Το δυνάμωμα των συντηρητικών ανακλαστικών της κοινωνίας σε περιόδους κρίσης καταγράφεται με φαινόμενα ανοχής συμπεριφορών και κοινωνικών πρακτικών ενάντια στο ότι είναι διαφορετικό και ξεφεύγει από τους μέσους όρους και τα κοινωνικά στερεότυπα. Το επόμενο βήμα αυτής της πορείας είναι η ενσωμάτωση ανάλογων κοινωνικών πρακτικών στους κρατικούς ιδεολογικούς μηχανισμούς. Ένα δείγμα είναι η παρακάτω διαφήμιση:
Δυστυχώς η Αριστερά έχει ερμητικά κλειστά τα μάτια απέναντι σε αυτή την κατάσταση. Και ενώ άλλες εποχές θα ήταν αναμενόμενη η εκφορά ενός καταγγελτικού λόγου, σήμερα η ενσωμάτωσή της στο εθνικοπατριωτικό τόξο έχει μειώσει και αμβλύνει τις αντιστάσεις της απέναντι στο κοινωνικό συντηρητισμό, ο οποίος αποτελεί το υπόβαθρο ενός διευρυμένου πολιτικού συντηρητισμού και την βάση ενσωμάτωσης και χειραγώγησης πλατιών κοινωνικών στρωμάτων από τις κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις του αστισμού.
Δημοσιεύουμε καταγγελία της HOMOphonia, για την παραπάνω διαφήμιση:
Το τελευταίο διάστημα μια διαφήμιση της εταιρείας 11 8 80 προσβάλλει βάναυσα μια μερίδα του πληθυσμού με διαφορετική σεξουαλική ταυτότητα. Η εταιρεία αυτή στις διαφημίσεις της αναπαράγει μια εικόνα του ομοφυλόφιλου άντρα, βγαλμένη από το παρελθόν, διαποτισμένη από τη ναφθαλίνη του λαϊκισμού της δεκαετίας του ‘60, αναπαράγοντας στερεότυπα, υποτιμώντας την όποια διαφορετικότητα, ανάγοντάς την σε αντικείμενο άξιο χλευασμού...
Πώς αλλιώς να εκλάβει κανείς την ερώτηση του άντρα του «πολλά βαρύ», βλέποντας έναν ομοφυλόφιλο «καρικατούρα»: «ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ;» ή ακόμα χειρότερα στην τελευταία εκδοχή της διαφήμισης να ακούγεται να λέει (sic)… «ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΖΩΟ...»!
Εμείς οι ομοφυλόφιλοι, γυναίκες και άντρες αυτής της χώρας, ίσοι μεταξύ ίσων, είμαστε αγανακτισμένοι και οργισμένοι με τη συγκεκριμένη διαφήμιση της εταιρείας, η οποία εδώ και χρόνια αναπαράγει μια εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στην πλειονότητα των ομοφυλόφιλων, στιγματίζοντας και υποτιμώντας την όποια διαφορετικότητα. Και εδώ γεννάται ένα μεγάλο ερώτημα για το ίδιο το ΕΣΡ. Ποιός έδωσε την άδεια σε μια διαφήμιση που προσβάλει την αξιοπρέπεια και την ύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό;