ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Δύο ντοκουμέντα από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς...





1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας                                ΤΑΞΗ Α
Αδριανούν114, 10558
Τηλ.210.3231788
Αθήνα 12-9-11

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινάει με μία ιδιαιτερότητα σε σχέση με τις προηγούμενες: δεν θα έχουμε στη διάθεσή μας τα βιβλία που θα χρειαστούμε. Για το θέμα έχει γίνει και συνεχίζει να γίνεται πολύς θόρυβος, με αποτέλεσμα, όσο και αν δεν το θέλει κανείς, όλοι να επηρεαζόμαστε φτάνοντας κάποιες φορές και σε ακραίες τοποθετήσεις. Πιστεύουμε ότι με λίγη καλή θέληση δεν θα υπάρξει ιδιαίτερο πρόβλημα και το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά από την πρώτη στιγμή.

Κατ’ αρχάς θα έχετε στα χέρια σας όλα τα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή και θα μπορείτε να τυπώνετε το υλικό που χρειάζεσθε κάθε στιγμή. Ήδη, πριν ακόμα μοιραστεί το dvd με τα βιβλία, αυτά είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://digitalschool.minedu.gov.gr . Μάλιστα στο συγκεκριμένο site, εκτός από τα βιβλία, θα βρείτε επίσης λεξικά, βιβλία γραμματικής και συντακτικού, ψηφιοποιημένο υλικό για κάθε μάθημα (βοηθήματα, παρουσιάσεις μαθημάτων, κλπ).


Οι καθηγητές σας, σε κάθε μάθημα, θα σας λένε τι θα χρειαστείτε ακριβώς έτσι ώστε να φροντίζετε να το τυπώνετε. Να σημειώσουμε ότι είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε ασπρόμαυρο laser printer αντί για έγχρωμο εκτυπωτή μελάνης, έτσι ώστε να περιορίσετε σημαντικά το κόστος. Σε περίπτωση που δεν έχετε printer στο σπίτι θα χρειαστεί να φωτοτυπείτε τις σελίδες που θα σας υποδεικνύονται χρησιμοποιώντας τις εκτυπώσεις κάποιου συμμαθητή σας.

Η δεύτερη λύση είναι να αναζητήσετε τα βιβλία στο εμπόριο και να τα αγοράσετε. Το συνολικό τους κόστος είναι μικρό και σίγουρα δεν είναι αυτό που θα μας πείσει ότι η «δωρεάν εκπαίδευση» κοστίζει. Η τρίτη λύση είναι να αναζητήσετε τα βιβλία από παιδιά μεγαλύτερων τάξεων που πιθανόν να έχουν φυλάξει κάποια από τα βιβλία που χρειάζεστε φέτος. Τέλος και το σχολείο θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να βρει όσο το δυνατόν περισσότερα από τα βιβλία και να τα διανείμει σε κάποιους από εσάς.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα καθυστερήσει η λειτουργία του σχολείου με πρόσχημα ή αφορμή την έλλειψη βιβλίων. Από την πρώτη μέρα, θεωρούμε ότι θα κάνετε τις αναγκαίες ενέργειες για να βρείτε το υλικό που θα σας υποδεικνύεται, διότι όποια καθυστέρηση στην εξέλιξη των μαθημάτων τελικά θα αποβεί εις βάρος σας, αφού εσείς είστε αυτοί που θα πληρώσετε το βαρύ κόστος της ελλειμματικής εκπαίδευσης: Να θυμάσθε ότι το μοναδικό θύμα της υπολειτουργίας των σχολείων δεν είναι ούτε οι καθηγητές σας ούτε οι γονείς σας ούτε οι υπουργοί παιδείας, αλλά ΕΣΕΙΣ. Εσείς θα πληρώστε την ελλιπή εκπαίδευση, για την οποία φυσικά είστε οι μόνοι που δεν φταίτε.

Επειδή θα τυπώνετε τα βιβλία κατά τεύχη τα οποία θα αντιστοιχούν σε αυτό που κάθε στιγμή χρειάζονται οι καθηγητές σας, φροντίστε να έχετε ένα ντοσιέ για κάθε μάθημα ώστε να αποθηκεύετε τα τεύχη για να μην τα χάνετε και να μπορείτε να τα βρείτε εύκολα, αν τα χρειαστείτε στη συνέχεια της σχολικής χρονιάς. Το ντοσιέ αυτό θα χρησιμοποιείται και για την ταξινόμηση και την αποθήκευση του επί πλέον υλικού, οπότε καλό είναι να προμηθευτείτε και ένα μεγάλο πακέτο ζελατίνες.

Τέλος για τα γλωσσικά μαθήματα και ειδικά στην περίπτωση που σε κάποια έχετε τον ίδιο καθηγητή, θα είναι προτιμότερο αντί να έχετε ξεχωριστό τετράδιο για κάθε μάθημα, να έχετε ένα τετράδιο πολλαπλών θεμάτων.

Για τη φετινή χρονιά, θα χρειαστείτε και τα εξής

Μάθημα
Υλικό
Μάθημα
Υλικό
Αρχαία
Πρωτότυπο
Ένα τετράδιο τριών θεμάτων
Μαθηματικά
2 Τετράδια 2 θεμάτων, τα όργανα των καλλιτεχνικών και ένα μοιρογνωμόνιο
Αρχαία
Μετάφραση
Τετράδιο
Βιολογία
Τετράδιο (χρησιμοποιείστε το ίδιο με τη Γεωγραφία αρκεί να είναι 2 θεμάτων)
Νέα Γλώσσα
Τετράδιο και ερμηνευτικό λεξικό
Γεωγραφία
Τετράδιο
Νέα Λογοτεχνία
Τετράδιο
Οικ.Οικονομία
Τετράδιο, χαρτί milimetre)
Ιστορία
Τετράδιο
Μουσική
Τετράδιο και ζελατίνες (Α4)
Αγγλικά
Τετράδιο 50 φύλλων και ένα πλαστικό φάκελο
Τεχνολογία
Ντοσιέ Α4 με ΔΙΑΦΑΝΕΣ Εξώφυλλο και ζελατίνες
Γαλλικά
Ντοσιέ και ζελατίνες για Α4
Πληροφορική
Τετράδιο 50 φύλλων ή ντοσιέ Α4
Γερμανικά
Τετράδιο 3 θεμάτων




Για το μάθημα των Καλλιτεχνικών (ζωγραφική) θα χρειαστείτε:

1 Μπλοκ ακουαρέλας διάσταση φύλλου Α3, 2 Μολύβια (νούμερα 3Β έως 8Β), 1 Μολύβι ΗΒ, ξύστρα, γόμα λευκή για μολύβι, γόμα γκρι για κάρβουνο, Μαρκαδοράκι μαύρο με μύτη 0.5, χάρακας 30cm, τρίγωνο ισοσκελές, τρίγωνο 30-60, διαβήτη, 2 πινέλα πλακέ λαδιού (ένα μικρό και ένα μεγάλο) Κασετίνα με σωληνάρια τέμπερες και παλέτα λευκή, ποτηράκι πλαστικό και πανί για σκούπισμα πινέλων, τσάντα πλαστική για τη μεταφορά

Και μην ξεχνάτε πάνω από όλα θα χρειαστείτε

ΚΕΦΙ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ.

Από το Σύλλογο Διδασκόντων

Και εδώ ένα "σχέδιο εγγράφου" με απαντήσεις σε αυτά, και σε όλα τα άλλα που συμβαίνουν στο χώρο της παιδείας. Ελπίζουμε σύντομα να υπογραφεί και να αποσταλεί αρμοδίως...


2 σχόλια :

  1. ΚΟΡΑΚΑΣ ΚΟΡΑΚΟΥ ΜΑΤΙ...
    Αμφότερα τα κατάπτυστα αυτά έγγραφα κυκλοφορούν από μέρες στο διαδίκτυο και τα ΜΜΕ και τα έχει διαβάσει το πανελλήνιο. Ειδικά αυτό του 1ου Πειραματικού το είχε και η Ελευθεροτυπία της 13/9 πρωτοσέλιδο και σαλόνι συνοδευόμενο μάλιστα και με βαρείς χαρακτηρισμούς.
    Η αηδία και η γλοιώδους αίσθηση ανατριχίλα που προκαλούν με αποτρέπουν από το να σχολιάσω το περιεχόμενό τους, σεβόμενος το στομάχι το δικό μου αλλά και των αναγνωστών σας.

    Αυτό που όμως που μπορώ να πω, είναι το πόσο μεγάλη εντύπωση μου προκάλεσε η περίεργη σιωπή απέναντι στα δύο συγκεκριμένα ζητήματα, των λεγόμενων και «θεσμικών» φορέων.
    α) Των συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ, ΑΔΕΔΥ, κλπ)
    β) Των κοινοβουλευτικών ομάδων (της Αριστεράς βέβαια)
    γ) Του αντιπολιτευόμενου Τύπου (με ελάχιστες εξαιρέσεις που προανέφερα)
    δ) Των ομοσπονδιακών και συνομοσπονδιακών συλλόγων γονέων (στα όργανα των οποίων μαθαίνω ότι η Αριστερά έχει την απόλυτη πλειοψηφία)

    Αλήθεια τι συμβαίνει (πες μου τί;) και όλοι αυτοί απλά αρκέστηκαν σε γενικές -περι του θέματος της έλλειψης βιβλίων- κριτικές και τοποθετήσεις, κάνοντας την πάπια για τα δύο αυτά τρανταχτά περιστατικά. που εκτός από το ότι επιβεβαιώνουν με τον πιο ωμό και κυνικό τρόπο τους γενικούς ισχυρισμούς αυτών των φορέων, συνιστούν και πράξεις σαφώς & απροκάλυπτα παράνομες;

    - Μήπως γιατί τα βλαστάρια (όσων δεν φοιτούν σε ιδιωτικά) των βουλευτών, των «παρατρεχάμενων», των δημοσιογράφων, των κομματικών «παραγόντων», κλπ είναι μαθητές
    του παραπανω σχολείου (που μαζί με το άλλο πειραματικό, γειτνιάζουν ασφυκτικά με το λεγόμενο γεωγραφικό κέντρο της εξουσίας - πλ. Συντάγματος)
    - Μήπως γιατί εκτός από εκείνα των «συναδέλφων» τυγχάνουν και τα δικά τους παιδιά αποδέκτες βιβλίων που προέρχονται από τα ελάχιστα αποθέματα ασφαλείας που διαθέτει το υπουργείο παιδείας;

    Τις πταίει; (που δεν τους παίρνουμε με τα γιαούρτια όλο τον εσμό)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ότι τα σχολεία ξεκινούν αύριο χωρίς βιβλία δεν είναι γραφειοκρατικό λάθος.

    Το είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός στην περσινή του ομιλία στη ΔΕΘ.

    Διαβάζουμε επί λέξει στο κείμενο της ομιλίας του Πρωθυπουργού από την περσινή ΔΕΘ τον Σεπτέμβρη του 2010 όπως είναι δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα των εκπαιδευτικών www.alfavita.gr

    http://www.alfavita.gr/artro.php?id=9239

    [Το 2011 πρέπει, μπορεί και θα είναι η χρονιά των αλλαγών στην παιδεία. Στους δείκτες σχολείων, η Ελλάδα βρίσκεται στην 28η θέση στις κατατάξεις 30 χωρών του ΟΟΣΑ, σε επίπεδα μαθηματικών και ανάγνωσης, δηλαδή τρίτη από το τέλος. Πάνω από 25% των παιδιών μας έχουν το χαμηλότερο επίπεδο επάρκειας. Χρειάζεται να φύγουμε από τη σημερινή αντίληψη, τις σημερινές δομές του σχολείου μας, να φύγουμε από την παπαγαλία και να πάμε στην κριτική σκέψη. Μια αλλαγή, που ξεκινά από την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο σκέπτεται και μαθαίνει η νέα γενιά.
    Να απελευθερώσουμε και τον καθηγητή και τον μαθητή από την ανούσια απόκτηση πληροφορίας και να τους κάνουμε δημιουργούς στην τάξη και στο πανεπιστήμιο.

    Πρώτο βήμα: η Ελλάδα να πρωτοστατήσει, να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο, που θα έχει όλο το διδακτικό υλικό στο διαδίκτυο - διδακτικά βιβλία, εγχειρίδια, μαθήματα, σημειώσεις, διαλέξεις. Και μετά, αυτή η πρώτη ύλη, η πληροφορία, ο πηλός, θα μπορεί να είναι η κοινοκτημοσύνη όλων - του καθηγητή, του μαθητή και πολλών άλλων. Σήμερα, είδα Τμήμα του ΑΠΘ να έχει ακόμα και πειράματα, τα οποία μπορεί να κάνει ο φοιτητής από το σπίτι του, συνδεόμενος διαδικτυακά με το πανεπιστήμιο. Έχω ήδη μιλήσει με την Ζώνη Καινοτομίας της Θεσσαλονίκης, όπως και με διεθνείς εταιρείες, για να γίνει η Ελλάδα πρότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο. Όχι μόνο θα δώσουμε πρόσβαση σε ποιοτική γνώση σε απομακρυσμένες περιοχές, ή στην Διασπορά, ή σε άτομα με αναπηρία, ή δεύτερες ευκαιρίες για τόσους ανθρώπους, να αποκτήσουν ελληνικό απολυτήριο Λυκείου ή πανεπιστημιακό πτυχίο, αλλά θα υπάρχει πολύτιμη γνώση δια βίου για όλους.
    Θα δώσουμε σταδιακά στον μαθητή και στο σχολείο, αλλά και στον φοιτητή, τη δυνατότητα να ακολουθούν τον δικό τους ιδιαίτερο δρόμο προς την γνώση, χωρίς βαριά αναλυτικά προγράμματα που κουράζουν, αλλά με στόχους μάθησης ανά έτος και βαθμίδα. Ο δάσκαλος, αλλά και ο γονιός, θα ξέρουν τι πρέπει να ξέρει ο μαθητής στο τέλος της χρονιάς - και όχι αν βγήκε απλώς η διδακτέα ύλη. Δεύτερο βήμα: το άνοιγμα του σχολείου και του πανεπιστημίου στην κοινωνία και τον πολιτισμό.]

    Το είχε εξαγγείλει λοιπόν ο ανεκδιήγητος πρωθυπουργός από το Σεπτέμβρη του 2010 και ύπουλα το προώθησε με κάθε δόλιο μέσο η δειλή και αδίστακτη υπουργός παιδείας ανακατώνοντας τους πάντες για να θολώσει τα νερά αλλά να δημιουργήσει έτσι τετελεσμένο.

    (Από την ιστοσελίδα της συσπείρωσης αριστερών μηχανικών
    http://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.com/2011/09/blog-post_9610.html)

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ