ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Η ιστορία της «Σοσιαλιστικής Τάσης» του ΣΥΡΙΖΑ



Η ίδρυση της «Σοσιαλιστικής Τάσης» ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2013 σε συνέντευξη τύπου που έδωσαν τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και μερικοί άλλοι: Παναγιώτης Κουρουμπλής, Αλέξης Μητρόπουλος, Γιάννης Μιχελογιαννάκης, Δημήτρης Τσουκαλάς και οι Τάσος Βούτσας, Χρήστος Κλαδευτήρας, Αντώνης Κοτσακάς, Έφη Κωτσάκη, Στάθης Πανταζής, Αδάμ Στάμος, Ράνια Σταυροπούλου, Κώστας Τσουκαλάς και Κώστας Χρυσόγονος.

Στην Συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκαν ο Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος Δημήτρης Βίτσας, ο Γραμματέας της Κ.Ο. Νίκος Βούτσης και τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας Πάνος Ρήγας και Αλέκος Φλαμπουράρης, καθώς και ο βουλευτής Γιώργος Βαρεμένος.

Η «Σοσιαλιστική Τάση» δημιουργήθηκε με παρότρυνση της ηγετικής ομάδας του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ώστε να αποκτήσει μια «κοινή στέγη» ένα μεγάλο μέρος πρώην πασόκων και να διαπραγματεύονται μαζί της ως “τάση” και όχι ως παράγοντες. Σε αυτή την επιλογή συμφωνούσαν και “συνιστώσες” (κυρίως ΑΡΕΝ, Αριστερό Ρεύμα και ΚΟΕ) του ΣΥΡΙΖΑ, γιατί θεωρούσαν ότι με αυτό “τακτοποιούσαν” με κάποιο  κομματικά αποδεκτό τρόπο τον “παραγοντισμό” των νεοφερμένων πασόκων στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Ν. Κοτζιάς και ορισμένοι άλλοι ήδη είχαν εξασφαλίσει με άλλο τρόπο τις σχέσεις με την ηγετική ομάδα δεν συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια ομογενοποίησης του δεύτερου συνθετικού του ονόματος, με το οποίο κατέβηκε ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές, το ΕΚΜ, και κράτησαν τις αποστάσεις τους.

Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Άνθρωπος και ρομπότ: Η κανονιστική προσέγγιση μιας συναρπαστικής σχέση



Αναδημοσίευση από το «tvxs.gr»

Από την εποχή που ο νεαρός Ισαάκ Ασίμοφ διατύπωνε, το 1942, για πρώτη φορά, τους τρεις νόμους της ρομποτικής, στο διήγημα «Runaround», η συζήτηση για την ηθική πλευρά της τεχνολογικής εξέλιξης, κυρίως σε ό,τι αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη, επέχει ουσιαστικά την θέση ολόκληρου φιλοσοφικού κλάδου.

Οι νόμοι στους οποίους υπακούν τα ρομπότ με ποζιτρονικό εγκέφαλο (σσ. φανταστικός όρος του Ασίμοφ για να περιγράψει έναν ρομποτικό εγκέφαλο τεχνητής νοημοσύνης) είναι οι εξής:
  • Το ρομπότ δε θα κάνει κακό σε άνθρωπο, ούτε με την αδράνειά του θα επιτρέψει να βλαφτεί ανθρώπινο ον
  • Το ρομπότ πρέπει να υπακούει τις διαταγές που του δίνουν οι άνθρωποι, εκτός αν αυτές οι διαταγές έρχονται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο
  • Το ρομπότ οφείλει να προστατεύει την ύπαρξή του, εφόσον αυτό δεν συγκρούεται με τον πρώτο και τον δεύτερο νόμο
Σε μεταγενέστερα μυθιστορήματα του Ασίμωφ, οι τρεις νόμοι της ρομποτικής συμπληρώθηκαν από το ρομπότ «Ντάνιελ Όλιβοου» με τον μηδενικό νόμο της ρομποτικής:

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Οι Anonymous Greece απειλούν ξανά με διαδικτυακές επιθέσεις: «Τα χειρότερα έρχονται!»




Εκτός λειτουργίας τέθηκε από το Σάββατο και δεν λειτουργούσε μέχρι αργά το μεσημέρι της Κυριακής, η ιστοσελίδα για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς με την ομάδα Anonymous Greece, η οποία αναλαμβάνει μέσω σχετικής ανάρτησης στο facebook την ευθύνη για την εν λόγω κυβερνοεπίθεση:

Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Elon Musk: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ξεκινήσει τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όχι η Βόρεια Κορέα


Αναδημοσίευση από το «NEWS247.gr»


Ο επικεφαλής των εταιρειών Tesla, Space X και Boring εμφανίσθηκε λιγότερο ανήσυχος για την πυρηνική απειλή της Βόρειας Κορέας, θεωρώντας ότι τυχόν πυρηνικό πλήγμα εκ μέρους του Κιμ Γιονγκ Ουν θα συνιστούσε «αυτοκτονία» για τη χώρα του.

Για μία ακόμη φορά, ο Έλον Μασκ, επικεφαλής των εταιρειών Tesla, Space X και Boring, προειδοποίησε ότι η τεχνητή νοημοσύνη συνιστά τη σοβαρότερη απειλή για την ανθρωπότητα. Όπως είπε, εξαιτίας της -και όχι του Κιμ της Βόρειας Κορέας- είναι πιθανότερο να ξεκινήσει ένας τρίτος παγκόσμιος πόλεμος.

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Άνοδος του συντηρητισμού: Πολιτικές ιδεολογίες στην Ελλάδα μετά το Μνημόνιο


Πως άλλαξε ο ιδεολογικός χάρτης, στην περίοδο 2009-2017


«Οι ελληνικές αρχές θα πρέπει (…) να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την ενίσχυση των δυνατοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της Ελληνικής Διοίκησης» («3ο Μνημόνιο», Ν.4334/16 Ιουλίου 2015, ΦΕΚ Α’80).

ΑΝΑΛΥΣΗ του Γιάννη Μαυρή

1. Η ιδεολογική μεταστροφή 2009-2017: Η απόλυτη επικράτηση του ιδιωτικού

Μετά από επτά χρόνια βαθειάς κρίσης και έντονων κοινωνικών ανταγωνισμών, η ελληνική κοινωνία δείχνει να οδηγείται σε συντηρητική διέξοδο. Η στροφή της ελληνικής κοινωνίας στο συντηρητισμό είναι προφανής, όχι μόνον στο επίπεδο των τάσεων του εκλογικού σώματος, αλλά –περισσότερο σημαντικό- στο πεδίο της ιδεολογίας.

Δύο έρευνες κοινής γνώμης της Public Issue [1] παρέχουν σημαντικές ενδείξεις για την ιδεολογική μεταστροφή που έχει συντελεστεί. Οι διεργασίες που έχουν συντελεστεί στο πεδίο της ιδεολογίας, τα τελευταία οκτώ χρόνια (2009-2017), αποτυπώνονται ευκρινώς στο Διάγραμμα 1, όπου καταγράφεται η σημερινή κοινωνική αποδοχή βασικών πολιτικών αξιών και στο Διάγραμμα 2, όπου καταγράφονται οι διαχρονικές μεταβολές.

«Οικολογία», «Ιδιωτικός τομέας» και «Φεμινισμός» αποτελούν σήμερα τις τρεις περισσότερο αποδεκτές κοινωνικά πολιτικές αξίες (στο σύνολο των 14 επιλεγμένων πολιτικών αξιών που έχουν μετρηθεί – Διάγραμμα 1). Βέβαια, το φαινόμενο της υποχώρησης των παραδοσιακών πολιτικών αξιών δεν είναι νέο. Αντίστοιχα ευρήματα είχαν εντοπισθεί και στην έρευνα του 2009, αλλά και παλιότερα.[2] Γενικότερα, η άνοδος της πολιτικής των ταυτοτήτων (identity politics) χρονολογείται ήδη από τη δεκαετία του ’80 (ξεκινώντας από τις ΗΠΑ).[3] Όπως παρατηρεί εύστοχα ο Razmig Keucheyan, «από τη δεκαετία του 1980 και μετά [παρατηρείται] μια γενική ‘επανακωδικοποίηση’ του κοινωνικού κόσμου με όρους ‘ταυτοτήτων’» (Keucheyan 2017, 49).

Κάτι τρέχει με την κάνναβη στο ΕΡΤ REPORT (24/5/17)




Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Όταν η Αριστερά και το "βαθύ κράτος" συμπλέουν...



Μετά την Πολιτική ήττα υπέστη ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή καθώς ο υπ. Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής αναγκάστηκε να αποσύρει την τροπολογία για την Τουρκική Ενωση Ξάνθης, το θέμα απασχόλησε τα ΜΜΕ, φιλοκυβερνητικά (Τροπολογία για την Τουρκική Ένωση Ξάνθης διχάζει την κυβέρνηση) και αντικυβερνητικά.(Απέσυραν μετά την κατακραυγή την τροπολογία για την Τουρκική Ενωση Ξάνθης).

Σε παρόμοια ζητήματα παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πως εμπλέκεται το “βαθύ κράτος” στην επίλυσή τους και ποιούς μηχανισμούς κινητοποιεί. Αυτή η πλευρά είναι σαφώς υποτιμημένη στον δημόσιο λόγο και απουσιάζει από το πως παρουσιάζουν το ζήτημα τα ΜΜΕ.  Όπως έχουμε ξαναγράψει, ο διάχυτος πατριωτισμός/εθνικισμός ξεκινάει από τους απλούς "αγανακτισμένους" με την κατάντια του πολιτικού συστήματος φτάνει ως στο "βαθύ κράτος", που έχει και αυτό τους λόγους του για να αγανακτεί.

Όταν “ακουμπάς” το κράτος, φροντίζει και αυτό να σε ακουμπήσει. Προεκλογικά σημειώθηκε ένα τέτοιο άγγιγμα από το «βαθύ κράτος» προς τον ΣΥΡΙΖΑ, στην υπόθεση Σαμπιχά.  Αυτά τα “αγγίγματα”  συνεχίστηκαν μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία και με άλλα πιο “θερμά” επεισόδια, αλλά αυτό είναι θέμα  με το οποίο θα ασχοληθούμε σε άλλα κείμενά μας. Το μόνο που κρατάμε εδώ ως συμπέρασμα, είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πριν παραδοθεί πλήρως στα επιτελεία της ΕΕ και της τρόικας με το τρίτο μνημόνιο, παραδόθηκε πρώτα στο “βαθύ κράτος”, το οποίο "συγκυβερνά" από θεσμικές και μη θεσμικές θέσεις, με ανάλογο τρόπο με αυτόν που συμμετέχει  στον καθορισμό της κυβερνητικής πολιτικής και η τρόικα...

Όμως εκτός από τον ΣΥΡΙΖΑ που είναι στην κυβέρνηση, και ένα κομμάτι της “πατριωτικής αριστεράς” που είναι στην αντιπολίτευση συμπλέει και συμπορεύεται με το “βαθύ κράτος” και τους μηχανισμούς του. Ας δούμε κάποια παραδείγματα:


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ