Αναδημοσίευση από το "ΚΟΣΜΟΔΡΟΜΙΟ"
του Γεώργου ΝικολαϊδηΟι “αντιεμβολιαστές”, οι αρνητές δηλαδή κάθε εμβολίου, εν γένει δεν υπάρχουν – ή τέλος πάντων αποτελούν μιαν απειροελάχιστη ομάδα του πληθυσμού. Πρόκειται για μια κατηγορία εν πολλοίς κατασκευασμένη, που δυστυχώς αναπαράγεται άκριτα από διαφόρους στις μέρες μας. Αντιθέτως, υπάρχουν πολλοί και πολλές που προβληματίζονται (δικαίως ή αδίκως) σχετικά με κάποια ιατροφαρμακευτικά προϊόντα που παρουσιάζονται ως “εμβόλια”. Έτσι:
Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στο τριπλό εμβόλιο για την ερυθρά, την ιλαρά και την παρωτίτιδα είναι κάποιος που ενδεχομένως τάσσεται υπέρ μια μεταφυσικής “επιστροφής στην φύση”, που υιοθετεί θεωρίες για τις υποτιθέμενες παρενέργειες ενός επί δεκαετίες αποτελεσματικού και ασφαλούς εμβολίου που αφήνει δια βίου (ή αν μη τι άλλο για καμιά δεκαετία) ανοσοποίηση κ.τ.λ.
Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στο εμβόλιο του τετάνου είναι κάποιος που παίζει με την ζωή του ή και την ζωή του παιδιού του.
Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στον μαζικό εμβολιασμό κατά του ιού Η1Ν1 της γρίπης το 2009 ήταν ένας μάλλον υποψιασμένος πολίτης που καταλάβαινε το μέγεθος της απάτης που μετέπειτα αποκαλύφθηκε και έμεινε γνωστό ως “σκάνδαλο της Novartis”.
Αντιεμβολιαστής αντιτιθέμενος στον μαζικό και αδιάκριτο εμβολιασμό κατά της Covid-19, στον βαθμό που τα υφιστάμενα προϊόντα είναι (δεδηλωμένα από τις ίδιες τις εταιρείες που τα παράγουν) μη-αποστειρωτικού τύπου, δηλαδή ούτε εμποδίζουν το να κολλήσει κανείς ούτε το να μεταδώσει, και τα οποία ακόμα κυκλοφορούν με άδεια επείγουσας χρήσης, ενώ η όποια αποτελεσματικότητά τους δεν διαρκεί καλά-καλά ούτε μια σεζόν, χαρακτηρίζεται συνήθως στις μέρες μας κάποιος που επιμένει να σκέφτεται το τι σερβίρεται και δεν μασάει αμάσητα τα memes του διαδικτύου και τα φοβιστικά άρθρα των πλασιέ των φαρμακευτικών εταιρειών. Μπορεί, μάλιστα, κάποιος κρίνοντας επιστημονικά και ορθολογικά να κλίνει, ελλείψει άλλου μέσου, υπέρ της χρήσης αυτών των ακόμα αδιευκρίνιστης αποτελεσματικότητας και ασφάλειας προϊόντων για κάποιες πληθυσμιακές ομάδας (π.χ. ηλικιωμένοι, ευπαθείς), αλλά να εναντιώνεται στην χορήγησή τους σε όλον τον πληθυσμό και δη σε ομάδες (όπως π.χ. τα παιδιά) που πρακτικώς δεν κινδυνεύουν από Covid-19.
Οι αντι-αντιεμβολιαστές όμως είναι μια άλλη κατηγορία ανθρώπων. Είναι άνθρωποι που ενώ έχουν την κρίση, την πληροφόρηση και την δυνατότητα να σκεφτούν τα παραπάνω επιλέγουν να κάνουν κήρυγμα (συνήθως από το διαδίκτυο – οι πιο προβεβλημένοι και από τα μέσα ενημέρωσης), ξιφουλκώντας ενάντια σε μια φανταστική κατηγορία άλλων ανθρώπων (τους “αντιεμβολιαστές”), με αποτέλεσμα να αποκλείουν κάθε ορθολογική και επιστημονική συζήτηση, τσουβαλιάζοντας κάθε θεμιτή επιφύλαξη και παραβιάζοντας κάθε κανόνα συλλογισμού. Ούτε και αυτοί, ωστόσο, είναι ενιαία ομάδα. Έτσι:
Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί να είναι κάποιος που έχει ιδιαίτερο πολιτικό όφελος, όπως λ.χ. τα κυβερνητικά στελέχη, από την διαρκή μετάθεση της συζήτησης για την διαχείριση της πανδημίας και την νεοφιλελεύθερη επέλαση επ’ ονόματί της, προς την διαρκή αναζήτηση αποδιοπομπαίων τράγων, άλλοτε των “ανεύθυνων νέων”, σήμερα των “ψεκασμένων”, πέρσι, για κάποιους αντιπολιτευόμενους, των “τουριστών” κ.ο.κ.
Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί κάλλιστα να είναι κάποιος που έχει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την άκριτη και χωρίς πολλές-πολλές κουβέντες υιοθέτηση καθολικής χρήσης των προϊόντων που σήμερα παρουσιάζονται ως “εμβόλια” κατά του κορονοϊού, όπως π.χ. οι “λοιμωξιολόγοι” που έχουν ήδη δείξει να φέρονται ως θεραπαινίδες της κυβερνητικής πολιτικής για την πανδημία υποτάσσοντας την επιστήμη στα μικροπολιτικά εφήμερα σχέδια, “επιστήμονες” της αντιπολίτευσης-συμπολίτευσης που έχουν άμεση οικονομική σχέση με πολυεθνικές του φαρμάκου κ.ο.κ.
Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί όμως να είναι και κάποιος που έχει πανικοβληθεί τόσο πολύ καταναλώνοντας ενάμιση χρόνο τώρα τον κυρίαρχο δημόσιο λόγο, σε βαθμό που αδυνατεί να σκεφτεί για λίγο το τι είναι εκείνο που λέει και που υποστηρίζει.
Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί ακόμα και είναι και κάποιος που έχει μπουχτίσει πια από την πολύμηνη καραντίνα και τις απαγορεύσεις και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του για επιστροφή στην κανονικότητα της ζωής του στον μαζικό εμβολιασμό αναμασώντας τον κυρίαρχο λόγο και χωρίς να αναλογίζεται ότι οι ίδιοι άνθρωποι που του έλεγαν ότι οι “δυο επόμενες βδομάδες θα είναι κρίσιμες” του υπόσχονται τώρα ότι με τον μαζικό εμβολιασμό θα τελειώσουν όλα. Υπόσχεση που προφανώς θα αποδειχθεί και αυτή κίβδηλη και μάλιστα εντός ολίγου, μόνο που ακόμα και τότε θα του λένε πως για την νέα αναστολή της επανόδου στην κανονικότητα φταίνε οι μεταλλάξεις, οι όρθιοι στα μπαρ, η κυκλοφορία τις νύχτες, η μουσική και οι τρανταχτοί γέλωτες, και γενικά οτιδήποτε άλλο εκτός του ότι η όλη αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν εξαρχής εσφαλμένη, προδιαγεγραμμένα αποτυχημένη.
Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί να είναι κάποιος επιστήμονας που αντλεί ναρκισσιστική επιβεβαίωση από την αντιπαράθεση με την αμαθή πλέμπα, ενώ η υπεροχή του απλώς συνίσταται σε μια τεχνοκρατική αντίληψη της επιστήμης παρότι αυτή εξελίσσεται στην εφαρμοσμένη εκδοχή της ολοένα και περισσότερο σε μια απλή εφαρμογή τεχνολογικών προϊόντων, πράγμα που τον/την οδηγεί αντικειμενικά σε μιαν αυξημένη προθυμία υπακοής προς ό,τι διακινείται από τα μίντια και την πολιτική εξουσία.
Αντι-αντιεμβολιαστής μπορεί να είναι και κάποιος που, ενώ είναι τοποθετημένος σε διάφορα αντισυστημικά μορφώματα, και έχει πανικοβληθεί και, πολύ περισσότερο, αισθάνεται μια ακατανίκητη ανάγκη να “πάει με τα νερά” του συστήματος μην τυχόν και κατηγορηθεί ότι διαρρηγνύει την “πανεθνική προσπάθεια”. Πρόκειται για φαινόμενο για γέλια και για κλάματα, πιο πολύ θλιβερό όμως παρά φαιδρό, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ανθρώπους με πραγματικές αγωνιστικές περγαμηνές, πολιτικές εμπειρίες και κοινωνικές δεξιότητες…
Παρεμπιπτόντως, να σημειωθεί για όσους/ες θέλουν να στήνουν μια αντιπαράθεση ανάμεσα σε σκοταδισμό και φωταδισμό ότι η συντριπτική πλειονότητα των εκκλησιών όλων των θρησκειών και όλων των δογμάτων στήριξαν και στηρίζουν και τα λοκντάουν και τους μαζικούς εμβολιασμούς και όλα εν γένει τα ανάλογα μέτρα των κυβερνήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο….
Ο εμβολιασμός και οι πολιτικές διαχείρισής του είναι μια μόνο πλευρά ενός ζητήματος που φαίνεται πως έχει μεγάλο βάθος χρόνου: Δεν περιορίζεται στον covid19 και τις μεταλλάξεις του. Η ιστορία με τις «πανδημίες» θα ενταθεί ως προς την ένταση και την έκταση που λαμβάνουν. Οι πανδημίες γίνονται σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν, ιδιαίτερα φονικές γιατί άλλαξε η σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα τον ιό και τον άνθρωπο: Ο ιός χρειάζεται τον ανθρώπινο «συνωστισμό» για να αναπαραχθεί, να διαδοθεί και να μεταλλαχθεί…
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κυριαρχία του ανθρώπου στον πλανήτη είχε σαν αποτέλεσμα μια τρομακτική αύξηση του πληθυσμού, ιδιαίτερα μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο (ας μην ξεχνάμε ότι ο αριθμός των ανθρώπων που γεννήθηκαν στον 20ο αιώνα ξεπερνά το άθροισμα όλων των ανθρώπων που γεννήθηκαν από την εποχή που εμφανίστηκε ο χόμο σάπιενς). Αυτή η συνθήκη είναι η «εποχή της αφθονίας» για τους ιούς, τόσο για να εξαπλωθούν όσο και για να μεταλλαχθούν. Τώρα φαίνεται πως η φύση «εκδικείται» και θέτει τα δικά της «όρια» σε αυτή την μορφή εξέλιξης…
Σε αυτά τα πλαίσια, η απάντηση δεν βρίσκεται πρώτιστα στο χώρο της επιστήμης (η αναζήτηση νέων εμβολίων και φαρμάκων θα μοιάζει με το μαρτύριο του Σίσυφου με την εμφάνιση κάθε νέας πανδημίας), αλλά την πολιτική διαχείριση των κοινωνικών σχέσεων, γιατί απαιτεί αναδιατάξεις που θα επηρεάσουν το σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας και θα αλλάξουν την καθημερινότητά μας. Τα πρώτα που κινδυνεύουν να περιοριστούν από τις νέες "πειθαρχίες/σύνορα" που θα επιβληθούν, είναι οι μορφές ανθρώπινης δραστηριότητας/επικοινωνίας που διεκπεραιώνονται με προσωπική παρουσία και άμεση συμμετοχή…
Απέναντι σε αυτές τις αλλαγές, οφείλουμε να έχουμε άποψη και ν’ αντιστεκόμαστε όταν χρειάζεται, γιατί δεν είναι «ουδέτερες» κοινωνικά. Δεν αφορούν αλλαγές που περιορίζονται στο «εθνικό/κρατικό» επίπεδο, αλλά για αλλαγές που θα στιγματίσουν όλη την ανθρωπότητα. Δεν μπορούμε να εξουσιοδοτούμε τις ελίτ και κεφάλαιο να τις διαχειρίζεται εν λευκώ. Δεν πρόκειται λοιπόν απλά μια «αντιπολίτευση» στην κυβέρνηση, η οποία εξάλλου αντιγράφει και προσαρμόζει πολιτικές που διαμορφώνονται σε άλλα κέντρα…
Στον εμβολιασμό λέμε ΝΑΙ, αλλά δεν αποδεχόμαστε ότι είναι η «μαγική λύση» όπως την προβάλει η κυβέρνηση. (Το παράδειγμα του Ισραήλ είναι αποκαλυπτικό). Δεν υπάρχουν γενικά «μαγικές λύσεις» που θα μας προσφέρει η τεχνοεπιστήμη των καπιταλιστών…
Αξίζει να δούμε πως συσχετίζονται οι δύο χάρτες, όπως αυτοί παρουσιάζονται από τα επίσημα στοιχεία:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. O Επιδημιολογικός χάρτης
2. Εμβολιαστική κάλυψη
Συμπέρασμα είναι ότι διάδοση της επιδημίας έχει πολύ μεγαλύτερη σχέση με τον "συνωστισμό" και πολύ μικρότερη με τον εμβολιασμό. Περιοχές που έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης (πχ νησιά, Αθήνα) είναι στο πορτοκαλί, ενώ περιοχές που έχουν μικρότερα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης είναι το πράσινο ή στο κίτρινο...
Η κυβέρνηση για τις ανάγκες της οικονομίας, αποκρύπτει ότι η βασική αιτία της διάδοσης είναι ο "συνωστισμός" και επομένως την ανάγκη για τα ανάλογα μέτρα που θα πρέπει να λάβει και προβάλει ουσιαστικά ως μόνον μέτρο πρόληψης τον εμβολιασμό. Πράγματι, ο εμβολιασμός μειώνει το ποσοστό των θανάτων (γιαυτό δεν έχουν γεμίσει ακόμα η ΜΕΘ), όχι όμως και την διάδοση της πανδημίας. Εξάλλου, το παράδειγμα του Ισραήλ είναι μια πραγματικότητα που δεν πρέπει να την παραβλέπουμε...
Αν αύριο ξεφύγει η κατάσταση, αυτό θα οφείλεται στην αλλοπρόσαλλη πολιτική της κυβέρνησης και όχι στα ποσοστά των εμβολιασμένων.
https://covid19.gov.gr/covid-map/