ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Η μιζέρια της Αριστεράς στο εργατικό κίνημα: Η περίπτωση της σημερινής απεργίας στα λεωφορεία


Στην τελευταία Γενική Συνέλευση των οδηγών των λεωφορείων τέθηκαν σε μυστική ψηφοφορία τρεις προτάσεις για τις απεργιακές κινητοποιήσεις. 

- Η πρώτη πρόταση για μονοήμερη απεργία την Πέμπτη (31/1) συγκέντρωσε 730 ψήφους και Γενική Συνέλευση στις 14/2 
- Η δεύτερη πρόταση για διήμερη απεργία την Πέμπτη και την Παρασκευή και Γενική Συνέλευση την Παρασκευή συγκέντρωσε 586 ψήφους.
- Η τρίτη πρόταση για τριήμερη απεργιακή κινητοποίηση Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή και γενική Συνέλευση την Παρασκευή συγκέντρωσε 420 ψήφους.

Σημειώνουμε ότι 1006 ψήφους που συγκέντρωσαν η 2η και η 3η πρόταση, υποστήριξαν οι συνδικαλιστικές δυνάμεις της Αριστεράς και ανεξάρτητοι (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ), ενώ την πρόταση για μονοήμερη απεργία και στη συνέχεια Γενική Συνέλευση στις καλένδες, υποστήριξαν από κοινού ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, οι οποίες πριν λίγο καιρό στηρίζονταν από τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων.

Είναι φανερή η αδυναμία των δυνάμεων της αριστεράς που έχουν την πλειοψηφία να μην συνεργαστούν απέναντι στις δυνάμεις του κρατικού συνδικαλισμού. Όμως δεν πρόκειται για αδυναμία αλλά για πρόθεση με στόχο την διακριτή πολιτική καταγραφή. Αυτό αποδεικνύεται και από τους συνδικαλιστικούς χειρισμούς: Θα μπορούσε να είναι άλλη η ψηφοφορία για την ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης και άλλη για τις ημέρες της Απεργίας, αφού είναι διαφορετικά ζητήματα. Εξάλλου η μυστική ψηφοφορία θα μπορούσε να γίνει για τις ημέρες της απεργίας, ενώ για το θέμα της διεξαγωγής της γενικής συνέλευσης, για το οποίο υπήρχαν δύο προτάσεις, θα μπορούσε να αποφασιστεί και με φανερή ψηφοφορία. Αυτά είναι στοιχειώδη ζητήματα συνδικαλιστικής πρακτικής που δεν χρειάζεται να είναι κανείς έμπειρος συνδικαλιστής για να τα αντιληφθεί. Ο λόγος όμως ότι δεν έγιναν δύο διακριτές ψηφοφορίες δεν οφείλεται σε συνδικαλιστικά λάθη, αλλά σε πολιτικές προθέσεις και σε πολιτικές πρακτικές που θέτουν πάνω από τις ανάγκες του εργατικού κινήματος τους μικροπολιτικούς ηγεμονισμούς. 

Η πολιτική αδυναμία όλων δυνάμεων της Αριστεράς δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από αγωνιστικές πλειοδοσίες. Καταγράφεται στην ανικανότητα να επιβάλει ως συνδικαλιστική πολιτική τον συντονισμό των εργαζομένων τόσο στο χώρο των ΜΜΜ, όσο και γενικότερα στο εργατικό κίνημα. Αυτό το ζήτημα έχει μεγάλη σημασία, γιατί αν η Αριστερά «ξεχνάει» σήμερα οι εργαζόμενοι θυμούνται, όταν κατέβαιναν  το προηγούμενο διάστημα στις μεγάλες κινητοποιήσεις, τότε μερικές φορές οι εργαζόμενοι στο ΜΜΜ και ιδιαίτερα στο ΜΕΤΡΟ, έπαιξαν το χαρτί της κυβέρνησης με μέσο την «απεργία», στερώντας στους άλλους εργαζόμενους την δυνατότητα να κατέβουν το κέντρο της Αθήνας και να διαδηλώσουν…

Η πολιτική αδυναμία των δυνάμεων της Αριστεράς καταγράφεται επίσης στην ανικανότητα να υπερβεί τις συνδικαλιστικές πρακτικές του κυβερνητικού συνδικαλισμού που εγκλωβίζουν τον αγώνα των εργαζομένων στα πολιτικά και ιδεολογικά πλαίσια που θέτει και διαχειρίζεται το κράτος

Αν τα ΜΜΜ θεωρούνται «κοινωνικό αγαθό» και όχι «παροχή υπηρεσίας» που προσδιορίζεται από ιδιωτικοοικονομικούς όρους, τότε οι εργαζόμενοι σε αυτά θα έπρεπε να προβάλουν και άλλα αιτήματα παράλληλα με τα εργασιακά τους. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν τις ημέρες της απεργίας να κυκλοφορούν τα ΜΜΜ αλλά να εξασφαλίσουν την δωρεάν μεταφορά των πολιτών. Και μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφευρετικότητα και την φαντασία τους για το πώς θα το κάνουν, όπως με την επικόλληση μονωτικής ταινίας ή την αφαίρεση ακυρωτικών μηχανημάτων από τα λεωφορεία και τον έλεγχο του χώρου της ακύρωσης των εισιτηρίων στους χώρους του ΜΕΤΡΟ.

Αν η Αριστερά δεν μπορεί να δράσει ενωμένα στα συνδικάτα είναι φανερό ότι ακόμα περισσότερο δεν μπορεί να λειτουργήσει στα πλαίσια μιας πολιτικής γραμμής για την επιδίωξη του στόχου για μια «κυβέρνηση της Αριστεράς» που θα σώσει την χώρα από την καταστροφή. Αυτό που συνέβη στο σωματείο των οδηγών είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Αυτό ας γίνει μάθημα για όσους στον ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν με αυτά τα δεδομένα την «κυβέρνηση της Αριστεράς» ως κυρίαρχη πολιτική επιδίωξη του ΣΥΡΙΖΑ στο κοινοβουλευτικό πεδίο…

4 σχόλια :

  1. Ο Σταματόπουλος είπε ότι έχουν επιχειρήσει τη δωρεάν μεταφορά αλλά δεν προσφέρει λύση, γιατί πρώτον, δε μπορούν να την επιβάλλουν σε κάθε έναν και δεύτερον, μπορεί να τους κατηγορήσει η διοίκηση για διαφυγόντα κέρδη... Εγώ κατάλαβα ότι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΤΑΡΣΥΑ κατέβασαν μία πρόταση. Πέρα απ' αυτό, δε μπορεί η Αριστερά να τραβάει απ' το αυτί ούτε τους ΚΚΕδες, ούτε αυτούς που δεν έχουν την πρόθεση να κάνουν διαρκείας. Έχετε επίσης υπόψην αυτό tinyurl.com/d6maju7 (και τον πόλεμο από κάτω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για ποιον λογο βαζετε το ΚΚΕ αφου ειστε εχθροι. Αυτοι ειναι κομμουνιστες και εσεις σοσιαλδημοκρατες. Τον ΣΥΡΙΖΑ δεν υποστηριζετε; ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΝΑ ΖΗΤΑΤΕ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΩΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΩΝ. ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ ΨΗΦΟΥΣ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ΜΑΣ. ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΟΧΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. Απο την Αυγή:
    Πόρισμα Ρακιντζή για ΑΜΕΛ: "Υπεράριθμες οι προεκλογικές προσλήψεις προσωπικού στο Μετρό"
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=590596Από το Απο το Έθνος της Κυριακής:
    Η έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης αποκαλύπτει ότι οι αθρόες προσλήψεις υπεράριθμου προσωπικού κυρίως την προεκλογική περίοδο (Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2009), που επιβάρυναν σημαντικά τις λειτουργικές δαπάνες της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας), είχαν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά η εταιρεία να εμφανίσει το 2009 έλλειμμα πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ, καθώς η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 σε 74% το 2009.

    Τα ευρήματα της έκθεσης Ρακιντζή για τον τρόπο προσλήψεων και για τα πρόσωπα που εισήλθαν στο διάστημα αυτό στην επιχείρηση είναι εντυπωσιακά:

    -Γυναίκα dealer σε καζίνο προσελήφθη ως οδηγός συρμών. Επίσης προσελήφθη άτομο ως οδηγός συρμών χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία.

    -Μουσικός με μοναδική εργασιακή εμπειρία σε ορχήστρα και στην ομάδα συναυλιών του Θ. Πολυκανδριώτη προσελήφθη ως οδηγός συρμών, ενώ γυναίκα με εμπειρία αποκλειστικά σε αθλητικά κέντρα και ινστιτούτα αισθητικής προσελήφθη ως υπάλληλος προμηθειών. Στο βιογραφικό της μάλιστα έφερε χειρόγραφη σημείωση «Την είδε ο πρόεδρος».

    -Απόφοιτος ΤΕΛ, 26 ετών, με επάγγελμα οικοδόμος-πλακάς, προσελήφθη ως υπεύθυνος σταθμού. Φοιτήτρια χωρίς καμία εργασιακή εμπειρία προσελήφθη ως υπεύθυνη σταθμού.

    -Κάτοικος Λάρισας χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία προσελήφθη ως υπεύθυνος σταθμού.

    -Υποψήφιος απορρίπτεται για τεχνικός επειδή υπάρχει σημείωση ότι δεν ενδιαφέρεται για τεχνική δουλειά. Τελικά προσλαμβάνεται ως υπάλληλος μελετών.

    -Υποψήφιος προκύπτει από την αξιολόγηση ότι δεν κάνει για τεχνικός. Προτείνεται από τους αξιολογητές να προσληφθεί ως οδηγός συρμών και τελικά προσλαμβάνεται ως πωλητής εισιτηρίων.

    -Απόφοιτη ΙΕΚ με εμπειρία σε επιχειρήσεις εμπορίας κινητών τηλεφώνων προσελήφθη ως υπάλληλος μελετών.

    -Φοιτητής, κάτοικος Φαρσάλων, αξιολογείται με την ένδειξη «Καμία τεχνική εμπειρία, δεν κάνει για τεχνίτης» και «Δεν έχει τεχνική εμπειρία ούτε αντίληψη». Παρά ταύτα προσλαμβάνεται ως εκπαιδευόμενος τεχνίτης.

    -Ανεργος με πρότερη εργασιακή εμπειρία σε τοποθέτηση τεντών και συσκευασία CD προσελήφθη ως υπεύθυνος σταθμών.

    -Υποψήφια που έφερε σημειώσεις επί του βιογραφικού της «Υπεύθυνη σταθμού τη φοβίζει, δεν είναι σίγουρη και επιθυμεί θέση ελεγκτή εισιτηρίων» προσελήφθη χωρίς να γράψει το σχετικό τεστ ως υπάλληλος ασφαλείας και ελέγχου.

    -48χρονη(!) που διατηρούσε κατάστημα με παιδικά ενδύματα προσελήφθη ως υπάλληλος ασφαλείας και ελέγχου.

    -Υποψήφιος προσελήφθη ως πωλητής εισιτηρίων καθώς στο βιογραφικό του έφερε χειρόγραφη σημείωση «Δεν ενδιαφέρεται για οδηγός συρμών».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. προφανως ο συντακτης ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΗ ΑΓΝΟΙΑ για το τι εγινε στην συνελευση.....προφανως επισης εχει ΠΛΗΡΗ ΑΓΝΟΙΑ για την σταση που κρατησε το νεοσυστατο κομματι του ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΘΕΛ....το οποιο ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στην Γενικη Συνελευση (αρα δεν προτεινε και τιποτα) , τα μελη του ΤΑΧΘΗΚΑΝ ΑΝΟΙΧΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΑΣΚΕ -ΔΑΚΕ....στην φανερη ψηφοφορια....
    Επισης ποιος ειπε οτι δεν εγιναν δυο οι προτασεις , οτον ο προεδρευων της συνελευσης δηλωσε αδυναμια για το αποτελεσμα;;;;η προταση της ΕΑΣ και της Ανεξαρτητης Παρεμβασης( σχημα του Ξεκινηματος και οχι του ΣΥΡΙΖΑ) ο ΣΥΡΙΖΑ εφτιαξε αλλο σχημα οπως προειπα στο οποιο συμμετεχουν ΜΟΝΟ πτωην ΠΑΣΚΙΤΕΣ) μπηκε σε συνδιαμορφωση με του ΠΑΜΕ ...και εκει εγινε το αδειασμα ....ΠΑΣΚΕ ΔΑΚΕ προτειναν καλπη.....και το Παμε το αποδεχτηκε.....
    ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ....ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΡΩΤΑΤΕ ...ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΛΗΡΗ ΕΙΚΟΝΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ