικές κυβερνήσεις). αυτή είναι όμως και η αντίφαση εν τοις όροις που οδήγησε στη χρεοκοπία τις 'αριστερές προτάσεις' στον 20 αιώνα. Αν είναι Εθνική μια ιδεολογία δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα αντεθνική, δεν μπορεί να συγκρουστεί με την εξουσία, αφού οι 'εξουσιαζόμενοι' έχουν εθνική συνείδηση άρα ταυτίζονται με τα αφεντικά τους. Έπειτα όλοι δοξάζουν την 'ενότητα' όμως η ενότητα γίνεται με ιδέες αλλά και 'συμφέροντα' και δυστυχώς δεν είναι τα ίδια τα συμφέροντα του ΈΛΛΗΝΑ φραουλά και του πακιστανού εργάτη του, οπότε σωστά αναρωτιέται ο ΕΟΣ, Ποιο το κοινωνικό υποκείμενο της ενότητας; Ευτυχώς σήμερα έχουν αρχίσει να βγαίνουν ξανά στην νέες ιδεολογικές αναζητήσεις που αντικατοπτρίζουν ουσιαστικές οικονομικές και κοινωνικές συγκρούσεις και όχι Έθνη, Οικονομίες, Δάνεια και άλλες τεχνοκρατικές παπάρες. Μπράβο στον ΕΟΣ, άλλη μια φορά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανταπαντώντας στον/στην ΕΟΣ:

    1) Η δύναμη της Αριστεράς σαν πολιτικού σχηματισμού μετριέται ΚΑΙ στις εκλογές. Αυτό το σύστημα έχουμε προς το παρόν και καλό είναι να εκμεταλλευόμαστε όποια χαραμάδα για πολιτική δράση αφήνει.
    Εκτός αν δεν απαξιώνεις τελείως τις εκλογές, αλλά θέλεις απλά να τονίσεις τη σημασία της ανάπτυξης των κινημάτων.
    Πάντως σε κάθε περίπτωση η διευκρίνησή σου αλλάζει τελείως το νόημα σε σχέση με την αρχική δημοσίευση.

    2)Αφού λοιπόν οι εργαζόμενοι έχουν εθνική συνείδηση πως πρέπει να το διαχειριστεί αυτό η Αριστερά; Πρέπει να το αγνοήσει σαν να μην υπάρχει και να μιλάει μόνο για την ταξική πάλη;

    3) και 4) Αν και δεν καταλαβαίνω πως απαντάς και στα δυο μαζί, κρατάω τη λέξη "τελικά" που αναφέρεις. Πριν έρθει αυτό το "τελικά" -αναρωτιέμαι- δεν χρειάζονται οι διανοούμενοι, οι οικονομολόγοι και άλλοι τέτοιοι μικρο- ή μίσο αστοί; Ακόμα και ο Κροπότκιν αριστοκράτης ήταν.
    Όσο για το άλλο ερώτημα που αφορά ουσιαστικά την επανάσταση σε μια χώρα δεν κατάλαβα να απαντάς. Ίσως παρανόησα.
    Επίσης για την "Αλληλεγγύη", κρατάω κάποιες επιφυλάξεις. Έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς στοιχεία που ενδεικνύουν την άμεση εμπλοκή αμερικάνικων μυστικών υπηρεσιών. Εξάλλου, είδαμε τι έκανε τελικά ο Βαλέσα.

    5) Εγώ λοιπόν έτσι το καταλαβαίνω. Σαν μια ευχή ή καλύτερα σαν ένα όραμα. Επομένως η αριστερά δεν πρέπει να έχει τακτικές; Πρέπει ή δεν πρέπει να επιδιώκουμε τον ταξικό πόλεμο ή αλλιώς ταξική πάλη;

    6) Βεβαίως οι διαφορές πρέπει να αναδεικνύονται, όπως καλό είναι -αλλά όχι πάντα εφικτό- να λύνονται κιόλας. Αναφέρομαι στο ύφος και τα επιχειρήματα που κατά τη γνώμη μου είναι αχρείαστα επιθετικά και κάποιες φορές προσβλητικά.
    Τώρα από που έβγαλες συμπέρασμα ότι αναφέρομαι σε κουκούλωμα διαφορών και καλοπαιδισμού δεν καταλαβαίνω...

    7) Παραλίγο να με έπειθες ότι είσαι απρόσβλητος από την κυρίαρχη αστική ιδεολογία. Παραλίγο. Γιατί το σχόλιο σου για την ψυχανάλυση δείχνει ακριβώς ότι δεν είσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 3dio, μια σύντομη απάντηση:

    Ας αρχίσουμε από το τέλος. Νομίζω ότι δεν αντιλαμβάνεσαι μερικές φορές το χιούμορ. Και αυτό είναι σοβαρό ζήτημα, από αυτά που δεν μπορεί να απαντήσει ο μαρξισμός. Σου θυμίζω ότι κάποιοι σκληροί κομματικοί μηχανισμοί της Αριστεράς,οι οποίοι είχαν αρνηθεί την ψυχανάλυση, είχαν θεοποιήσει τα ψυχιατρεία και έστελναν το κόσμο εκεί...

    Η συνείδηση (εθνική, ταξική, θρησκευτική) δεν είναι κάτι που το έχει άνθρωπος στο DNA του, αλλά την αποκτάει, από το σχολείο, την εκκλησία, την οικογένεια, τα ΜΜΕ, τους κοινωνικούς αγώνες. Το πώς η πολιτική συγκρότηση των κομματικών μηχανισμών της αριστεράς επηρεάζει την συγκρότηση της εθνικής και της ταξικής συνείδησης καταγράφεται με υλικούς όρους σε ορισμένους μετρήσιμους δείκτες. Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι το μεταναστευτικό. Οι εθνικοπατριωτικοί μηχανισμοί της Αριστεράς, οι οποίοι υποτάσσουν το ταξικό στο εθνικό, είναι "καθαροί" εθνικά, τόσο στις απόψεις τους, όσο και στην σύνθεση των μελών τους.

    Αντίθετα οι μηχανισμοί της Αριστεράς που βάζουν το ταξικό πάνω από το εθνικό, μπορούν και οικοδομούν πιο πλατιά ταξική ενότητα, ενότητα που ξεπερνάει το εθνικές διαφορές με τους μετανάστες, οι οποίοι αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της εργατικής δύναμης της χώρας μας σήμερα. Αυτό το "εθνικό ξεπέρασμα", καταγράφεται συχνά και στην σύνθεση των μελών τους, αφού έχουν οργανωμένα μέλη και μετανάστες. Μια ματιά να ρίξει κάποιος στην "εθνική" σύνθεση των οργανώσεων της αριστεράς, είναι αρκετά αποκαλυπτική.

    Βέβαια,όταν οργανώσεις που δεν έχουν κανένα εργάτη έχουν το θράσος και βγαίνουν και μιλάνε ως να είναι η πρωτοπορία της εργατικής τάξης, είναι φυσικό και οργανώσεις που δεν έχουν κανένα μετανάστη να μιλάνε με μεγάλο τουπέ για το μεταναστευτικό. Βλέπεις ο μαρξισμός είναι θρησκεία για μερικούς και συγκροτεί θρησκευτική συνείδηση. Ως "θείος λόγος", και φωτίζει τους πιστούς του με το φως της αλήθειας. Οι πιστοί του γνωρίζουν πως έχουν τα πράγματα, όχι μόνον εδώ αλλά ακόμα και στην Λιβύη. Γι αυτό είναι πεισμένοι πως οι εξεγερμένοι είναι πράκτορες των ιμπεριαλιστών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δέχομαι το σχόλιο για το χιούμορ (αν και πρώτη φορά μου το λένε). Λάβε υπόψη σου όμως ότι το νόημα των γραφόμενων δεν αποδίδεται πάντα σωστά. Η ίδια φράση που μπορεί να γραφτεί με διάθεση αστεϊσμού μπορεί να γραφτεί και με διάθεση πικρόχολη.
    Επί της ουσίας: Προφανώς δεν έχεις καταλάβει που το πάω. Όταν μιλάω για εθνική συνείδηση εννοώ για την ιδέα που ενώνει όλους τους κατοίκους και εργαζόμενους μιας χώρας. Είναι τα σύνορα περιττά; Η εργατική τάξη πρέπει να λειτουργεί διεθνιστικά; Βεβαίως! Όμως όταν πλησιάζουμε στο να γίνουν όλα αυτά, θα είμαστε μια ανάσα πριν να ρθει ανάποδα ο ντουνιάς. Το ζήτημα είναι τι γίνεται τώρα. Θα αφήσουμε το σύνθημα για προδοσία της πατρίδας στα χέρια των ακροδεξιών; Ή μήπως πρέπει να προβάλλουμε την ανάγκη για εθνική ανεξαρτησία και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας; Με άλλα λόγια το συνεκτικό στοιχείο που προσδίδει και στους εργαζόμενους η όμοια εθνική τους υπόσταση δεν θα το αξιοποιήσουμε; Δεν έχει καμιά σχέση αυτό με αντιπαράθεση με τους μετανάστες. Το να μιλάει δηλ. κανείς για ανάκαμψη του λαού αυτής της χώρας (και όχι του λαού παγκοσμίως) τον καθιστά εθνικιστή; Η πολιτική προσέγγισης και συμμαχίας με τους μετανάστες δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με μια συνθηματολογία που προβάλλει την ανάγκη για ανεξαρτησία της πατρίδας. Κάλλιστα μπορούμε και ανεξάρτητη Ελλάδα να έχουμε και μετανάστες να ενσωματώσουμε στον παραγωγικό και κοινωνικό ιστό.
    Η αλήθεια είναι πάντως ότι το ζήτημα είναι σύνθετο και δυστυχώς ο χρόνος και ο χώρος δεν επιτρέπουν ενδελεχή ανάλυσή του.
    Όσο για τη σύνθεση των οργανώσεων της αριστεράς κλάφ'τα Χαράλαμπε... Δυστυχώς δεν νομίζω ότι μπορούμε να περιμένουμε πότε θα γρφτούν μαζικά εργάτες και μισθωτοί των 600 στις αριστερές οργανώσεις. Παρ' όλ' αυτά, έχεις δίκιο στο ότι πολλοί μιλούν για ταξική πάλη, ενώ δεν έχουν ποτέ εμπλακεί σε οποιουδήποτε είδους αγώνα, ειδικά σε χώρους εργασίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αρχείο. Ράδιο 9. Εκπομπή 04.05.2011. Μάνου Κακλαμάνου με Καζάκη.
    Λόγια καθαρά. Κατανοητά. Σεμινάριο κατανόησης.
    Χρέος. Τόκοι. Σουάπς.
    Και η αρχική προτροπή. Εαν ο κόσμος ήξερε, θα μας είχε πετροβολήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εάν ο κόσμος ήξερε, θα μας είχε πετροβολήσει.

    Αυτό κι αν δεν είναι τίτλος άρθρου!

    Απομένει όμως, ο μεταφέρον την είδηση της συνομιλίας, να μας πει τι αντελήφθη και βάση ποιου κατηγορητηρίου θα τους άξιζε το πετροβόλημα.

    Σίγουρα τα στοιχεία σε ένα κατηγορητήριο κατά των ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ των επιφανών ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ακόμα και με ΝΟΜΠΕΛ οικονομολόγων δεν θα προέρχονταν ούτε από μια μελέτη του έργου
    ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΩΣ ΧΡΕΟΣ
    http://vimeo.com/5350419
    ούτε από την καταγραμμένη ιστορική εξέλιξη των ΕΙΔΗΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
    http://video.google.com/videoplay?docid=439586221319126077#
    ούτε κι από την απόρρεια των εγκληματικών μεθόδων
    ΔΟΓΜΑ του ΣΟΚ
    http://www.youtube.com/watch?v=bFx4gVul5WA

    Είναι σαν να ΜΗΝ ζητάς από ένα βουλευτή την περάμβαση του δια αλλαγής του νόμου, γιατί εάν ο κόσμος ΗΞΕΡΕ, ήδη θα τους είχαν κάνει και τα σαράντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλοι, γιατί έχω την υποψία ότι όλη αυτή η "αριστερά" greek style και οι πολιτικολογούντες οικονομολόγοι της, όταν ανοίγουν "κουρεία", προσλαμβάνουν μπαρμπέριδες και ονειρεύονται "στάσεις πληρωμών", το μόνο που δεν συζητούν (και δεν ενδιαφέρονται να συζητήσουν) είναι μια αριστερή προσέγγιση στην οικονομική κρίση ;
    It' s the nationalist "left", stupids!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ