Αναδημοσίευση από το "Αριστερό Βήμα"
Του Παντελή Αυθίνου
Τα γεγονότα που εξελίχθηκαν το τριήμερο 25-27 Ιανουαρίου στην Νομική αποτελούν χωρίς αμφιβολία μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του αντιρατσιστικού και μεταναστευτικού κινήματος στην Ελλάδα. Ήταν η αποφασιστική μαχητική εμφάνιση των ίδιων των μεταναστών μέσα στην συγκυρία. Ήταν η διεκδίκηση τους να αποτελέσουν και αυτοί οργανικό κομμάτι των αγώνων που εξελίσσονται, ενάντια στις κεντρικές επιλογές της ελληνικής άρχουσας τάξης, ενάντια στο μνημόνιο, την κυβέρνηση, την Ε.Ε., το ΔΝΤ.
Ήταν όμως ακόμα κάτι εξίσου σημαντικό. Ήταν μια ευκαιρία να αναζωογονηθεί το ίδιο το πανεπιστημιακό άσυλο. Να σπάσει η πραγματικότητα που προσπαθούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα να επιβάλλει η κυβέρνηση. Δηλαδή, να ανατραπεί η εικόνα ενός πανεπιστημιακού ασύλου που υπάρχει αρκεί να μην χρησιμοποιείται.
Η απεργία πείνας των μεταναστών μέσα στην Νομική, ήταν η πρώτη πραγματική χρήση του πανεπιστημιακού ασύλου με την ευρύτητα της εννοίας του, που έγινε μετά από πάρα πολλά χρόνια και έδινε στο άσυλο την πραγματική του σημασία. Άσυλο των αγωνιζόμενων, άσυλο των προλεταριακών αγώνων, των αγώνων των εργαζομένων και της νεολαίας. Την έννοια που είχε αποκτήσει μέσα από τους μαζικούς λαϊκούς αγώνες.
Γι’ αυτό και ο αγώνας αυτός έπρεπε να υποστηριχτεί, χωρίς ταλαντεύσεις, από την αρχή και από όλη την αριστερά.
Συνέβη όμως το αντίθετο. Το ΚΚΕ -αφού πρώτα για λόγους πολιτικού καθωσπρεπισμού, δήλωσε την υποστήριξη του στα δίκαια αιτήματα των μεταναστών- προχώρησε στην γνωστή αρχέτυπη καταγγελία κάθε ριζοσπαστικής μορφής διεκδίκησης και δράσης. Διακήρυξε δηλαδή ότι ο αγώνας αυτός δεν προάγει τις διεκδικήσεις των μεταναστών. Ότι γίνεται αντικειμενικά εργαλείο στα χέρια της κυβέρνησης και των καπιταλιστών. Από την αρχή δηλαδή το μεγαλύτερο κόμμα της Αριστεράς, άφησε τους μετανάστες ακάλυπτους στις πιέσεις της Διαμαντοπούλου του Παπουτσή και του Πρετεντέρη.
Αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έδειξε καλύτερα αντανακλαστικά απέναντι στην όντως σοβαρή μάχη που ξεκινούσε. Κρατώντας αποστάσεις από την παρουσία των μεταναστών στην Νομική, εξέφρασε την αλληλεγγύη του στα αιτήματα τους. Όταν όμως ήλθε η ώρα της άρσης του ασύλου από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου, επέπληξε τους μετανάστες που δεν δέχτηκαν να μετακινηθούν αμέσως στο απαράδεκτο κτήριο της οδού Πατησίων όπου βρίσκονται αυτήν την στιγμή. Και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, αντί να βρεθούν στην πρώτη γραμμή της αντίστασης και της υπεράσπισης του δικαιώματος των μεταναστών στην χρήση του ασύλου, βρέθηκαν επικεφαλής στην διοργάνωση της έξωσης τους από την Νομική.
Ευτυχώς η ΑΝΤΑΡΣΥΑ κινήθηκε από την αρχή με γνώμονα την στήριξη του αγώνα των μεταναστών, την στήριξη της παρουσία τους στην Νομική και όχι μόνο την στήριξη των αιτημάτων τους. Οι αγωνιστές και αγωνίστριες της, βρέθηκαν στον χώρο υλοποιώντας με συνέπεια αυτήν την γραμμή μέχρι τέλους.
Οι ΕΑΑΚ από την πλευρά τους στήριξαν την παρουσία των μεταναστών στον χώρο της Νομικής, απέτρεψαν σε συνεργασία με την ΑΡ.ΕΝ. τις προσπάθειες της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ να δημιουργήσουν κλίμα κρίσης. Και το κάλεσμα των ΕΑΑΚ για συγκέντρωση στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου το βράδυ της Πέμπτης 27 Ιανουαρίου, έδωσε την δυνατότητα να συγκροτηθεί η πορεία συμπαράστασης, που πολιόρκησε εξωτερικά της αστυνομικές δυνάμεις, που είχαν αποκλείσει την Νομική.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι η παρουσία των μεταναστών στην Νομική ήταν λάθος, υπονόμευσε το άσυλο, αποπροσανατόλισε από τα πραγματικά μέτωπα. Πρόκειται για την λογική του ρεφορμιστή και του γραφειοκράτη, ο οποίος –όπως έλεγε και η Λούξεμπουργκου- αναζητά τις προϋποθέσεις της ωριμότητας των αγώνων στα συρτάρια του γραφείου του. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να στεφθεί με επιτυχία ένας αγώνας που κανείς δεν θέλει να στηρίξει και όλοι τον οδηγούν σε απομόνωση. Μέσα σε τέτοιες συνθήκες η θεωρία του «λάθους» αποτελεί αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Μια προφητεία που φροντίζουν για την εκπλήρωση της οι ίδιοι που την παράγουν. Φυσικά αν η Αριστερά σύσσωμη υπεράσπιζε ενεργητικά το δικαίωμα των μεταναστών να βρίσκονται στην Νομική, πολύ αμφιβάλλω αν η κυβέρνηση Παπανδρέου θα τολμούσε να παραβιάσει το άσυλο.
Εννοείται βέβαια ότι χρειάζεται να υπάρχει μια Αριστερά, που τολμά να δώσει την μάχη με τον ρατσισμό, και να την κερδίσει απέναντι στα ΜΜΕ τον ΛΑΟΣ και το σύνολο των ιδεολογικών μηχανισμών του κράτους.
Και τέτοια Αριστερά δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Αντίθετα υπάρχει μια Αριστερά (η αριστερά του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ) που τρέμει στην ιδέα ότι θα χρειαστεί να δώσει μάχες που βγαίνουν έξω από τα πλαίσια που θέτει κάθε φορά η ίδια η άρχουσα τάξη. Μια Αριστερά που εξ’ αιτίας αυτής της προγραμματικής – στρατηγικής και τακτικής αδυναμίας της, απέτυχε να οργανώσει τον αγώνα για την ανατροπή του μνημονίου παρά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις της 5ης του Μάη και της 15 του Δεκέμβρη του 2010.
Ακόμα χειρότερα στο θέμα των μεταναστών, η Αριστερά στην Ελλάδα αρνείται συστηματικά να εκπονήσει μια στρατηγική, που θα εντάσσει τον αγώνα τους για νομιμοποίηση – πολιτικό άσυλο – ίσα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα, στην συνολική πάλη του εργατικού κινήματος.
Στην περίπτωση της Νομικής οι αδυναμίες της Αριστεράς φάνηκαν σε όλο τους το μεγαλείο. Το πρώτο στοιχείο που χαρακτήρισε την στάση της, ήταν η άποψη ότι το γήπεδο του μεταναστευτικού είναι γήπεδο της κυβέρνησης και όχι «δικό μας». Λες και η επιλογή «γηπέδου» είναι στην ευχέρεια των κινημάτων και της Αριστεράς. Λες και έχουμε την πολυτέλεια να πούμε, ότι αυτόν τον αγώνα δεν θα τον δώσουμε, άσχετα αν η κυβέρνηση ετοιμάζει στρατόπεδα συγκέντρωσης και φράχτες στον Έβρο.
Το δεύτερο στοιχείο που καθόρισε την στάση της Αριστεράς είναι η επιμονή ότι το μεταναστευτικό δεν βρίσκεται στην ατζέντα του αντιμνημονιακού αγώνα. Λες και η χρήση του ρατσισμού, η διαίρεση των εργαζομένων στην Ελλάδα με φυλετικές και εθνικές προκαταλήψεις, δεν είναι τμήμα της συνολικής προσπάθειας τροποποίησης του πολιτικού σκηνικού προς τα δεξιά. Λες και δεν αποτελεί το ζήτημα του ρατσισμού μοχλό για την θωράκιση του αυταρχισμού και αυτής της ιδιότυπης «κοινοβουλευτικής δικτατορίας» που βιώνουν οι προλεταριακές τάξεις της χώρας. Και όμως, σε όλα τα άρθρα που διάβασα σχετικά με το θέμα της Νομικής, αν και υπάρχει όντως το σύνολο των κρίσιμων μετώπων, απουσιάζει από παντού το μέτωπο της πάλης των μεταναστών. Αν όμως στην μάχη που δίνουμε, αφήσουμε απ’ έξω αυτόν το μέτωπο, τότε δεν θα έχουμε κλείσει την κερκόπορτα, μέσα από την οποία θα περάσει ο εφιάλτης της υπονόμευσης της συνολικής σύγκρουσης με το μνημόνιο.
Το τρίτο στοιχείο είναι η υποτίμηση των ίδιων των μεταναστών. Για το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ οι μετανάστες δεν αποτελούν αυτόνομο τμήμα του προλεταριάτου ικανό να οργανώσει δικούς του αγώνες. Οι μετανάστες παρουσιάζονται σαν κατώτερης πολιτικοποίησης προσωπικότητες που «πατρονάρονται». Θα αποφύγω να χαρακτηρίσω αυτήν την στάση με τον χαρακτηρισμό που της αξίζει. Θα υπογραμμίσω όμως ότι η άποψη αυτή παραγράφει τους αγώνες που έδωσαν οι ίδιοι οι μετανάστες τα τελευταία χρόνια. Τους αγώνες των αγρεργατών, τους αγώνες της Μανολάδας, της Μηχανιώνας, της Σκάλας Λακωνίας, των Ιωαννίνων πρόσφατα. Παραγράφει την μαζική συμμετοχή της μεταναστευτικής νεολαίας στην εξέγερση του Δεκέμβρη. Παραγράφει τους αγώνες για πολιτιστική και θρησκευτική ελευθερία, όπως η διαδήλωση για το κοράνι.
Οι μετανάστες δεν πατρονάρονται. Είναι ένα τμήμα του προλεταριάτου που αναπτύσσει τους δικούς του αγώνες. Και η θεωρία του «πατροναρίσματος» στοχεύει στο να απαξιώσει την αναγκαία δουλειά της συμπαράστασης που χρειάζεται να αναπτύξει από την πλευρά της Αριστερά.
Επιστέφω εκεί που ξεκίνησα. Η απεργία πείνας των μεταναστών στην Νομική ήταν η δική τους αποφασιστική είσοδος στο σκηνικό των αγώνων της περιόδου που διανύουμε. Μετά από την Νομική καμία αγωνιστική πρόταση, καμία προγραμματική διακήρυξη, δεν θα είναι επίκαιρη και επαρκής, αν δεν συγκρουστεί με τις ρατσιστικές και αντιμεταναστευτικές πολιτικές της κυβέρνησης και της Ε.Ε.
Τελειώνω με ένα εξίσου κρίσιμο στοιχείο. Η υπόθεση της Νομικής ανέδειξε και μια βασική αδυναμία του αντιρατσιστικού και μεταναστευτικού κινήματος. Την έλλειψη ενότητας. Πρώτο δείγμα της, η άρνηση των οργανώσεων και κινήσεων που οργάνωσαν την συμπαράσταση στους μετανάστες της Νομικής, να συντονιστούν με τις απεργίες πείνας των αφγανών των ιρανών και των παλαιστίνιων πολιτικών προσφύγων. Δεύτερο δείγμα της, η άρνηση αυτών των ίδιων πολιτικών κινήσεων και ομάδων, να δεχτούν την συμμετοχή της ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην οργάνωση της συμπαράστασης. Και όμως, αν είχε επιτευχθεί η ενότητα, θα υπήρχε και το απαραίτητο αντίβαρο στην απομόνωση, στην οποία οδηγούσε η άρνηση του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ να στηρίξουν αυτόν τον αγώνα.
Η απεργία πείνας των μεταναστών συνεχίζεται. Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα να γίνουν όλα όσα πρέπει, προκειμένου να οδηγηθεί σε νικηφόρο αποτέλεσμα.
Του ρούντι το άρθρο θα το βάλεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έχει δημοσιεύσει το "Αριστερό Βήμα" (και όχι μόνο), εδώ: Δεν παίζουμε με το μεταναστευτικό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άρθρο (το οποίο είναι πολύ καλό) κλείνει με την παρατήρηση ότι οι οργανώσεις της πρωτοβουλίας αλληλεγγύης της νομικής αρνήθηκαν να συντονιστούν με τις άλλες απεργίες πείνας. Σε συνέλευση στη νομική, όταν ρώτησε κάποιος γιατί έγινε κάλεσμα για πορεία την Παρασκευή, την ίδια ώρα περίπου με τη συναυλία για συμπαράσταση των αφγανών στα προπύλαια, η απάντηση ήταν ότι δεν το ήξεραν, ότι ζήτησαν από τους σεκίτες να υπάρχει αλληλοενημέρωση και συντονισμός και ότι δεν ανταποκρίθηκαν. Τελικά τι ισχύει; Θα σταματήσουμε επιτέλους στην αριστερά να κατηγορούμε ο ένας τον άλλο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάνος Δ.
ωραία όσοι μιλάνε ότι η κίνηση στην νομική ήταν μια κίνηση τυχοδιοκτική είναι ρεφορμιστές.Μόνο που αυτοι που θα την πληρώσουν πραγματικά θα είναι οι 300 απεργοι πείνας. μια κίνηση όπως αυτη δεν φέρνει τον Ελληνικό λαό μαζι με τους μετανάστες γιατι δεν δίνει απαντήσεις πως θα λυθεί το ζήτημα της μετανάστευσης .Το πρόβλημα είναι ευρωπαικό(δουβλίνο 2) όπου δεν αφήνουν τους μετανάστες να πάνε σε άλλες χώρες της ΕΕ και η Ελλάδα μετατρέπετε γι αυτους σε μια τεράστια φυλάκη.όταν γίνονται τέτοιες κινήσεις(που κινδυνεύουν ζωές) πρέπει να έχουμε κατα νου και το πολιτικό του ζητήματος
ΑπάντησηΔιαγραφήσοβαρο το αρθρο του ρυναλντι που αν εξαιρεσεις τις πινελιες περι ''πρωτοποριας'' που υπονοει, ειναι κοντα στην αποψη μου οτι σπρωχνεται κοσμος στην αγκαλια της ακροδεξιας με τετοιους ανεξοδους τυχωδιωκτισμους.Αληθεια,σαν να τους ξεχνανε ηδη αυτοι που ειδα το πρωι σε λινκ στον...Παπαδακη! mike
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό το άρθρο, ο συγγραφέας όμως "ξέχασε" να συμπεριλάβει και τις δηλώσεις Αλαβάνου, περί αστόχου της κατάληψης της νομικής κλπ κοντά στις άλλες του είδους.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμο 7:33 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλος της Ντόρας και του Αδωνι είσαι και τα λες αυτά ή σου ξεφεύγουν; Αυτοί μιλάνε τόσο υποτιμητικά για τους απεργούς πείνας και τους θεωρούν ζωντόβολα και κοπάδι που τους εκμεταλλεύεται ο κάθε τσοπανάκος των Εξαρχείων!
Το να πιπιλίζεις το "Δουβλίνο 2" και ότι το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό, δεν κάνεις απολύτως τίποτε για το θέμα. Είναι σαν να λες ότι για όλα φταίει ο καπιταλισμός. Αν δεν συγκροτήσεις κάποιο κίνημα, αυτά δεν λύνονται. Λοιπόν, αν δεν σου αρέσει η κατάληψη της Νομικής, κανείς δεν εμπόδισε εσένα και τους ομοϊδεάτες σου να κάνετε κάτι το διαφορετικό. Αλλά μόνον λόγια είσαστε. Ποτέ δεν έχετε κάνει τίποτα γι αυτά τα ζητήματα...
@ mike
μπράβο σύμπλευση με τον Ρούντι! Στις δυσκολίες φαίνονται οι πραγματικοί φίλοι.
Το κείμενο του Π.Αυθίνου είναι άψογο απ'όποια πλευρά κι αν το δούμε,και πάνω απ'όλα είναι ειλικρινές.Κάτι που δυστυχώς στην εποχή μας δεν είναι πάντοτε προ-εξασφαλισμένο στα κείμενα της αριστεράς που δημοσιεύονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνα πράγμα μόνο να προσθέσω προς όσους παραπονιούνται ότι δεν ήταν σωστή η χρήση της νομικής και του ασύλου,πως θα την πληρώσουν οι μετανάστες εν τέλει κλπ.
Ενα κατακτημένο δικαίωμα που παύεις να το χρησιμοποιείς μήπως και στο αφαιρέσουν οι αστοί,παύει να είναι δικαίωμα.
Εάν υιοθετήσουμε αυτή τη λογική της ήττας τότε:
α)Οι φοιτητές να μην ξανακάνουν καταλήψεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων,μήπως και μας καταργήσουν το άσυλο!
β)Οι καθηγητές να μην απεργήσουν μήπως και τους απολύσουν..
γ)Οι εργάτες να μην ξανααπεργήσουν μήπως και τους υποδιπλασιάσουν τους μισθούς τους,έτσι για παραδειγματισμό.Και ο κατάλογος της ήττας δεν θά'χει τελειωμό.
Στην ιστορία των ταξικών κοινωνιών,οι καταπιεσμένες τάξεις μόνο με ενότητα και επιθετικούς αγώνες κέρδισαν τις όποιες κατακτήσεις τους.Και φυσικά πάντα με το υπαρκτό ρίσκο μιας ήττας.Σε πόλεμο πας,όχι σε απογευματινό τσάι.
Εάν πάλι οι ενστάσεις δεν έχουν να κάνουν με τη στρατηγική μέθοδο,αλλά με τον κακό σχεδιασμό,τις λιγοστές δυνάμεις,την ασυνεννοησία,την μικροπρέπεια κάποιων οργανώσεων,την δειλία ΚΚΕ-ΣΥΝ,τότε να μάθουμε να συνεννοούμαστε,να αποβάλλουμε τη λογική 'ο καθένας για το μαγαζάκι του',να οργανωθούμε καλύτερα κλπ.
Αυτό πιστεύω ότι ζητάει ο Αυθίνος έμμεσα με το άρθρο του,αυτό ζητάνε πλέον όλο και περισσότεροι αγωνιστές-οργανωμένοι και ανοργάνωτοι-της αριστεράς.
@ριστερος, φιλε μου δεν με ενδιαφερει ποιος το λεει, αλλα κυριως τι λεει και οχι βεβαια ετεροκαθορισμοι με βαση ακομη και τα προσωπα. Αν ξεπερασουμε αυτο μπορει να γλυτωσουμε απο την ελληνικη δημοκρατια της ουγγαριας. mike
ΑπάντησηΔιαγραφή@mike,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτό που λες "να γλυτωσουμε απο την ελληνικη δημοκρατια της ουγγαριας" συμφωνούμε 100%.
το να δημιουργήσεις κίνημα στην κοινωνία πρώτα πρέπει να θέτεις αιτήματα που να συσπηρώνουν την κοινωνία και όχι να την στέλνεις στην αγκαλιά της ακροδεξιάς.Η κατάληψη της νομικής είναι ένα φιάσκο και ο λόγος είναι γιατι δεν δίνει απαντήσεις στο μεταναστευτικό.Το επιχείρημα νομιμοποίηση όλων των μεταναστών δεν μπορεί να πίσει την κοινωνία γιατι σου λέει κάθε μέρα μπαίνουν εκατοντάδες πόσους μπορούμε να νομιμοποιήσουμε;αμα πχ βγαίνανε οι μετανάστες μαζι με έλληνες και λέγανε δώστε μας χαρτιά για να φύγουμε απο την χώρα και να αναζητήσουμε την τύχη μας σε άλλες χώρες της ευρώπης γιατι στην ελλάδα δεν υπάρχουν δουλειές τότε θα συπείρωνες πολυ μεγάλο κομματι της κοινωνίας κια θα έφερνες ακροδεξια ,πασοκ,νδ,ευρώπη σε απολογητική στάση.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμο 11:02μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι απαντήσεις που ζητάς για το "μεταναστευτικό" δεν υπάρχουν! Η πολιτική της Δύσης - στην οποία ανήκουμε - παράγει αυτό το φαινόμενο διευρυμένα και θα συνεχίσει να παράγεται. Δεν μπορεί το ελληνικό κράτος να στέλνει στρατό στο Αφγανιστάν και να λέει μετά ότι δεν δέχεται πρόσφυγες, ως συνέπεια αυτής της πολιτικής του...
Η λογική ότι Η κατάληψη της νομικής είναι ένα φιάσκο και ο λόγος είναι γιατί δεν δίνει απαντήσεις στο μεταναστευτικό είναι η ίδια η λογική που λέει ότι Δεν πρέπει να κάνουν απεργία οι εργαζόμενοι γιατί δεν δεν λύνεται το πρόβλημα της οικονομικής κρίσης με αυτό τον τρόπο.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΕΝΩΜΕΝΟΙ-ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΝΟΡΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΑ
Εχω την δυνατότητα και την ικανοποίηση λόγω της φύσης της δουλειάς μου να μιλώ με πολύ κόσμο,αλλά και εξαιτίας της πολιτικής μου δράσης να παρεμβαίνω πολιτικά σε μαζικούς χώρους.Η προσωπική μου εικόνα,ανώνυμε των 11:02,είναι εντελώς διαφορετική απ'αυτήν που μας σερβίρουν τα δελτία των 8 και οι αστικές φυλλάδες με τα μαγειρεμένα(;) γκάλοπ τους.
Είναι φυσιολογικό,όσο η επίσημη αριστερά δεν μιλάει ανοιχτά και ξεκάθαρα στον κόσμο,ένα ποσοστό να επηρεάζεται απ'την επίσημη προπαγάνδα.Ομως η συντριπτική πλειοψηφία ούτε ξενόφοβοι εκ φύσεως είναι,ούτε ανόητοι να μην καταλαβαίνουν,αν μιλήσεις ήρεμα και με επιχειρήματα.
Επιχείρημα 1)Αν διώξουμε όλους τους μετανάστες,θα μηδενιστεί η ανεργία;θα αυξηθούν οι μισθοί;θα εξαφανιστεί η εγκληματικότητα; Προφανώς όχι και ο κόσμος το καταλαβαίνει.Και καταλαβαίνει-εδώ θέλει περισσότερη προσπάθεια-ότι φταίει το καπιταλιστικό οικονομικό σύστημα.
Επιχείρημα 2)Πόσοι χωράνε να ζήσουν σε μια χώρα σαν την Ελλάδα;Αν συνειδητοποιήσεις ότι το θέμα δεν είναι χωροταξικό αλλά συστημικό,εγώ λέω και 20 εκατομμύρια.Κανέναν δεν μπορεί να πείσει ο κάθε Πρετεντέρης για το αντίθετο.
Επιχείρημα τρίτο και κυριότερο: Τι προκαλεί το παγκόσμιο κύμα μετανάστευσης; Φταίνε οι πόλεμοι,η εκμετάλλευση,το ξεζούμισμα του 3ου κόσμου,η καταστροφή του περιβάλλοντος,λόγω-ξανά-του ιμπεριαλισμού και του καπιταλισμού;Κι'αυτό το καταλαβαίνει ο κόσμος.Δεν είναι ανώτερα μαθηματικά!
Η αστική προπαγάνδα προσπαθεί να (μας) πείσει για το ακριβώς αντίθετο.Οτι το πρόβλημα είναι τοπικό,χωροταξικό,'Δουβλινιακό',και ότι άλλο φανταστούν τα πρόθυμα παπαγαλάκια της,αλλά ποτέ-μα ποτέ-συστημικό.Κι όποιος πέφτει στην παγίδα της,ακόμη και αριστερός κόσμος,οδηγείται βήμα-βήμα από θεωρητική υποχώρηση σε πρακτική αδράνεια.Και μετά φοβάται να βγάλει κιχ,μήπως και στρέψει τον κόσμο στην (ακρο)δεξιά.Αυτός είναι ο δρόμος της ΣΙΓΟΥΡΗΣ ΗΤΤΑΣ!Πρέπει να αντεπιτεθούμε μαζικά,οργανωμένα,και με τα πιο απλά και κατανοητά επιχειρήματα στην χάρτινη επίθεσή τους,και όχι να φοβόμαστε και τη σκιά μας ή να συζητάμε για το Δουβλίνο 2.
Ανώνυμε δεν μπορώ να σου εγγυηθώ σίγουρα τις προυποθέσεις τις ωριμότητας της ΝΙΚΗΣ,όπως έλεγε και η Λούξεμπουργκ,αλλά η δική σου μέθοδος φοβάμαι πως μας εγγυάται μόνο την ΗΤΤΑ
."...παραγραφει τη μαζική συμμετοχή της μεταναστευτικης νεολαίας στην εξέγερση του Δεκέμβρη. Παραγραφει τους αγώνες για πολιτιστικη και θρησκευτική ελευθερία όπως η διαδήλωση για το κοράνι." Χαίρομαι που λέξεις όπως λεηλασία, ευκαιριακο πλιάτσικο, θρησκευτικη παρακρουση απουσιάζουν από την ανάλυση σου,κάτι που αποδεικνύει οτι σίγουρα δεν είσαι ρατσιστής, κάτι που πρέπει να σε κάνει περήφανο για τον εαυτό σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια μονο μικρή διόρθωση στο κατά τα άλλα τέλειο άρθρο σου.Αν επιτρεπης : το Κοράνι,σαν ιερό βιβλίο, γράφεται με κεφαλαίο Κ (όπως λέμε Αγία Γραφή), το να το γράψεις με μικρό μπορεί να θεωρηθεί ασέβεια και προσβολή του Ισλάμ,κάτι που οπωσδήποτε ΔΕΝ συστήνεται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μετανάστευση οφειλεται στην πεινα,στους πολέμους,είναι της γης οι κολασμένοι ,φταίει ο καπιταλισμός κτλ.Αυτα τα επιχειρήματα όμως δεν μπορουν να δημιουργήσουν κίνημα μεταναστευτικό.Οι πολίτες ειδικα στο κέντρο της Αθήνας αντιμετοπίζουν τεράστιο πρόβλημα με τους μετανάστες γιατι πολυ απλα στην Ελλάδα δεν υπάρχουν δουλειές.Το επιχειρήμα που ακούγετε ότι δεν ειναι χωροταξικό το πρόβλημα της μετανάστευσης είναι αστική προπαγάνδα είναι τελείος γελοίο.Το αίτημα των μεταναστών νομιμοποίηση όλων είναι δίκαιο, το πρόβλημα όμως είναι σε πια οικονομία;έστω κιαν νομιμοποιηθουν όλοι θα λυθει το πρόβλημα της ανεργείας των Ελλήνων και των μεταναστών;άσε που οι περισσότεροι μετανάστες δεν θέλουν να μήνουν στην Ελλάδα γιατι δεν υπάρχουν δουλειές και δεν τους αφήνει το ελληνικό κράτος να φύγουν για την υπόλοιπη Ευρώπη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τη μεταναστευση φταίει ο καπιταλισμός με τις μεγάλες προσδοκίες που δημιουργεί στους στερημενους. Γι αυτο κάθε λογικός άνθρωπος στον πλανήτη θέλει να πάει να ζήσει στις χώρες που βριζουμε. Αν δικαιώνεται ; ρωτα ένα συγγενή σου μετανάστη. Όσο για τους πολέμους δυστυχως υπήρχαν και πριν τον καπιταλισμό. Μερικές χιλιάδες χρονια πριν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απεργια στα προπουλαια είναι στην 36η μέρα. Κανενα σχόλιο;
ΑπάντησηΔιαγραφή