ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009

Για ένα εκατομμύριο …ευρώ!


(Μια άλλη πλευρά της κρίσης των μηχανισμών του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ)


Ένα από τα μέτρα της «ενοποίησης» του καθοδηγητικού κέντρου του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ ήταν η δημιουργία της «Επιτροπής Πολιτικού Σχεδιασμού και ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ». Μέσω αυτής ο Συνασπισμός άρχισε ήδη να ελέγχει τον ΣΥΡΙΖΑ.Ο Χριστόφορος Παπαδόπουλος, ως εκπρόσωπος της Κουμουνδούρου, παρουσιάζει παραστατικά στο κείμενό του με τίτλο "Είχαμε δουλέψει -πολιτικά και κοινωνικά- πολύ πριν το εκλογικό αποτέλεσμα", ακριβώς αυτά τα ενοποιητικά στοιχεία του νέου καθοδηγητικού κέντρου που δημιουργήθηκε δίπλα από την Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ. Με την έναρξη της λειτουργίας του, αφαιρέθηκαν από την Γραμματεία όλες οι σημαντικές πολιτικές αρμοδιότητες και μετατράπηκε σε διεκπεραιωτή προειλημμένων αποφάσεων. Αυτός θα παραμείνει ο ρόλος της και μετά την 3η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη; Όμως, ας γυρίσουμε στο κείμενο του Χ. Παπαδόπουλου:

Βοήθησε σε αυτό και η ικανότητα του Αλέξη Τσίπρα να συμπυκνώνει το πρόγραμμα με ένα λόγο κατανοητό και συγκεκριμένο, ικανό να επικοινωνεί με ευρύτερα ακροατήρια. Βοήθησε επίσης τα μέγιστα η Επιτροπή Πολιτικού Σχεδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ (Δραγασάκης, Νταβανέλος, Κλαυδιανός, Γολέμης, Μανιού, Καρίτζης, Μαστρογιαννόπουλος κα.) που παρήγαγαν «πολιτική γραμμή» καθημερινά, σε όλη την προεκλογική περίοδο, αποδεικνύοντας ότι υπάρχουν και άλλα παραδείγματα δομών και λειτουργίας στο πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ που δεν αναπαράγουν το γραφειοκρατικά φλύαρο και αναποτελεσματικό τρόπο της Γραμματείας.

Δεν αποδέχτηκαν όλοι τον ρόλο του κομπάρσου και του υποτακτικού στο νέο καθοδηγητικό κέντρο που δημιούργησε η Κουμουνδούρου. Σε επιστολή στην οποία εξηγούν τους λόγους παραίτησης τους 3 μέλη της ΚΟΕ από την «Επιτροπή Πολιτικού Σχεδιασμού και ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ», διαβάζουμε:

Στο ίδιο κλίμα όλων των παραπάνω αποφάσεων ήταν και η συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Πολιτικού Σχεδιασμού και ΜΜΕ όπου όλοι συμφώνησαν ότι πρέπει να γίνει παρέμβαση ώστε να υπάρξει πλουραλιστική εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ, με στόχο –έστω και λίγες μέρες πριν τις εκλογές- να μην μονοπωλήσουν την παρουσία του ΣΥΡΙΖΑ στην τηλεόραση οι… συνήθεις ύποπτοι.

Τα αποτελέσματα, όμως, όσων παρεμβάσεων έγιναν (ή «έγιναν»), για μια ακόμα φορά είναι πενιχρά έως ανύπαρκτα. Οι περισσότερες κεντρικές πολιτικές εκπομπές συνεχίζουν να κλείνουν με απευθείας επαφή τα προβεβλημένα στελέχη του ΣΥΝ τα οποία –με τις εξαιρέσεις να μετρούνται κυριολεκτικά στα δάχτυλα του ενός χεριού- δεν συμβουλεύονται το εκλογικό γραφείο τύπου πριν απαντήσουν, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ούτε καν ενημερώνουν για το πού και πότε θα εμφανιστούν.

Μετά τις εκλογές, η Κουμουνδούρου και οι παρατρεχάμενοί της αυτοϊκανοποιούνται από το εκλογικό αποτέλεσμα, όχι τόσο γιατί το θεωρούν επιτυχία, αλλά γιατί θεωρούν ότι προήλθε από την καθαρή και ολοκληρωμένη αριστερή πολιτική ταυτότητα που απέκτησε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον «προγραμματικό λόγο» που παρήγαγε αυτή η επιτροπή με την αυστηρή επιτήρηση του Γ. Δραγασάκη! Είναι έκδηλη αυτή η αυτοϊκανοποίηση, όχι μόνον στις εκτιμήσεις του Συνασπισμού, αλλά και παραγόντων και συνιστωσών του ΣΥΡΙΖΑ...

Τώρα λοιπόν που απέκτησε …αριστερή προγραμματική γραμμή ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι καιρός η «Επιτροπής Πολιτικού Σχεδιασμού και ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ» να ασχοληθεί και με τα ΜΜΕ. Όμως αυτό είναι σημαντικό ζήτημα και δεν μπορεί να αφεθεί η διαχείρισή του στον ΣΥΡΙΖΑ. Τα ΜΜΕ θα πρέπει να ελέγχονται από το κόμμα. Διαβάζουμε στην πρόσφατη Πολιτική Απόφαση της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του Συνασπισμού για την αποτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος, στο κεφάλαιο με τον τίτλο «Οι αναγκαίες αναπροσαρμογές για το Κόμμα»:

Ο ρόλος των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης αλλά και στην προώθηση της πολιτικής, των προτάσεων μας, καθώς και στην ανάδειξη της δράσης μας είναι γνωστός. Η ΑΥΓΗ, ο ρ/σ ΚΟΚΚΙΝΟ τα site του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ, η προσπάθεια μας για WEB TV είναι σημαντικά και καθοριστικά στοιχεία της πολιτικής μας δράσης. Παρά τις προσπάθειες, τις θετικές αλλαγές και τις επιτυχίες είμαστε μακριά από τα προσδοκώμενα. Η ΑΥΓΗ αύξησε την κυκλοφορία της κατά 13% μέσα στο 2009 ενώ το site της έχει κατά μέσο όρο πάνω από 3000 μοναδικούς επισκέπτες καθημερινά. Το ΚΟΚΚΙΝΟ έχει καθημερινά πάνω από 50.000 ακροατές ενώ πρόσφατα νομιμοποιήθηκε η λειτουργία του και ξεκινά η προσπάθεια Πανελλήνιας επέκτασης του. Στο Διαδίκτυο κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου είχαμε περισσότερες από 100.000 μοναδικές επισκέψεις υπολογιστών στις ιστοσελίδες μας, ενώ στο syriza. gr είχαμε ρεκόρ επισκεψιμότητας 10.000views σε μια μέρα. Αυτά τα ικανοποιητικά στοιχεία δεν είναι αρκετά. Χρειάζεται να προσπαθήσουμε περισσότερο σε επίπεδο αλλαγών, προγραμμάτων και συνεργιών στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενιαίου ομίλου με λειτουργικό μοντέλο την ΑΥΓΗ. Συγχρόνως χρειάζονται χρήματα. Γι? αυτό προτείνουμε το δίμηνο Δεκέμβρης 2009 – Ιανουάριος 2010 δίμηνο οικονομικής εξόρμησης για την ανάπτυξη των ΜΜΕ με στόχο 1.000.000 ευρώ, που θα διατεθεί για αύξηση του μ.κ. των εταιρειών.

Έχουμε επανειλημμένα δείξει ότι ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ σε αυτές τις εκλογές ήταν το αγαπημένο παιδί των ΜΜΕ και η προεκλογική του εκστρατεία στηρίχθηκε ελάχιστα στους δικούς του επικοινωνιακούς μηχανισμούς. Όμως η κρίση των επικοινωνιακών μηχανισμών του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ένα τεχνικό ζήτημα αλλά βαθειά πολιτικό. Στο κείμενο μας Χειμερινά μαθήματα «αντισταλινισμού» είχαμε αναδείξει κάποιες πλευρές αυτού του ζητήματος. Όμως δεν θα επεκταθούμε στην ανάλυση του προβλήματος αλλά στο μέγεθός του και κυρίως στα σημεία που μπορούμε να κάνουμε κάποιες συγκρίσεις.

Σε λιγότερο από ένα μήνα θα γίνει η 3η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ, στην οποία προβλέπεται ότι θα ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις. Όμως ο δημόσιος διάλογος για τα θέματα που θα απασχοληθεί η Συνδιάσκεψη είναι ανύπαρκτος, αφού δεν έχουν αποκατασταθεί οι ισορροπίες των μηχανισμών όπως έχουμε δείξει αναλυτικά στο σημείωμά μας "Η σύναξη των τσοπαναρέων" . Αυτή η πραγματικότητα αντικατοπτρίζεται και στους επικοινωνιακούς μηχανισμούς του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι δεν μπορούν πλέον να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες ενημέρωσης για τα ζητήματα που απασχολούν τον κόσμο του.


Είναι ενδεικτικό αυτής της κρίσης ότι η ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ (www.siryza.gr) την τελευταία εβδομάδα δέχεται λιγότερες επισκέψεις από την ιστοσελίδα μας, αλλά και ο χρόνος που αφιερώνει ένας αναγνώστης στην ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ μικρός σε σχέση από αυτόν που αφιερώνει στην ιστοσελίδα της ΕΟΣ (Ένωσης Οπαδών ΣΥΡΙΖΑ)

Ίσως έφτασε η ώρα να ληφθούν αμεσοδημοκρατικές πρωτοβουλίες από τον κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ για την δημιουργία θεματικής επιτροπής που θα διαχειρίζεται την προβολή και την παρουσία των δράσεων του ΣΥΡΙΖΑ στο διαδίκτυο αλλά και την χρήση του διαδικτύου στις εσωτερικές διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ. Η δημιουργία του wiki για τον κανονισμό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ από την «ΠΑΣΑ», είναι μια καλή αρχή, που πρέπει να πάει όμως αρκετά βήματα παραπέρα…

6 σχόλια :

  1. Γράφετε: "Τα ΜΜΕ θα πρέπει να ελέγχονται από το κόμμα" Συγνώμη παιδιά, κάποιο λάθος κάνετε! Αυτά συμβαίνουν στο ΚΚΕ και στην σοβιετική ένωση!

    Στα δημοκρατικά κόμματα, τα ΜΜΕ δεν ελέγχονται από τα κόμματα. Ακόμα περισσότερο τα αριστερά κόμματα δεν επιδιώκουν καν να ελέγχουν τα ΜΜΕ.

    Στα δημοκρατικά αριστερά κόμματα δεν υπάρχει έλεγχος της εκπροσώπησης προς τα ΜΜΕ. Αυτή είναι παντελώς ελεύθερη, με τα όποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της.

    Αν ονειρεύεστε τα ΜΜΕ να απευθύνονται στην ΚΕ του κόμματος και αυτή να στέλνει εκπρόσωπο, όπως το ΚΚΕ, είστε σε λάθος παράταξη. αυτά στον ΣΥΝ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ, μπορείτε να απευθυνθείτε στον περισσο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις, με μια μικρή ένσταση: Τα στατιστικά του alexa που παραθέτεις δεν είναι αξιόπιστα. Δεν μπορείς να βασιστείς εκεί δηλαδή για να πεις ότι η σελίδα του syriza δέχεται λιγότερες επισκέψεις από αυτήν, είναι σχεδόν εντελώς αυθαίρετο. Το πόσες επισκέψεις δέχεται μια σελίδα ουσιαστικά το γνωρίζει μόνο ο ιδιοκτήτης της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. προς ανώνυμο 9:42

    Μάλλον δεν κατάλαβες τι γράφουμε! Το Τα ΜΜΕ θα πρέπει να ελέγχονται από το κόμμα δεν αναφέρεται στις δικές μας θέσεις, αλλά στις θέσεις του ΣΥΝασπισμού... Εξάλλου, αυτό γίνεται φανερό και από το υπόλοιπο κείμενο..

    προς ανώνυμο 10:ο3

    Θα συμφωνήσουμε μαζί σου ότι το πόσες ακριβώς επισκέψεις δέχεται μια ιστοσελίδα ουσιαστικά μόνον ο ιδιοκτήτης της ξέρει. Όμως τα στατιστικά στοιχεία του alexa είναι αξιόπιστα περισσότερο απ' ότι είναι οι δημοσκοπήσεις που γίνονται για τις εκλογές. Αν γνωρίζεις εσύ κάποιο πιο αξιόπιστο εργαλείο που δίνει καλύτερες μετρήσεις, μπορείς να μας το πεις για να δούμε και τις δικές του μετρήσεις. Όμως απ' κυττάξεις τις μετρήσεις που αναφέρει η απόφαση της ΚΠΕ του ΣΥΝ με τις μετρήσεις του alexa δεν έχουν μεγάλες διαφορές..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάλλον καταλαβαίνω πολύ κάλα. Δεν υπάρχει κανένα κείμενο του συνασπισμού που να λεεί ότι "τα ΜΜΕ πρέπει να αλέγχονται από το κόμμα" Αυτή είναι μόνο δικής σας επιδιώξη και μάλιστα με ξένα κόλυβα (δεν σας ανήκει κανένα ΜΜΕ)

    Ακόμα και η ΑΥΓΗ που ο ΣΥΝ κατέχει μεγάλο τμήμα του μετοχικού κεφαλαίου της, δεν επιδιώκει να την ελέγχει ως προς την γραμμή και τους αρθογράφους της. και πού καλά κάνει φυσικά.

    Αντίθετα, εσεις επιθυμείτε να ελέγχονται τα ΜΜΕ από το κόμμα και για αυτό ζητάτε επιμόνως έλεγχο της εκπροσώπησης του ΣΥΡΙΖΑ από την γραμματεία του, όπως δηλαδή το ΚΚΕ, Για το λόγο αυτό αντιμετωπίζετε την αυγή ως "Ριζοσπάστη του ΣΥΝ", (καταλαβαίνω ότι έτσι μάθατε μια ζωή), αλλά η Αυγή ποτέ δεν ήταν, ούτε θα γίνει ποτέ ριζοσπάστης.

    Εσεις ζητάτε από τα στελέχη της μειοψηφίας να μην εκφράζουν δημοσίως στα ΜΜΕ την διαφορετική άποψή τους, κατα τα πρώτυπα δηλαδή δημοκρατικού συγκεντρωτισμού. Δυστυχώς όμως για εσας στον ΣΥΝ οι μειοψηφίες έχουν πλήρη δικαιώματα και κυρίως ελευθερία έκφρασης.

    Και επιμένω, είστε σε λάθος πολιτικό χώρο, να γίνετε "οπαδοί της Αλέκας", εκεί ανήκετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tα πιστεύεις αυτά που γράφεις ή πλάκα κάνεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. το δυστύχημα για τον Συριζα είναι ότι κάποιοι αγωνίζονται για να επιβάλουν αυτά που λέω.
    Δηλαδή 1) έλεγχο της εκπροσώπησης του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ, λες και είμαστε Μ-Λ
    2) Ενιαία έκφραση του ΣΥΡΙΖΑ προς τα έξω και πρακτικά κατάργηση του δικαιώματος της (εκάστοτε) μειοψηφίας να διατυπώνει ανοικτά την διαφωνία της ακόμα και με κεντρικές επιλογές της παράταξης.
    και δυστυχώς όλοι αυτοί δεν κάνουν πλάκα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ