Με το «πραξικόπημα» στην ΕΡΤ, φαίνεται πως έφτασε η στιγμή που το ελληνικό αστικό κράτος αισθάνεται αρκετά ισχυρό, βγάζει την κουκούλα και αποκαλύπτει το πραγματικό του πρόσωπο. Ένα πρόσωπο που δεν χωρούσε να φανερωθεί μέσα από την κρατική τηλεόραση και ραδιοφωνία!
Είναι πολιτικό λάθος να προσεγγίζει το πραξικόπημα στην ΕΡΤ η Αριστερά ως μια ακόμα σκλήρυνση της κυβερνητικής πολιτικής στα πλαίσια της εφαρμογής των εντολών της ΕΕ και του ΔΝΤ, η οποία καταγράφει την δουλοπρέπεια και την εθνική προδοσία της “τρόικας εσωτερικού”. Αντίθετα, αποτυπώνει άλλη μια επιθετική επιλογή της ντόπιας αστικής τάξης, ένα ακόμα «εκσυγχρονισμό» του Κράτους και των μηχανισμών του προς την κατεύθυνση της «υπέρβασης» της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο πραγματικός εκπρόσωπος των κυρίαρχων τάξεων είναι το αστικό κράτος ως όλον. Το κοινοβουλευτικό σύστημα είναι ένα τμήμα αυτού του κράτους, το οποίο διαμορφώνει την συναίνεση και μέσω της οργάνωσης της λαϊκής “αντιπροσώπευσης” εμπεδώνει την αστική πολιτική και κοινωνική κυριαρχία των κυρίαρχων τάξεων. Σήμερα αυτές οι «λειτουργίες» του κοινοβουλευτισμού βρίσκεται σε κρίση και το κοινοβουλευτικό σύστημα δεν μπορεί να «ανταποκριθεί» στο ρόλο του.
Η κρίση του πολιτικού συστήματος δεν συνοδεύεται όμως και με «κρίση του κράτους». Αντίθετα, το κράτος ισχυροποιείται και μετασχηματίζεται. Σε μια περίοδο όπου οξύνεται η ταξική πόλωση και το πολιτικό σύστημα (κομμάτι του οποίου είναι και η Αριστερά) αδυνατεί να διαχειριστεί αυτή την πόλωση εντός των πλαισίων της αστικής νομιμότητας, το κράτος αναδεικνύεται ως ο “αρμόδιος” εγγυητής για την επιβολή της “τάξης” και της “ασφάλειας” στην κοινωνία. Επιχειρεί δηλαδή να διαμορφώσει τα νέα κοινωνικά συμβόλαια της μεταμνηνονιακής περιόδου, νομιμοποιώντας μέσω αυτών των συμβολαίων τις αλλαγές που έχουν ήδη συντελεστεί στο εσωτερικό του, διευρύνοντας την εξουσία και την κυριαρχία του στην κοινωνία.
Για αυτό το λόγο αναδιαρθρώνεται και οι λειτουργίες τις οποίες επιτελούσε το κοινοβουλευτικό πολιτικό σύστημα στα πλαίσια της «αστικής δημοκρατίας» μεταφέρονται σε άλλους μηχανισμούς του: Η αιχμή του δόρατος επιβολής αυτής της πολιτικής για την διαμόρφωση των νέων κοινωνικών συναινέσεων δεν είναι το χρεοκοπημένο κοινοβουλευτικό σύστημα, το οποίο είναι κοινωνικά απαξιωμένο, αλλά η ενίσχυση των ιδεολογικών, οικονομικών και κατασταλτικών μηχανισμών του αλλά και πολιτικών μηχανισμών όπως η «χρυσή αυγή», οι οποίοι κινούνται εκτός των πλαισίων του «κοινοβουλευτισμού». Τα ΜΜΕ υποκαθιστούν την πολιτική λειτουργία των «κοινοβουλευτικών» κομμάτων. Σε αυτή την συγκυρία της κρίσης του πολιτικού συστήματος οι «δημοσιογράφοι» είναι για το κράτος πιο αναγκαίοι από τους «μπάτσους», αλλά και πιο επικίνδυνοι για το λαϊκό κίνημα…
Οι αναδιαρθρώσεις που γίνονται στο εσωτερικό του κράτους, γίνονται εκ των υστέρων «φανερές», από τα αποτελεσμάτα που επιφέρουν στην κοινωνία. Το πολιτικό μόρφωμα της «χρυσής αυγής» αποτυπώνει ακριβώς αυτόν τον «εκσυγχρονισμό» του κράτους και λειτουργεί συμπληρωματικά με τις αναδιαρθρώσεις που συντελούνται στους ΙΚΜ (Ιδεολογικούς Κρατικούς Μηχανισμούς).
Οι υπό «κρατική ιδιοκτησία» ΙΚΜ, όπως η κρατική τηλεόραση και ραδιόφωνο, οφείλουν και «τυπικά» να λειτουργούν στα πλαίσια της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, δηλαδή να σέβονται ορισμένους κανόνες, όπως την παροχή τηλεοπτικού χρόνου για την παρουσίαση και προβολή των θέσεων των αντιπολιτευομένων κομμάτων και γενικά να κινούνται εντός των συντεταγμένων της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Όμως οι ΙΚΜ οι οποίοι δεν λειτουργούν ως "κρατικοί" με βάση την τυπική διάκριση για την λειτουργία τους, ανάμεσα στην κρατική και την ιδιωτική «ιδιοκτησία», δεν έχουν αυτές τις δεσμεύσεις.
Η ναζιστική βία - ως πολιτική πρακτική και ιδεολογία - είναι σήμερα η πραγματική ταυτότητα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Η διαμόρφωση των νέων κοινωνικών συναινέσεων με άξονα την «εθνική αναδίπλωση» και αιχμή το «μεταναστευτικό» είναι αποκαλυπτικό ότι παράγεται και διεκπεραιώνεται από τον πολιτικό μηχανισμό της «χρυσής αυγής» και τους κρατικούς ιδεολογικούς μηχανισμούς των «ιδιωτικών» ΜΜΕ.
Το καλοκαίρι που έρχεται μας επιφυλάσσει πολλές άλλες εκπλήξεις…
Το κράτος "εκσυγχρονίζεται" σύμφωνα με τις επιταγές της "χρυσής αυγής", όπως αυτές καταγράφονται στην ανακοίνωσή της:
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ε.Ρ.Τ. ανήκει θεωρητικά στον ελληνικό λαό, δε σέβεται όμως 1 εκατομμύριο Έλληνες πολίτες που υποστηρίζουν την Χρυσή Αυγή, τους υβρίζει διαρκώς ως "νεοναζί" και δεν δίνει ποτέ βήμα σε εκπροσώπους του κόμματός μας. Δυστυχώς, κανένα από τα διεφθαρμένα κοινοβουλευτικά κόμματα δεν διαμαρτυρήθηκε γι' αυτό το έλλειμμα δημοκρατίας, αντιθέτως το υποστήριξε.
Μετά από 3 μήνες λοιπόν στην νέα κρατική τηλεόραση θα διευρινθεί και η "δημοκρατία", ώστε να χωράει και η χρυση αυγή!
Διαγραφήprosoxi stis lexeis...οταν αποκαλεις ναζι τον σαμαρα... πως θα αποκαλεις την ΧΑ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαπως έτσι χανουν το νόημα τους οι λέξεις
Το κείμενο έχει ένα συγκεκριμένο στόχο: Να αναδείξει ότι Αριστερά θα πρέπει να αναζητεί στις αναλύσεις της για την κρίση του πολιτικού κοινοβουλευτικού συστήματος και τις αλλαγές που συντελούνται στο κράτος.
ΔιαγραφήΓι αυτό κάνει και ορισμένες θεωρητικές αναφορές, χωρίς να είναι αναλυτικό προς αυτή την πλευρά. Όμως, δεν γράφει πουθενά ότι ο Σαμαράς είναι ναζί! Γράφει μόνον τη θέση ότι: Η ναζιστική βία - ως πολιτική πρακτική και ιδεολογία - είναι σήμερα η πραγματική ταυτότητα της κυρίαρχης ιδεολογίας.
Πράγματι αυτή η θέση θέλει περισσότερη ανάλυση για να γίνει κατανοητή, αλλά το συμπέρασμα που καταλήγεις είναι αυθαίρετο. Ποίο εύκολα ίσως κάποιος θα κατέληγε στο λιγότερο αυθαίρετο συμπέρασμα ότι οι εφοπλιστές και άλλες μερίδες της αστικής τάξης είναι ναζιστές (με το δεδομένο μάλιστα ότι είναι εκτός των άλλων και χρηματοδότες της χρυσής αυγής), παρά ο Σαμαράς...
Ο Σαμαράς, αν θέλει να είναι μέσα στο "πολιτικό παιχνίδι" οδηγείται να αναπροσαρμοστεί σε αυτές τις αλλαγές που γίνονται στο κράτος και να γίνεται όλο και περισσότερο "φίλος" και όχι "εχθρός" της πολιτικής και της ιδεολογίας της χρυσής αυγής.
Ο Σαμαράς ασκώντας μια λεννιστική κριτική στο έργο του Ν. Πουλαντζά και των θέσεων του για το «δημοκρατικό πέρασμα στον σοσιαλισμό», επαναφέρει ως πράξη τις θέσεις του Λένιν όπως αυτές διατυπώνονται στο «κράτος και επανάσταση»:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κράτος δεν μετασχηματίζεται, αλλά πρέπει να καταστραφεί.
Γιαυτό επιλέγει την «καταστροφή» του μηχανισμού κρατικών μέσων ενημέρωσης και την δημιουργία νέων, ικανών να μπορούν να ανταποκρίνονται στο αίτημα της «διεύρυνσης της δημοκρατίας» ώστε να χωράνε και τα χρυσά αβγά!
Και δεν είναι μόνον η ΕΡΤ που καταστρέφεται! Το γεγονός ότι όλος κρατικός μηχανισμός έχει γίνει μπουρδέλο, αποδεικνύει πόσο πραγματικός επαναστάτης είναι ο Σαμαράς!
Μπα,
Διαγραφήθέλησε να ακολουθήσει τον δρόμο του «επαναστάτη» Ερτογάν, αλλά δεν έχει τα κότσια. Το μόνο που καταφέρνει είναι να αλείφει με βούτυρο το ψωμί του Τσίπρα.
χωρίς πλάκα, οι αστοί χρησιμοποίησαν πολύ πιο δημιουργικά την σκέψη του Λένιν από πολλούς αριστερούς που είναι κολλημένοι στο 'γράμμα' και όχι στο 'πνεύμα' της.
Διαγραφή@το έλαβα το γράμμα
Διαγραφήλάθος γράμμα έλαβες! Η σκέψη του Λένιν, αν αντιμετωπιστεί ως ο θείος λόγος του ευαγγελίου, τότε γίνεται ό φάρος που καθοδηγεί την πορεία μας στην ταξική πάλη, όπως το ευαγγέλιο για τους χριστιανούς είναι ο φάρος που φωτίζει τον δρόμο τους στις δυσκολίες της ζωής.
Μην λοιπόν το υποτιμάς! Σήμερα πόσα εκατομμύρια πιστών στον Αλλάχ είναι κινητοποιημένα;
Φίλοι τής ΕΟΣ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔύο σοβαρά λάθη, κατά τη γνώμη μου.
Το πρώτο σάς το επισήμανε κάποιος προηγούμενος σχολιαστής. Η ναζιστική βία δεν είναι η πραγματική ταυτότητα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Η πραγματική ταυτότητα της κυρίαρχης ιδεολογίας ήταν αυτή που ήταν: τα υλικά συμφέροντα των αστών. Μ' άλλα λόγια και με βάση το μότο μας: Οι ναζί είναι η μαύρη γάτα. Όχι τα ποντίκια!
Το δεύτερο: Ασυγχώρητη παράλειψη (εντάξει λίγο αυστηρό αυτό το ασυγχώρητη, τίποτε ή πολύ λίγα είναι ασυγχώρητα) το ότι δεν επισημαίνετε πως η τρέχουσα περίοδος καθιστά πολύ σχετική (όχι άχρηστη, πολύ σχετική) την πουλαντζική προσέγγιση περί σχετικής αυτονομίας τού κράτους. Εκτός κι αν δεν το συμμερίζεστε αυτό το συμπέρασμα οπότε μπορούμε να μιλήσουμε για σοβαρότατο λάθος.
Και μία ένσταση: Πώς γίνεται να είναι σε κρίση το πολιτικό σύστημα και όχι το κράτος; Ο κρατικός μηχανισμός είναι μηχανισμός άλλου συστήματος, όχι τού κυρίαρχου;
Τα λέμε
λέει αρκετά εύστοχα πράγματα το κείμενο .
ΑπάντησηΔιαγραφήπρέπει να καταλάβουμε τον στρατηγικό πήχη της αντιπαράθεσης που δεν έχει να κάνει με αντιλαϊκή πολιτική , έχει να κάνει με ένα νεοφιλελεύθερο ακροδεξιό καθεστώς .
αύριο είναι μια μέρα κρίνει τον συσχετισμό . αν το κίνημα μαζικοποιηθεί και πολωθεί , δύσκολα θα βρεθεί δρόμος για ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ , που τους έβαλε ένα δίλημμα αν θα διαλυθούν τώρα ή ίσως στις εκλογές . Άξιος ο μισθός της υπεύθυνης αριστεράς .
αν βέβαια αυτή η πολιτική εξέλιξη θα σημάνει πράγματα θα παιχτεί από πολλά . Οι συνάντηση με την θεσμική κορυφή του μνημονιακού τέρατος πχ δεν είναι καλό δείγμα .
δεν είναι ακριβές ότι η εθνική αναδίπλωση είναι ο άξονας των νέων κοινωνικών συνεναίσεων .
αυτός είναι λίγο σύνθετος , κάτι σαν πρωτεραιότητα της περιουσίας επί της εργασίας μέσα στο κεκτημένο των σχέσεων ελληνικού αστισμού - ΕΕ , προστασία του νοικοκυραίου από το προλεταριακό στοιχείο και την αριστερά , και προφανώς και ο αστικός εθνικισμός που ποτέ δεν πήγε χώρια από τον κοσμοπολιτισμό .
και επειδή μπορεί και να έχουμε πολιτικές εξελίξεις , και αν όχι τώρα κάποτε μπορεί , το ξεκαθάρισμα με το νεοφιλελευθερο εθνικιστικό κατασκεύασμα του Καμένου ( εκτός και αν έχει γίνει το ξεκαθάρισμα ότι είναι σύμμαχος ) είναι ένα από αυτά που ξεχωρίζουν την αριστερά , από τον κρατικό κρετινισμό .
" κάποιος σύντροφος "
Το βαθύ κράτος των καναλαρχών σηκώνει κεφάλι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτοιμάζει απεργοσπαστικό μηχανισμό..