Αναδημοσίευση από τον "δρόμο"
Αυτό το καιρό, μεγάλες συζητήσεις γίνονται και πολλές αντιπαλότητες αναπτύσσονται ανάμεσα στους ιππότες της Αριστεράς που αναζητούν το θείο δισκοπότηρο της πολιτικής “γραμμής” μπροστά στην μάχη των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών.
Μάταιος κόπος. Η αλλαγή των σχέσεων της Αριστεράς με την κοινωνία δεν θα κριθεί από την όποια πολιτική γραμμή επιλεχθεί για αυτή την μάχη. Όσες λίστες με αιτήματα και στόχους και αν βάλουμε, όσες αντι Ε.Ε και αντικαπιταλιστικές κορώνες και να βγάλουμε, δεν θα αλλάξει η κατάσταση. Το πρόβλημα της Αριστεράς είναι άλλης τάξης και δεν μπορεί να λυθεί με την “ευκαιρία” των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών. Η Αριστερά είχε και άλλες “ευκαιρίες” και θα συνεχίζει να τις έχει.
Πρώτα απ’ όλα έχει χάσει την τιμή της. Και δεν την έχασε σε κάποια άτυχη στιγμή, ούτε μπορεί να την αποκαταστήσει με την πρώτη ευκαιρία που θα βρει μπροστά της. Ο κόσμος δεν εμπιστεύεται την Αριστερά. Για να την εμπιστευτεί, θα πρέπει αποδείξει ότι είναι διαφορετική από τους πολιτικούς αντιπάλους της. Μπορεί όμως αυτό να γίνει εδώ και τώρα; Είναι σίγουρο ότι για να αποκτήσει την εμπιστοσύνη του κόσμου της εργασίας δεν αρκεί να ισχυρίζεται ότι θα διαχειριστεί τα κοινά με διαφορετικό τρόπο, όταν θα καταλάβει την εξουσία. Στη χώρα μας τα “θα” πεθάναν μαζί με τον Αντρέα Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ του 81...
Η “σπορά” των οραμάτων και των διακηρύξεων της γίνεται σε τούτο τον κόσμο. Και εδώ θα πρέπει να φυτρώσουν. Αλλιώς θα παραμείνουν λόγια, που τα παίρνει και τα σκορπά ο αέρας. Πώς να εμπιστευτούν οι εργαζόμενοι το ΚΚΕ όταν βλέπουν ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης λειτουργεί με τους ίδιους κανόνες που λειτουργούν οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις και απολύει εργαζόμενους από τις κομματικές επιχειρήσεις; Πώς να εμπιστευτούν ένα πολιτικό μηχανισμό, όπως τον ΣΥΡΙΖΑ που ισχυρίζεται ότι “ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός”, όταν μετά από δέκα χρόνια από την ίδρυσή του, δεν μπορεί να λειτουργήσει με τις στοιχειώδεις δημοκρατικές αρχές που κατοχυρώνει το αστικό κράτος για το τελευταίο μέλος ενός σωματείου: Το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι και την αρχή της πλειοψηφίας για την λήψη των αποφάσεων.
Την χαμένη τιμή της Αριστεράς επανέφερε στο προσκήνιο ο Juan Manuel Sanchez Gordillo , ο δήμαρχος της αυτόνομης κοινότητας την Μαριναλέντα, που βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Αθήνα. Και δυστυχώς η αριστερά στο τόπο μας σε κανένα κοινωνικό χώρο δεν έχει καταγράψει ανάλογα παραδείγματα που να αποδεικνύουν ότι οι διακηρύξεις της δεν είναι μόνον “παραμύθια” για μικρά παιδιά...
Ποιά είναι τα οράματα της Αριστεράς; Ο σοσιαλισμός που επαγγέλλεται δεν εμπνέει τους φτωχούς και καταπιεσμένους τούτου του κόσμου, γιατί δεν είναι διακριτός από τον υπαρκτό σοσιαλισμό του προηγούμενου αιώνα. Αυτό το όραμα έχει ιστορικά χρεοκοπήσει και δεν μπορεί να εμπνέει τους εργαζόμενους. Εμπνέει ακόμα μόνον τους οπαδούς του κρατικού καπιταλισμού που ονειρεύονται ότι με παρόμοια συγκεντρωτικά μοντέλα κρατικής διαχείρισης της οικονομίας και της κοινωνίας, μπορούν να βάλουν “τάξη” στην καπιταλιστική “αναρχία”...
Δυστυχώς όμως το όραμα που λείπει από την Αριστερά, δεν μπορεί να υποκατασταθεί από τα διάφορα αντι, αντι αντι. Ο “ΑΝΤΙκαπιταλισμός” και ο “ΑΝΤΙευρωπαϊσμός” δεν μπορούν ούτε να συγκροτήσουν, ούτε να υποκαταστήσουν το θετικό όραμα που λείπει από την Αριστερά. Ούτε βεβαίως τα εθνικοπατριωτικά δάνεια από τον αστισμό μπορούν να αναπληρώσουν την έλλειψη του.
Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε - ως πολιτικά υποκείμενα που αναφερόμαστε στην Αριστερά - κάτω από το βάρος αυτών των διαπιστώσεων. Η πολιτική μας πρακτική, αν δεν λαμβάνει υπόψη της αυτά τα δεδομένα, εύκολα μπορεί να μας καταγράψει στα μάτια του κόσμου που επιμένει ακόμα αριστερά, στην καλύτερη περίπτωση ως γραφικούς, στην χειρότεροι ως γελοίους. Και αυτόν τον κόσμο δεν πρέπει να τον υποτιμάμε: είναι ότι το καλύτερο έχει σήμερα η Αριστερά.
"Ούτε βεβαίως τα εθνικοπατριωτικά δάνεια από τον αστισμό μπορούν να αναπληρώσουν την έλλειψη του."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό είναι λάθος. Πρώτον, γιατί δεν είναι "δάνειο" από τον αστισμό, αλλά ο αστισμός το έκλεψε. Δεύτερον, γιατί το θετικό όραμα, η αριστερά, σε μικρές χώρες, το πρόβαλε μέσω του εθνικού πλαισίου. Και τότε είναι που μεγαλούργησε, από εκείνη την αριστερά τρώμε ακόμα: όταν τέθηκε επικεφαλής ΚΑΙ του εθνικοαπελευθερωτικού (σε όλες τις μορφές του) κινήματος.
Όταν καταλάβετε ότι ο ελληνικός λαός αισθάνεται και αυτή την ξενική καταπίεση και γι' αυτό δεν μπορεί να ανεχτεί μια αριστερά που κατα γενική ομολογία δεν συζητά για τα εθνικά (εκτός εισαγωγικών) θέματα, τότε μπορεί να ερμηνεύσετε, κε. Καλατζόπουλε, και το γιατί είναι ανυπόληπτη.
Φυσικά δεν είναι ο μόνος λόγος της ανυποληψίας αυτός, το ότι χαρίζει χώρο στη δεξιά και τη σοσιαλδημοκρατία τον οποίο κάλυπτε η ίδια. Άλλος ένας λόγος ανυποληψίας της είναι η οργανική και έμμισθη σχέση του βασικού στελεχιακού της δυναμικού από το αστικό κράτος, όπως και η λειψή πια προλεταριακή της βάση.
Προς Ανώνυμο 2 Οκτωβρίου 2010 2:39
ΑπάντησηΔιαγραφή"...ένας λόγος ανυποληψίας είναι η οργανική και έμμισθη σχέση του βασικού στελεχιακού της δυναμικού από το αστικό κράτος..."
Ακριβώς. Εκεί εδράζεται η "κρίση της αριστεράς".
Μας "ξεπουλάνε" για θέσεις, τίτλους, δημοσιότητα, χρήματα...
ενταξη τα "αντι" πρεπει να αντικατασταθουν απο θετικα οραματα...αλλα γιατι δε λετε ποιο μπορει να ειναι αυτο?φοβαστε τη λεξη κομμουνισμος? υπαρχει μη κομμουνιστικη αριστερα??
ΑπάντησηΔιαγραφή