Ο Νίκος Κούνδουρος και ο Στέλιος Μάινας βρέθηκαν στην ίδια δύσκολη θέση. Όμως αντέδρασαν με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Ο κ. Κούνδουρος, μέλος της "συμβουλευτικής επιτροπής" της ΣΠΙΘΑΣ, βρήκε άλλη μια αφορμή για τα γνωστά ρατσιστικά κηρύγματα, τα οποία συνηθίζει στις εμφανίσεις του στα τηλεπαράθυρα. Ο Στέλιος Μάινας αντίθετα δηλώνει έμπρακτα την συμπαράστασή του στους 300 μετανάστες απεργούς πείνας:
Kοιταξτε τωρα ο Κουνδουρος, ο εφηβος μαχητης των Δεκεμβριανων, ο υπεροχος σκηνοθετης ο γνωστος ανθρωπος της Αριστερας του ευρυ ανανεωτικου χωρου κατα καποιον τροπο, που εφτασε στη δυση της πολυκυμαντης ζωης του. Ο Μικης το ιδιο. Αγαπητοι μου συντροφοι[μπορει να λαθευω] αλλα την Αριστερα θα κατακερματισει η οικονομικη κριση και το μεταναστευτικο.Δυο οπλα του καπιταλισμου για την ποικιλη αναδιαρθρωση του που αρδευει[εκτος των αλλων] απο το''αιμα ''μας. Για την ελλαδα ειδικα, η πρωτη γερη ζαλαδα ηρθε το '89.Εξομολογητικα σας λεω πως ποναει αυτη η ιστορια γιατι καποιοι ανθρωποι δεν θελουν να ζησουν σε σιδεροφρακτες κοινωνιες που ομως τις βλεπω να πλησιαζουν.Με πειραζει που διαβαζω διαλογους τοσο εχθρικους, τοσο καταγγελτικους,δεν εχει νοημα καποιοι τριβουν τα χερια τους απ'εξω. Ναι στο οπλο της κριτικης, οχι στη δαιμονοποιηση του απεναντι.Μην ξεχνατε τον Μπρεχτ,θα βρεθουμε μια μερα ολομοναχοι και κανεις δεν θα υπαρχει μα μας υπερασπιστει. mike
ΑπάντησηΔιαγραφή@mike
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρ' όλες τις προσπάθειες που κάνεις να αποτινάξεις τα κουσούρια της παραδοσιακής κομμουνιστικής αριστεράς είσαι διαποτισμένος μέχρι το μεδούλι από τα ιδεολογικά της πρότυπα. Θεωρείς ως δεδομένο - από που προκύπτει άραγε; - ότι η Αριστερά είναι το αντίπαλο δέος του αστισμού επειδή αυτό συνάδει με τις εν γένει διακηρύξεις της. Βλέπεις λοιπόν τις αντιθέσεις στο εσωτερικό της να μην έχουν ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά και λυπάσαι για τον χαρακτήρα που παίρνει μερικές φορές ο "διάλογος" μεταξύ των αριστερών.
Όμως, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν υπάρχουν "καθαροί" χώροι έξω και πέρα από την ταξική πάλη, όπου αποτελούν νησίδες του "άλλου" απέναντι στο "κυρίαρχο". Ο μακαρίτης ο πρόεδρος Μάο, όταν μίλαγε για την "ταξική πάλη μέσα στο κόμμα" είχε μεγάλο δίκιο! Η σημερινή αριστερά, είναι σε μεγάλο βαθμό μια άλλη εκδοχή του αστισμού. Και γι αυτό πρέπει και αυτή να καταστραφεί. Η λογική «Mεταξύ δυο κακών το μη χείρον βέλτιστον» δεν έχει να προσφέρει τίποτα σήμερα, ούτε στην υπόθεση της ανασυγκρότησης της Αριστεράς, ούτε πολύ περισσότερο στην ανασυγκρότηση του κινήματος.
Τον Μάο δεν έχω καμία απαίτηση να τον διαβάζεις σωστά. Όμως, ούτε τον Μπρεχτ που επικαλείσαι, διαβάσεις σωστά!
Τελειώσω με ένα ερώτημα όπως το διατύπωσε ο Μπρεχτ:
Γιατί να λέμε βίαια τα νερά ενός ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;
Είναι όλοι οι έλληνες αντιρατσιστές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ένα μεγάλο τμήμα της αριστεράς που δεν μένει ασυγκίνητο μπροστά στην εκμετάλλευση των μεταναστών και την άνοδο του ρατσισμού, προκαλεί εντύπωση και αμηχανία η έκταση που έχει πάρει ο ρατσισμός στους έλληνες εργαζόμενους. Συνήθως αποδίδεται στην συστηματικά οργανωμένη εκστρατεία ρατσιστικού μίσους των ΜΜΕ που πιπιλίζει καθημερινά τα μυαλά των ανθρώπων διαμορφώνοντας στάσεις και συμπεριφορές. Τα πράγματα όμως είναι περισσότερο σύνθετα.
Η ελληνική κοινωνία ήταν πάντα ρατσιστική, όταν είχε την ευκαιρία να το εκδηλώσει. Όταν οι μισοί έλληνες φίλαθλοι φωνάζουν τους άλλους «βούλγαροι» και οι άλλοι ανταπαντούν «τούρκοι» νομίζοντας ότι έτσι τους βρίζουν, το κάνουν γιατί θεωρούν πως η ιδιότητα του «έλληνα» είναι κάτι ανώτερο εκ της φύσεως. Αυτή την νοοτροπία την καταλάβαινε πολύ καλά κάθε «γύφτος, εβραίος, τούρκος, βούλγαρος», ή οποία άλλη μειονότητα είχε την ατυχία να γεννηθεί στα όρια του «καθαρού» ελληνικού κράτους. Δεν είναι εδώ η θέση για να κάνουμε ιστορία, αλλά είναι σημαντικό να τα θυμόμαστε αυτά για να μιλήσουμε για το σήμερα και τους μετανάστες.
ανάγνωση του υπολοίπου: http://wp.me/pryYN-Bq
Αν θυμάμαι καλά και ο Μαρξ είχε γράψει κάτι “γαλλικά” για τους βαλκάνιους τους τσέχους και τους σλοβάκους αλλά κανείς στην αριστερά δεν το έκανε θέμα ... ο Κούνδουρος βέβαια είναι άλλο πράγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήκακο συναπαντημα,ωραια εσυ που εχεις καταλαβει σωστα,ποιες ειναι οι ταξικες παραμετροι του καθε γκρουπουσκουλου που διαφωνει και με τον εαυτο του? Πως οριζονται οι ταξεις στο μεταφορντικο μοντελο του καζινοκαπιταλισμου? Τι απεδειξε η Τυνησια π.χ. για το ''επαναστατικο υποκειμενο''? Σε τι λογικες οδηγησε η ''ταξικη παλη μεσα στο κομμα''?Πως εισαι τοσο σιγουρος για το τι ειναι η αριστερα συλληβδην σε ενα κοσμο που το τελος των βεβαιοτητων σου χαμογελαει καθημερινα και η αρχη της απροσδιοριστιας αντικατεστησε και τις βεβαιοτητες των θετικων επιστημων? Η αριστερα δεν θα καταστραφει , απλως θα αλλαξει μορφη και θα γινει αριστερα της σημερινης εποχης με τα κουσουρια του αστισμου βεβαιως οσο εχει την πολιτικη και ιδεολογικη ηγεμονια.Σου ευχομαι να εχεις εσυ διαβασει καλα τα τσιτατα αυτου και αυτων που χρεωκοπησαν τον 20ο αιωνα. mike
ΑπάντησηΔιαγραφή@mike
ΑπάντησηΔιαγραφήνομίζω ότι δεν απαντάς σε αυτά που έχω γράψει, αλλά σε κάποια φαντάσματα που κουβαλάς στο κεφάλι σου. Και απαντώντας σε αυτά τα φαντάσματα δεν κάνεις τίποτα άλλο από το να προβάλεις τις δικές σου "βεβαιότητες"!
Αντιπαρέρχομαι το πλήθος των ερωτημάτων που θέτεις, και σταματάω μόνον σε ένα, το οποίο έχει άμεση αναφορά σε αυτά που έχω γράψει: Λοιπόν, για απάντησε μου σε τι λογικές οδήγησε η "ταξική πάλη μέσα στο κόμμα";
Τελείωσε το γλύψιμο. Είμαστε λοιπόν ένας ρατσιστικός κωλολαός ! Τι ; Δημοψηφισμα για το μεταναστευρικό ; Άμεση δημοκρατία ; Και ποιοι να ψηφίσουν ; Οι βρωμορατσιστές ; Αυτό έλειπε....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Μάινα τον βλέπω σε καναδυό μήνες με ρετιρέ στο Θησείο μετά τη νίλα που 'παθε
ΑπάντησηΔιαγραφήkακο συναπαντημα, μα σε εγκληματα του κοινου ποινικου δικαιου οδηγησε. Υ.Γ. Προς επιρρωση δε, χρησιμοποιεις συναισθηματικου χαρακτηρα αναφορες αφου εσυ γνωριζεις καλυτερα εμου τι υπαρχει στον εγκεφαλο μου.Oso για τα αλλα ειναι δυσκολη απαντηση στις αδηριτες νομοτελειες σου mike
ΑπάντησηΔιαγραφή