Διαβάζοντας στον σημερινό ριζοσπάστη καταλάβαμε ότι “εθνική συνείδηση” κτίζεται πολύ πιο και εύκολα και πιο γρήγορα απ' ότι πιστεύαμε! Δεν χρειάζεται μάλιστα ούτε καν στοιχειώδεις φυλετικούς και γλωσσικούς δεσμούς για να δημιουργηθεί ένα νέο “έθνος”. Διαπιστώσαμε μάλιστα ότι στη χώρα μας υπάρχει μια “εθνική μειονότητα” που δημιουργήθηκε την εποχή του υπαρκτού σοσιαλισμού στην ΕΣΔΔ, η οποία συνεχίζει σήμερα να υπερασπίζεται τα εθνικά της σύμβολα, σύμβολα αυτής της πρώην μεγάλης αυτοκρατορίας.
Όπως ακριβώς κάποιος οπαδός του Βορίδη θα εναντιωνόταν στην βεβήλωση των ονομάτων των χαμένων πατρίδων του ελληνισμού, γράφοντας παρενθετικά την φράση: ...η Κωνσταντινούπολη (η Ινσταμπούλ, όπως αποκαλείται σήμερα), το ίδιο ακριβώς κάνει και ένας συντάκτης του “ριζοσπάστη” για την μεγάλη πατρίδα του υπαρκτού σοσιαλισμού. Διαβάζοντας ένα σχόλιο με τίτλο “Χωρίς ρεύμα το Λένινγκραντ” στον σημερινό “ρ” κάναμε αυτές τις σκέψεις , όταν έπεσε το μάτι μας στην φράση “...το Λένινγκραντ (ή Αγία Πετρούπολη, όπως αποκαλείται σήμερα)...”
Όμως, είναι σύνηθες το φαινόμενο όταν κάποια “εθνότητα” χάσει τα μεγαλεία της και βρεθεί στο περιθώριο να εντείνεται ο “εθνικισμός” της και να βλέπει γύρω της μόνον εχθρούς. Οι σύντροφοι του Περισσού λοιπόν, ενώ άλλοτε ήταν μεγαλόψυχοι απέναντι σε άλλες μικρές και καταπιεσμένες εθνότητες, σήμερα γίνονται εθνικιστές και θέλουν να τις εξαφανίσουν. Είναι χαρακτηριστική η αλλαγή της στάσης τους για τους γείτονές μας τους “Μακεδόνες”.
Σχετικά πρόσφατα ο “ρ” έγραφε (Πολιτική συμφερόντων) για τους γείτονές μας: “..Η πολιτική των Λακεδαιμονίων καθόριζε ως πρωτεύον το εθνολογικό και γλωσσολογικό ζήτημα με τη θέση ότι πρέπει να διατυπωθεί με κρυστάλλινη διαύγεια ότι τα περί «μακεδονικού έθνους και γλώσσας» είναι ανύπαρκτα και ανιστόρητα, δηλαδή είναι τα παραμύθια της Χαλιμάς... “
Όμως πριν από μερικά χρόνια δια στόματος Χ. Φλωράκη (Πάλεψαν όλοι για την πατρίδα ) άλλα έλεγε το κόμμα: “Θεωρούμε πως θα ήταν σοβαρή παράλειψη για το Κόμμα μας να τιμούμε τα 50χρονα του ΔΣΕ στην περιοχή της Φλώρινας και να μην αναφερθούμε στην ιδιαίτερη προσφορά των Σλαβομακεδόνων σε κείνο τον επικό αγώνα. Εχω και προσωπική πείρα, καθώς μία διλοχία τους είχε κατέβει ως τη Ρούμελη....
....Το ΚΚΕ υπερασπίζεται το αναφαίρετο δικαίωμά τους να καλλιεργούν τις πολιτιστικές τους παραδόσεις, τη γλώσσα τους, τα τραγούδια και τους χορούς τους, τα ήθη και έθιμά τους. Αυτή είναι η πολιτική του ΚΚΕ απέναντι στο πρόβλημα αυτό"
Χωρίς να έχω την πρόθεση να κάνω τον δικηγόρο του ΚΚΕ, έχω την εντύπωση ότι είναι διαφορετικό πράγμα να σέβεσαι την πολιτισμική ιδιαιτερότητα ενός πληθυσμού (είναι αλήθεια ότι το ελληνικό κράτος καταπίεσε τους Σλαβομακεδόνες σε διάφορες φάσεις), και πολύ διαφορετικό να αναγνωρίζεις το σκέτο "Μακεδονία" και τα εθνικιστικά "μαγειρέματα" στα οποία επιδίδεται η πολιτική ελίτ της γειτονικής χώρας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλικά.
Ατυχές Σχόλιο ... Άρα προφανώς δεν αναγνωρίζετε πχ στους "Σλαβομακεδόνες" το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τα τοπονύμια πριν αυτά αντικατασταθούν επι το ελληνικότερον... και σίγουρα θα πρέπει να γίνει μια παράσταση στην ΙΑΤΑ ώστε ο προσδιορισμός του αεροδρομίου της πολης της Αγ Πετρούπολης (ορίστε να κάνω το χατίρι) να πάψει να είναι LNG (!!). Και μην ακούσω για καμιά οδό Πατησιων έτσι..; A..η μητροπολοτική περιοχή εξακολουθεί να ονομάζεται Leningrad. Κρίμα...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΠΛΑΝΗΤΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Εκείνο που επισημαίνουμε στο σχόλιο μας η αλλαγή γραμμής του ΚΚΕ. Προφανώς είναι συζητήσιμο το θέμα αν το διπλανό κράτος θα πρέπει να λέγεται “Μακεδονία” ή να έχει διπλή ονομασία, αν μπορεί ένα κράτος να επιβάλει σε άλλο το πως θα ονομάζεται κλπ κλπ. Όμως, για μια εθνότητα και μια γλώσσα, δεν μπορεί ανάλογα με την πολιτική συγκυρία, την μια φορά να αναγνωρίζεις την ύπαρξή της και την άλλη όχι!...
Επίσης, είναι κωμικοτραγικό το ΚΚΕ να θέλει να υποδείξει πως θα πρέπει να ονομάζει το ρωσικό κράτος τις πόλεις του! Η Αγία Πετρούπολη θεμελιώθηκε από τσάρο Πέτρο τον Α΄ το 1703 . Μετά τον θάνατο του Λένιν ως το 1991 ονομάστηκε Λένινγκραντ. Διατηρήθηκε όμως ως όνομα της διοικητικής της περιφέρειας στην οποία είναι η πρωτεύουσά της. Ο τίτλος του άρθρου του “ρ” είναι σωστός γιατί αναφέρεται στην διοικητική Περιφέρεια του Λενινγκαντ και όχι μόνον στην πόλη. Όμως ο συντάκτης ήθελε να πει την εξυπνάδα του...
@Ανώνυμο των 9:12
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά συμφωνείς μαζί μας - αφού συγκρίνεις του συντρόφους του ΚΚΕ με τους "σλαβομακεδόνες" - ότι στη χώρα μας υπάρχει μια "εθνική μειονότητα" στον Περισσό, όπως οι εβραίοι της διασποράς, η οποία διεκδικεί τα εθνικά της τοπονύμια στα πάτρια εδάφη!.
Αν το βλέπεις έτσι το ζήτημα δεν έχουμε καμία αντίρηση να κάνουμε αγώνα για να αναγνωριστούν τα δικαιωματά τους στη χώρα μας, μαζί με τις άλλες εθνικές μειονότητες...
βαριέμαι να απαντήσω σοβαρά γιατί δεν πιστεύω πως θα καταλάβεις, αλλά δεν νομίζω πως το ΚΚΕ σήμερα θα αρνιόταν την υπάρξη σλαβομακεδονικού έθνους και γλώσσας. πώς συμπέρανες ότι το ΚΚΕ θέλει να εξαφανίσει τις εθνικές μειονότητες;
ΑπάντησηΔιαγραφή1. To KKE σήμερα δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη της "σλαβομακεδονικής" μειονότητας, όπως φαίνεται και στο απόσπασμα που έχουμε δημοσιεύσει, αλλά και από άλλες δηλώσεις που έχουν κάνει στελέχη του.
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Επίσης ταυτίζεται με την κρατική πολιτική στο ζήτημα της "τουρκικής μειονότητας" της Θράκης και την θεωρεί "Μουσουλμανική μειονοτητα"! Όταν κάποιος μιλάει Τούρκικα, αισθάνεται εθνοτικά Τούρκος και εσύ του λες ότι δεν είσαι αλλά είσαι "μουσουλμάνος", τότε τι είναι; Εξάλλου στα "μουσουλμανικά" σχολεία της Θράκης, μήπως δεν θα έπρεπε τα παιδιά να μαθαίνουν Τούρκικα, αλλά "μουσουλμανικά"....!!
"Ταυτίζεται με την κρατική πολιτική επειδή αποκαλεί "μουσουλμανική" τη μειονότητα της Θράκης". Ο ΣΥΡΙΖΑ αποκαλεί την μειονότητα τουρκική μήπως; Και το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και η ΚΟΕ την αποκαλούν με την επίσημη διεθνή ονομασία της. ¨Αλλο αυτό και άλλο ότι ταυτίζονται με την επίσημη κρατική πολιτική.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Γαβρίλη,
ΑπάντησηΔιαγραφήαν γνωρίζεις κάποιο κείμενο του ΣΥΡΙΖΑ ή της ΑΝΤΑΡΥΑ που να μιλάει για "μουσουλμανική μειονότητα" να μας το πεις. Συνήθως κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αποφεύγουν να τοποθετηθούν ευθέως κα μιλάνε για "μειονότητα της Θράκης"...
Παιδιά το ποστ είναι προβληματικό πέρα για πέρα. Τα περί "εθνικής μειονότητας" σε σχέση με Αγ. Πετρούπολη/Λένιγκραντ αποτελούν σοφιστείες γ' διαλογής, ανάξιες σχολιασμού. Όσο για το Μακεδονικό, ανεξαρτήτως της ουσίας του ζητήματος που είναι βέβαια δύσκολο και ακανθώδες, η αλλαγή πολιτικής που βλέπετε είναι στη φαντασία σας: Άλλο Σλαβομακεδόνες, άλλο Μακεδονικό έθνος. (Παρεμπιπτόντως: Από πότε η αλλαγή πολιτικής, έτσι γενικά και αόριστα, είναι κατακριτέα; Μια τέτοι άποψη μου φαίνεται φαίνεται ένας αρκετά καλός ορισμός του δογματισμού).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν βλέπω τι καλό μπορεί να προκύψει από τέτοιου είδους προπαγανδιστικά τερτίπια, είτε έχουν στόχο το ΚΚΕ, είτε τον ΣΥΡΙΖΑ, είτε την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κλπ, κλπ... Ή μάλλον, κρίνοντας από τα χάλια όλων μας, βλέπω σε τι λούκι μας έχει ρίξει...
Φιλικά.
Το πρόβλημα με τους ΚΚΕδες και πολλούς άλλους αριστερούς είναι ότι δεν χώνεψαν την κατάρρευση του "υπαρκτού σοσιαλιμού", ούτε έχουν καταλάβει ακόμα πως ήρθε. Και αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα γιατί τους εμποδίζει να διαμορφώσουν ένα άλλο όραμα για τον κομμουνισμό, σαφώς διακριτό από την ιστορία του υπαρκτού. Και σαν καλοί χριστιανοί, τιμάνε τα "εικονίσματα" και αναμένουν την "2η παρουσία". Πολιτικά είναι τελειωμένοι...
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος 26 Αυγούστου 2010 3:25 μ.μ.:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Και αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα γιατί τους εμποδίζει να διαμορφώσουν ένα άλλο όραμα για τον κομμουνισμό, σαφώς διακριτό από την ιστορία του υπαρκτού".
Μπορείς να μας υποδείξεις εσύ αυτό το "άλλο όραμα για τον κομμουνισμό, σ α φ ώ ς διακριτό από την ιστορία του υπαρκτού";
Ο Ανώνυμος 26 Αυγούστου 2010 1:54 μ.μ.
Εγώ απ'ότι έχω καταλάβει ο "κομμουνισμός" της ΕΟΣ είναι "κομμουνισμός" μέσα στην ΕΕ, "δημοκρατικός" κι "ανθρώπινος". Αλλιώς δεν καταλαβαίνω γιατί αποφεύγει να πει πως -ναι- θα βγούμε από την ΕΕ όταν οι εργάτες πάρουν την εξουσία..
ΑπάντησηΔιαγραφή@Pablo Robia,
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ναι σωστά κατάλαβες για τον "δημοκρατικό" και τον "ανθρώπινο" κομμουνισμό, αλλά χωρίς εισαγωγικά...
2. Μέχρι να πάρουν οι εργάτες την εξουσία, έχουμε πολύ δρόμο. Και μέχρι τότε δεν ξέρουμε αν θα υπάρχει Ε.Ε.ή αν ο καπιταλισμός θα έχει την μορφή που έχει σήμερα. Σε καμία περίπτωση πάντως δεν θεωρούμε ότι η σημερινή κρίση του καπιταλισμού είναι τέτοια που προμηνύεται η κατάρρευσή του, το αντίθετο μάλιστα προμηνύεται. Σήμερα ο καπιταλισμός είναι τόσο δυνατός, ώστε κάνει μια βίαιη αναδιάρθρωση που συμπιέζει τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του κόσμου της εργασίας, αλλά δεν υπάρχουν σοβαρές αντιστάσεις που να βάλουν φραγμό σε αυτά τα σχέδιά του. Και αυτή η επίθεση δεν γίνεται μόνον εντός της Ε.Ε.. Και οι χώρες που είναι εκτός της Ε.Ε. δεν τις βλέπουμε να βαδίζουν προς τον κουμουνισμό...
3. Το μέσα ή έξω απο την Ε.Ε. λοιπόν σήμερα δεν σχετίζεται τόσο απόλυτο τρόπο με το ζήτημα της μιας κοινωνικής αλλαγής που οδηγεί στην συντριβή του καπιταλισμού. Η έξοδος από την Ε.Ε. είναι πιθανή σήμερα περισσότερο σαν μια άλλη καπιταλιστική εκδοχή, που μπορεί να είναι αποδεκτή από μερίδες της αστικής τάξης, παρά σαν προοπτική που οδηγεί στον κομμουνισμό...
Ώστε αυτό είναι! Δημοκρατικός και ανθρώπινος σοσιαλισμός! Και ποιος θα διαφωνούσε με μια τέτοια γενικούρα; Ούτε ο ίδιος ο Βησαριόνοβιτς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς! Είναι η απάντηση είναι είναι σε πλήρη αντιστοιχία με την ερώτηση. Διαφέρουν μόνον στα εισαγωγικά!.....
ΑπάντησηΔιαγραφή